Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Operation af nedgroet tånegl, nogle?
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 16:32

Puhaaa... I morgen skal jeg afsted ind på ortopædkirurisk afdeling og ha opereret min tå! Egentlig har jeg ikk været nervøs før nu, hvor jeg lige ville ind og læse lidt op omkring det.


Og sørme om jeg ikk skal være "under kniven" i 1 hel time, for så derefter at skulle ligge i en af deres senge med benet oppe i mindst en halv time efterfølgende! Ja jeg ved godt det her ikke lyder af meget for nogle, men det er aller aller første gang jeg skal prøve at føle noget lignende på egen krop. Hold op jeg sidder nærmest og ryster.


Og sørme så om ikk der står jeg skal forvente at der vil gå en periode på 3-4 uger efter, inden jeg kan bruge min fod normalt igen(dvs ha alm fodtøj på), det havde jeg så heller ikke lige regnet med. Det er jo ikke just sæson for sandaler eller andet nu :(


ØV øv øv.. Jeg har nærmest konstant betændelse i min storetå, men det er ligefør jeg hellere vil leve med den smerte end det i morgen. Lig nu kan jeg slet ikke klare tanken! Øvs for en kylling og vatnisse jeg er..


Nå nu til det, det egentlig handler om. Har du prøvet denne operation? Hvordan var din oplevelse med det?



Mvh.

Regina Sørensen


Med den højtelskede RDH hoppe Wega


www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Regina
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 16:43

Hej Regina


Jeg kan desværre/heldigvis ikke svare på dit spørgsmål, da jeg aldrig har oplevet en opartion på egen krop.


Du må have held og lykke i mrogen, og det skal nok gå alt sammen :)


Line


Sübben siegfried springsadel til salg. Se min præsentation under annoncer.



0
0
Svar på denne tråd
 
 det er altså ikke slemt...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 18:28

Jeg har fået det gjort tre gange og jeg har faktisk overlevet


Jeg blev trådt over foden af en hest, så neglen vendte sig og voksede ned i tåen frem for fremad. Det gav en masse betændelse og gjorde at tåen jo var temmelig øm.


Så jeg fik tilbudt en operation og sagde pænt ja tak.


Det der faktisk gjorde mest ondt var den bedøvende sprøjte. Det stak en hel del og når man er bange for nåle i forvejen, så gjorde det det jo ikke meget bedre at jeg kunne se hvad lægen lavede.


Men jeg fik det gjort, det tog kun 15 minutter og så ellers sidde med foden oppe efterfølgende.


Jeg måtte have min mor til at hente mig, for kunne ikke selv køre bil og balancen var ikke helt fantastisk nu hvor storetåen var ude at spil.


De nste par dage sad jeg derhjemme med foden oppe. Den gjorde faktisk ikke ondt.

Dog var det lidt af et problem at forsøge sig med at komme på toilettet, som lå i den anden ende af huset, når man har to katte der elsker at lege med bold - det lignede jo en golfbold jeg havde på store tåen.


Så bare rolig, du overlever og det er ikke slemt.


Jeg måtte tog igennem det to gange, da den åbenbart ikke var vendt nok i første omgang.






Venlig hilsen
-miki-


Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.


Hjemmesiden om krybbebidning og vævning



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 18:44

Hvor længe efter gik du rundt med foden pakket ind? Og hvornår ku du ha almindeligt fodtøj på igen?


Tak for dit svar :) Jeg er godt nok også bange for den nål. Komisk nok læser jeg til sygeplejerske og har intet imod at stikke patienter, men det at jeg selv skal stikkes og være patient er slet ikk noget jeg kan affinde mig med. ØV :(



Mvh.

Regina Sørensen


Med den højtelskede RDH hoppe Wega


www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu en overlevende
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 19:33

Jeg har også overlevet det i begge storetæer efter flere forgæves forsøg med bøjler på neglene. Det er MANGE år siden, så jeg husker ikke efterforløbet. Og ja bedøvelsen er det værste, men er jo hurtigt overstået. Og så lyden da et knoglefremspring skulle skrabes af . Neglene gror ikke direkte ned mere, men er heller ikke super. Er tynde og flossede i hjørnerne.

Men slap du bare helt af og se at få det overstået. Det er slet ikke så slemt, og det er jo heller ikke ligefrem sjovt at rende rundt med konstant ømme tæer og betændelse i tide og utide.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nedgeoet negl i ti år
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 19:50

Hej hej...


Ja jeg har hvertfald prøvet at have en nedgroet negl, havde det i ti år, før jeg sidste år fik taget mig sammen!! Den var rigtig ulækker, rigtig hævet, rød, lilla, betændt og neglen groede ud igennem kødet !Puha av!! Jeg har så så meget lægeskræk at jeg fik fuld bedøvelse ! SÅ jeg mærkede ikke noget før jeg vågnede igen, jeg var sygemeldt i ca ti dage, hvorefter jeg hoppede på arbejde med cross træsko igen. Du kan godt have kondi sko på i løbet af ti til fjorten dage... jeg blev opereret i begge sider af tåen... ,O) Held og lykke. Pøj Pøj, det skal nok gå. Du får en masse smertestillende...!!


Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT!


Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit forløb
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 20:34

Jeg blev opereret for 10 år siden i begge store tæer, indvendige side.


Jeg fik skåret en del betændt hud væk også, og det var han så sød at vise mig


Men bortset fra det så er det med at holde benet opad MEGET vigtigt. Jeg blev opereret hos speciallæge så min far kørte mig i bil en time hjem. Derefter sov jeg med benet opad de første 2 dage. Jeg fjernede det ene ryglæn (hynden) og dermed kunne jeg mase min hofte længere ind til sofaens ryg og lægge mit ben (jeg blev opereret af to omgange, et ben ad gangen) op på sofaens ryg. Er det forståeligt??


Når jeg skulle på toilettet, så kravlede jeg på albuer og numse og med overkroppen lavt, og med benet oppe på det andet ben - så foden var over hjertehøjde. MEGET MEGET besværligt, men ellers gik stingende op.


Jeg fik forkert penicillin med hjem den ene gang: Det gjorde at jeg kastede alt op det første døgn - inklusive altså de smertestillende! Så jeg var ikke smertedækket det første døgn, og det var altså IKKE sjovt.

Dagen efter fik vi fat i stikpiller, og så gik det bedre. Så det var måske et tip, hvis du får samme problem.


Ellers vil jeg sige at jeg syntes det var meget besværligt - fordi man ikke kunne sidde med foden nede i hvad.... 3-4 dage?


Mere kan jeg ikke rigtigt huske, om fodtøj og alt det, jeg tror faktisk jeg blev opereret om sommeren.


Bedøvelsen gør ondt. Sådan er det. Ellers er det intet problem. Lyden er rædselsfuld, netop fordi de rasper på knoglen, men det gør jo ikke ondt, så man kan "grine" af det.


Operationenerne har gjort at jeg har et helt andet liv - jeg kan gå uden at spekulere på hvor langt. Det er bare SÅ fedt!!!!


Så glæd dig



Mvh Louise

Skjalda fra Meldgården


og smukkeste Sigrid

31.07.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og så er der det sjove!
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 20:35

Det "fantom" klør ind imellem på det stykke væv han fjernede - det er bare den mærkeligste fornemmelse!


Mvh Louise

Skjalda fra Meldgården


og smukkeste Sigrid

31.07.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 21:09

Okay, jeres historier gjorde mig ikke just mere glad for at skulle afsted i morgen :(


Jeg har intet fået afvide om at der skal skrabes noget knogle af?? Kun at de ville gå ind og klippe noget af neglen til så den skulle flugte med tåen. Ej hvor er det frygtelig, det blir en af de værste dage i mit liv indtil nu..



Mvh.

Regina Sørensen


Med den højtelskede RDH hoppe Wega


www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rooooolig nu!
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 21:38

Det eneste de skraber af er der hvor neglen har sin "hukommelse" - altså, et-eller-andet husker hvor langt tåneglen skal vokse ud til siden. Hvis man fjerner dét, dér hvor det sad fast på knoglen så "slettes" den hukommelse, og neglen vil vokse lige ud fra nu af, og ikke ud til siden.


Er det forståeligt....?

Det er altså bare en klam lyd, er du HELT sikker på at det er sygeplejerske du skal være....??


Jeg kan virkeligt ikke se det farlige i den operation, og jeg fik den lavet 2 gange.


Mvh Louise

Skjalda fra Meldgården


og smukkeste Sigrid

31.07.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 nedgroet negl
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 21:55

jeg har haft en meget dum nedgroet negl der skulle opereres...


og er meget ked af og fortælle dig at blive bedøvet i storetåen gør sindsygt ondt og min læge sagde at det får selv de store knægte til og fælde en tåre...


efterfølgende føler man jo ikke noget så længe man er bedøvet men huhej efter bedøvelsen er væk havde jeg de vildeste smerter da de var kommet til og sy mig i min sene så hver gang jeg bevægede den lidt gjorde det AV AV AV...


men nu er den bare helt perfekt og der har ikke været nogle problemer siden...


så bare glæd dig til det er overstået så bliver du glad... det er det hele værd...


held og lykke...



Mvh Malene


Den heldige ejer af 2 dejlige prinsesser <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 09:31

Broget ko: Ja jeg er helt sikker på jeg skal være sygeplejerske. Har efterhånden set mange ting i løbet af klinik osv - og det påvirker mig ikke! Det er jo for dælen noget andet når det pludselig skal ske på egen krop ;)


Og ja, jeg er bange for at blive stukket - rigtig bange, netop fordi jeg sys det gør ondt. Der i mod har jeg ikke noget i mod at stikke en patient, det har jeg efterhånden prøvet nogle gange!


Jeg må se hvordan det går det hele. Jeg er rigtig nervøs for stikket og især smerterne efterfølgende. Og jeg er meget spændt på hvormange dage jeg ikke kan sove i min seng pga tåen(jeg har min seng oppe på en hems, med tilhørende stige).


Jeg tager det stille og roligt og håber jeg eventuelt kan bruge lidt af oplevelsen i min uddannelse.



Mvh.

Regina Sørensen


Med den højtelskede RDH hoppe Wega


www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd
 
 laserbehandling
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 14:49

jeg har fået opereret begge mine storetæer i begge sider med laser..


proceduren er den samme med bedøvelse og afskæring af negl og kød, men i stedet for en sutur blev det lappet sammen med laser...


jeg havde ingen problemer under operationen.. bedøvelsen gjorde da ondt, men ikke noget jeg ville ligge mig til at tude over... resten af tiden kunne jeg bare mærke at det pressede når han skar.. jeg fik at vide at det kun måtte føles som pres og IKKE stik.. og det føltes også kun som pres..


jeg lå og læste tegneserie under operationen.


mine problemer kom først efter.


mine sår ville simpelthen ikke hele!!!!

jeg gik med plastre på i over en måned (blev opereret den 14. december 2010) og først i april var mine sår fuldstændig helet og jeg kunne have rigtige sko på igen..


så det var 5 måneder med klipklapper, lægebesøg, sæbebade og komplikationer... tror det havde noget at gøre med at mine tæer simpelthen var SÅ betændte da jeg blev opereret!


men nu hvor det er helet er jeg SÅ glad for det. ingen grimme ar, ingen gener, og tæerne og neglene er ikke blevet grimme (jeg havde forventet at de ville være grimme men smertefrie.. nu er de pæne og smertefrie :D)


det er også først nu at neglene er helt vokset ud og jeg virkelig kan se resultatet, men jeg er glad for jeg gjorde det på trods af klipklapper og betændelse lang tid efter operationen.


lægen der lavede operationen var også meget i tvivl om hvorfor det tog så lang tid, og det var ganske enkelt ikke normalt!


men jeg er glad for det nu, så vælg du bare laser. fri for trælse sting,fri for grimme ar og smerten er virkelig ikke noget der batter til noget i forhold til smerten fra neglene når der går betændelse i en nedgroet negl!


de første 2 uger kunne jeg ikke ride, men derefter kunne jeg sagtens have et par store støvler på og ride fuldstændig uforstyrret.


ejer af skønne Apache!


www.kl-foto.webs.com

tag endelig et kig :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Erfaring
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 21:26

Hej


Jeg hører så til dem som har dårlig erfaring med operationen.


Har haft nedgroet negle på begge storetæer, og det var meningen at begge to skulle opereres.


Jeg har fået den venstre opereret to gange, første gang blev der ikke taget nok af.

Efter den anden operation, er bredden blevet i orden, til gengæld er neglen MEGET tyk nu, og den trykker nedad. Så jeg er stadig nød til at klippe den ekstremt kort(faktisk kortere end tidligere), og forsøger at file den tyndere, så ikke den presser lige så meget ned.


Så det er helt sikkert at den højre får de ikke lov at røre :-(


Hilsen


Trine



DKK-registreret Cavalier King Charles Spaniels hvalpe sælges


GRATIS Coaching - da jeg snart afslutter min uddannelse søger jeg "prøvekaniner" at øve på frem til eksamen. Send en PB

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider