Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Døde heste fundet i nordjylland
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 12:34

Ja, så skete det, som vi er mange der har frygtet og advaret om længe.

Desværre er vanrøgt lavt på prioritetsordenen hos myndighederne, og først når de står i døde dyr til knæerne, vil de høre.

Måske husker folk herinde Stides Aslan. Jeg var en af de deltagende i hans "befrielse", da han var endt hos en gammel mand, der havde begået selvtægt ved at hente heste hos "hende fuskeren alle taler om: www.heste-nettet.dk/forum/1/2147766/ 2015752/

Hestene han havde hentet var bare ikke hendes, men nogle, som hun aldrig havde betalt for.

Aslan og den anden hest blev frataget manden på ubehagelig vis, men det lykkedes, og de kom godt hjem til deres retmæssige ejere, der havde et stort arbejde for sig, med at rette op på hestenes manglende foderstand og pleje.

Den gamle mand havde dog stadig uendeligt mange ponyer, og nu er det forventede og frygtede så sket:

nyhederne.tv2.dk/article.php/id- 38916661:d%C3%B8de-heste-fundet- p%C3%A5-nordjysk-g%C3%A5rd.html

*suk*

Milla

Heldig og lykkelig ejer af:

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)

0
0
Svar på denne tråd

fy for pokker
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 13:38

altså. Hvad skal der til før regeringen tager sig sammen...

0
0
Svar på denne tråd

Føj dog...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 13:57

... hvornår lærer hesteejerne at tage sig sammen så den slags ikke sker.

Og så de ikke sælger til en handler der ikke behandler dyrene ordentligt.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 14:05

........og så kigger folk skævt til mig, fordi jeg vælger at slagte mine travere når de ikke længere formår at løbe.....???

MVH Tine

0
0
Svar på denne tråd

Større artikel med billeder
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 14:19

Her er en artikel fra Ridehesten, der er billeder af de stakkels dyr: www.ridehesten.com/Heste-nyheder/ SeNyhed/?ID=10442

Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

Tøj og andre effekter modtages, info her:

www.facebook.com/home.php?#!/ group.php?gid=97206855...amp;v=info

0
0
Svar på denne tråd

Føj føj
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 14:33

hvor er det grimt.

MVH Maria

Sommergræs tilbydes. ca. 15 km fra Nibe og Aars. Mulighed for at benytte 20 x 60 udendørs ridebane. Store folde. Hopper og vallakker opdelt.

0
0
Svar på denne tråd

Det er da så trist!
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 15:27

Det er da så trist, det der er sket, med disse heste i Nordjylland.

Jeg mener også det er trist at en gammel mand på 87 år bor/er så alene, at sådan noget kan ske.

Jeg formoder det er sket pga. mandens tilstand/alder!

hilsen Joan

0
0
Svar på denne tråd

man kan støtte
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 15:51

tjah.

man kan jo støtte foreningen med penge og håbe på det så går bedre.

jeg fandt denne info sammen med artiklen:

Nyt Hesteliv informerer:

Nyt Hesteliv er en hesteværnsorganisation med eget hesteinternat/redningscenter i Blommenslyst (Odense V).

Vi vil derfor appellere befolkningen til at støtte nyt Hesteliv med en donation, så vi kan hjælpe en del af disse heste - men også i lignende sager fremover. Vi modtager rigtig mange anmeldelser på grove sager. Vi synes, sagerne bliver større og af mere grov karakter. P.t. har vi. 61 heste anbragt på vores internat fra dyreværnssager og hestemarkeder.

Vi har brug for plads og penge til at kunne hjælpe flere heste. Man kan donere og støtte vores sag på foreningen nyt Hesteliv, Spedsbjergvej 81, 5491 Blommenslyst. Konto 0440 4530130878. Skriv "Løgstør" på donationen. Donationen kan fratrækkes i SKAT. Vi skal blot have et CPR nr. eller et CVR nr. Man kan også læse mere om foreningen på http://www.nyt-hesteliv.dk
0
0
Svar på denne tråd

Milla......
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 15:54

......jeg husker det tydeligt!

Ubehagelig mand, ubehagelige sønner og et ubehageligt sted!

Mvh DorteCL

0
0
Svar på denne tråd

wow så lige
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 18:58

at jeg havde set på en af hans annoncer i sidste uge, med den brogede hoppe!!!!!!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

åhh nej...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 19:19

Åhh hvor er det forfærdeligt.... ja det var ikke det sjoveste besøg jeg har foretaget i Jylland...

nu skal man tænke på at det jo ikke er den gamle mand alene om dette.... han har nogle sønner som er lige så meget med ind over alle de heste...

Jeg er så glad for Aslan kom hjem og benytter igen chancen for at takke milla og dorte af hele mit hjerte uden jer ved jeg slet ikke om det var lykkedes...

men er bare så glad for vi klarede det... ellers kunne det måske have været Aslan de havde fundet død på den gård... han var i hvertfald så afkræftet han ikke kunne stå op i flere dage...

(og nej inden folk beskylder alle vejne, så havde jeg ikke solgt til ham, han havde stjålet min og en andens hest, fra en anden som viste sig at være fusker. En lang sag mange nok husker)

Håber da de får fjernet alle de andre heste så de får chancen for at overleve :(

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 19:25

Han skød nogle af ponyerne og brugte dem til kattemad..

www.bt.dk/krimi/doede-heste-brugt- som-hunde-og-kattefoder

Føj, hvordan kan man gøre det..

Hilsen Karina

*Asterix*

8/4 1999 - 23/7 2009

Den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

heste...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 19:38

Hvor bliver jeg gal over sådan en mands inkompetence og ualmindelige manglende respekt for liv, og hvor bliver jeg dog ked af det på hestenes vegne.

Håber af hele mit hjerte de bliver fjernet omgående og kommer i gode kærlige hænder!

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest Ichiro

LÅNEHEST SØGES

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider