Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 ondt under fod??
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 20:29

Halløj derude, håber der sidder nogle kloge og kan svare på dette


Jeg begyndte i mandags at ha ondt under venstre fod, sådan midt under foden, sådan mellem hæl og trædepude foran ( eller hva det nu kaldes) Så altså der hvor foden ligesom bøjer lidt opad...


Det blir nu værre og værre. Det er hverken hævet eller ømt andre steder. Jeg kan sagtens gå på foden, men må indrømme at bare gå på forfoden er rarest, så er smerten lille.

Om morgenen når jeg står op kan jeg dog slet ik træde på hele foden, skal gå nogle meter for jeg kan træde igennem på hele foden, dog stadig med smerte. I dag træder jeg så på en dørkarm sådan ca så kanten er på omtalte sted, og her må jeg bare gå i knæ, kunne slet ik træde igennem


Kæresten siger læge, jeg siger det er pjat, føler mig total åndsvag at bruge en læges tid på en fod jeg jo godt kan træde på, det gør bare hammer ondt...


Jeg er dog på morfin og oxycontion daglig, og kan da undre mig over hvordan en fod jeg ved jeg ik har slået klemt eller lign, kan gøre så ondt med de præperater.


Er der nogen som har prøvet dette eller lige ved hva det er ??


Hilsen hende som ik vil kede en læge med noget så dumt, men som alligevel gør nas.


Charlotte


Stop spritbilister

R.I.P Hontas 4/11-07


Nu ejer af fjordhestene Primula, Elder, Halfdan og Cordina

og dv hoppen Bakgårdens Lavine


fjordheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 piv...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 20:47

slet ingen som ved noget om dette


Charlotte


Stop spritbilister

R.I.P Hontas 4/11-07


Nu ejer af fjordhestene Primula, Elder, Halfdan og Cordina

og dv hoppen Bakgårdens Lavine


fjordheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 tror, men ved ikke
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 21:18

Det lyder ret meget som en fibersprængning, men den burde du jo ikke kunne mærke, når du får morfin. Tror også det vil være klogt med et lægebesøg. God bedring!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 gregerge
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 21:19

Jeg har oplevet et par gange at have ondt på undersiden af foden nogenlunde som du beskriver, som om noget i foden niver/spænder, ret ubehageligt. Det er dog gået over efter kort tid.


Men hvis det har stået på i mange dage, tror jeg altså også at jeg ville ringe til lægen og høre ham/hende om hvad det mon kunne være.


Trine.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aijj ved du..
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 21:21

.. hvad?! En læge er til for bl.a. at undersøge en som dig, der har smerter under foden.


Har du tænkt på HVOR ondt du ville have, hvis du ikke var på morfin i forvejen? Altså de smerter du har ville være endnu voldsommere, hvis du ikke fik smertestillende.


Tag dig selv alvorligt og afsted med dig til lægen. :-D


KH Esma


Healing

hest og rytter


Psykoterapi



Afbalancering og harmoni til din hest og dig


Når du hviler i nuet,

er det et vidunderligt øjeblik.

Thich Nhat Hanh


0
0
Svar på denne tråd
 
 Som oftest er
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 21:29

det en lille fiber eller en mindre blodsprængning.


Jeg har så lige lavet noget lign, bare mere mærkeligt ( i min verden altså): Jeg har fået mega ondt mere i midten af foden også lige under hvor tæerne starter.


Har aldrig før prøvet at have ondt der. Igen ingen hævelse (måske syntes jeg at jeg er lidt hård der, men det kan også bare være indbildning), ingen varme, ingen misfarvning.

Det bliver værre og værre for hver dag.

Nu har det stået på siden tirsdag. Og det får til mandag, også må jeg ellers slå på tråden til lægen.


Lidt irreterende når man lige er igang med at træne op til et triathlon stævne


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Tine..
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 21:32

.. kan det tænkes, at du har forfodssænkning?


Besværet viser sig netop ofte ved øget træning.


Jeg er ikke læge, men fik tanken om evt. forfodssænkning.


KH Esma


Healing

hest og rytter


Psykoterapi



Afbalancering og harmoni til din hest og dig


Når du hviler i nuet,

er det et vidunderligt øjeblik.

Thich Nhat Hanh


0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 21:34

oki, jeg prøver at høre lægen i morgen. Ved også pillerne nok gør smerten mindre, men synes jo det lyder åndsvagt: ja goddag doktor, jeg kan gå på min fod, men den gør ondt, vil du kigge på det ?.


Men ja det er selvfølgelig bedst at vide hva derforegår. Hvis det ik er væk i morgen tidlig ringer jeg.


Charlotte


Stop spritbilister

R.I.P Hontas 4/11-07


Nu ejer af fjordhestene Primula, Elder, Halfdan og Cordina

dv hoppen Bakgårdens Lavine

og celia

fjordheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Esma...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 21:43

nu har jeg aldrig hørt om det du nævner, så det blev lige googlet.

Og det lyder meget som i den retning. -Udover at alle sider siger, at der vil være hårdhud og/eller ligtorne. -Det har jeg slet ikke i det område.


Håber virkelig ikke det er det!


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 21:49

.. jeg er ikke enig med de googlede sider i, at der altid vil være hård hud/ligtorne i området.


God idé at få fødderne undersøgt hos lægen, evt. henvises til ortopæd kirurgisk afd.


KH Esma


Healing

hest og rytter


Psykoterapi



Afbalancering og harmoni til din hest og dig


Når du hviler i nuet,

er det et vidunderligt øjeblik.

Thich Nhat Hanh


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hælspore
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 22:16
Det kan være hælspore, sikkert ikke nedsunken forfod, så ville du ikke aflaste ved tågang. Det behandles oftest med laser og dyb tværmassage hos fysioterapeut, hvis der ikke er succes med dette, er chokbølgeterapi en mulighed, det er lidt dyrt, men har en høj succesrate. Lyder da voldsomt med morfin mm.... Der er nok større sandsynlighed for at Et gigtpræperat såsom Ibumetin vil have en effekt, da det hæmmer inflammation(irriteret væv). Mvh fyssen
0
0
Svar på denne tråd
 
 To forskellige skavanker
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 22:32

Altså i min verden har man ondt i hælen, hvis man har hælspore - ikke midt under foden som TS beskriver.


Mht. forfodssænkning så har det ikke noget med TS at gøre. Det var en besked, jeg skrev til Tine. Det ser ud som om, du har blandet disse to sammen, canone? :-)


KH Esma


Healing

hest og rytter


Psykoterapi



Afbalancering og harmoni til din hest og dig


Når du hviler i nuet,

er det et vidunderligt øjeblik.

Thich Nhat Hanh


0
0
Svar på denne tråd
 
 I den rigtige
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 22:55

verden sidder en hælspore faktisk i den aponeurose (Det senespejl) der hæfter på tå-siden af hælbenet - det vil sige mere eller mindre midt på foden - men mod hælsiden (Giver jeg mening?)


Det kunne være en hælspore, det kunne være låste led i foden, det kunne være gigt, det kunne være så mange sjove ting - men en ting er sikkert! Hvis du stadig har så ondt at du aflaster når du er på MORFIN - så bør du se at komme afsted til lægen og helst i går!


Sagde fysioterapeuten.



/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.


2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Igen ...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 23:08

.. i min verden havde jeg ondt i nederste del af hælen, da jeg havde hælspore. Ikke midt under foden eller i retning af hælen.


Rigtig verden eller ej, så var dette min verden. :-)


KH Esma


Healing

hest og rytter


Psykoterapi



Afbalancering og harmoni til din hest og dig


Når du hviler i nuet,

er det et vidunderligt øjeblik.

Thich Nhat Hanh


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 09:53

Har det meget som du beskriver i perioder, det gør hamrende ondt, og man er helt hjælpeløs, da ens fødder jo er så pokkers vigtige.


Min læge afviser det bare og mener det er noget fis.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehe - jamen
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 09:57

det var også kun en beskrivelse af HVOR den sidder - og du har da ret - mange har rigtig ondt lige præcis i hælen. Men fordi en hælspore er en forkalkning af aponeurosen kan den godt give smerter midt i foden (Senespejlet går frem til tæernes grundled).


I øvrigt - hvis ikke lægen tager den slags seriøst så tag til kiropraktor - først og fremmest er kiropraktorer som regel gode til fødder og dernæst kan de tage røntgen billeder hvis de er i tvivl om hvad de har med at gøre (y)


Nogle fysser har også fødderne som interesseområde (Mig fx.) og kan også gøre rigtigt meget for fusserne :)


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.


2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hælspore
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 16:03

Jeg har også haft en hælspore og havde ondt nøjagtig det sted, som Trine T beskriver.


En hælspore er så vidt jeg er bekendt en slags seneskade netop under foden og har i virkeligheden slet ikke noget med hælen at gøre....


Her er i øvrigt et link, som også beskriver hvor det er:

www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ haelspore.htm


Mit gik i sig selv i løbet af et halvt års tid uden anden behandling end at jeg gik med en kile, som jeg købte i Matas. Og så hjalp det sikkert også, at jeg i den periode tabte mig ret mange kg. ;-)


Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 17:17

Charlotte: Det du beskriver lyder som det jeg har bøvlet med siden nov-december 2010


Efter et stykke tid fik jeg min fysioterapeut til at se på dette. Han gav mig massage. Sagde at senen var meget spændt + hård.


Han anbefalede sko, med støtte og en god stødabsorberende bund


Jeg begyndt at bruge min massage bold


En dag jeg alligevel var til læge, fik jeg ham til at se på det.


Han sagde at det jeg havde kunne beskrives ligesom en Tennis albue.


Det har siden kørt op og ned hvordan jeg har det i foden.


Jeg fandt hurtigt ud af at jeg gør det hele værre, når jeg går i sko der ikke har støtte og en god stødabsorberende bund.



Hilsen

Mona

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 17:19

Charlotte: Det du beskriver lyder som det jeg har bøvlet med siden nov-december 2010


Efter et stykke tid fik jeg min fysioterapeut til at se på dette. Han gav mig massage. Sagde at senen var meget spændt + hård.


Han anbefalede sko, med støtte og en god stødabsorberende bund


Jeg begyndt at bruge min massage bold


En dag jeg alligevel var til læge, fik jeg ham til at se på det.


Han sagde at det jeg havde kunne beskrives ligesom en Tennis albue.


Det har siden kørt op og ned hvordan jeg har det i foden.


Jeg fandt hurtigt ud af at jeg gør det hele værre, når jeg går i sko der ikke har støtte og en god stødabsorberende bund.



Hilsen

Mona

0
0
Svar på denne tråd
 
 nedsunken fodrod
Forfatter: 
Dato:  16-07-2011 09:21

for mig lyder det som enten en nedsunken fodrod eller en overbelastning af senen ved fx dårligt fodtøj, for meget gang/stå stille (fx. sommerparker med lidt gåen og meget ståen)


du skal have behandlet foden ellers kan det sætte sig kronisk


du kan skrive en pb, for yderligere oplysninger


jette



Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider