Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er fleksjob med eller uden frokost
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 17:47

Hejsa.

Er der nogen der kender reglerne for fleksjob og frokost?

Jeg mener, jeg er ansat i fleksjob på 20 timer om ugen. Derudover betaler jeg selv min frokost, så jeg alt i alt er på job i 22½ time om ugen.

Nu kom jeg bare til at tænke på om frokosten er med eller ikke med i de timer man er bevilliget?

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET!

Se min præsentation for diverse udstyr til salg!

0
0
Svar på denne tråd

Tror bestemt..
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 17:48

det kommer an på hvad arbejdspladsen bestemmer..

De 2½ timer du bruger på frokost er jo i bund og grund ikke arbejde, men din fritid, hvor du slapper af og spiser..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Frokostpause
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 17:50

Jeg er ikke i fleksjob, men alm ansat, 37 timer ugentligt.

Jeg betaler også selv for min frokost (30 min), og de minutter tæller ikke med i de 37 timer.

De 37 timer er "ren arbejde", hvis man kan sige det sådan.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 17:55

Det skal lige siges at det ikke er fordi jeg har ondt i r*ven over selv at skulle betale min frokost, så jeg er på "arbejde" i de 2½ timer ekstra.

Og jeg har ikke tænkt mig at gå videre med det end her, men jeg kom bare til at tænke på hvordan reglerne er skruet sammen.

Hilsen Benedicte

0
0
Svar på denne tråd

Overenskomst
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 18:43

Normalt afhænger det af overenskomsten. Mange offentlige ansatte har betalt frokost og i mange private virksomheder betaler de ansatte frokosten selv. Dog mener jeg, at det for offentligt ansatte gælder, at man skal have en arbejdsdag på minimum 5 timer for at frokosten bliver betalt af arbejdsgiveren.

Så mon ikke at den er god nok, at du selv betaler frokost uanset om det er privat eller offentligt, når din arbejdsuge er på 20 timer. - Forudsat at de er fordelt på 5 arbejdsdage selvfølgelig :-)

Vh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 23:00

Der hvor jeg arbejder, i en vuggestue, har man kun betalt pause hvis man arbejder over 6 timer på en dag...

Jeg kommer til at arbejde 25 timer om ugen, fra 10-15 til 31 oktober, og der regner jeg ikke med at jeg har pause...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

Flexjob
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 23:57

Jeg er i flexjob 18 timer om ugen. 4,5 timer 4 dagen om ugen og har 15 min pause, som er medregnet i de 18 timer. Derud over må jeg holde ekstra pauser hvis jeg har behov for det. Det blevet skrevet i ansættelsen.

Men om der er særlige regler omkring det, ved jeg faktisk ikke.

0
0
Svar på denne tråd

Pauser....
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 09:06

Mine pauser som flex-jobber er inden for den tid som jeg er sat til. Jeg er på arbejdet i 18 timer om ugen, og deri er mine pauser med.

Såvidt jeg har forstået så skal dine pause være i den tid, du er vuderet til at kunne være på arbejde.

Der er jo en meget god grund til du er flex-jobber og at du har fået det antal timer du kan arbejde.

Så jeg ville undersøge det hvis jeg var dig.

Hvis mine pauser skulle iberegnes, så var jeg oppe på omkring 25-28 timer og det kan jeg ikke holde til, hvis min hverdag også skal fungerer.

Det skal lige siges at jeg arbejder som støttelærer og reelt ikke har pauser for mig selv, men tilbringer spisepause og frikvarter med eleverne eller som vagt.

0
0
Svar på denne tråd

Frokost...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 20:17

Galaxie ?Mustang? og Kassen er jo netop inde på det jeg mener; at man er vurderet til at kunne magte X antal timer, og hvis man medregner pauserne, så er det jo mere end de timer.

Jeg vil prøve at undersøge det nærmere.

Hilsen Benedicte

0
0
Svar på denne tråd

Pause...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 20:37

Det afhænger helt og holdent af den aftale du har lavet med din arbejdsplads!

Jeg har været ansat på en produktionshøjskole, hvor jeg var 15 timer fordelt på 3 dage, og der var frokost og morgenmad inkluderet i den tid - det var dog også sammen med eleverne. Desuden var lærermøde med i den arbejdstid. Det var det, jeg kunne holde til, så det blev sådan.

Efterfølgende var jeg ansat i et privat firma, 16 timer i alt fordelt på 4 dage. Der var frokostpause ikke inkluderet, så ja, der var jeg også på arbejdspladsen i alt ca. 2 timer ekstra om ugen. Men det job var ikke så hårdt, så det kunne jeg godt klare.

Så jeg vil mene, de ovennævnte retningslinjer holder som et generelt billede, men hvis du ikke kan holde til at skulle bruge flere timer på arbejdspladsen, så er det jo vilkårerne for dig, og det skal der tages hensyn til i din ansættelse.

Hilsen Marlene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider