Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad koster det at have bil om måneden
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:06

Hejsa..


Da jeg ikke har haft bil før, vil jeg gerne vide hvad I sætter af om måneden til de faste udgifter (værksted, forsikring etc.).


De mere variable udgifter som benzin/diesel kan jeg regne mig frem til.



Håber på at kunne gøre brug af jeres erfaringer :)





** Stavefejl er gratis **


ALBION DRESSURSADEL KØBES, 17,5 og wide bom

0
0
Svar på denne tråd
 
 Biludgifter
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:16

Det er svært at komme med et præcist bud på hvad det koster at have bil..


Forsikring - der betalte jeg 12.000 årligt.

Vægtafgift - for en ældre bil ca. 3000 årligt.

Falck abonnement - 7-800 årligt


Det er der faste man ved man skal af med.


Derudover skal man tænke på udgifter til alm. vedligeholdelse af bil, bl.a. dæk, undervognsbehandling osv. Bilen skal synes.


Jeg havde en ældre bil og brugte på det 1,5 år jeg havde den ca. 10000 kr på mekaniker.

I længden tror jeg godt det kan betale sig at købe en nyere bil. Denne har lavere vægtafgift/grønafgift. Køber du en hel ny lille bil, findes der ofte en fordelagtig forsikring ala kasko for 12000 kr / 3 år.



Venlig hilsen Cathrine



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan du ikke regne dig frem til
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:19

Helt enkelt så kan du ikke regne dig frem til det.


Du kan købe en fin ny bil, som er en såkaldt mandags bil og går i stykker i tide og utide, og du kan købe dig en brugt bil der kan starte og køre til ingen penge og når den går i stykker skifter du den ud. Kort af det lange er at en bil er udgift.


Der ud over er der hvilken kvalitet du ønsker bilen i.

  • Sikkerhed
  • komfort
  • x-tra udstyr mm

Meget teknik koster som regel mere at få lavet på værkstedet.


Vi har en 300.000 kr bil (ny pris for 7 år siden), som er en mandagsbil. Damn meget har været i stykker i den. Vi har regnet ud at vi næste gang hellere vil lease en bil som vil koste os 3700-4000 kr/mdr inkl alt VS købe igen og betale 3700 kr/mdr + værksted for vores egen bil.


Skulle vi ud at købe bil nr to vil det blive noget i stil med en skoda 1,4-1,6 stk. Som har servestyring og airbags. Helst ingen rust. Og så vil sidde komforten blive som den nu er i en sådan bil. Det vil skulle være min bil til og fra arbejde (er maler). Den koster ikke en krig, vist heller ikke i værksted.


Med venlig hilsen

Lena


0
0
Svar på denne tråd
 
 det.....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:23

En lille 3-dørs bil kostede mig ca. 3.000/mnd. Benzinen var det billigste, 800 /mnd.


Det, der kostede var dæk, pava/Suvo undervognsbehandling, mekaniker udskiftninger, forsikring (især hvis man er ny billist, føj..) etc. Nu holder der en scooter i garagen. Den koster mig 200 kr mnd/benzin, i alt 500 kr/mnd.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores Peugeot 406
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:24

Koster ca dette om måneden:


- 1400 kr. i afbetaling

- knap 300 kr i forsikring - KUN ansvars(bil nr 2)

- 1600 kr i benzin

- ca. 366 kr i ejerafgift.


Indtil videre har vi været heldige, at den ikke har skullet på værksted på grund af andet end småting.




Sagde Carina Lauth


Mor til Frederik, født 25-02-2009

Gravid med Isabella, termin 07-12-2011




0
0
Svar på denne tråd
 
 vi gir
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:33
600 om måneden for vores hvidplade Mazda 626 det er forsikring og vægt afgft vi lægger penge tiæ side til hver måned Citroen Picassoen vi har på papegøjeplader som er rimelig ny koster 2500 m forsikring vægtafgift og afdrag m tror det er forskelligt

nu m shamrocks lucille

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 10:57

Jeg betaler 3400 i forsikring samt 1800 halvårigt i vægtafgift.

det er en ældre ford mondeo fra 94. den har aldrig fejlet noget. vi har kun skiftet pære, viskere, tændrør og sat nye ophæng på ( kæresten er mekaniker )

når den kræsser af, køber vi en helt ny bil. nok en passat, som bliver enh del dyrere.


kia tilbyder nogen gange 7 års garanti og billig forsikring, hvis du køber ny bil hos dem.




Glem fortiden, Lev nutiden & Red fremtiden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alt for meget..
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 11:10

til at det kan betale sig, man bliver ikke rig af at have bil..


Lån: 3.000

Forsikring: 710

Falck:45

Vægtafgift: 250


Ialt lige godt 4.000 kroner i måneden


Lånet kunne vi godt sætte ned til det halve, men vi har valgt en hurtig afbetaling, det andet syntes vi var for dyrt i renteudgifter.. Forsikringen er en forhandlerforsikring.. Vægtafgift er der ikke så meget at sige til og falck er fordi vi er under en hvis alder, mener det er 27 ellers koster den som en anden skriver 800 kroner..


Alt vedligehold og reperation har vi ikke regnet på.. Det kommer som det kommer, heldigvis har det indtil nu kun været service..





Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 omkostninger
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 12:25

Vi beregner som følge årligt:


Forsikring (kun ansvar) 6500 kr.

Vægtafgift 2500 kr


Reperation 5000 kr

Syn og service (olie/filter mm). 1000 kr.


Så årligt: 15.000 kr.


Vi har en mazda 323 F fra 2000 som er betalt ud.


Derudover skal man altid have lidt ekstra på lommne, for en bil kan altid gå i stykker...


Blev mor tirsdag 01.09.09 kl. 18.59 til en skøn pige som var 54 cm lang og vejede 3870 gram.


Min elskede hund - hvil i fred 21/04-2007-25/6-2009


Hilsen stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 udgifter
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 14:52

Et godt råd .. eller 2.


Når du har fundet den bil du gerne vil have så noterer du dig dens vægt og model og motorstr.


Derefter kan du gå ind på borger.dk og se hvad du skal give i vægtafgift/grøn afgift. Med lidt held kan forhandleren af bilen også fortælle dig det beløb. Jo større bil .. jo dyrere er afgiften.


Når du har det på plads så sætter du dig ved tlf og ringer rundt til samtlige forsikringsselskaber i hele DK og finder den med de bedste betingelser for dig. Husk ikke kun at se på slutprisen men også på om du har selvrisiko eller andre skjulte udgifter. Gå ALDRIG med i en gruppeforsikring selvom det er billigere .. her kommer du til at betale for de andres fejltagelser og uheld.. også selvom de siger at du altid får penge tilbage, det er løgn!


Nogle fagforeninger har forsikringsaftaler og her kan du godt spare lidt.. jeg "tjener" omkring 40% på at forsikre igennem fagforeningen.


Du skal regne med at en bil gennemsnitligt koster dig 1000,- om måneden. Kun i forsikring og vægt. Især når du ikke har haft bil før. Oveni kommer så hvis du skal have lån for at kunne købe den.


Og det er uden at beregne brændstof og mekaniker besøg med.



Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om


Nothing improves with age

0
0
Svar på denne tråd
 
 det afhænger jo af....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 15:14

.... hvilken bil du skal have og hvilket selskab der vil forsikre dig, samt din alder og hvor meget du kører i bilen.

Den månedlige udgift på en bil er jo meget forskellig alt efter hvilken bil du vælger. Bilerne kører jo forskelligt på literen og de har forskellige vægtafgifter. Nogle er billige i reservedele og kan repareres på alle værksteder, mens andre skal have specialværksteder og reservedelene koster spidsen af en jetjager.


Nu skriver du jo heller ikke noget om din alder nogen steder, men hvis man er ung og selv skal stå for forsikringer osv, så koster det kassen.


Vi startede med at betale 17500 kr om året for vores forsikring. Den er heldigvis nu faldet til 7500, men det var godt nok mange penge.

Derudover betaler vi 7000 kr årligt i vægtafgift.

Og vi bruger for omkring 3000 kr diesel hver måned.

Vejhjælp koster os 800 kr om året og derudover koster den ca 1000 kr om måneden i værkstedsregninger, service, oliepåfyldning osv. Alt service.


Så alt i alt kan det nok langt bedre betale sig at køre med bussen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider