|
|
| fryser din hest også? |
|
|
hej hn´er  kunne godt tænke mig at vide om vores heste er de eneste der fryser? pga vejret står de inde om natten og kommer ind hvis det virkelig regner. de har træer der giver en smule læ, men de fryser stadig. idag har min 3 års fået et flis dækken på ud da hun stod med lidt snot i næsen i morges. syntes ikke jeg på nogen måde er pyldret, syntes bare det er blevet rigtig koldt. hvordan holder i hest i det vejr her ? Mvh Louize & Siboney
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen da..... |
|
|
Min går så slet ikke ude om natten, men det er en helt anden snak... Mine får regndækken på når det bliver for voldsomt i vejret, hellere hele dagen på fold end at de må ind til middag pga. vejret. Jeg har en 3 års der skal i ridning til 1. september og en gammel avlshoppe, der blot skal se en mørk sky så stritter pelsen og hun har tabt 100 kg. Der skal virkelig ingen ting til, før hun fryser. Jeg nøser lidt om min 3 års, da han helst skulle være klar til september, han er lidt rangler pt. og selv om han går på græs og får mad 3 gange dagligt er han rigtig svær at holde huld på. Så her... jamen der bruger vi lystigt deres regndækkener, i dette blæsevejr har de såmen også døkken på. Jeg mener ikke jeg er pyldret.. men kan tydeligt se en forskel når jeg bruger regndækken eller ej.
Team Dandanel "Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af "
Med hestene Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nej, det gør de dælme ikke da, de går i løsdrift og jeg har endnu til gode at se de 2 bøllefrø fryse  Og du giver vel ikke en hest fleecedækken på ud?? Hvad så hvis det begynder at regne?? 
Back on track netdækken str 135 sælges, brugt ganske lidt, ingen fejl og mangler, send pb  Lykkelig ejet af Bøf og Big, hundene og kattene  Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en mistanke om... |
|
|
... at min mule fryser på trods af et rigeligt fedtlag! For nogen uger siden gav jeg ham dækken på en enkelt nat (han havde været "dum" at ride et par dage) og dagen efter var han væsentligt nemmere! Han får også dækken på i aften, da det bliver et rigtigt møgvejr det næste døgns tid  Der er ikke ret meget læ på folden og jeg har af og til stilt ham på stald med tæpper over for at han lige kunne blive gennemvarm inden han kom på fold igen. Så jo - jeg tror sørme min mule fryser ind imellem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kigger på dem |
|
|
har en 3 års, en drægtig xx hoppe, en hoppe med 2 mdr gammel føl og så har jeg naboens åring samt 18 årige ridehest. De går ude 24 / 7 har læ fra træer men ellers ikke. Enkelte nættet og dag timer kommer hoppen med føl ind, fuldbloden får et regndækken på hvis det regner meget da hun er en frossenpind. Men nej, de fryser ikke - temp pt er gode for hestene, tror bestemt de foretrækker det her fremfor 30 grader og insektplage.
2011 - sælges hingsteføl e. Ci Ci Senjor Ask / Lucky Light. 2012 ventes føl efter Casir Ask / senta xx / Final Appearance 2012 ventes føl efter Ci Ci Senjor Ask / Duchess / Lucky Light
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| løsdrift |
|
|
Mine går også i løsdrift, og nej de fryser bestemt ikke, men de er allerede ved at smide sommerpelsen det godtnok tidligt og noget rigtig øv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Opdagede lige i går at min ride hoppe er begyndt at sætte vinterpels , synes godt nok det er tidligt .. Hun har indtil nu ikke gået med dækken , men det kan da være jeg snart skal finde dem frem fra gemmerne ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja......... |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
10-08-2011 08:39 |
|
og idag få de alle 4 regndækner på..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nja..... |
|
|
Jeg har tre vallak - og umiddelbart så fryser de ikke.......men.... Her hvor jeg bor, har vi ikke haft så slemt vejr, som mange andre har haft, med masser af regn. De nætter hvor der er meget regn/lovet meget regn, ja der kommer de på boks. Har det regnet i flere timer om dagen, så ryger de også ind i 4-5 timer. Det er når de er gennemvåde og det blæser, at den gamle på 16 og den unge på 3 år kan finde på at stå og ryste. Den 4 årig fryser aldrig. Alle tre er i gang med at fælde sommerpelsen - og det plejer at betyde, at den gamle skal til at have regndækken på for ikke at fryse om natten. Når nat-temp er 8-10 grader ja så rejser han pels og kommer meget nemt til at ryste. Og de har han gjort alle de år jeg har ejet ham. Jeg regner med at den gamle kommer til at gå med dækken til vinter. Og den 4 årige er ridning, og skal klippes - for han sætter pels som en afghanerpels. Så han bliver også dækkenhest. Den 3 års vil jeg gøre rigtig meget for kan undgå dækken - og han har da heller ikke haft det nødvendigt i de på hårde vintre vi ellers har haft - hurra for frostvejr fremfor slud, søle og regn. MVh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123465 |
|
|
Nope, ingen frossenpinde hos os, selvom de går ude 24/7 også her i regnvejret  Tinkeren tror jeg aldrig jeg kommer til at se fryse... aldrig oplevet en hest med så høj kropsvarme  Haflingeren var lidt kuldskær da han kom til os, især hvis det regnede for meget, men nu er der intet heldigvis  Men det er helt sikkert, at hvis jeg stadig havde haft mine "gamle" varmblods heste, så havde de stået og rystet  Mvh Janni
Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her også |
|
|
er 2 ud af 3 udstyret med regndækken uden for. De er nogle rigtig frossenpinde. De 2 store ( har 2 dv´er og 1 shetlandspony) er begyndt at skifte pels. De kan meget sjældent være ude i flere timer med vedvarende regn selvom jeg prøver at hærde dem. og så kommer de ind nogle timer og får varmen inden de igen kan komme ud. Desværre men sådan er det altså med dem. Heldigvis er den lille rubust og behøver ikke dækken. Ja det er tidligt i år syntes at man skal til at tænke på regn dækkener. Mvh Sandra C
Ryttervant 5 års allround trakhener hoppe e.Chopin m. Chopstik til farfar. Hjem før pris. Kom med et bud/ bytte med kat. 1 pony - Forsvunden pony efterlyses stor dusør -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog... |
|
|
Min dreng har slet ikke givet de mindste form for udtryk for at han skulle fryse, så han har ikke fået noget som helst dækken på. Jeg håber også der går længe endnu inden det er nødvendigt 
Mvh. Regina Sørensen Indehaver af den dejlige ridehest Ramiro og min smukke avlshoppe Wega. Sælges: Brun Wintec Isabell Werth 17" med cair. 1 år gammel incl. kvittering! Yderst velholdt, 4000 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Min Irish Cob (tøsedreng) fryser af helvedes til hele tiden, selvom han hverken er flettet på fold og også har skur, og er ved godt huld, men vi er blevet nød til bare at lade ham, og istedet får han godt med hø hver dag istedet for hver anden, vil helst have ham uden dækken til vinter i år, meeeeen lige nu ser det ikke ud til at blive tilfældet... Derimod fryser vores hoppe fra Portugal, og hendes 5 måneder gamle føl slet ikke, og hoppen er måske lige i underkanten af huld og står ude i alt slags vejr... Men orker næsten ikke allerede at tage dem ind fra løsdrift - Og stalden trænger også til en højtryks-spuling først 
Citat slut Bianca
"Do not mistake a goats beard for a fine stallions tail." Irish saying
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kolde Heste |
|
|
Jeg har en ponyhoppe på 18 år, der meget let kommer til at fryse, når det regner meget og blæser selvom der er læ på hendes fold. Her i sommer har jeg måtte tage hende på stald flere gange mod min vilje simpelhen fordi hun frøs så hun rystede over hele kroppen. Natten til i går måtte staldejer ud og hente hende ind da hun stod rystede af kulde på marken, hun var gennemblødt, ikke just det bedste for en hest der skal tage på, efter 4 uger på for lidt græs. I går røg hun så ud med regndækken på, så hun kan holde varmen. Hele juli måned havde jeg hende med på sommerferie og der var der også dage jeg måtte lægge dækken på hende fordi hun frøs i regnen. Da vi skulle have hende med sommerferie, havde hun stået ude i regen længe og var blevet kold, så hun måtte have tæppe på i traileren hvad hun aldrig har haft før. Da vi ankommer med hende, er hun ikke sig selv, hun havde fået en omgang vindkolik som følge af at hun var kold og havde stået stille i to en halv time i hestetraileren. Jeg har nu været nød til at se i øjnene at min hest ikke længere kan holde varmen uden dækken på, på de kolde dage og at hun må på stald på de regnfulde sommerdage. Ja nogen vil nok kalde mig pylret, men sådan ser jeg ikke på det, jeg passer jo bare på min hest. Min mors to små ponyer har ingen problemer med at klare regn og blæst, de har en underuld der vil noget, så vandet lægger sig kun i den yderst del af pelsen. De går ude 24/7 hele sommeren i alt slags vejr Mette
carpe diem - grib nuet Sov sødt Kingo 31.10.1991 - juli 2008 Sov sødt Cæsar 2003 - 2009 Sov Sødt Simone 29.4.2008 - 12.9.2010 Vi savner jer!! HF Student anno 2009 Barfodstrimmer bør forbydes!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja..... |
|
|
Ja, min plag er lidt kold, også på ørerne om morgenen. De er lige kommet ind fra døgnfold. Den anden har mere fedt- og muskelmasse, så hun holder snildt varmen. Hun har faktisk aldrig frosset, heller ikke da hun stod i løsdrift uden dækken, trods hårde vintre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine går |
|
|
ude 24/7 uden dækner. De hygger sig fint og er vant til at være ude i al slags vejr. Jeg regner ikke med at de skal på stald før den 1. oktober, gerne senere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ikke det mindaate tegn på det - heldigvis. Han står i løsdrift. Og vinterpelsen tiltager dagligt... synes det er lovligt tidligt..... Øv hvor var den sommer kort....
Venligst Maluna *** Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min fryser ikke. Det gør de syv andre på folden tilsyneladende heller ikke. Min hest går i løsdrift og har gjort det on and off de seneste år - De sidste 12 måneder har hun permanent været i løsdrift og været dækkenfri uden de mindste problemer. Hun har aldrig været pakket ind i vat, heller ikke hos avler, så hun er ikke kuldskær og trives bedst med at være ude, så hun bliver ikke taget ind pga. vejret. Alle hestene går stadig på døgnfold, hvor vi står, og der er masser at gumle på samt rig mulighed for læ og ly, så ingen grund til at sætte dem på stald om natten endnu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig har jeg.. |
|
|
før givet min hest dækken på før oktober måned.. Men for tre uger siden stod han på folden og frøs, så nu får han altså dækken på hvis der er udsigt til dagsregn eller kraftig regn med blæst.. Også kommer han på stald om natten når vi kommer hjem fra ferie om en uge.. Hellere det end han bliver syg..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| på - og af igen :-( |
|
|
jeg gav på i dag - men min mave fornemmelse sagde mig, at jeg hellere måtte tage hende ind, da smeden kommer i morgen. og gudskelov! - hun var gennemblødt dækkenet var simpelthen utæt!!!! MØG! og det andet var for stort, så nu prøver vi nr. 3 i morgen.... nu står hun i en nystrøet boks med en stor tot hø, og hygger sig og hun kom gladeligt og ville ind - tror sgu de er trætte af alt det regn...
Karina82
STUD BASK
Counting all the assholes in the room... And i'm definetly not alone Nu med skimmel princesse kandidat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg måtte idag opgive min tanke om at vente med dækkenet da min hest er begyndt at sætte pels og jeg kan se han fryser. Så har netop været ude og udstyre ham med hans rengdækken med tyndt flece foer i. Han er tidligere haft tendens til nyreslag så jeg er også ekstra påpasselig. Men tror nu han nyder at blive gennem varm nu
Sabrina & Stald Kelon`s Lerano <3 <3 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fyser ikke... |
|
|
Mine fryser helt sikkert ikke  Tværtimod tror jeg at de nyder at stå på en vindblæst fold uden insekter og lummer-varme... Jeg nyder ihvertfald rideturene på mine glade friske heste  ...De er også begyndt at sætte vinterpels - lidt tidligt synes jeg nu nok 
;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Ludvig og Wilma ) Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At de sætter vinterpels.. |
|
|
har nu mest noget med døgnets lyse timer at gøre og ikke det dårlige vejr (som jo dog giver færre lyse timer).. Min hest har aldrig været pakket ind i vat, og det er første gang at jeg har oplevet ham fryse.. Ingen gang en kold susende våd vinterdag har jeg set ham fryse..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heyhey |
|
|
Min har gået med regndækken om natten og i dårligt vejr trods en tyk sommerpels... Men da han dag efter dag stod med stritpels og anspændte muskler, så fik han regndækken på meget tideligt. Han går på døgnfold men har både læskur med hø osv og indgang til en gang han kan stå i sammen med de små så han burde ikke fryse. Heldigvis står han hjemme så jeg kan nemt holde øje med vejret og tage dækken af og på.
****** Maria og Daylight Højgård ****** R.I.P Topper - min engel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum... |
|
|
Jeg har lige taget min ind fra døgnfold i dag. Han begynder også at sætte vinterpels og jeg er ikke rigtig interesseret i at han sætter for meget. Tror det var 12 grader natten til tirsdag og så med den regn og blæst så bliver det hurtigt koldt. Min tommelfingerregel hedder 10 grader, så skal der et 100g dækken på, synes det er vildt temperaturerne allerede er så lave. Godt at jeg lige har fået dæknerne hjem fra vask. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|