Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Åhhh stakkels Peffe altså =(
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 22:48

Ja, han har desværre været i hegnet af uforklarlige årsager, staldejer/veninde Tanja ringede i formiddags og fortalte han humpede meget voldsomt afsted på 3 ben, men hun kunne ikke komme til ham, han humpede væk fra hende, og på afstand kunne hun ikke se hvad der var galt... Så afsted det gik og jeg fik heldigvis lov til at gå direkte hen til ham og kunne hurtigt se han havde været i hegnet og derved havde fået et stort dybt sår på øverste del af højre forben og skulle have dyrlæge

Det var heldigvis en god dyrlæge, som havde vagttelefonen og han var der max 20 minutter efter jeg havde ringet

Peffe er stress hest (autist kalder jeg det) og var ikke just afslappet med at der kom en fremmed mand og ville kigge på ham lige pludselig, så hovedet gyngede voldsomt i kæderne på staldgangen

Dyrlægen fik lov at mærke og pille, og kunne konstatere at han selvfølgelig skulle have smertestillende og antibiotika, som jeg fik til 2 dage også, så skulle min egen dyrlæge komme tirsdag og kigge og give mig mere medicin.. Han kunne ikke lide at der i hævelsen var såkaldt "kartoffelmel", men det var et plus at puls og varme i resten af benet og hov var normalt og at han ville støtte på benet... Såret skulle der ikke gøres noget ved, det var allerede størknet og så "fint" ud, der kom en bitte smule væske fra det, som jo er en god ting med dybe sår... Han anbefalede boksro, eller at han fik "foldro", men måtte fortælle han at det var pest eller kolera, da Peffe vil væve sig ihjel i boks og på fold, hvis han blev afskåret fra de andre.. Men han var fortrøstningsfuld da jeg fortalte de sjældent løb på folden og han blev ikke jagtet med...

Dyrlægen er bange for at der er sket vævsskader, især pga der var dannet det "kartoffelsmel" allerede, så vil i ikke være søde at krydse fingre for lille Peffe om at der ikke er sket nogen skader og at han bliver fit for fight igen???

Søger læreplads som beslagsmed i Jylland, kender du en smed der mangler en lærling i 2011??

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 23:08

Årh den lille Peffe altså :( .

Alt krydses hvad krydses kan :) . Også håber jeg han kommer sig hurtigt..

Anbefaler alle at prøve Kranio Sakral til deres heste.

http://www.kranio-hest.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 23:46

Åh nej dog... Jeg krydser også fingre for ham!

Charlotte

Venter spændt på Balou du Rouet-Baby (Termin 12. maj).

Safemate folealarm m. telefonmodul udlejes - Se præs.

Opstaldning/Løsdrift tilbydes i 3500 Værløse - Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 11:23

Tak skal i have

Søger læreplads som beslagsmed i Jylland, kender du en smed der mangler en lærling i 2011??

0
0
Svar på denne tråd

God bedring
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 12:06

God bedring til Pfeffe.

Hvordan var det sket? Det er jo altid træls når ens muler kommer galt af sted..

Håber han snart bliver rask igen, så vi kan læse nogle mere muntre beretninger fra og om ham

~ Anette

Venter is-føl til sommer, måske.

Dejlig varmblodshest sælges til rette hjem.

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 13:54

Du er da umådeligt uheldig med de heste :( xx fingre for din smukke dreng...

For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 20:10

Tak for krydsede fingre :)

Han havde det heldigvis meget bedre idag og gik rundt som normalt, næsten

Såret ser fint ud og det væsker lige tilpas meget, hævelsen er faldet meget oppe ved såret, det er dog rykket ned i knæet, er det normalt???

Han fik hans medicin og jeg fik vasket hele benet, det er utroligt så genstridigt sådan noget sårsnaks er når det er stift!

Så håber virkelig at den gode stil fortsætter.. Han var dejlig afslappet igen idag ved bommen, da jeg ordnede ham og da han fik foder i boks, utroligt så lidt der skal til at vælte en autist hest's verden, men jeg elsker ham og hans særheder

0
0
Svar på denne tråd

Lingling og jeg sender de bedste
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 08:11

god bedring tanker til Pef... Kom dig hurtigt lille hyp

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 09:05

Sender jer mange tanker. Han skal nok blive helt fit for fight igen

Halimah havde benet i hegnet sidste vinter = to halvdybe sår. Et helt nede ved hoven, det andet lige i leddet på bagbenet. Dyrlægen forsøgte at forbinde det, men det sad ikke særlig godt fast. Jeg fik noget væske (et helt nyt produkt), som jeg skulle vaske sårene med. Det gjorde underværker. Hun kom på fold hver dag, og det gik uden problemer Det tog lang tid for sårene at hele helt op, men det er idag blevet rimelig pænt. Hendes ar er dog ret tydelige, da der ikke er vokset hår på (endnu), men pyt. Bare hun ikke har andre mén

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

åh nej altså
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 09:17

velkommen i klubben.. lyne var i hegnet for 14 dage siden og jeg lover dig at det er et grimt sår lige under hasen på forsiden af bagbenet.. det blev sydet men det holdt ikke så nu er det bare et stort sår på 10x10 com med kik til en sene... og hun piller sin forrbinding af hele tiden, så det er pænt træls.. men heldigvis har hun ikke været halt så jeg håber det bedste..

Tina

På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 15:58

Sascha: Tak skal du have, godt at høre hun blev fin igen

Da jeg havde Dalí i sin tid, var han også i hegnet, noget mere voldsomt end Peffe, men han havde også denne kartoffelmels hævelse, der knitrer når man rører det.. Sår samme sted osv.. Han blev helt fint igen og har knap et ar idag

Så håber virkelig Peffe er ligeså heldig!

Tina: Sikke noget møg altså! Håber også hun kommer sig helt og aldeles!

Peffe fik igen idag, vasket sårsnask væk, hævelsen er igen rykket længere ned, så det nu er piben og lidt af koden der er hævet.. Såret ser ok ud, syntes jeg, men bliver nu rart at få dyrlægen ud og tjekke imorgen.... Han går helt normalt og har ligget ned og boblet i sandet på folden med resten af flokken idag, så det tegner da godt syntes jeg

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 15:06

Yesssss!!!

Dyrlægen kom idag ved middagstid, og hun var heldigvis meget positiv.. Hun trykkede og mærkede, alt imens Peffe bare stod

Han går helt normalt og bare det gjorde at hun var meget positivt indstillet.. Han fik en sprøjte antibitotika i halsen, selv der stod han bare og halvsov.. Ej, men altså, min dygtige dreng!!

Og så fik han antibiotika til 3 dage endnu, så skulle jeg sådan set bare holde det rent og give det tid...

Hele dagen har han bare været en guld hest, stået bom stille, mens jeg ordnede ham, vaskede ben smurte hove, pillede, striglede, rettede man osv.. Og nu skal hans sår bare hele

Nu skal det bare blive den 5, så han kan få rettet sit korpus ud af Eva Løber og vi forhåbentlig kan komme igang med noget reel genoptræning

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider