|
|
| Hvad hedder din hest? |
|
|
Der er god hjælp at hente med navneforslag når man skal navngive et føl eller en hest. Nogle heste bliver så udstyret med fine, flotte, passende navne og andre "lider" under mere finurlige stutteri, stald eller bare "skæve" idér til hvad skønhedden skal hedde. Så langt så godt. Når det så bliver dagligdag så fungere det bare ikke med et heste "adels navn" og "Perfekt Little Miss Daisy" kommer kåske bare til at hedde "Mokken", "Mokka", "Dassy" eller hvad ved jeg.. Hvad hedder din hest så i daglig omtale / omgang? Min stjerne hedder Tracy og bliver OGSÅ kaldt Tris' Trisling, Trisse. Den unge hedder Lökkadis fra Olstrup og bliver kaldt Guldlok eller Gulddullen. Ungernes islænder hedder Atli fra Mon Ami og hedder enten Knold, eller Fedtmule..  Diamant som er en shetlænder hedder enten Dimma, eller Dimsen. Endelig er der en shetlænder der hedder Wilma og min datter plejer at kalde hende Wiland.. Kun Bellis hedder altid og kun Bellis. 
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! * Fantastisk ridehest,166 cm, 5 år, sælges / byttes. (med mindre.) * "Som ny" Stübben islænder sadel sælges / byttes med pony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Åh ja de navne der kan godt give lidt udfordringer i hverdagen.. hvis man altså bruger hestens fødenavn  Min gamle hoppe hed Interezze på tavlen... det blev til Rezze eller Ralle i daglig tale. Romeo hedder Romme eller Romle i daglig tale. Anton hedder bare Anton. Normalt bliver der bare råbt "drengene" når vi kommer, og så kommer de trissende  Mvh Janni
Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Jeg har en Mon'ceri af Ulstrup (ja, stavet på dén måde). Hun hedder Musse. Hun har været omkring andre kaldenavne, fx kender mange af dem jeg stod i stald med for 5 siden hende kun som "Tanz" eller "Tanzen". Hun har også kort været omkring "Grisen", men det hang heldigvis ikke ved. Men Musse har hængt ved, og nu tror jeg, det sidder så godt fast, at det aldrig bliver andet. Mit ponyføl ser pt. ud til at komme til at lyde navnet "Ponyen" slet og ret. Jeg mener, at enhver hest bør have to navne: Dens pæne/sjove shownavn og dens hyggelige hjemmenavn Shownavnene vælger man, de andre kommer snigende helt af sig selv  Min hund går under flere navne end tælles kan, personligt er jeg utilfreds med min mors "Køter". Selv benytter jeg ofte bare "Graver" eller "Gravhund", selvom Pede nok er det mest rigtige. Han hedder Pedersen - ligesom min nabo, så at gå og kalde dét navn.. Gæt selv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe ja... |
|
|
Min nuværende hest hedder Cawin, og han bliver enten kaldt hans rigtige navn eller Calle. 
Min gamle hingst Unexpected, blev altid kaldt Hingsten. 
Nina N. Christophersen Gør livet til en fest, rid Spring hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Han hedder No Joke - og bliver i daglig tale kaldt Joke 
Mvh Heidi og den pletløse plethest  Stokkebro S Tjano 1989-2010 - tak for 18 fantastiske år.. Du er elsket og savnet hver eneste dag..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift(: |
| Forfatter:  |
Frk Buko |
| Dato:  |
31-10-2011 11:12 |
|
Det her er jo et enme som kan dele vandene Nogen synes jo at øge navne er dyre plageri! Min vallak hedder Lazio, han bliver kaldt det han heddder sommetider Lasse. Den ene hoppe hedder Rytuna, jeg har skullet vænne mig til det navn LÆNGE. Hun bliver kaldt Ruth eller Rulle.. Min welsh blanding hedder Mona... Hun bliver kald hendes navn, og når vi er skøre hedder hun MiniMons  Min labrador hedder Oskar, han bliver kaldt "O" eller Olle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hehe  Henlore bliver kaldt Henry.. Klitgaards Mr Big bliver kaldt Big... Men ofte er det bare "drengene" eller "Basse"  De er begge nogle "basser", så det passer fint til dem i det daglige  Hundene hedder Bibi, Puggy og Louie... Har ekstra navne som Bibs, Pugsley og Lousen 
Mål 2012= Jagt på Henry  Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene  Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalalala |
|
|
hey  min hest hedder Kenzo Mc Cloude, men blir bare kaldt Kenzo, supermulen eller basse.. ret så tøsset 
<3-hilsen diana venbjerg Min elskede Lukas døde d.1 sep. 2006 -du er savnet. Mit nye lys er Kenzo McCloud se præsentation. Også ejer af en ædel pølsehund, Trille. ♥Lukas & Trille ♥ ♥og Kenzo ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestenavne |
|
|
Jeg har 5 heste og ponyer. Der er Kasper, som jeg har haft længst tid, 16 år og 108 cm, han bliver mest kaldt Kasper, men også Basse, Flasper, Fede, Flæske og en overgang kaldte jeg ham Multebær. Hvor det kom fra, aner jeg ikke. 
Så er der Frida, Tinker og 8 år. Hun bliver mest kaldt sit navn, men en gang imellem hedder hun også Fritzen, Frisenberg og Slowlee. (Som i slowly) Slowlee kommer af, at jeg en gang så noget tegnefilm, med en meget langsom og doven panda, der hed Slowlee. Frida er sortbroget og kan gå ufatteligt langsomt! Så det passer nok meget godt til hende.  Frida har et føl, der hedder Skovbakkens Maggi May. Den bliver for det meste kaldt Føllet og følle bølle. Eller blot Maggi, Magsen. Kenzo's Edison, Tinker, 3 år, bliver bare kaldt Eddie. Eller Spaghetti eddie. Han er så lang og ranglet, så hans hvide ben, minder om spaghetti.  Sidst, men ikke mindst, så er der Knapstrupperen Darlene, på snart 5 år. En ikke specielt køn ting, men utrolig sød og rar, minder om en blanding mellem struds, lama og drummedar. Derfor lyder hendes navne Dalle, Dar og Drummedar.
Hilsen LisA Det man har, er man ikke nær så glad for, som det man mister.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine.... |
|
|
Flicka bliver kaldt Flicka eller Mor Høne Frigg bliver kaldt Frigg eller Frk. Monster eller Monster Begge hopper har så korte og simple navne, at deres rigtige navne også bliver brugt i hverdagen. Tilnavnene er mere ment i spøg og begge navne er positivt ment De bliver også brugt i hverdagene, men ikke mere end deres rigtige navne. Omtales de i flertal så er det som regel tøser...eller søheste, flodheste, muldyr, krikker, bjerggeder, krikænder...ja alt sammen ment i spøg og afhængigt af, hvem det er der omtaler dem  Skal jeg kalde dem op fra folden, så reagerer de bedst på deres rigtige navne.
Hilsen fra Tine og hafferne Flicka & Frigg Staldkærre købes se mine annonce på markedspladsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestenavne |
|
|
Det lyder til jeg er lidt kedelig her, for jeg kalder faktisk mine heste mere eller mindre det de hedder Goal Esterel bliver selvfølgelig bare kaldt Goal. Synes det er så let at sige, og der er ikke rigtig nogle kælenavne til ham der hænger ved Min kære moster opdrættede min anden hest, og hun var så opfindsom at kalde ham Ib Kan simpelthen ikke finde et navn der passer bedre til ham, og så er det jo super nemt at udtale  Til gengæld har min mor en hund, en papillon, og det er åbenbart et must indenfor den race at de skal have de mest sindssyge navne. Min mors hedder True and Trusty Honky Tonk, men bliver altså i daglig tale bare kaldt Felix Han har til gengæld søskende der hedder Isn't She Lovely, Kisses for Fun, Hokus Pokus og Hanky Panky 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Min pony hedder Bremsegårdens Whisky, men bliver altid bare kaldt W (V)  Min søster har en DSP der hedder Pour Prestige, og hun bliver kaldt Stille, Vilde Stille og Prestige  Hendes Welsh hingst hedder Holstegårds Walde, og bliver kaldt Walde  Og sidst men ikke mindst har hun en shetlænder der hedder Toby, og han bliver kaldt Tot eller Tottemus  Jeg rider 2 gange om ugen hos en veninde, som har 4 heste. Hummels Carlos Santana bliver kaldt Carlos. Sunshine XII bliver kaldt Sunny. Grøndalsgårds Agleia bliver kaldt Polle. Zelfverzekerd bliver kaldt Zelfi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine... |
|
|
heste hedder: Marlborough Hill: Lofty Teglvangs Wladimir: Wlady eller Wlade Lofty købte jeg i england. Der kaldte de ham Lofty, da han er en stor dreng på 182 cm i stg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Bissen hed oprindeligt Belinda, men det kunne jeg simpelthen ikke leve med! Så kom hun til at hedde Bissen, da det afspejlede hendes personlighed ret godt. Bissemor bruger jeg også jævnligt ^^ Punto hedder i daglig tale Knægten eller Knejdo. May hedder næsten altid May, men det er også så dejlig kort 
Bissen ... there's a reason
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oienbovwkndmv |
|
|
Mine ponyer hedder Freja & Maren. De bliver kaldt ved navn, men også Pigen(begge), Pigerne(begge), Tykke(Freja), Giraffen(Maren) Da vi fik Maren ville vi gerne omdøbe hende, men det er så svært, og ja vi kan ikke rigtig få det gjort. Så ja hun hedder bare Maren, trods vi egentlig sys det er et pinlig navn til en hest :p Så skal vi omtale Maren til andre så går hun også tit som "vores haflinger" xD ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine heste |
|
|
Mine heste hedder Røgild's Anastasia og Ability men bliver til dagligt kun kaldt Bøver og Bette 
Josefine Jensen Røgild's Anastasia Ability
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
IA Halimah Bint Ibriiz hedder i daglig tale bare Limah  Sani Cheval bliver kaldt lidt af hvert: Smukke-pigen, tykke, Snus, Putte og Sani 
Sascha Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside: sh-foto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Falcon |
|
|
Falcon bliver kaldt Falle i daglig tale - eller Drengen (hvilket jeg i øvrigt mest siger til min hund, men den flyver bare ud af munden på mig nogen gange) Falcon reagerer i øvrigt godt på Falle, hvis han fx. skal kaldes ind.
