Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kamera i stalden
Forfatter: 
Dato:  04-05-2011 22:34

Kan man på en billig måde have kameraovervågning på sine heste ved hjælp af få midler såsom webcam.

Tænker, at man kunne lave streaming over det og se det på nettet, hvis man ikke lige er hjemme. Det kunne jo være for at studere deres adfærd lidt m.m.

Her hos os bor vi da omkring hundrede meter fra stalden.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 08:32

Vi har lige lånt et overvågningskamera til vores drægtige hoppe (Folede i tirsdags)

Men ledningen var ikke lang nok, da den skulle krydse gårdspladsen.

Min mand kontakter en elektrikker for at få forlænget ledningen.

Han fortæller at man i Harald Nyborg kan købe et trådløs webcam til 300-500 kr.

Dog var dette udsolgt i Harald Nyborg, så det endte med en forlængelse af ledningen alligevel.

Men jeg vil da klart holde øje med dette weccam til vi skal have føl igen næste år.

Hvordan det virker i praksis, aner jeg intet om. Men det lyder skide smart.

Mvh Charlotte

Velkommen i rodebutikken, -og rigtig god fornøjelse!

0
0
Svar på denne tråd

overvågning
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 11:00

Det er nok ikke helt hvad du gerne vil have svar på, men det korte af det lange så jeg fået sat et kamera op i den ene af mine bokse. kameraet er sådan et fra en fugleredekasse med kamera i, (En julegave jeg aldrig fik byttet). I pakken var der ledning nok så den kunne nå ind på fjernsynet, og så er der også lyd på Min lille stald er rimelig "åbne" og hvor er det skønt at kunne følge med i hvordan de står og hygger sig med hinanden.

Godt nok får jeg ingen føl i år, men regner med at få bedækket min ene hoppe her i løbet af de næste mdr.. og ihhh hvor jeg glæder mig til næste sommer hvor jeg kan følge med uden at skulle forstyrre hypperne flere gange i løbet af nætterne op over foling. Og så har den smukke dame ikke mulighed for at snyde mig som hun plejer.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har trådløst kamera...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 11:04

.. fra Harald Nyborg - ikke som webcam, men sådan en lille smart fidus, der sender til en lille miniskærm, som står i vindueskarmen.

Den fungerer fint, så længe der er fuldt blus på lyset, men når vi slår over på "vågeblus" (som kører hele aftenen), så kan kameraet ikke længere opfange noget som helst.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

ork ha
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 12:50

Ork ja, man kan sagtens få kameraer til stalden. Min far har installeret videoovervågning i alle bokse, og på staldgangen, foldene og ridebanen.

Alt sammen bliver styret via computere, og en ekstra bonus er at det optager ALT bevægelse i både lys og mørke. Desuden kan vi bevæge kameravinklerne som det passer os.

Det er helt genialt og fantastisk. Det betyder meget for os efter en af mine heste blev skamferet. Desuden kan jeg gå hjem og se video af dagens ridning.

prisen ved jeg ikke noget om, men er sikker på det er i den ret dyre ende.

Kh

mette

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

0
0
Svar på denne tråd

eweqweqwe
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 13:39

Vi har det kamera fra Harald Nyborg, og vi kan sagtens se i mørke, jeg mener at vi gav 800,-.

Mange hilsner

Fru Bach

Stald Nickolos.dk

Nu med avlshingsten

Hr. Siem

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 17:18

Jeg havde i 2004 købt et lille overvågningskamera i Bilka. Det kunne bare ikke række helt ind. Så det kunne være smart med et laaaaangt USB-stik. Kan man mon få det?

Er der nogen der ved hvordan man laver det teknisk set?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 20:04

overvågning i alle mine bokse (1 kamera i hver boks og 2 i folingsboksen)...

De blev købt direkte fra Hong Kong og er med nightvision, så jeg kan følge med hele døgnet :-)

Den samlede pris for 4 kameraer og 2 modtagerbokse var 1800 kr...

Det er trådløse kameraer og jeg har så 2 modtagere..den ene er sat til vores DVD-optager, så jeg kan optage ved sygdom eller foling og den anden er sat til en lille skærm, som jeg så har i soveværelset :-)

Om det kan kobles op så det kan følges direkte fra nettet hvis man ikke er hjemme, vides ikke :-)

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

Kamera..
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 15:24

Sådan MetteLodberg

Når man har kamera i stalden kan man jo så også overvåge om der skulle komme "uventede gæster" og om smeden og andre opfører sig pænt i forhold til hestene.

Det syntes jeg er godt!!

PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider