Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Uddannelsen dyrlæge?
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 16:34

Hej kære hn'er!

Uddannelsen dyrlæge?!

Hvad ved I om det?

Hvor lang tid tager uddannelsen, hvor kan den tages henne, er der noget specielt man burde vide inden, parktikpladser, linjer inden for uddannelsen, hvad uddannelsen egentlig mere specefikt indebærer, osv.

Om blot 6 dage starter jeg for første gang på gymnasiet, og jeg har længe overvejet veterinærsygeplejerske-uddannelsen, men har nu næsten helt besluttet at tage skridtet videre til at blive dyrlæge, så jeg håber, I lige kan komme med en masse ting omkring den uddannelse (:

Jeg har siddet og søgt på det, men det er der ikke kommet så forfærdeligt meget ud af.

Som en sidste ting vil jeg gerne spørge, om det er udelukket at have piercinger i ansigtet som dyrlæge? Jeg ved, at læger og sygeplejesker ikke må have det pga bakterier.

Håber I kan hjælpe mig :D

Venlig hilsen

Maija

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 16:54

Kender du uddannelsesguiden? Der står da ihvertfald noget om det, inkl portrætter af dem der studerer.

Tvivler på du må have ansigtspiercinger, det er vel de færreste jobs der tager imod folk med piercinger, men på den anden side, så hvis man bliver sin egen chef kan man gøre hvad man vil, bakterier ved jeg dog ikke noget om, da det ikke altid virker som om det er samme princip mht. bakterier når det er mennesker eller dyr.

0
0
Svar på denne tråd

veterinærmedicin
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 18:55

Hvis du søger på veterinærmedicin kommer alle de informationer du søger :). Som en anden nævner er www.ug.dk rigtig god når det kommer til spørgsmål om uddannelser og fremtidsmuligheder. Om ikke andet kan du finde mailadresse og tlf. nr på studievejledere. Derudover vil der højst sandsynligt også være en tilknyttet dit gymnasium som du kan kontakte og be' om vejledning af.

Her er hvad der popper op på ug www.ug.dk/ServiceMenu/ Soegemuligheder/ FreetextSearch.aspx?q=...nærmedicin

Og her hvad Københavns universitet LIFE (det eneste sted som tilbyder uddannelsen i DK) fortæller om bachelorgraden (de første 3år):

www.life.ku.dk/uddannelse/ bacheloruddannelse/veterinaer.aspx

Jeg ved det hele kan virke lidt uoverskueligt - og langt ude i fremtiden, men vil råde dig til allerede nu at sætte dig godt ind i sagerne, således at du ved hvad du skal arbejde hen imod (med hensyn til adgangskrav osv), såfremt dyrlægedrømmen varer ved.

Jeg selv droppede egentlig dyrlægedrømmen da jeg startede i gymnasiet, men nu er drømmen blusset op for fulde drøn igen, og skal nu kæmpe for at komme ind på kvote 2, pga. et for lavt gennemsnit :( øvøv.

Med hensyn til praktik, vil jeg råde dig til at prøve det af i en ferie eller lignende, da man ikke arbejder med praktikperioder i gymnasiet.

Det kræver bare et sende et par mails afsted og være indforstået med at man på klinikken er der frivilligt (dvs. ingen løn eller lignende), og så burde det være i hus :) Jeg selv har i hvert fald fået allerede 2*1 uges praktiktilbud på plads på denne måde.

Held og lykke med det hele :) og GLÆD dig til gymnasiet!!

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider