Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Facebook og den sorte shetlænderhingst
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 11:44
Indsat fra nyheden Facebook og den sorte shetlænderhingst:

Endnu engang florerer en kædebesked på facebook, der får utallige velmenene hestemennesker og dyreelskere genrelt til copy-past-tasterne på deres computer.


Beskeden lyder:

"HJÆLP:
Shetlænderhingst gives bort.
Efter dødsbo bortgives 7 års shetlænderhingst, sort, med vaccine i orden, meget kær og omgængelig.
Kontakt nr. 40xxxxxx (nummeret er fjernet af redaktionen), ellers bliver han desværre aflivet...
Kan du ikke selv tage hesten, eller kender nogen som kan, vil du så ikke godt sætte dette på din status, bare 24 timer? Måske vi så er heldige, den får et godt hjem istedet for et sidste besøg hos dyrlægen:("


Hingsten har for længe siden fået et nyt hjem, og Hanne, som var kontaktpersonen, udtaler til Heste-Nettet: "Jeg gennemlever nærmest et helvede. Opkaldene kommer selvfølgelig næsten alle fra søde mennesker, der ønsker at hjælpe. Tirsdag fik jeg 40 opkald i timen og 30 sms'er."


Hanne har ikke selv sat sit mobilnummer i kædebeskeden på facebook, og hun har bedt rigtig mange om at slette beskeden og lade være med at sprede den videre, men det er ikke let at stoppe, når lavinen først ruller.


Så ser du beskeden på facebook, så indsæt et link til denne nyhed, så vi i stedet kan få spredt rygtet om, at hingsten har fået et godt hjem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beskedstart?????
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 11:49

Hvornår startede beskeden? Er den en uge gammel eller flere år?



Mange venlige hilsner

Claire Isabelle Blanchet

www.danskwestern.wordpress.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Artikel opdateret
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 12:24

Jeg har netop opdateret artiklen. Jeg satte den på, mens jeg stadig ventede på de sidste oplysninger fra Hanne, der heldigvis kom kort efter.


Beskeden kom på fb om eftermiddagen torsdag i sidste uge, altså den 13. oktober, og ponyen havde et nyt hjem samme aften.


Med venlig hilsen

Jean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved nu ikke -
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 13:59

Det er da dejligt at ponyen har fået et godt hjem, men hvornår lærer folk, at de ikke skal ligge deres telefon nummer i sådan en besked.


Angiv dog en mail i stedet..

Det er jo ikke første, anden eller tredje gang dette sker - det er nok tiende gang..


Jeg ville mene, at man kan angive en mail og så kan man skrive, at folk evt. skal angive et telefon nummer, så kan man selv ringe til de personer der ønsker ponyen.



Søger hest at ride i nærheden af Århus Syd - kig forbi min profil !!



Pernille Kirstine

1
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 14:46

Hanne havde, som det fremgår af artiklen, ikke selv lagt sit telefonnummer i opslaget.


Hun havde bare lagt beskeden ud, så hendes egen venner kunne se det. Nogen har så i kærlig tanke fyldt lidt mere på beskeden, deriblandt telefonnummeret, og sendt den videre på facebook.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingsten
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 15:21

 

Desværre er det ikke kun inde på FB den popper op hele tiden. Den er på Hestegalleriet også. og Folk er så naive at de tror at de er de eneste som lige i en god mening ligger den ind på enten det ene eller andet sted, uden lige at lave en søgning først for at se om andre evt skulle være kommet dem i forkøbet.

 

Bare i går var jeg oppe på omkring ti steder på nettet hvor jeg fandt annoncen og måtte skrive at den havde fået nyt hjem. Helt vildt. Kunne folk da for pokker ikke snart lære at de skal kende fakta inden de i blinde bare fuldstændig tæppebomber internettet med opslag om noget de intet ved om.

 

med venlig hilsen Gitte



Man kan hvad man vil

Det er bare et spørgsmål om vilje ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig Gitte
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 15:26

Gitte, jeg kan kun være enig.

