Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sælger lyver....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 16:22

....ikke helt, men hun "Glemmer" at oplyse mulige køber væsentlige ting. HVad f.... gør man.

Jeg har svært ved bare at "se" til, da jeg jo synes det er frygtelig synd for evt. nye køber og for den sags skyld heste.

Det er en ældre hyp, som er en være børste at trække med, den egner sig slet ikke til børn - og den bliver jo netop solgt som børnepony..

Den er da meget sød når det tager den, men hvis den ikke lige lyster stikker den af i fuld galop med bukkespring og grædende børn som følge...

Derudover har den været forfanget 2-3gange indenfor de sidste 5 år.

- nuværende ejer forstår slet ikke alvoren af forfangenhed.

Risikoen for at hesten bliver det igen, er jo ret så stor når nye køber ikke bliver gjort opmærksomme på dette.

Kan jo håbe på at de får lavet handelstjek af dyrlæge, men det er jo ikke sikkert..

Jeg er ikke ude på, at hænge sælger ud - men søger blot råd om hvad jeg skal gøre - skal jeg bare blande mig uden om eller.....??

------------------------------ ooOOoo--------------------------

0
0
Svar på denne tråd

sådan noget skal da
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 16:32

oplyses specialt for ponyens skyld så den ikke bliver en kasteboldt :(

mangler du et hestehjem så skriv til os

0
0
Svar på denne tråd

urigtige oplysninger
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 16:32

Hejsa.

Du kunne måske - for faktisk og hjælpe sælger, så ikke hesten tilbageleveres eller slippe for en lang sag - fortælle hende, at ALT omkring hesten skal oplyses ved salg - ellers kan køber forlange handlen skal gå tilbage.

Og specielt hvis man kan tilbageføre en sygdom, f.eks. forfangenhed, så hænger hun på hesten igen, og pengene skal betales retur....

Det er da synd for alle parter, specielt hesten......

Derudover ligger der da et stort ansvar i at sælge en børnepony, som ikke er til børn !!

Det kan jo koste livet på nogle små poder, som bare er glad for hesten - og det ville jeg i hvert fald ALDRIG have på min samvittighed !

Venlig hilsen Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 16:34

Jeg synes det ville være utrolig synd for barnet/børnene at få sådan en pony.

Selv er jeg kun 14 år, og hvis det skete for mig, så ville jeg blive virkelig gal og ked af det.

Jeg synes du burde sige et eller andet.

Tænk på, hvis det var en pony/hest du selv købte, og ejeren ikke havde oplyst noget til dig, eller andre ikke greb ind.

Stubbi - I Will Always Love You! <3

0
0
Svar på denne tråd

Forfangenhed
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 18:04

kan ikke ændres... Den har væert forfangen, og så har den det... Det vil den altid blive ved mad at have været, men....

Nu ved jeg ikke om du kender ponyen i dag, eller fra tidligere, for det er faktisk muligt for ponyer at ændre adfærd.

Vi fik vores lille Bailey fordi han var en værre bølle, og han kunne bestemt ikke gå sammen med andre heste. Han bed sig fast i dem, holdt dem fra vandet etc etc.

I dag er Baileys fornemmeste opgave at opdrage de unge hingsteføl og plage, med kærlig hov, hvilket er en opgave han udfører på god og retfærdig vis.

Det stemmer jo bare slet ikke overens med det tidligere ejer oplevede....

Bare for at understrege at adfærden altså godt kan ændre sig hos heste/ponyer.

Hvis ejer af ponyen ikke har oplevet at den har været strid med børn, hvorfor skal hun så oplyse det i en annonce? Vi ved jo ikke om hun fortæller det ved kontakt med købere.

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Er selv blevet snydt
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 08:34

Nu er jeg selv blevet snydt noget så forfærdeligt!

- Men jeg ville da blive noget så ked af hvis jeg var sælger at den omtalte pony og du så udtaler dig herinde om dens "fejl" - synes ikke det er noget som hører til herinde.

Du ved jo ikke om hun oplyser evt. køber om fejlene når de er og prøve ponyen eller når de ringer.

At hesten trækker afsted det kan altså nemt ændres så det er altså ikke en handelsfejl eller andet, ganske almindelig uopdragen pony, det kan ALLE finde på..

Forfangenhed det SKAL oplyses, men ikke nødvendigvis i salgsannoncen. (Jeg havde så valgt at 1. skrive det som det var. eller 2. Skrive der er en handelsfejl på hesten og så snakker vi om det når folk ringer.)

Men ja, som en anden skriver hvorfor tager du ikke en snak med hende som har ponyen i stedet for at skrive om det herinde..?! :(

VH Pernille

Undervisning og ridning af pony/hest tilbydes.

-Nu med Frigga og Rockzanne Lox :-)

DV-hest sælges - klar til M-klasserne.

0
0
Svar på denne tråd

Pernille (eur)
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 12:08

Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem ved, at TS spørger herinde. Der er hverken nævnt navne eller steder - så vi ved jo ikke hvem der er tale om?

Når det så er sagt, synes jeg også du kunne give en lille hentydning/hjælp ved, at oplyse sælger om risici ved forkerte oplysninger eller mangel på samme :)

Enjoy

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 13:22

....Tak for jeres svar.

Jeg tror jeg vil benytte mig at rådet om at vende sagen til sælgers side.

Synes jo det er synd for både hest og nye ejer...

Denne tråd var på ingen måde ment til at hænge sælger ud - på nogen måde, men er lavet da jeg søger lidt råd til at håndtere sagen.

Jeg har forsøgt at forklare sælger problemet med en forfangen hest - meeeen de ser desværre ikke problemet.

Må prøve på den anden måde..

Mange tak..

------------------------------ ooOOoo--------------------------

0
0
Svar på denne tråd

Sorry...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 14:38

Var bestemt ikke for at lyde sur eller anden, men mange hænger netop folk (Sælgere) ud herinde hvis man er gammel ejer af en hest, så det var lidt mere minded den vej rundt.

Ærgeligt at man ikke kan se problemet ved en forfangen hest.

Håber alt bliver løst så alle er glade og tilfredse.

VH Pernille

Undervisning og ridning af pony/hest tilbydes.

-Nu med Frigga og Rockzanne Lox :-)

DV-hest sælges - klar til M-klasserne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider