Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

FOR professionelt?
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 10:33

Hej alle :)

Nu står jeg og skal søge om job til en skobutik. Det er som assistent nu her til sommeren og det går ud på at stå ved kassen, servicere kunder og generelt sætte på plads osv. Jeg så opslaget i deres butiksvindue.

Jeg var inde og spørge, og fik at vide at jeg i dag fredag skal medbringe ansøgning og CV.

Jeg får skrevet begge dele men kom pludselig i tvivl - SKAL der et billede af mig selv på CV'et? Det er første gang jeg søger job så har ikke prøvet det før!

For synes jeg hele tiden læser det på diverse hjemmesider at det SKAL være på for at give et ordentligt indtryk. MEN det er altså sider hvor de har mere 'formelle' jobs hvor man er ansat i længere tid og der sikkert er en DEL flere ansøgere end til en skobutik i Odense.

Så virker det FOR 'professionelt' at sætte et billede på? Jeg kunne selvfølgelig bare gøre det men min printer mangler farvepatroner. Har netop printet CV'et ud og man kan godt se billedet, men det har nogle grønne nuancer og er ikke helt perfekt. Så er det bedst bare at udelade det?

Mener, det er jo bare et sommerjob som assistent..

Hvad er jeres holdning? :) som i kan høre har jeg ikke så meget erfaring med jobsøgning men håber meget at få det her job :D

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 10:35

Jeg synes ikke det er for prof at sætte et billede på.

Jeg arbejder pt deltid i Netto og der kan jeg se - når vi får ansøgninger ind som alm. kassemedarebjdere - er der billeder på mange af deres ansøgninger :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 10:35

Jeg ville helt sikkert sætte billede på. Det har jeg gjort på alle mine ansøgninger som også er til butik. Hvis billedet ikke ser pænt ud, ville jeg nok vælge at printe det i sort/hvid.

If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 10:37

Jeg ville også helt sikkert sætte billede på.

Tror man husker en ansøgning bedre, når man kan sætte ansigt på. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Billede
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 10:40

Jeg synes, at det er godt at sætte billede på CV'et og gør det også selv, når jeg søger jobs.

Min holdning er, at det gør CV'et/ansøgningen mere personlig, så de forhåbentlig husker dig bedre. :-) MEN sørg for at det er et ordentligt billede i rimelig kvalitet - ellers drop det. Eller få taget et nyt billede. :-)

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

"Det er umuligt", sagde Tvivlen "Det er farligt", sagde Frygten

"Det er unødvendigt", sagde Fornuften "Gør det alligevel", hviskede Hjerte

Nu stud. gruppeterapeut!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 10:42

Mange tak for jeres svar! :)

Ja jeg kan godt se at det nok er bedre at få sat ansigt på en ansøger!

Og tak for tippet med at printe det i sort/hvid, det havde jeg slet ikke overvejet! Det vil jeg straks gøre :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 11:11

Jeg går uden arbejde for tiden og min fagforening sagde at det var helt op til den enkelte om man vil have et billede på sit cv, det er bare vigtigt, at hvis man sætter et billede på, så skal det være et profesionelt billede, som ene og alene er blevet taget fordi det skal være på et cv, aller vigtigst er at det ikke må være fra en fest eller anden lejlighed hvor man ikke ser helt almindelig neutral ud.

Mvh Karina

Søde blandings hundehvalpe til salg skriv en pb for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ser mange ansøgninger...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 11:37

.. og der er billede på ca. 65% af dem.

Jeg vil dog sige, at skal du have billede på, så skal det være et EGNET billede. Det giver IKKE ekstra points at tage et billede der viser trutmund og kavalergang ;)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider