Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nyt arbejde igen igen HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 07:45

Hej Allesammen...

Har brug for lidt råd - Håber i kan hjælpe.

Jeg sluttede sidste månede på min gamle arbejdsplads efter 2 år, fordi jeg havde søgt noget andet. Jeg var så træt af ledelsen og den måde tingene forgik på så jeg ville prøve noget nyt. Nu sidder jeg så her på det nye arbejde, og det er absolut ikke mig.

Nu er der så kommet en stilling hos et andet firma, som jeg syntes lyder mere som mig. Men hva dælen siger man til det firma man gerne vil søge hos, for at man ikke fremstår som sådan en der farer fra den ene arbejdsplads og til den anden - For sådan er jeg ikke, men kan muligvis godt se at de ville opfatte mig sådan. Jeg vil bare ikke sidde i et arbejde som jeg ikke kan se mig selv i flere år frem.

Håber i kan give mig nogle gode råd ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Fokusér på den nye stilling
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 09:16

Du fokuserer på den nye stilling og forklarer firmaet, at du virkelig synes, stillingen lyder interessant. Du siger, at du er glad for dit nye arbejde, men du føler, at du vil komme til at mangle noget udfordring om et par år, og deres stilling lyder som liiige dig.

Det er tilladt at jobshoppe, og virksomheder vil helst have folk, der virkelig brænder for deres job.

Hvis de går dig på klingen, så sørg for at skelne mellem dit nuværende job og det du gerne vil have. Hvis du i det nye job vil få en "travl, dynamisk hverdag", så sig, at der er for mange rutineprægede opgaver i dit nuværende job. Eller sagt på en anden måde: Hiv nogle ting frem ved det nye job og sig, at det mangler ved dit nuværende.

Held og lykke (fra en ledig jobsøgende).

Kiiri
*En hest er altid en hest. Men en rytter uden en hest... er blot et menneske*

0
0
Svar på denne tråd

vær ærlig
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 09:40

Vær ærlig, det kommer du længst med :-)Dine valg har jo været truffet på baggrund af reelle hensigter.

Men du kan risikere at skulle hænge i dit nuværende job i et godt stykke tid, pga. finanskrisen. Så samtidig med at du søger videre, er det måske en god ide, at gøre så meget som muligt for at kunne affinde dig med dit nuværende job.

Tænk grundigt igennem, hvilke udfordringer du savner i jobbet, og tal så med ledelsen om det. Men fremlæg det som noget positivt, så de ikke fornemmer at du er på vej væk. Du kan også selv gøre meget for at få de gode opgaver, ved at være opsøgende.

Jeg sidder nemlig selv i saksen i et skod-job, som jeg ikke kan komme væk fra pga. finanskrisen. Har nu været her i over 14 måneder, og må erkende, at jeg skal affinde mig med det... Så derfor prøver jeg at få det bedste ud af det, istedet for at blive depri.

Men jeg har også tænkt meget over, hvordan man lige skal undgå at virke som hende der flyver fra job til job, når CV´et siger noget andet, bare fordi man har truffet uhelige valg.

Pøj pøj med fremtiden :-)

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider