Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kørekort til trailetræk + bil samtidig?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2011 12:47

Jeg er ved at tage kørekort lige nu. Har jeg været længe om af flere årsager, men da vi nu skal til at have træk på vores personbil (den ''lille'' Passat), når vi finder ud af hvad det koster - så overver jeg om jeg i samme omgang kan tage kørekortet til trailertræk?

Bliver det for svært?

Sagen er den at jeg så nemlig vil være i stand til at kunne køre til undervisning med min hest selv her i vinterhalvåret og også på andre tidspunkter.

Dette vil for mig være en stor hjælp - da jeg er temmelig træt af at være meget afhængige af mine forældres kørsel hver gang jeg skal til undervisning og det gør også, at jeg ikke har mulighed for at tage på ret mange kurser - da de skal kunne køre.

Argumentet er at jeg gerne vil ride undervisning mere end jeg gør - og det er svært fordi jeg ikke selv kan transportere mig rundt og derme dså kan jeg ikke udvikle mig så meget som jeg gerne villle kunne gøre.

Er det for stor en mundfuld?

Jeg har haft lidt problemer med at lære at køre og tænker på den baggrund at det derfor måske vil være lidt svært at lære det?

Carpe Diem - sieze the day:

"Gather thy rosebuds while ye may

Old times is stil flying

And the same flower that smiles today

tomorrow will be dying"

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Ikke svært
Forfatter: 
Dato:  12-11-2011 13:02

Det er ikke "svært" at køre med trailer - men det er en god ting at være godt tilpas med den bil man skal gøre det med.

Det er nemmere at køre med en hestetrailer end med en lille trailer med 1 aksel - den reagerer knap så hurtigt.

Hvis du har trailer til rådighed har du jo god mulighed for at øve dig hjemme og blive godt dus med at bakke om hjørner - så kan ikke se at du ikke skulle kunne lære det.

Det handler meget om at tage den med ro og få drejet på rattet i tide så man hele tiden kun laver små korrigeringer - kommer traileren for langt ud er det bedre at rette lidt op ved at køre frem og så igen fortsætte roligt bagud.

Eftersom der til trailerkort kun er meget lidt teori og ganske få køretimer tror jeg ikke du kan spare noget ved at tage dem samtidig - men måske du alligevel kan få lidt rabat ved din kørelærer hvis du allerede nu aftaler at du tager begge dele.

Men vent evt lidt med trailerkortet og bliv lidt mere dus med at køre bil...

Held og lykke med projektet - selvfølgelig kan få det hele! =)

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

Tag begge dele nu
Forfatter: 
Dato:  12-11-2011 13:14

Jeg tog selv begge dele i samme omgang og kan klart anbefale det. Kan se på min omgangskreds og familie at de snakker om at tage trailer kort, men har ikke lige pengene til det og sådan. Så når du alligevel har den store pengepung igang så tag det med det samme :)

Man skal ikke være tosset for at være her...

Men det hjælper! :)

Sov sødt Kalimo 21/5-2009 <3

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2011 13:30

Du kan først tage det når du har taget kørekort. Nogle kørelærer anbefaler man venter halvt - helt år inden man tager trailerkortet, så man har lidt rutine.

Jeg tog mit ret hurtigt derfor (bestilte det samtidigt, så fik lidt rabat), gik til prøve 2-3 mdr. efter jeg havde fået kørekortet.

/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider