Man bliver ikke bare smidt ud af systemet efter et år, det er i hvert fald ikke min opfattelse. Sagen kan ankes og forlænges i flere år.
Men i langt de fleste tilfælde har man også fundet ud af hvad man kan og har mulighed for, inden for et år.
Jeg går PT på sygedagpenge, da min ryg er tosset efter et styrt og jeg har to tennisalbuer.
I Aalborg kommer man under et projekt der hedder "aktiv hurtigere tilbage"
Lægen skal løbene lave helbredsundersøgelser og give kommunen melding om hvordan det går.
Jeg er lige fra læge og neruolog indstillet til revalidering,
Flere andre der går med psykiske og fysiske problemer har mulighed for at komme i praktik/arbejdsprøvning på en arbejdsplads og få vurderet hvor mange timer man kan holde til, om der skal være tale om flex job eller fuld tid på sigt.
Jeg kan end til videre kun snakke positivt om forløbet, dog vil jeg gerne i gang hurtigere end kommunen vil, men de har deres arbejdsgang og så længe de betaler mig en portion penge hver måned, så kan jeg næppe klage ret meget.
Jeg tror at er man positiv fra start og selv arbejder frem mod en løsning, så hjælper de hvad de kan, også selv om det koster dem penge.
Er man negativ og går efter pension, så rejser de nakkehårene.
Men jeg mener ikke mit arbejdsliv er slut, bare fordi ryggen er tosset og armene ikke kan. Der skal nok være et sted jeg kan gøre gavn.