Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sorgen tilbage?
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 19:50

Jeg har simpelthen brug for at komme ud med mine tanker og følelser!!

Igår får jeg afvide at min gode venindes hest er død, - formindeligt af en hjerneblødning :(

Den lå bare død ude på folden lige pludselig..

Jeg har ikke som sådan et forhold til hendes hest, så det kommer utrolig meget bag på mig, hvor påvirket jeg er af situationen med hendes hest.

Hun kom hjem til mig igår aftes og var grædefærdig, og kunne ikke holde mine tårer tilbage, for synes virkelig det er dybt tragisk hvor hurtigt man kan miste sit kæreste eje :(

Jeg har for ca. 5 måneder siden mistet min hest (dog ikke på en så tragisk måde, da han fik lov at få fred pga. kissing spine)

og det har taget mig utrolig laaaang tid at komme ovenpå igen.

Meeen nu er det bare sådan at jeg siden jeg fik den dårlige nyhed igår, har været dybt ulykkelig og ked af det. Jeg har grædt en del igår & en del idag, og lige nu har jeg rigtig svært ved at holde tårerne tilbage...

Jeg har svært ved at forstå hvordan hendes tab kan påvirke mig så kraftigt!?

Har en idé om at det kan være fordi jeg har fået følelsen tilbage fra dengang jeg måtte sige farvel til min soulmate, men alligevel synes jeg det er lidt mærkeligt hvis der virkelig ikke skal mere til, før alle de sørgelige følelser kommer frem igen...

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg lige skal komme ovenpå igen, lige nu synes jeg det hele er meget svært, og jeg har svært ved tanken om min lille baby ikke er her mere :'(

Jaa, jeg ved ikke lige hvor jeg vil hen med dette, havde bare brug for at komme ud med det, til mennesker der nok kender følelsen.

- Stine

Savner min himmelprins

0
0
Svar på denne tråd

Det er helt normalt
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 20:24

Det er altså helt normalt. Når en kær dør (hest såvel som venner og familiemedlemmer) tager det jo mere end et par måneder at komme sig over tabet. En lignende hændelse kan dermed godt rippe op i din sorg, fordi du langt fra er ovre din egen sorg OG fordi du er et empatisk menneske der kan sætte dig ind i hvordan din veninde har det, og det minder dig om dig selv.

Det er ikke bare almindeligt og menneskeligt, det er også sympatisk.

Hvad med at I to sætter jer sammen og græder lidt snot og mindes jeres kære heste. Det er bedst at få det ud.

Det gør mig ondt med begge jeres heste, men husk at hestene har det upåklageligt hvad enten der sker på den anden side. Det er kun jeres egen lidelse der I behøver spekulere på

Medlem af Bullerklubben

Life is like a box of chocolate. You never know what´s inside.

Men man kan altså bare læse bagsiden eller indlægssedlen!

Hvad var det nu NSLFB stod for?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 06:58

Ja, jeg vil bare erklære mig enig, sorg kommer i bølger, og det er helt normalt!

O igen enig, græd snot sammen og bevæg jer gennem sorgen, det er nemlig den eneste vej. Tillad dine føleleser at være dem de er.

Stort trøstekram

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 09:03

Som Trille skriver er det helt normalt, at ens sorg bliver aktiveret af andre dødsfald.

Når vores heste dør, tror jeg, vi ofte stopper med at tale om det, før vi er klar til at stoppe, fordi rigtig mange mennesker ikke forstår vores sorg over tabet af en hest.

Nogen kan man slet ikke fortælle at ens hest er død, fordi de kommer med vittigheder om hestebøffer eller fordi de ikke forstår, at man kan have følelser for en hest - måske forstår de ikke engang, at man kan have et forhold til en hund, fordi de intet kender til at være følelsesmæssigt knyttet til dyr i al almindelighed.

Vi ved jo fra hverdagen, at det ikke er alle vi kan dele vores hesteoplevelser med og når hesten så dør, passer vi på os selv og begrænser hvem vi fortæller det til.

Så sorgen over tab, som vi ikke kan dele med alle i vennekredsen og familien, bliver der lagt låg på, så den aktiveres hurtigere og voldsommere, når andre skaber et rum hvor samme sorg er.

Stort knus til dig og din veninde.

Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd

Jeres svar
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 19:26

Tusinde tak for alle svarene, det er rart at vide at det er normalt at man bliver så påvirket af andres tab.

Jeg vil gøre som i opfordre mig til og græde snot med min veninde!

& tak for omtanken, - det varmer!

- Stine

Savner min himmelprins

0
0
Svar på denne tråd

At blive påvirket
Forfatter: 
Dato:  17-06-2011 18:15

Jeg mistede min far i 1996, så det er ved at være rigtig mange år siden efterhånden. Det er mange år siden, det holdt op med at gøre ondt, men der er da episoder, som kan rippe op i det hele ind imellem. Jeg arbejder til daglig som folkeskolelærer, og jeg har nogle gange oplevet, at nogle af mine elever har mistet en forældre. Og det påvirker mig helt vildt, når de er kede af det og græder. Selvfølgelig er jeg professionel og prøver at overføre det til noget positivt. Jeg har nemlig en idé om, at jeg langt bedre kan forstå, hvordan de har det, når jeg selv har prøvet det samme.

Det gør mig rigtig ondt for jer begge to. Men tro mig - med tiden bliver det lettere.

Trøstekram

Karina

Søger job som lærer på Fyn - fast stilling på fuld tid.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider