Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ejercertifikat - hvordan?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 18:36

Ja nu er jeg altså blevet lidt forvirret over alt det her med pas og ejercertifikat.

Som jeg har forstået det, skal man kunne fremvise et ejercertifikat for at eje hesten - altså er passet ikke nok, da dette følger hesten og ikke ejeren.


Men så finder jeg dette på landbrugsinfo.dk/heste :


1) Senest den 1. juli 2011 kræves registrering og pas på heste, der er født mellem den 31. december 2001 og den 31. december 2005
2) Senest 30 dage efter at en hest er handlet, skal den ejerskiftes ved indsendelse af originalt ejercertifikat eller, hvis ejercertifikat ikke er udstedt, hestepas. Relevante underskrifter fra sælger(-e) og køber(-e) skal forefindes ved anmodning om ejerskifte.

Vil dette sige, at det først nu er blevet lovpligtigt at have ejercertifikat på sin hest?

Og hvordan er det hvis jeg står med en hest, men uden ejercertifikat, og der så kommer en anden med ejercertifikatet på hesten - er de så ejeren af hesten? Er ejeren af hesten den som holder papiret i hånden, eller den som er anført på certifikatet?

Ja nu er jeg altså lidt forvirret :)


Celeste Liva

19/5 2010 - juli 2011


- First Good created man, then he had a better idea

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah ...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 19:01

Altså, normalt får man ejercertifikatet samtidig med at passet udstedes.


Du må tilbage til tidligere ejer og forhøre dig om certifikatet. Det skal også følge hesten. Hvis ikke tidligere ejer har certifikat, så prøv at ring og hør, om du skal indsende passet for derefter at kunne få udstedt et ejercertifikat.


De er normalt gode at snakke med og til at hjælpe.


Selv har jeg fået tilsendt papirer fra Holland og derefter registreret i DK ... pga. bortkommen certifikat og pas. De hjælper gerne :)






"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd
 
 vcbcbcvbv
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 21:31

For at få nyt ejercertifikat til min pony ( tidligere ejer havde mistet det) så skulle jeg sende hans pas ind og en kopi af købekontrakten samt skrive en tro og love erklæring under :)



Piraten & Montana af Højgaard'

Hvil i fred Cocktail, jeg vil altid elske og savne dig!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider