Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ny regl om vaccination- hvordan?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 12:06
Kan jo se der er kommer nye regler for vaccinationer hvis man vil starte stævne inden for DRF. Så vidt jeg kan læse drejer det sig om en enkelt ekstra vaccination. Er det korrekt forstået? Nogen der ved hvad denne vaccine hedder og hvad den gives for?

Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!

0
0
Svar på denne tråd

Influenza-vaccine
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 12:11

Det er den ganske almindelige vaccine der bare skal gives en ekstra gang. Desværre er den ekstra gang 6 mdr 21 dage efter basisvaccinationen. Hvilket giver et problem for de fleste heste.

0
0
Svar på denne tråd

Den gives for...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 12:13

... nøjagtigt det samme som de øvrige vacciner. Man har angiveligt fundet ud af, at hesten er bedre dækket ind, hvis der startes op med 3 basisvaccinationer i stedet for 2 - og det er denne viden, man i FEI har taget konsekvensen af.

Nu vælger DRF så at gøre det samme. Du kan læse mere på forbundets hjemmeside: www.rideforbund.dk/Information/ Nyheder/2011/07%20-%20juli/ Opdaterede%20vaccinati...rbund.aspx

- eller evt. spørge din dyrlæge. Min dyrlæge oplyste mig om det allerede sidste år, uden at hun dog dengang vidste, at det var på vej til at blive et krav i DK.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 12:15

... hvad mener du med, at det giver et problem for hestene?

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Tidligere vaccinerede heste
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 12:17

Det er et problem for alle de heste som ikke er startet tidligst i vinters, da de skal starte forfra. Eller som har fået begge basisvaccinationer før 1. januar 2005.

0
0
Svar på denne tråd

Nåh, på den måde....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 12:25

... ja :)

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

flere tråde
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 12:37

der er allerede 1 tråde om vaccinationer

www.heste-nettet.dk/forum/4/288291/ 288291/

0
0
Svar på denne tråd

det vil altså sig
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 12:57

at min 3 års, der fik sin 2. basisvaccination for to måneder siden, bare skal have en mere nu her på torsdag når dyrlægen kommer, så er han "ok"?

Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!

0
0
Svar på denne tråd

Min er heldigvis
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 13:22

lige blevet vaccineret med den 3. vaccine.

Men talte med en dyrlæge, som forsker en del i medicin til grise. Hun har en del efteruddannelse. Vacciner til grise og heste skulle være bygget ens op (det er selvfølgelig ikke det samme man vaccinere imod). Hun mente helt bestemt ikke, at hestene var dækket bedre ind med den nye booster. Det eneste punkt den skulle være dækket bedre ind er ved stivkrampe (Tror jeg nok det var hun sagde).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider