Hvis du søger på veterinærmedicin kommer alle de informationer du søger
. Som en anden nævner er www.ug.dk rigtig god når det kommer til spørgsmål om uddannelser og fremtidsmuligheder. Om ikke andet kan du finde mailadresse og tlf. nr på studievejledere. Derudover vil der højst sandsynligt også være en tilknyttet dit gymnasium som du kan kontakte og be' om vejledning af.
Her er hvad der popper op på ug www.ug.dk/ServiceMenu/ Soegemuligheder/ FreetextSearch.aspx?q=...nærmedicin
Og her hvad Københavns universitet LIFE (det eneste sted som tilbyder uddannelsen i DK) fortæller om bachelorgraden (de første 3år):
www.life.ku.dk/uddannelse/ bacheloruddannelse/veterinaer.aspx
Jeg ved det hele kan virke lidt uoverskueligt - og langt ude i fremtiden, men vil råde dig til allerede nu at sætte dig godt ind i sagerne, således at du ved hvad du skal arbejde hen imod (med hensyn til adgangskrav osv), såfremt dyrlægedrømmen varer ved.
Jeg selv droppede egentlig dyrlægedrømmen da jeg startede i gymnasiet, men nu er drømmen blusset op for fulde drøn igen, og skal nu kæmpe for at komme ind på kvote 2, pga. et for lavt gennemsnit
øvøv.
Med hensyn til praktik, vil jeg råde dig til at prøve det af i en ferie eller lignende, da man ikke arbejder med praktikperioder i gymnasiet.
Det kræver bare et sende et par mails afsted og være indforstået med at man på klinikken er der frivilligt (dvs. ingen løn eller lignende), og så burde det være i hus
Jeg selv har i hvert fald fået allerede 2*1 uges praktiktilbud på plads på denne måde.
Held og lykke med det hele
og GLÆD dig til gymnasiet!!