sælg hund og katte, eller ryk gulvet op og smid klinker i istedet for, nårh ja eller asfalter gårdspladsen, så de ik slæber mudder med ind
ai undskyld, bare min dårlige humor.
Det kommer helt an på om det er gammeldags rå træbrædde gulve, eller det er moderne pålagt trægulv, træ laminater osv.
Mine er gamle rå brædder lagt på i 1890
de er hamrende flotte, så længe det varer. Så snart 2x 55 kg hund, et par katte og en flok unger er gået hen over det, så ligner det noget der er løgn. Jeg vaskede gulv i 4 timer igår.
Probat og trip, traps sæber er bugt her i det uendelige, uden det store held syntes jeg. Læste så et sted på nettet, at man simpelthen kan mætte gulvene, med sæbespåner, så skidt og snavs får sværer ved at sidde fast. Så mine oldgamle trægulve får hver 2-3 måned en sæbespåne behandling, med en meget tyk blanding af sæbe spåner.
Træet holdes vådt af skum i 15 minutter, hvorefter det vaskes over med rent vand. Jeg påfører det med en gulvskrubbe, ned på alle 4 så alt gammelt snavns løsnes. Efter 15 min "skumbad" vasker jeg dem så over med rent vand, skifter vand mange gange imens. Lader gulvet tørre lidt op, og vasker det så til sidst i en gang ren sæbespåne vand, evt hvidpigmenteret sæbe.
Gulvene bliver såååå flotte af det 
De næste 2-3 mdr er træet mættet af sæbe, og kan nemt vaskes over med en hårdt opvredet gulvmoppe, man er slet ikke i tvivl om når de trænger til en tur mere, men man skal så regne, med at have godt med varme på det næste døgn, træet kan tørre ordentligt op igen.
Mine gulve har fået den behandling de sidste 3 år, og har bestemt ikke taget skade af det.