*Winnie & Falcon* Amigo regndækken str. 130 søges, skriv PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
Min hoppe hedder på papir Zofie , men jeg kan simpelthen ikke FORDRAGE menneskenavne til mine dyr. Min hoppe hedder derfor hos mig Zafira. Hendes kælenavn er Fira. Min gamle hoppe hed Dorthe på papiret, jeg forstår bare ikke de der menneskenavne til dyr må jeg indrømme, synes det er rigtigt grimt. Der er dog undtagelser for mig f.eks når navnet er lidt engelsk agtigt, Vincent, Logan og Marvin synes jeg f.eks er pænt. Men, Dorthe, Nikolai, Mathies, Milfred, Karl, Hans, Kurt osv... oh my 
Damgaard med den firbenede skygge ( Ejer af: Border Collien Shadow, Frieseren Zafira, og Miniature ponzen Mulle) (Nu også med Katten Cassius)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
Det jeg mener er nok de Danske menneskenavne egentligt 
Damgaard med den firbenede skygge ( Ejer af: Border Collien Shadow, Frieseren Zafira, og Miniature ponzen Mulle) (Nu også med Katten Cassius)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmmmmmmmmm |
|
|
Min hyp hedder Lhasa og bliver kaldt både pony, rutebilen og basse. Hunden hjemme hedder Max og bliver kaldt gule!
Dorthe, nu med hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5 hoppeduller i folden ;o) |
|
|
Oh ja de navne de navne. Som speaker til stævner kan det nogen gange vække grin, når der skal udtales de ofte lange og spøjse navne. Men vigtigt er det jo at få det rigtigt ud så øvelse gør mester. Vores heste hedder; Birkedommergårds Manilla - i daglig tale Mille eller Møf (fordi hun puffer) - ind imellem kaldes hun også HysBertha, da hun er en tændt dame med egne meninger om tingene. Hendes afkom har vi selv valgt navnet til, så hun kom til at hedde Glade Romanilla (venligst hjulpet på vej af en opfindsom HNer hihii) - men det er et sammenkog af Manilla og Romanov (originalt ikke ) - i daglig tale kaldes hun Rumle eller Rumfis (hun prutter meget ) Vores rødhætte hedder Deimi på passet men i daglig tale Dimsen. Hendes datter hedder Deimina (ikke os der har navngivet hende, men lige så originalt som vores Romanilla haha)og hun bliver så kaldt Mona, fordi jeg en dag skulle sende en sms til min datter og kom til at skrive Mona istedet for Mina, sådan kan det jo gå at man får et pudsigt kælenavn hele hendes føltid hed hun faktisk kun følle, men da vi så fik Rumle, ja så var der jo pludselig 2 følle, så vi måtte ændre vaner  Vores sidste pige i flokken hedder Hjørnegårdens Starlight - i daglig tale kaldes hun for Putte eller Podil. Og hun lystrer hver gang hihii. Af tidligere heste kan nævnes; Hjørnegårdens Charlie, som blev døbt Farlig af dyrlægen, så det hang på ham sidenhen (og han var alt andet end farlig ) Ellers har vores heste bare heddet det de nu hed, måske forkortet til Luz (for Luzander) Caz (for Cazandro) Lingo (for Balingo) osv. (og jow de havde også alle 3 deres stutteri-navne foran faktisk) Fint skal det være - tager hatten af for en jeg kender, der opkaldte sit føl Otto - ikke så meget fimsedimse der  ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen....... |
|
|
Min gamle hest hed Sille. Hun blev i dagligt tale kaldt smukke, Sille-pige og tøsen. Da hun gik på pension blev hun nærmest permanent omdøbt til "Musse" Min nye hest hedder noget så fancy som "D'Valcado" Han kaldes Labsen i daglig dagen, eller Deval. Nå ja eller "mors dreng" 
Look up into heaven You'll see them above The horses we lost The horses we loved
R.I.P. SILLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine hedder.......... |
|
|
Kraftur frá Strandarhöfdi - "Smukke" og Engill frá Reffsstöðum - "Englen" Det er altså en stor mundfuld med de islandske efternavne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange mærkelige navne |
|
|
hos os hedder de gerne den farve de nu er. Det gør det nemt for folk at vide hvilke heste jeg snakker om. Det duer dog ikke med brune heste i alt for stort omfang, dem er der for mange af. og ind imellem følger kaldenavnene jo med. Hesteklewa Bonjour hed aldrig andet en Bonner, det fulgte med fra hvor hun kom. Irish Pride hed pryden. Følfod Shaine hed pletten eller bare shaine Il Tempo Gigante hed sorte og nogle gange tempo Sendija blev aldrig kaldt andet end russeren Calano Høm kalder vi for Grå, Skimle, Bimle etc Gråsak hører også til. Corini bliver kalde hysse eller hoppe. i flertal sammen med grå hedder de gråsserne eller gråerne. Capado fik aldrig rigtigt et kaldenavn og blev ved at hedde capado. Lamonto Højgård hed monty da jeg hentede ham og det blev han ved med. Platiní kom hurtigt til at hedde browie, det udviklede sig til jon bon browie og senere david browie. ind imellem blev han kaldt plettie/pletten eller pletsak.
Med venstre hånd Line og Calano GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestenavne |
|
|
Min Milagro bliver slet og ret kaldt Milagro Men det er nok lige så meget fordi, jeg normalt bruger kælenavne, der minder om det rigtige navn - bare tilsat mere nuttethedsfaktor Og der er ikke kommet nogen kælenavne til mig af sig selv af navnet Milagro. Jeg kalder ham godt nok også ret ofte lømmel, men det er mest når jeg omtaler ham  Min gamle hest hed Mimira - hun blev kaldt Mimi i starten, men ret hurtigt blev det til Mims, Mimse og/eller Mimsen i stedet. Hun hed aldrig andet 
- Julie med Milagro <3 (Mimira - altid i hjertet gemt)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Altså jeg ville faktisk ønske avlere tænkte sig mere om når de navngav... Jeg er nemlig stor tilhænger af at dyr ved hvad de hedder og reagere på deres navn. Jeg har lige aflivet en "Rico" - et virkelig godt kaldenavn... Og købt en "Primula" - elendigt kaldenavn..... og alle forkortelser er bare ikke ret kønne Prima/Primse, Mulla/mulle... Jeg er ved at vende mig en lille smule til det, men bliver nok aldrig glad for det navn, selv om det da i sig selv er kønt nok, det er bare ikke et godt kaldenavn, og tager for lang tid at sige hvis det skal falde som en irettesættelse, "nej" er jo ikke nok hvis der er flere heste i nærheden, hvad der ofte er hos os, så må man jo sige: Primula - nej.... det er uhandy... Men hesten er jeg glad for - og det er jo det vigtigeste!! 
Venligst Maluna *** Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der kan nævnes mange |
|
|
min første pony hed Refuse af Nørvang, det kunne jeg ikke sige den gang jeg fik hende, så det blev til Fussie. min næste pony: Lillehøjs Macon: Macon eller Basse (lillehøjs er vores stutterinavn) min hest jeg har nu: Kærsholms Mystery: Mystery eller Basse (overtaget fra den anden, men de er begge nogle "basser) af andre vi har haft kan nævnes en der hed Queen Of Sheba: kaldet Sheba. ellers kalder jeg gerne vallakkerne Basse og hopperne Pus, Ven eller Vense....  ellers har vi faktisk hos os været rigtig gode til at kalde vores heste det de hed. (i mange af ponyernes tilfælde fordi vi selv havde avlet og navngivet dem) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemadn |
|
|
Min nuværende hest, Stoubæks Kenzo, går primært under navnet Hystaden/Hystadehest. Derudover også Kenzobarnet, eller bare Kenzo. Jeg har prøvet at få indført Kenniboy, men folk kigger bare mærkeligt på mig når jeg siger det  De sjoveste navne jeg har haft med at gøre gennem tiden har været Escape Dance, som blev omdøbt til Æske/Flæske/Kasse. Og Albinoni Ibi Light Camara, som gik under Fætter/Fætten. Det er herligt at speake til stævner Jeg øver altid med startlisterne et par dage i forvejen  Der blev forresten for nogle år siden solgt et føl ude hos os - nye ejere fik lov at navngive det og derfor kommer der om nogle år en hoppe på stævnebanerne der går under navnet "Prostitute Girl"....
Hilsen Rikke Nu med Stoubæks Kenzo!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min super lækre |
|
|
Oldenborg vallak Siegård's Flexness, hedder i daglig tale: Flexness, Flexi, Flexen, Flex eller Burger (Oldenborg=Burger) Elsker min hyp rigtig højt, man er bare min øjesten, en bitte dæjlig jen, er han!! 
Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!" 2 års oldenborg hoppeplag efter Urfürst af Hvarre sælges! - - - - - - - - - - Se profil - - - - - - - - - - - - - - -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestenavne |
|
|
suk, de hestenavne... og jeg har ikke haft nogen af de slemme... havde en traver- Hell Monico, den blev til moni, monse min dver hed Anesto, det blev til Ahesto ( døbt af en kammerat, der synes den var vildt stor, 1.72,4) det hang ved, blev døg forkortet til hesto... den værste er den jeg har nu- Gunnihus Jente... selv min dyrlæge mener at det er direkte hestemishandling, og anledning til mobning på folden hun er i daglig tale Jente, eller Jenteren... hun burde hedde Gunnihus Primadonna, hun er virkelig hoppe, og til tider piv hysterisk.... måske man skulle omdøbe hende 
R.I.P. ANESTO D 28/3 2011 <3<3<3<3 NU MED OLDENBORG HOPPEN JENTE, EFTER GERLING <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine heste |
|
|
Jeg har en shetlænder vallak fra Holland på 15 år, og det bærer hans navn selvfølgelig præg af: Lord v.d. Keistal Men i daglig tale er det altså bare Yoko  Så har jeg en haflinger hoppe på 3 år, og hun hedder: Fjørgyn af Lærkebjerg I daglig tale hedder hun bare Fjørgyn, eller Fjørge, alt efter om hun er en møgunge eller ej  Begge heste hedder dog lejlighedsvis også skatter, putte, tutterut, flødebolle og des lignende kreative navne 
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hest og hund |
|
|
Hest: hedder Dolly og kaldes Dolly, Røde, Den gamle dame (omtale), Gamle dame (direkte tale), Kræ 'Dolse' blev afvist med fnysende foragt ;o) Hund: hedder Balder, kaldes Balder, sorte, hund, køteren (som er han i unåde), gamle gråskæg (fik de første grå hår på snuden som 2-årig) Og spørg mig ikke hvorfor, men af og til har hesten et udtryk, som i den grad ligner hundens, så af og til bliver hun kaldt 'hund' eller Balder' men det er nok min tanketorsk 
Mvh. Sanne Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING! Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe Hm ....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ak ja ak ja.. |
|
|
Min hedder Rastell, bliver kaldt: Rass, Rasmus, basse, fedtmule og bøsserne mors ox'ere hedder Abu Hassim, bliver kaldt: Simmer og bøsserne ismulen bl hedder Rosa og bliver bare kaldt Rosa. Så er der de to små, Molli og Erna og de hedder bare Molli og Erna. Den ene hund hedder Dasiy og bliver kaldt Dasiy. Den anden hund hedder Fie og bliver kaldt Fie eller Fiisen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift.. |
|
|
Min hedder Chevy Thunder (selvopfundet), men bliver oftest bare kaldt for "Tykke Basse". 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kært barn |
|
|
ja kært barn har mange navne  min hest hedder på papiret YX Apache (fordi mine forældre ejede en YX station, så det kom han til at hedde, da der skulle laves papirer.. det var noget sponseragtigt noget) han har altid heddet Apache ellers... i daglige tale, er der RIGTIG mange navne... 'pache, 'pachedreng, basse/bassemand, fede, koteletten, fister, knægt, apache, prinsen, bølle, torskedumme dyr, krikke osv... de mest brugte er dog 'pache, bassen og fede 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navnene |
|
|
Der er den unge Bøggild's Ichiro Light aka Kiro, Kivsen Den ældre Glenfiddich aka Fiddi, Fiddibus Og den lånte Bøggild's Lazanta aka Zanta, Skattepigen.
Mvh Elisabeth Med de to dejlige drenge Ichiro og Glenfiddich Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet Kun med hjertet kan man rigtig se
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved os hedder de |
|
|
Min hest hedder Bonda - Han bliver også kaldt Bonda, men han bliver ogsåtit bare kaldt den gamle, (af mig også flotte fyr, skat, bassen hehe ja og kunne blive ved tror jeg ) Den lille hest i stalden hedder Oliver - han bliver kaldt ved navn, men også olli, den lille og den gamle. Safir bliver kaldt den unge eller ved navn Elektra bliver kaldt ved navn (selvom jeg er lige ved at tro hun hedder mere end Elektra;) men ved ikke hvad), eller smukke pige, pigen.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En af de slemme... |
|
|
Min tidligere hoppes navn var virkelig træls - nemlig "Rugbjerggårds Wild-Werkiba", Jeg red Haflinger EM-2009 på hende i Italien, og da de skulle udtale navnet blev det bare til "råoorbjlrgaaadsvildwerrrkjib" . Jeg havde virkeligt ondt af dem ! Til dagligt hed hun bare "Bella" - opkaldt efter min nieces barbie-hest. Min nuværende hest hedder "Starka af Lille Rosenlund" - og bliver bare kaldt for Starka. Det navn passer virkeligt godt til ham 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Har fire styks og ingen af dem bliver kald deres stambogsnavn. Min New Forest hoppe fra Holland hedder Oldekerk Noortje, men jeg kalder hende Sheila. Kælenavne er tøsen, tullemor, sheila-pigen frøkenen mm. De to Lipizzaner brødre hedder henholdsvis Maestoso Saffa I og Neapolitano Saffa II-257 alias Zorro og Nero (og nej, de er ikke sorte lipizzaner de er ved at blive ganske hvide, så deres kalde navne står lidt i kontrast til deres farve) Deres kæle navne er efterhånden blevet til knold og tot eller basse-rumperne  Til sidst har vi friseren som endelig hedder Nero i passet, det synes min far dog ikke passede til hans hest, så han er døbt om til Kejser Nero og bliver endelig bare kaldt Kejseren (Forresten, tro mig en hest kan godt "vokse" til sit navn). Derudover bliver han kaldt for Bøllebob, Brumbasse mm.
"En ung hest sjæl, er lige som en blomst - er den først visnet, vil den aldrig vende tilbage"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Min gamle dreng på snart 27 år hedder Sebastian - i daglig tale Basse og bassemanden  Min shetter hedder Claus - i daglig tale Clausi eller betterøvs. :-)
SigneKryger Quando omni flunkus moritati ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddddd |
|
|
Et stk hest som jeg har hedder:
Taaadaddadadaaaa - Cashew :) Jeg kalder ham tykke dyr (ikke fordi han er det haha), bassemand, nød og lama 
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| numsen |
|
|
Jeg havde en gang en hest der hed Nikki, den kom til at hedde Nikki Numse, efter en dreng med samme navn, som havde en stor numse. Senere blev det bare til Numse eller Numsen. En dag til et stævne, spørger min veninde mig, hvordan går det med numsen? Lidt uheldigt kælenavn - folk gloede lidt på os og vores samtale 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine 5.... |
|
|
Helios=Mule, Supermule, Monsterhesten.
Heimdals Happy Countess= Hoppemor, Countess, Guldhesten.
Kjærgaards Golden Champ= Føllen, Champ, The Champ.
Little Chief=Chefen, Chief.
Påske (meget lille tyk shetterblanding, født påskedag) hedder bare påske.
Med venlig hilsen Pernille  Dejligt Palominohingsteføl sælges, klar til fravænning okt 2011, se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HI Hi HI |
|
|
Ih hvor har i mnage fantastiske kæle navne til jeres dyr  min gamle pony hed tikki; det udviklede sig til tiksen, tik-tak og tikkelik min nuværende pony hedder Beauty; det har udviklet sig til: BODIL: Beauty blev en overgang brugt i elevkolen pga heste mangel. en lille pige på 3 år får at vide at hun skal prøve den nye Beauty. den lille pige kigger op på ridelæreren og siger "JAAA-BOOODIL!"... ridelæren kigger lidt forvirret på pigen og siger "nej den hedder Beauty"...den lille pige kigger igen op på ridelæreren og siger " JAAA-Booodil"... siden har det bare hængt ved. Basse Prinsesse pony Hystade Bumle hi hi stakkels dyr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navnehelvede... |
|
|
Ja jeg er så en af de "heldige", der har en hest med et fancy navn på stamtavlen. Han hedder Askebo's Starfield. Det syntes jeg ikke lige var sådan heeeelt fantastisk - så da jeg fik ham blev han omdøbt til Milo - forrige ejer kaldte ham Aske, men det synes jeg bare var så grimt så grimt til sådan en fin pony! Milo har mange kælenavne, bl.a. Bryggerhesten, Stalddrengen, Bøffen (ja Jeanette, det har han altså altid heddet ), Den Orange eller bare Basse. Min nu afdøde hoppe hed Gazella, men blev mest kaldt for Græs-Ella eller Gazellen. Hunde kan også have sære navne på stamtavlen - Sully hedder Leodanias Avatar Jakesully - men altså, det kan man jo ikke stå og skråle, når kræet skal kaldes ind vel Så han hedder bare Sully i daglig tale, eller Snolly, Polly, Bøf, Bamse, Puttehøne og tusind andre underlige navne!! Stakkels hund, i grunden... 
Hilsen Inge - med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navneleg |
|
|
Mine nuværende dyr er alle døbt her på stedet. Like it or not. Shetlænderen hedder Trisse, fordi hun trisser af sted. kælenavn: Lillemule Blandingsponyen hedder Diva efter hendes opførsel. Kælenavne: Storemule. Nu afdøde Malou (ikke døbt her) blev kaldt: Mamalou, Lusen, Lus, Lou Lou, Lulle og Supermule Herefordko hedder Karla. Kælenavn Tykke, Fedtmule. Tilsammen går de under betegnelsen kællingerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne. |
|
|
Min Frieser hedder: Zeus Fan Stennissegaard og kaldes: Snøvsen. Min dv vallak hedder: Lindgaardens Cato og kaldes: Cato.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tjah, min oxèr hedder Zahrah Hamrah El Azraff ox 4637!!!!!!!!!!! Det betyder så Elegante Røde Blomst på Arabisk. I daglig tale kaldes hun fortrinsvis Rasle...Dette fordi hendes første (kaldenavn) ender på Rah(sle), men også fordi hun laver sådan en raslende lyd (med tænderne??) når hun vrinsker godmorgen...og kun der...weird!!! Udover det kaldes hun Zahrah, Rahsen, Prinsessen, Troldungen, Englebarnet, Skattepigen osv... 
Zahrah Hamrah El Azraff..Hvorfor ride kopierne, når man kan få originalen? (; Kieffer Lech, med store knæstøtter sælges...Velholdt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
sillepige |
31-10-2011 19:07 |
|
Min hest hedder Svend Herlig af Lunden og bliver kaldt Svenne i hverdagen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores heste |
|
|
Tror heller ikke en eneste af vores heste nogensinde er blevet kaldt det, de reelt hedder!  Vi har, eller har haft disse: Mike Stensbæk = Mik-Mak, Mikey Sugar Vip = Sukkergrisen, Sugar-mus, Sugar Flip Sambuca = Buca, Buca-Luca, Tykke Trunte Shiraz = Riz-Raz Any Toftebjerg = Any-mus Cara Mia T. Dream = hmmm...hun bliver faktisk bare kaldt Cara Mia! Tempranillo = Nillo Tanqueray = Tullefar (han skulle oprindeligt have heddet Tullamore Dew!) Ramazotti Amaro = Totti Julius Garbo = Julle, Julle-Kulle, Sorte Slyngel, Gnavpot Flying Hill = Hansen (!), Flyveberg, Flyveren Honey Lady = Strutmarie, Hunny, Honey-tøsen, Strudsen Vaillard = Valle, Valleberg - og et hav af andre heste, vi har været i nærheden af, som stort set alle er blevet udstyret med kælenavne. Vores katte: Mini = Moyse, Mini-Moysen, Moysemis, Mosser, Lille Rundbolle (gæt selv hvorfor!) Pjevs = Panteren, Pante, Pantoline, Pantemis (hun er kulsort, og ligner en panter i minformat) Min mor spørger altid, hvorfor vi dog aldrig kalder dyrene det, de hedder. Aner ikke, hvad hun taler om...  Hilsen Annelise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores hedder |
|
|
Vores hedder: Burgdorff Celine - Line Lene - LeneLine eller Lokke Diana - Store pige Kjærs Trigger - Trigsen eller Tiggi Kjærsgårds Picasso - Pikachu
Med venlig hilsen Tine Som elsker Frederiksborg heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine heste |
|
|
Har ikke særligt opfindsomme kælenavne Bøgen's Tina - Tina GO Filique - Fie Feldholms Doughty - Doughty eller lillemanden Generelt bliver hestene hos mig (3 hopper) bare kaldt tøserne eller tøsen. Men svigerfars belgierhingste har også fået øgenavne: Max van't Leeggoed - Max Euforie van Sluishoek - Øffe hopperne hedder bare deres navne: Nina, Scilla, Andrea, Luna, Anja og Freja
Mvh. Gitte StaldOlsen.dk Bøgen's Tina Top of Class - Urprinz - Ulan GO Filique Findus B - Top of Class - Urprinz Feldholms Doughty Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uhh de kælenavne |
Cassie84 |
31-10-2011 19:52 |
|
Sigga: min gamle hoppe blev kaldt ponze, pony, gamle sure, sigsen,madam ditrick(aner ikke hvor det kom fra) Thor munksgård: min frede blev kaldt, thorsen, tykke, fedtmule og dejlige dreng;) Viktor Enghøjgård; min afdøde unghest; viktorsen, unghesten, hingsten og drømmehesten.. La Caiser; bliver bare kaldt babyhesten.. har kun haft han ca 2mdr.. men han er et rigtigt hængetræ som elsker at putte og nusse..
Mor til de dejligste børn: Magnus født 040108 Julie født 040209 Oliver født 260510 Med hestene: Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P La Caiser født 010508 < ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Min datter har tre ponyer de hedder. Nikita,også kaldet Kitten, Ringo også kaldet Ringè og Passion også kaldet Palle, det kaldet forrige ejer ham også. Og så skal hun forhåbentlig have en 3 årige Dver vallak, som hedder avlsgårdens navn og derefter navnet Tenor.
Venlig hilsen Hanne 10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev _________________ Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navneleg |
|
|
Hos mig har jeg haft følgende navne: - Fatima - en hvid ponyblanding. egentlig min venindes men som jeg red rigtig meget på da vi var små.
- Sputnik- et rødt hidsigt apperat som jeg passede.
- Shannon - araber (brun med sort man/hale)jeg overtog fra en veninde.
- Sunny - (flueskimmel) blandingshest af ukendt herkomst.
Hunde er bevis på at ubetinget kærlighed KAN købes for penge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine 3 |
|
|
Min skønne dv hoppe hedder Carola (ligesom den svenske sangerinde) Daglig kaldes hun Rolle, hystaden, kosten osv. Hendes søn efter Fassbinder hedder Castor (sagnet om Castor og Pollux) Det skulle være noget med Ca ligesom hans mor, mormor, morfar synes jeg. Dagligt kaldes an Calle. Rosinen i pølseenden mit medlidenhedskøb er en blanding af en travhest/pinto som lyder et fornemt navn Søndervangs Tennesee, men til dagligt bliver han kaldt for Indy eller pravhesten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjooo - kælenavne |
|
|
Rundbjerg´s Kilinga blev til Linse for mange år siden, og det har holdt ved. Dejó bliver kaldt "det jo Dejó", Did eller bare Dejó som han jo hedder. Kuhlmann's Liva hedder Liva, Liva-pigen. Calypso K blir kaldet Calle eller Callelypso. Canou-K hedder altid bare Store (hvilket der er en fysisk grund til) Rochedo The Chance blir til Chance-mor (på dansk) Twyford Nosegay - Nose, Snuden eller Næsebøsse  Quality Solution blir til Lille Q Krakatoa blir kaldt Krakken Fredens Dornica blir slet og ret kaldt Dornica Ice Age hedder bare Ice eller Isen Fronbach Hello Casanova blir kaldt Røde Cas.
Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó, Kuhlmanns Liva & Calypso K. Welsh bedækninger 2011: Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova Sponsored by Kopenhagen Fur - HERI - Ll. Haspeholm hestefoder - Kronborggaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjah..... |
|
|
min nyværende hedder Ingegårds Emma, bliver mest kaldt Emse, bamse eller geden  den tidligere hed Winzerkind og blev aldrig kaldt andet end Tøsen.. Ham jeg havde før hed Dyrekærgårds Force Machure og hed bare Force
Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest) Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min hollænder pony hedder Ukki Louwra, i daglig omtale er det bare Ukki eller så Buggi  Derudover har min islænder Merkur fået kælenavnet Merkz eller bamse
Living is the strongest drug
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestenavne |
|
|
Hos os har vi 2 islændere. Min skønne røde unghest Drottning fra Tungården, hun bliver i daglig tale bare kaldt Droningen eller lille frø, ikke så kreativt, men passer nu meget godt  Snót fra Fortvadbjerg, navnet er i sig selv ret specielt det betyder lille dame i det daglige bliver hun kaldt Snote eller snothesten når hun er knapt så flink  Chess min afdød araber blev kaldt Tessa, Texas, Tøsen, Tullepigen og Sebbe.
Godt efterår til jer alle Venlig hilsen Kathrine En god rytter kan høre hesten hviske - En dårlig rytter kan ikke høre hesten råbe!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rigtige navn |
|
|
Glentrowan Cruan...... dagligt kalde navn Glen
Highland Pony Man er vel Skotte I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE (Sitat: En anden)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalala |
|
|
Lodbogaards Savanna står der i stamtavlen. Til daglig kalder jeg hende, Vanna, ponyen eller bøffen 
Zazs. Tro på dit instinkt - stol på dine følelser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne.. |
|
|
Min gamle hoppe hedder Claire - bliver kaldt musse, monster, gammel mor Min plag Landianos-ø bliver kaldt Landianos eller lillebror,
Hilsen Lonni The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now Med hestene Claire e. Churchill Landianos-ø e. Tailormade Lancelot www.EnggaardenMorum.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeeeeeee |
|
|
Min tinker pige hedder: Romoses Miss Zoya til dagligt blir hun bare zoya eller zøjse eller zoyasovs 
Min mening ! Lev med den , eller lad være ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Afline går nok alleroftest under navnet "Mullepigen" eller bare "Mulle" Dogt kan "Affie" eller det helt korrekte navn Afline også bruges. Det er lidt som vejr og vind 
Kia; The only one who can stop you from fulfilling your dreams is you.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Min har det "heste-lige" navn Rebecca. Men hun blir kaldt Pølsen. En måned på sommergræs, og det navn var der bare - meget fed hest jeg havde fået mig.
Nu med fin Variant hestetrailer - Pølsens føs'dagsgave Du må stå inde for det du får ud af livet, for det er ingen som går ud af livet i live
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åååh jaaa |
|
|
Mosegaards Cayenne: Yenne Jensen Æslet (hun har store ører) Skimle Bimle gråsak princessen kleptomanen (hun stjæler alt hun kan få fat i) Og så har vi Cayennes bror på længerevarende ophold, han har allerede fået kælenavne også (jeg er sikker på at linda slår mig ihjel for halvdelen) Mosegaards El diablo: Ellerten (henviser til at han har en fantastisk stopknap - har har bare endnu ikke strøm nok på til at komme fremad hehe Sorte Dabber Dibberdabber brormand møgungen (han er lige så fræk som søsteren - hvis ikke værre ) plejebarnet  Så er der Cosmo min JRT: måssi måssi mosbourne cosmonaut dampbarnet cossirolle tossi hidsigprop kongen af adsbøl
Karina82
STUD BASK
Counting all the assholes in the room... And i'm definetly not alone Nu med skimmel princesse kandidat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| It´s My Blessing. |
|
|
Min nye hest hedder It´s My Blessing. Ved endnu ikke hvad jeg vil kalde hende til dagligt. Måske My elle Bess, el. evt. tøsen.
Knus fra Lene Nu med hest. Skønne It´s My Blessing xx. Arbejde søges. Har erfaring med heste, børn, hunde, regøring og postarbejde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| deres navn |
|
|
Vi er så kedelige herhjemme at de stort set alle bliver kaldt deres døbte navne Jasmin = Jasmin Safir = Safir Scherzo = Scherzo Wirginia Woolf= Wirginia Vi har dog tidligere haft en Maximillian = Max Future Star = Future Lawrence = Law
Er de fleste de bedste eller bare de fleste?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang hest |
|
|
mine ponyer som jeg havde da jeg var barn hed lise og musse. de kom til at hedde sådan da vi børn var med til at navngive dem.de havde ingen papirer og det var nogen min farfar byttede sig til da han var hestehandler. min nu afdøde dressurhoppe hed juvel og hvorfor det er ved jeg egentlig ikke..men fin var hun..hun var efter Kvadroneur med farfar som hed schwadroneur. min nuværende dressurvallak hedder denzel og dette gør han pga hans far jo er dressurhingsten Damsey.morfar world cup 2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navnløs |
|
|
Min gamle hest hed Ibrahim Raadal, ham omdøbte jeg hurtigt til Master. Jeg gad ikke, at han skulle komme til at hedde Ib, og derudover syntes jeg ikke, at han lignede en Ibrahim, så han blev opkaldt efter Master Fatman, da han var lidt tyk da jeg købte ham. Nu har jeg La Dyvell Af Støvlebæk, og det er jo lidt langt  Ham kalder jeg såmænd bare Dyvell, eller Sorteper. Og så Tykke og, ikke at forglemme, Smukke 
Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1111111111 |
|
|
For mig skal et hestenavn være som et jagthundenavn. 2 stavelser, så det er nemt at kalde på dem. Da jeg købte min første hoppe har hun Black Music! Ej vel... Forrige ejer kaldte hende så Musikken. EJ vel... hun er sortbrun, altså meget mørk med brune områder ved mule og i lyske, så hun skulle hedde noget der identificerede sig med det. Det blev Kenya, sort og smuk som en fra Afrika og lignede en kaffebønne. Hun hedder med Kenya, når jeg synes hun er lidt et fjols, kaldes hun Keeeeeno (har nogen set Bjørnebrødre?) Så har jeg Flicka, som mest hedder Flicka, en sjælden gang Flicksen. Hun hed Flicka da hun kom. Så er der Bella, som min datter har døbt. Hun hed Perle, egentlig meget sødt, men kom altid til at tænke på at politiet bruger ordet som et synonym for idiot og det kunne jeg ikke rumme. Hun kaldes oftest Bella, ind imellem LaBelle eller Rebel, fordi hun er så fræk. Nicki hedder Nicki, Nitten, Pernitten (han vil gerne styre de andre drengeponyer på folden), Niksen. Han hed NicNac da vi fik ham Puma hedder Puma, Pumsen, Pummelumsen. Hed Puma fra starten Loui hedder Loui. Og ikke andet. Hed ikke noget da han kom...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjollede navne hos mig |
|
|
Jeg kan sagtens være med hvad angår fjollede navne....  Min hoppe, lyder navnet : Bajerbækgårdens Cheavy - opkaldt efter det amerikanske bilmærke Chervolet.... Hun går under kælenavnene : prinsessen, tøsen, Gubbi'en, Snuptir elle mokke-dullen  Min kærestes vallak, lyder navnet : Dionysos a'stald Fenris - Dionysos er navnet på en græsk gud.... Han går under kælenavnene : Dion, Dennis eller basse... Min tidligere belgier vallak, lød det skrækkelige navn : Prens af Nagelsti - Nagelsti er en lille by udenfor Nykøbing Falster hvor hans avler boede. Kaldenavnet hos mig var : Samson Hans kælenavne var mange : bamsehesten, gamle, blim-blim, basse-mand, sure-sen, æsel og mange flere..... Tidligere har jeg også ejet heste med følgendeb mere eller mindre underlige navne.... Philise Nordfeld - New Forest hoppe, avlet på Nordfeld Gods på Møn..... blev kaldt : pepsi, plysser og bare det rigtige navn Benoni - stor kulsort Trakehner vallak..... gik under kælenavnet : Noni eller bette-Noni (han var 177 cm i stang)  Annabel af Fløjgaard - belgier hoppe..... blev kaldt : Belle-hesten, bred-røv, og bare Annabel Pocahontas - sort skævbenet shetlænder hoppe.....blev kaldt : poke-h eller put-i-håndtaske  Farmens Clara - blåskimmel belgierhoppe....blev kaldt : clara-musen eller klik-klik  Famens June - brunskimmel belgierhoppe.... blev kaldt : juni-pigen, miss june eller bare navnet Fede og meget sjove navne jeres andres heste også har....dejligt at folk er opfindsomme..... Venligst Trine
Ejer af den smukkeste prinsesse.....Bajerbækgårdens Cheavy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hesten |
|
|
Min hest er en pinto, han hedder Katonga Eliselund i sit hestepas, I daglig tale hedder han mest basse, plet eller katongus. Og bøf, når han er en bandit 
Mvh Sandra * Med pletmulen Katonga Eliselund *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6tegn... |
|
|
Waldfee's fulde navn er Englerups Waldfee - men i daglig tale Bissen, Prinsessen eller bare Waldfee Bissen er kommet af, at avlerne kalder hende Blissen, fordi hun har en meget bred blis. Men det lavede jeg om til Bissen Hun er meget bisset overfor andre end mig... Mickey's fulde navn er Redwood Mickey Mouse - så det er heller ikke et navn, man lige står og råber udover folden Han bliver til dagligt kaldt Muggi, Muhko eller bare Mickey 
Med Venlig Hilsen Kathrine Nielsen
"Nobody is perfect, but some souls are perfect for each other"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De navne........ |
|
|
de navne......... Min første pony hed Tipper...og blev kaldt Tipper. Min første hest hed Narbi Bøgelygård, og blev kaldt Narbi. Foreløbig ret simpelt. Så kom Desert Mike, kaldet Mickey. Isa Vestregård, kaldet Trullemus. Pablo Havemarksgård, kaldet Latinlover. Cinderella, kaldet Cindy. Børnenes første pony,Bisseline, kaldet Lille Bis. Børnenes anden pony, kan simpelthen ikke huske hans rigtige navn, pigerne kalder ham bare Bob. Sidst men ikke mindst: Wayside Tomboy, kaldet Tom. Det lyder lidt pudsigt når jeg siger mine heste hedder Tom og Bob....
Venlig hilsen Stina.
Mor til de to charmetrolde Lea og Louise.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hahah sjove navne |
|
|
Haha sjove navne i har til jeres. Når der skal kaldes på hele flokken håber jeg ved gud naboerne ikke står og lytter med, så bliver der nemlig råbt, kom så alle mine små pulle bullere og alle drøner ned fra marken i flok, da de ved det betyder aftensmad haha. Laban = labaneser i daglig tale Fylkir = Fylle-pylle Bailey = bellis Find = mooooaars lille finnemand  Milo = Milano / milanogrisen sjovt som man kalder dem alt muligt underligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestenavne |
|
|
Jeg fatter virkelig ikke dem der giver hesten et "fornemt" navn, som ALDRIG vil kunne fungere i hverdagen. Jeg er også uden forståelse for at man kalder sine heste et andet kaldenavn i hverdagen, hvis hestens egentlige navn er et navn som kan fungere i hverdagen. Jeg kalder selv hesten det den hedder, ingen kælenavne fra mig (jo selvfølgelig hvis kælenavnet bliver brugt som egentlig navn og ikke kælenavn, hvis f.eks. hesten oprindeligt hedder et totalt "tosset-usigeligt-fornemt-navn") Mine heste hedder/hed Rubin og Albert. Navne som de har fået fra tidliger ejere, det er begge navne som er ligetil at sige og fungere i hverdagen, derfor bliver de kaldt deres egentlige navne og er der nogen som kalder dem andet bliver de rettet 
Skrev Christina Med Albert og Himmelhesten Rubin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan så heller |
|
|
ikke med de fornemme navne.... Så hestebestanden her hedder: Naudrups Alicia....i daglig tale er det blevet til Zey....(navnet blev aftalt inden hun stod i stalden).... Det samme gjorde "Bjerregårds Nosferatus"....han hedder Sunder - eller Sun ( min datter var 7 år da vi købte ham - hun ville gerne ha' at han skulle hedde Thunder....vil blev enige om at Sunder var den blide mellemvej og stadig et godt kaldenavn) Elhøjgårds Adian....dagligt Aid eller Babe....sådan er det bare blevet henad vejen.... Og så den sidste som vi selv har navngivet fra fødslen.... Phoebe de Ville....Phoebe hedder Phoebe eller Phips.... og "de Ville" blev tilføjet i navnet, så det principielt er underordnet hvor vi avler fra - så er efternavnet blot "de Ville" (hun født St.Hans aften og tankerne gik også på Tusnelda, Hexia osv.i den dur) KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :O) ............................ |
|
|
Min hest hedder Panic Hanover. Til daligt hedder han nok bare Panic, eller PaniK er der også nogle der kalder ham, fordi han ikke rigtig lever op til sit navn lige pt. Ellers bliver han også kaldt Bamse, baby og søjde.  Jeg har en hund der hedder Sally, hun kaldes Salle, eller Sallemor. 
Kærlig Hilsen Charlotte .. - hende der aldrig troede hun skulle eje en traver.. Nu med Panic Hanover <3 R.I.P Buller - 20.05.10 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjolle navne |
|
|
Ja, min traver hedder jo "Inus Hedebo" i passet. Synes egentlig Inus var ganske sødt , men men men... hele min omgangskreds, stalden, min familie og venner, fandt da hurtigt ud af at Inus rimer på A-n-u-s!  Så blev mor her sur og omdøbte ham til "Ranger"  Til hverdag udtaler vi det på gebrokkent jysk/dansk, nemlig "Ran-ger" Genial tråd 
Hyggelige hilsner fra Anita med turbohesten Ranger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine 3 |
Maiken *Gregers* |
01-11-2011 22:34 |
|
den første lille pony hedder:zenta hende kalder vi for geden .. nok mest fordu hun æder alt hvad hun kan komme i næreden af hun bive rogså en gang imellem kaldt Madam Skrald igen af samme grund min lille hest hedder Gregers F H for det meste bliver han omtalt Giller men specielt og så fisken .. fordi han har noglesøde småreje hop engang imellem også kaldet prins ligth.. fordi an er den eneste here og så er han pt ret tynd så er der min størte unghest hedder Polaris men bliver i daglig omtale kaldt polle eller er det elefanten (fordi hun er stor og klodset) og eller bliver hun kaldt isdronningen (pga polarIS)
MPGZ-Maiken Olsen 2 travere der er HELE mit liv <3 Lille pony på 115 tilsalg BILLIG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja.... |
|
|
Shulay Gold Fever - i daglig tale Woody. Hans avlere i Englang gav ham det kælenavn pga. Woody Allen.. Mere ved jeg ikke, det har dog bare hængt ved. Perseus - generelt bare hans eget navn eller Seus  Shaklan Ibn Saskatoon - SHaklan eller Sheiken  Miss Khenya - Khenya eller prinsesse Najaah el Shaklan - Najaah Lisa - Lisa eller Lisen Kalina - Kalina eller Lina Mvh Juliette
Unik avls- og ridehingst udbydes nu til salg. Se mere her !
Bedækning tilbydes ved Shulay Gold Fever, Shaklan Ibn Saskatoon og Perseus. Mor til verdens dejligste guldklumper fra 28-07-09 og 13-01-2011
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navneforandring |
|
|
Min hest hedder Svendsbjergs Hurricane, og udover Hurricane kalder jeg ham Mulefis, Prullefis, Mule, Muldyr, Krølle-Bølle og Hippi-hesten...  Det er lidt underligt - det er ligesom om det bare kommer af sig selv det dér med øgenavne. Jeg har i hvert fald ikke tænkt over øgenavne til ham... Mine to katte - Findus og Jumbo - kaldes hhv Findus-fis, Gamle Jas, Miste-jau og Jumbo-dumbo(-dreng) Kæresten: Jonowitch Mvh Jumbo (og gæt så hvorfor dét er mit HN-navn... )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| viikke selv valgt navnene på papiret |
|
|
Heste: Halifax -> fix-fax / halli-balli Nørlunds Tin-Tin -> tinse(n) eller basse Scater -> buller-basse / Scater / skatte Elbækgårds Torka -> Kylle / Basse-dreng Elbækgårds Lexa -> Putte-tøs / Putte-pige / puller / pulle / nullergøj Hunde: Xenia -> Xenia / Lille putte hund Atlasnyej -> Lasse Din Djen Daow -> Daow
** Stavefejl er gratis ** SJÆLDEN DRESSURSADEL SÆLGES Sommer Egon von Neindoff 17,5 sæde og bom 32,5 Bommen kan justeres Sadelen er yderst velholdt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Sjov tråd  Min gamle pony hed Winnie på papiret, vi gav ham dog staldnavnet Whisper, da det andet på dansk kan lyde som et pige-navn. Whisper blev ofte til Whispie, Whisp eller guldbamse. Min tidligere part hed Hvedholms Figaro. Han blev kaldt Figo, prutten (sødt ment!), mus og andre gode ting 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 456453423423 |
|
|
Mine er islændere samt en blanding... De hedder: Telpa fra Baltzergaard (hun bliver kaldt smukke) Andrea fra Skellebjerg (bliver kaldt andrea eller tykke) Drífandi fra Tjarnalundi (bliver kaldt basse)
Mvh Mette Petersen Lykkelige ejer af Telpa (2007), Andrea (2006) og Drífandi (2004) www.tjarnalundi.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hehe - lidt sjov tråd faktisk  Min hest hedder Gaia - nemt at sige og det kalder jeg hende også når jeg skal hente hende fra folden. Men hun hedder også "Putte" i det daglige - det er det kælenavn jeg bruger når jeg er i stalden. Når jeg ellers omtaler hende bliver hun kaldt: "mini-mule" - "guld-hesten" - og "den gyldene ganger" - ja og når hun er i dét humør kalder jeg hende "hystaden".
Sandie & Gaia Whoever said "Money can't buy Happiness" didn't know where to buy a Horse..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1½2½3½ |
|
|
Hehe sjov tråd Herlige navne... Min hest hedder A-huset's Theis, men det kalder jeg ham jo ikke. Han bliver kaldt Theisemand, Theisen, Tykke Theis, Tromlen og Bassemand. Stakkels hest egentlig  ![]()
Theis & Katrine Både i regn og slud der rider vi ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Zar: Mussi, Zapse, Bøf, Mussi-dreng, elskling, smukke. Chiquita: Tøser-pigen, Bananen (det var andre der af åbenlyse årsager kaldte hende det), Chi, Dame, Smukke, Dronning. Grøndalgaard´s Mademoiselle: Maddie, Matsen, Fis, Prinsessen, Dame, Smukke. Starlight´s Sidney: Sida, Sida-mand, Dida, Dida-mand, Supermand, Bølle-mand, Bassemand, Smukke. Uhh hvor jeg kommer savner dem alle, når jeg sidder og tænker på deres kælenavne 
*** SAVNET er de 4 smukkeste stjerner på himlen *** Zar Chiquita Grøndalgaard´s Mademoiselle Starlight´s Sidney Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Helene (Mr Gold en af de største stje |
03-11-2011 19:40 |
|
Min oldenborger hedde Mr.Gold. Men bliver kaldt Gulle. Og plagen hedder Coffee men bliver kaldt lille hesten 
Mvh. Helene med den dejlige Mr.Gold, den fjallede Hansemand og den godmodige Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
mine heste hedder: Lucilla: lullu, luci, lulli, smukke, pony og Kairos: basse eller bare kairos 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Min hest hedder Thy Tarzan men bliver kaldt, Tarzan, Tazze eller tossen. Min pony hedder Fanni, men bliver bare kaldt musse.. :)
-Kristina:)
& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥
R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhhhhhhh |
|
|
Kært barn har mange navne... Min hedder Daylight Højgård - men bliver kaldt iblandt mennesker kaldet "Day" Dayse-drengen" "Plet-fætter" "Dayse" Kalder jeg på ham er det ofte Daylight der bliver kaldt...
****** Maria og Daylight Højgård ****** R.I.P Topper - min engel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestenavne |
|
|
Min nu solgte hest, som jeg selv navngav, hedder Ajax - som den græske helt. Han var en sølle stakkel da jeg fik ham, så jeg syntes han skulle have et godt navn. Jeg ville registrere ham som "Ajaxander den Store", a la Alexander den Store, men så døde en af mine gode venner og meget dygtige hestemænd, og til hans ære blev det til "Ajaxander Jones". Ajax er sådan et godt kaldenavn, synes jeg. Ponyen hedder Siggi fra Klegod, men jeg kalder ham mest Sigurdur!
Basse 198? - 15/09/08 Cargo B 10/03/96 - 04/11/10 Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne... |
|
|
min part hedder Dunavár W, udtales Dyna'hvar :b Hun bliver kaldt dyna, dynsen og mulle..
Cecilie J . - Med Dunavár W.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sjov med alle de kælenavne... Mine heste bliver nu også kaldt alt muligt mærkeligt... Bella = Dons, Donna, prinsessen eller frikadellen(og spørg ikke hvor det kommer fra)  Ulrikkaholms Cava = Nulle eller følle bølle Freja = Frejz eller bølle Chantell = Chanti eller frække
Sagde Anette... ~ Consul - elsket og savnet ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Sille93 |
05-11-2011 14:05 |
|
Min hyp hedder Joep, men kalder ham mest Jøp eller Jøppe. Nogle gange også bare trold eller basse og sådan noget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nuttethedsfaktor |
|
|
Det er det da lige hvad det er, med alle de kreative navne. Sjovt er det, at der er så få gengangere. Fedtmule er et af dem der bruges mest set det ud til..  En Mona der bliver til Mons? Min bror bliver kaldt Mons..  Vist noget der sammer fra en kat en gang der hed mons i en børnebog tror jeg. Vi har haft 2 heste til samtale hos Winnie. Den ene fortalte at hendes "rigtige" navn er Gnisten og den anden hedder åbenbart Muffe.. Min gamle, nu afdøde nabo, havde en gang en hest vi kaldte "banevognen". Det var en oldenborg hoppe som var et ordentlig skrummel, men en skøn hest. Ingen var i tvivl om, hvem der blet talt om. Line/ Det er fint nok at kalde hestene for den røde, den brune, eller palominoen. Problemet her, opstår når folk ikke kan se forskel på en rød og brun hest, for slet ikke tale om palomino?  Beauty der bliver til Bolid? Det er en af de bedre..  Flere hunde-navne optræder også og så tænker jeg jo på min dejlige, højt elskede og meget savnede Bull Terrier: Peacefull's Bull's Almost Perfekt alias Asterix / Asteracer. En arbejdsgiver jeg havde får mange år siden, havde en hund som hed Sally. Sally er bestemt et godt navn!  Sally var en sort labrador og eftersom det var en hanhund så hed han: Ham-Sally.. Det skal lige siges at alle hunde der hed Sally så det var da til at huske!  Dejligt at selv kendte heste som Shulay Gold Fever og Perseus mf. har øge navne.  Da jeg red pony syntes jeg bare ikke at det var særligt udbredt at give hestene andre navne. Min pony hed Claus og blev kaldt Claus. Der var også Cerall, Klaus & Trine (kørespand), Fluks osv.. Det var da til at huske. 
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! * Fantastisk ridehest,166 cm, 5 år, sælges / byttes. (med mindre.) * "Som ny" Stübben islænder sadel sælges / byttes med pony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trådstarter... |
|
|
Når jeg om morgenen møder min smukke hest, er det altid med... Hej Valine (hun hedder Valine)...  Men ellers er det Smukke eller Trold, som hun bliver tiltalt med i løbet af dagen. (hun er jo nok græsk/katolsk mht. navn)
Hvert græsstrå har sin egen dugperle www.wspa.dk Tak er et magisk ord, der åbner hjerter og døre Tak er gratis, uopslideligt og bør siges med stil Så sig TAK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dum di da dej |
|
|
Vega af Nørgaarden = Vega / smukke / tøsen Yasmin = Jasse (ros) / Jas ("skæld ud") Søgaards Dexter (føl) = Dexter og Mullegiiiis Hilsen sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hest |
|
|
min hest hedder Favory Amaranta, i daglig tale næsehornet eller Nosey
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mulen.. |
|
|
Min hedder Leve Livet, og jo jeg har fået rigtig mange kommentare på det..  Men ihvertfald så hedder hesten i alles munde "Øffe" og har heddet det siden den dag jeg fik ham, og bliver aldrig kaldt andet.  Eller jo kræet, dræber hesten, Bøffi og diverse der lige falder nemt og passer til situationen.  Vh Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min skønne krikke |
Anette ♥Nygårds Brown Sugarb |
08-11-2011 14:23 |
|
Hedder Nygårds Brown Sugar (lidt kikset synes jeg ) men hun har efterhånden mange kæle/øgenavne  jeg kalder hende oftest: Sugar, Sugartøsen, Sugarpigen, Sugarbabé, muller, tossen og hvis jeg skal være rigtig venlig og hilse på hende kan det godt lyde "hva så din gamle krampe<3" hehe :p min kæreste kalder hende fede nogle gange (hun var lidt rund sidste vinter:P) og så bliver hun da også til tider kaldt basse o.l.  kært barn har mange navne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hunden |
|
|
Ja så fandt jeg ud af, at vores flotte "nye" hund som har et "mildt" høre handicap, (dvs. den er ikke altid klar over hvad "kom her" betyder... ) hedder når han tager en tur i området for at holde øje med sin "flok".. Naboen kom og sagde: Hvordan går det så med Fæ-Hunden??? Gud hvor er det altså trættende, med en hund som ikke kan blive PÅ egen martrikel!!! Et billede af Fæ-Hunden: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krøllfedt? |
Ditte ♥KimberleyK♥ |
08-11-2011 18:47 |
|
Min palominohoppe hedder Kimberley Krystal og bliver især i øjeblikket kaldt Flomme  Min eks-svigerfar kaldte hende Krøllfedt 
Med venlig hilsen Ditte Bertelsen Med palominohoppen Kimberley Krystal - en rigtig dame!
Hvis dit liv var en film, ville du så se den?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Voksen og følsom |
|
|
Fæ-hunden er meget smuk og lækker og tror du ikke måske, at den dårlige hørelse skyldes vand i ørene  Som barn 'havde' jeg en pony, der hed Ræveskiftets Orange (yep, en børnepony); hun blev kaldt Sofie af ejeren, der var forud for sin tid, for det var før, det var moderne at hedde Sofie, så på rideskolen blev hun kaldt Soffy. De af mine heste, som er navngivet af andre, kaldes til daglig: Jenson: Pony-Poo, Jenson-Penson, Den Øllebrødsfarvede Domingo: Pingo-Mingo, Mingo-Mus, Hoppen De Busies Status Quo: Jonesey, Jonesey-Ponesey, Den Lille Brune Mit føl, som nu hedder Bazooka (fordi han er fuld af krudt og hans morfar hedder Cannon), bliver kaldt Følle, Lille Badut, Uldtot, eller Mølle-Pølle Og så hedder de allesammen hver især Smukke - men kun når de andre ikke kan høre det 
Great minds think alike. Fools seldom differ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dagligdagsnavne |
|
|
Min pony hedder Pilgaards Queen men i daglig tale er det Queen, Tøs, Tøsen eller Mugge (det er mest når hun ter sig, hun kan være lidt af en diva )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske. |
|
|
Kirstine *Jenson*/ Guuuuuuud det har jeg da aldrig skænket en tanke.. Vil det sige at, det er derfor et ½ års træning har været resultat løst??  Billederne er taget lige da vi fik ham så måske hænger det hele godt sammen alligevel..  Nå men så blev der endelig holdt føl dåb, over den lille Bazooka.  Et godt og kort navn. 
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!
* Fantastisk ridehest,166 cm, 5 år, sælges. BYD! Pony kan indgå. * "Som ny" Stübben islænder sadel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ridder Voltaire hed min første, han blev kaldt basse eller Ridski Day-Light blev kaldt for Day, Daisy, smukke.. Enghavens Fiona bliver kaldt for Fimse, baby eller prinsesse
Hilsen Maria Nu med Enghavens Fiona <3
" Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej Men alle mine tanker vil altid følge dig" Til min elskede sjæleven Day-Light R.I.P & Min sorte skønhed Ridder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Kært barn har mange navne |
|
|
Vores nuværende hest(e) hedder: Poppelgårdens Loutarno og i daglig tale hedder han bare Arne. Hoelgaards Thowra - Han kaldes primært Vabs, nogle gange ændre Vabs sig til Babs eller Patter. Broderigårdens Prins Pono - Tja han hedder primært bare Prinnermand Aiglon Rouge - Ivan Vores hunde hedder Aldred og Kenzo og det bliver de kaldt. Kattene Fedeberg og Ingeborg går også under det samme Tidligere har vi haft: Quincy - Blev til Puincy da min datter ikke kunne udtale det da hun var mindre og det hang ved. Conquistadore - Knud Pony Margrethe - Mammugrethe Indegaardens Capone - Ponze Solvej - Hun hed bare Solvej Kikko - Kiksen De andre vi har haft er gået under deres oprindelige navne. Så har vi haft to franske kæmpe ænder (7 kg pr. and) de hed oprindelige Donald & Daisy og var mand og kone, de led under navnene Henning og Torben Kaninen hed Gæt - hvilket gav mange sjove bud fra folk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestenavne |
Marianne24 ♥kvisselkrog♥ |
20-11-2011 17:57 |
|
Manifique = Figge Devine = Vinnie Malou = Malle Asterix = Strix Vesarce = Vasse Manon = Manne ja man er hurtig til at tillægge dem øgenavne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
Dixie - Som bare hedder Dixie, smukke eller snuske 
"En god træner kan høre hesten tale, en fremragende træner kan høre hesten hviske." Ejer af en dejlig dejlig plet pony <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne... |
|
|
Den forrige var en trakehner og hed DeCaprio-E, blev kaldt dikdik, lille røde eller den røde baron (gæt selv hvilken farve den havde ). Den nye jeg har, har jeg hørt meget for pga. navnet. Det er en vallak ved navn Rhododendron. Folk klager over, det er besværligt, ved ikke hvordan det staves og at det er et navn til en hoppe. Jeg synes selv, det er et rigtig fint navn  Til daglig hedder han dog Rhodo, en ret logisk slutning fra Rhododendron. Dog er det for nyligt blevet udviklet til Rhodo-prutto (gæt igen selv hvorfor) og forleden kom jeg til at kalde ham @!#$ - hvilket sprang ud af munden på mig, som jeg naturligvis hurtigt forsøgte at dække over 
Aim for the moon - and if you miss it, grab a star! Rhododendron (Royal Diamond - Argentinus) - et nyt stjerneskud R.I.P. DeCaprio-E (feb. 2003-aug. 2009)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kælenavne |
|
|
Hjemme hos mig får hestene også kælenavne. Det kommer helt af sig selv, og er ikke noget jeg tænker over. Det gælder også selv om, de har nogle forholdsvise lette navne. Kælenavne ændrer sig hele tiden, nogle få hænger ved, fordi jeg også bruger dem, når jeg taler om hestene med andre, men nogle dukker bare op ud fra den situation vi nu engang står i på det pågældende tidspunkt. Jeg bruger også kælenavnene, fordi de ind imellem er lettere at få en venlig tone på, når man f.eks. skal rose sin hest. Kælenavnene bliver jo dannet ud fra kærlighed til hesten, og som man siger: Kært barn har mange navne. Når jeg navngiver mine føl, tænker jeg meget over, at det skal være forholdsvis let både at skrive og udtale rigtigt. Jeg havde i 13 år en hoppe ved navn Loboline. Jeg hadede, når jeg var til stævne, for hun blev altid speaket som det staves altså med dansk ordlyd, når det skulle udtales med engelsk ordlyd. Det(for mig) flotte navn, blev nu pludselig kedeligt, og lød som navnet på en malkeko eller en bryghest. Mine nuværende heste hedder: Barlebo's Lobri: I daglig tale Storemulen eller Moflen. Hun blev i flere år kaldet Babymulen, men det passer ligesom ikke længere til en hest på næsten 180 cm. Barlebo's Laucetti: I daglig tale Lillemand eller Bøllemand. Lillemand kommer af, at han blev født som første føl her på ejendommen og var den lille i flokken. Han blev solgt, da han var 8 måneder, og er netop kommet hjem igen. Navnet Lillemand hænger bare ved, selv om han er 177 cm i dag. Qvistorf Caramba: I daglig tale Ramba. Hedebo's Felina: I daglig tale Lina, Skøremule eller Fjumse. Nekita: I daglig tale Lilletrunte eller Lillemulen. Det samme gælder kattene. Vi har en fælles betegnelse for dem alle her i huset, der hedder Smumserne. Ind i mellem glemmer jeg, at det hedder det ikke, når jeg taler med andre. De kan kigge noget mærkeligt på mig, når jeg lystigt fortæller om smumserne, vi har derhjemme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestene |
|
|
Hos os er det ikke anderledes end hos jer andre:-) Ny Snogdals Ataya - Taysen Kallestrup´s Asani O´shar - Asaniii, olietønden, fede Miss Dior - Dioden Lucky Moon - My, muss, musse my, Søgaards Walentina - Walle, walle prutten Søgaards Magic Moon - Futte PHW´s Lea - Lea musen Sejlstrup´s Pretty Rose - Rose, Rosinen Søgaards Pretty Painted Beauty - Booty Østrupgård Primus - Prims,Brutalis,Primse Prams, Pophår Søgaards Miss Dibaldi - Dibaldi Søgaards De Marnier - Manse Dominique - Domi, Dominikken, Domse Min svogers to islændere hedder: Ægir - Ejgil Gandur - Gunnar Hundende: Neela - Bebsen Bailey - Fisen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|