 

Med venlig hilsen

Jean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Om et år
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 20:57

Om et år, vil den stadig poppe rundt. Disse ting stopper bare ikke. Hestetyve i området, pony mangler hjem, mistænklige biler kører rundt osv. De kan blive flere år gamle. Stakkels Hanne :( Heldig pony :)



Mange venlige hilsner

Claire Isabelle Blanchet

www.danskwestern.wordpress.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er rigtigt
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 21:06

Derfor synes jeg, personligt, at det er meget rart at have en artikel at henvise til lige med det samme, så man forhåbentlig kan få taget det mere eller mindre i opløbet.

 

Mvh Jean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvornår lære folk det?
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 22:05

Jeg synes ugentlig at jeg får delt en status på min profil med en hund, traver, shetlænder o.lign. som skal finde et nyt hjem. Det er noget rigtig møg at det bliver linket så meget ud, for det er ikke til at stoppe igen.

 

Kunne være fint hvis folk fremover indsatte en annonce under bortgives her, på dba. eller andre relevante steder.. -Dyr ville måske også have bedre af at blive afleveret hos dyreinternatet som sørger for et kompetent hjem.

 

Bare nogle tanker :)


Christina
En af verdens bedste kat. 3 børneponyer søger dressur og turpart. Maks. alder 13 og gerne med ambitioner om stævner, men abselut intet krav :o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shetlænder
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 09:22

det er vel også bedre at den bliver aflivet end den kommer et sted hen hvor den ikke får det godt Det er ikke jo alt man arver

at man selv har brug for at folk kan hidsige sig op over sådan noget det forfærdeligt hun har jo gjort alt for ponyen skulle få det godt da der 31-12-11 vil der formentligt være 45 heste tusinde der står til at blive aflivet da de ikke har papirene i orden så det var faktisk bedre at folk fik det ordnet i stedet for at hidsige sig op over for en der mod sin villige er blevet ejer af en hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvforskyldt
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 11:52

Det er da klart at folk de sender den videre til alle de kender, det da ikke fedt at læse en status fra en hvor der står at en hest som ingen ting fejler eller har gjort bliver aflivet snart hvis den ikke får et hjem. Så self. sender folk det da videre i forsøget på at redde den. Man er jo altså selv uden om det når man ligger sådan noget på facebook, og beder hendes venner om at havde den stående i et døg så deres venner kan se den osv. Sådan er og bliver facebook.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvforskyldt
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 11:53

Det er da klart at folk de sender den videre til alle de kender, det da ikke fedt at læse en status fra en hvor der står at en hest som ingen ting fejler eller har gjort bliver aflivet snart hvis den ikke får et hjem. Så self. sender folk det da videre i forsøget på at redde den. Man er jo altså selv uden om det når man ligger sådan noget på facebook, og beder hendes venner om at havde den stående i et døgn så deres venner kan se den osv. Sådan er og bliver facebook.

0
0
Svar på denne tråd
 
 I et døgn
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 20:37

Hanne bad ikke sine venner have den stående i et døgn. Det er en tilføjelse, der er kommet til siden. Og det er jo ikke den første kædebesked, hvor man ser en udvikling i ordlyden undervejs.

 

Mvh Jean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste bortgives
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 07:27

Jeg synes det er usmageligt at man bortgiver dyr på denne måde. Det er som at tage andre som gidsler. "Hvis ikke nogen aftager dyret, aflives det." Jamen, så afliv den, eller hvis du er så ligeglad; så giv det til et internat eller en hestehandler.

 

Nu taler jeg ikke om den specifikke sag, men disse annoncer/opslag/kædesms´er osv man jævnligt bombarderes med.

 

Der vil altid være folk der er villige til at aftage noget så længe det er gratis. Men hvad er det for mennesker? Jeg siger ikke at alle der får noget gratis ikke behandler det skidt, men det er der en ret stor risiko for.

 

Alle kædebeskeder af den ene eller anden slags stopper altid ved mig. Jeg føler med det stakkels dyr der er blevet kastebold, og så sletter jeg beskeden.

 

Hilsen Benedicte




SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvforskyldt
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 09:14

Men hun starter selv med at sætte den i sin status, og det jo en "trussel" for mange når hun siger den vil blive aflivet hvis ikke den får et nyt hjem. Så self bliver budskabet jo spredt så hurtigt til så mange mennesker, for hvem har lyst til at læse en status om en uskyldig hest der ikke fejler noget ska aflives, men der er muligheden for den kan reddes hvis den finder en ejer. derfor synes jeg det er helt selvforskyldt. Hvis man skal af med sin hest, eller generelt sit dyr, nu hvor der som tidligere nævnt har været flere kædebeskeder omkring dyr der bortgives, så ska man sgu ikke sætte det på facebook. Facebook er et chat forum, man skal sgu lave en rigtig annonce i stedet for. Man er jo også nødt til lige at stikke en finger i jorden og tænke på, hvor mange mennesker ude i verden vil ikke gerne tage i mod ting der er gratis? Det jo alt lige fra lokums papir til heste. Så self er det jo den reaktion hun får, i sær et sted som facebook.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldstændig enig med...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 21:14

 

Benedicte ?Bella?

 



Tag ikke alt hvad øjet ser som givet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hader de der kæde-beskeder
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 21:59

på trods af at jeg har haft en rigtig god oplevelse med kæde-sms da jeg stod med et føl som hoppen ikke ville tage sig af (4 år siden), så HADER jeg den dag idag at få kæde-beskeder om den ene og den anden hest der aflives hvis ikke nogen vil tage den inden tirsdag den xx/xx kl. 12.

Og det sker alt for tit at man får de samme sms´er flere gange pga. ens omgangskreds, som er søde og hjælpsomme mennesker. Det er bare blevet for meget - det er blevet for brugt.

 

Denne løsning kunne bruges for 3-4 år siden, men det er bare IKKE en løsning der er anbefalingsværdig længere, så... ris til egen bagdel for den stakkels dame i artiklen denne debat udspringer sig fra.

 

 


Mange hilsner


Carina Lyons




0
0
Svar på denne tråd
 
 er helt enig...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 18:42

...men hvis hun selv har sat en annonce ind på sin profil for at tage kontakt til hesteelskere burde hun jo vide at hesteELSKERE selvfølgelig gør hvad der skal til for redde ponyen.

Men at det blev en uheldig drjning annoncen fik var selvfælgelig ærveligt.

På den gode side kan man da sige at det var godt at kædebeskeden hurtigt skaffede en ny ejer til ponyen. :)

Jeg kender en, der kender sønnen, af ejeren, af ponyen. Han siger at ponyen på ingen tid blev givet til en kærlig hesteejer. :)

 

-Men jo en annonce på hestenettet eller et lignende samligspunkt for hesteelskere - istedet for at opfodrer alle der så beskeden til at vidresende den til alle hesteelskere, ville være en bedre måde at komme ud til folk på. Så var der da en klar og direkte kontakt.

Det burde jo være hestesøgeren der fandt hestegiveren/sælgeren og ikke omvedt så alle mulige blev indblandet og fejlinformeret, ikke?


Alt kan lade sig gøre,

bortset fra at ride gennem en svingdør!

0
0
Svar på denne tråd
 
 At tænke rationelt
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 19:03

Jeg tror ikke, det altid er nemt at tænke pokkers rationelt, når man står midt i sorgen efter at have mistet en person, der er så nær, at man er den, der forvalter boet efter vedkommende.

 

Mvh Jean

1
0
Svar på denne tråd
 
 Enig...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 10:22

Jeg tror ikke, det altid er nemt at tænke pokkers rationelt, når man står midt i sorgen efter at have mistet en person, der er så nær, at man er den, der forvalter boet efter vedkommende.

 

Fuldstændig enig. Tilgengæld er det meget nemt at kritisere folk, uden at vide noget om, hvordan verden så ud i øjeblikket.

 

Vi er alle kun mennesker.


-----MARIA-----


:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opslaget florerer stadig.
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 08:43

OBS! Bemærk datoer! Oprindelige indlæg er to år gammelt!

 

Jeg så et opslag på denne så sent som i går og jeg har linket til HN Nyheden i et forsøg på at få vedkommende til at slette det.


 

Venlig hilsen Camilla

 

 

Dressursadel, Silhouette, 17", MW bom sælges.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 hold nu opp
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 13:40

Folk gør det i deres bedste mening, at de så ikke kender inderkredsen og dermed ikke ved at den er blevet afsat kan vel ikke være deres skyld.

 

Så skal man helt lade være at gøre sådan noget til en kædebesked og blot skrive en status og ikke be folk sende billedet videre.

 

Man beder selv om det..

0
2
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 15:32

At en anden sætter hendes telefonnummer ind i en kædebeked, synes jeg da ikke er "at bede om det"


Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Iwanna
Forfatter: 
Dato:  08-10-2013 16:42

Nu er det heller ikke det jeg referere til men den generelle holdning om hvor træls disse er når de ingen ende vil tage.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kildekritik
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 08:31

I langt de fleste af disse kædebeskeder, er det nu muligt lige at dobbelttjekke relevansen, ved lige at klikke på selve billedet. Som regel bliver der skrevet i originaltråden, når aftager eller ejer er fundet.

 

Jeg synes, folk generelt burde være lidt mere kritiske med, hvad de deler til højre og venstre. Og det gælder både denne type, og alle de skræmme- og donationscams der løber konstant.

 

"Beder selv om det"... arh... Ja, jo, selvfølgelig, hvis man tager i betragtning, hvor mange danskere, der deler alt i blinde.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 enig med
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 14:38

enig med Benedicte og MBN.

 


Foderplaner udarbejdes af uvildig hestekonsulent, cand agro

Boots tilpasses og sælges, flere mærker på lager

0
0
Svar på denne tråd
 
 Facebook kæder
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 22:01

Jeg vil da for Hannes skyld håbe at det snart holder op, eller må hun skifte nummer.. Ellers bliver man da sindsyg til sidste


Overdreven brug af pisk og spore, kendetegner ikke rytteren den store.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Folk er også
Forfatter: 
Dato:  10-10-2013 09:49

Folk er også fuldstændig ukritiske, når de deler, linker og liker...

 

Vores lab var rendt sin vej, blev fundet en time senere og hentet hjem 3 timer efter...

I løbet af det næste døgn, blev den yderlig delt flere hundrede gange. Og det var på trods af, at hende der havde fundet ham, havde skrevet, han var hjemme igen.

 

Jeg kunne ikke finde på dele en efterlysning, hvis ikke der står en dato i den. Og hvis jeg finder det interessant nok til at dele, tjekker jeg om personen selv har det liggende på sin side, hvis ikke, er det nok ikke aktuelt mere.

 

Og så kune jeg aldrig finde på at dele noget, hvor der står ; Hvis ikke en ny ejer er fundet inden på xxxxxxx, så blive dyret aflivet.

 

Min tanke er, så afliv kræet, ikke om jeg vil være med til, at lokke nogen til at anskaffe sig et dyr, de ikke nøje har overvejet om de har tid og økonomi til.

 


...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Er træt af dem!!
Forfatter: 
Dato:  10-10-2013 18:38

Jeps. Den (fra 2011) "annonce" der omtales i første indlæg i denne tråd florerer lystigt på facebook :-(

 

Det KUNNE være nemmere at sortere i hvad man skal dele videre, hvis den der starter efterlysningen (eller hvad det nu er) skrev DATO på!!

Hvis nu alle startede indlægget med dato MED ÅRSTAL -så er det da oplagt hvornår man ikke længere skal dele det. -Eftersom man, med normal intilligens, ville kunne formode at ponyen enten er kommet til nyt hjem eller aflivet.

 

Lige nu kører der (igen) en 3-4 stykker med forskellige hestetyve på spil.

Den fra Grindsted har dato på og er meget ny

En af de andre er den fra et par år siden, men uden dato, så den stopper nok aldrig...

 

Jeg selv er holdt op med at dele dem for flere år siden.


 

Hilsen fra

 

Strit 77

 

Er naboens græsplæne begyndt at virke grønnere, så plej din egen!

 

-Så lidt som muligt og så meget som nødvendigt
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider