Jeg rider undervisning på min tinker, men hun bliver så varm og svedig, at hun knapt kan galoppere og jeg er konstant bange for at hun ender i overophedning, nyreslag eller gu ved hvad! Det korte af det lange er, at jeg har klippet hende i denne uge. Har redet en undervisningstime siden, og det var en helt anden hest. Hun svedte men kunne komme af med sveden, så det var en succes. Nu skal hun snart med mig på ridelejr, så det kan jo ikke nytte. Selvom hun snart sagt ingen pels har, gennemsvedte hun både tyk pad-underlag og et lammeunderlag ovenpå (rider ikke normalt med 2 underlag, men ville lige skåne hende, når jeg har klippet hende så meget over det hele).
Jeg har aldrig før set en sommerklippet hest som min... Min klipper er en hel ny hesteklipper. Men hendes pels er vel kun 2 mm lang! Sig mig er det normalt? Det ser voldsom ud, men hun er hvid med lyserød hud, så hun ligner jo lidt en lyserød gris
.
Jeg ved der er mange meninger om man skal klippe heste eller ej,
men det her er absolut gjort af nød.
Men jeg vil gerne høre jeres erfaringer. Har jeres været så korthåret? Har de lyserød hud - og har du haft problemer med solen efterfølgende? Hvordan med dækken?
Hun er som regel inde om natten, ellers står hun med regndækken. Hun er fin varm. Skridter af med dækken også.