Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

sygedagpenge, skånejob, m.m
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 11:12

Hej Hn´er

Da jeg ved i er rigtig gode til og svare på diverse spørgsmål, får i lige nogen af mig her som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Da jeg igennem ½ år har fået svære problemer med min ryg, skuldre og nakke, og da jeg knap nok kan få hverdagen som den ser ud nu, hvor det er rengøring i huset, pasning af dyr, generelle dagligdags ting, pga jeg er arbejdsløs til og hænge sammen, er jeg MEGET bekymret for om jeg vil kunne holde til et 37 timers butiks job.

Min læge har konstateret det som muskelsmerter uden videre undersøgelse, jeg har gået ved diverse kiropraktorer og massører, og den kiropraktor jeg går ved nu, har det heldigvis hjulpet 2 ud af 4 gange. Skal snakke med hende i morgen om hvad der skal ske i fremtiden.

Mit spørgsmål er nu:

Hvem skal jeg snakke med angående dette? er det jobcentert, eller fagforeningen?

SKAL min læge sygemelde mig før jeg kan gå videre til det med jobc eller ff ?

Jeg føler jeg lover en arbejdsgiver noget jeg ikke kan holde når jeg søger 37 timers job da jeg ærligt ikke ved om jeg kan holde til dette, men vil jo også gerne finde ud af hvor mange timer jeg så kan holde til?

Da nogle dage er MEGET bedre end andre, sågar uger er bedre end andre uger.

Jeg har også tænkt tanken at butiksarbejde er no-go pga mine problemer, men igen jeg opgiver først butiksarbejde når jeg har prøvet de forskellige ting for og se hvad jeg kan holde til.

Håber I har lidt erfaring med dette??

Sagde Frøken. Theresa :)

0
0
Svar på denne tråd

du kan evt
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 14:46

hej der er en hjemmeside der hedder k10.dk og der er en masse folk derinde der kender til en masse regler omkring hvad man kan gøre . men hvis du er medlem af en fagforining syntes jeg du skal tale med dem og så kan du henvende dig på kommunen og tale med din sagsbehandler om evt at søge flexjob . MVH mette

0
0
Svar på denne tråd

fagforening
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 15:10

Du skal gå til din fagforening, de skal så vurdere om du er til rådighed 37 timer, og er du ikke det ud fra lægens kommentar diagnose mm, så tager fagforeningen fat i jobcenter, og du ryger på sygedagpenge, og skal så til divers møder med fagforening og jobcenter, de vurdere din sygdom, og fremtid, sammen med dig.

Håber det gav lidt mening, jeg har selv været hele møllen igennem.

Charlotte

Stop spritbilister

R.I.P Hontas 4/11-07

Nu ejer af fjordhestene Primula, Elder, Halfdan og Cordina

og dv hoppen Bakgårdens Lavine

fjordheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 16:04

Kik på www.k10.dk og tag en snak med din læge og fagforening, som Mette og Charlotte skriver.

Og så forbered dig på en tur gennem helved, hvis de skulle blive enige om at du skal sygemeldes...

Du skal også huske på at kommunerne ingen penge har, og derfor ikke har i sinde at hjælpe dig på nogen måde, med mindre de slet ikke kan slippe for det, og det vil de gøre alle forsøg på først !!

Man kan generalt, ikke være sygemeldt mere end 59 uger, og er der ikke fundet en løsning til den tid, så er det bare ærveligt, og ikke kommunens problem...

Det er også meget vigtig at huske på at alt hvad du siger, vil blive brugt i mod dig, og at det er dig der skal bevise at du ikke lyver fordi du er doven.

Bare lidt negative bemærkninger fra mig, som nu er uden forsørgelse fordi kommunen ikke tror på mig, eller de speciallæger der siger at jeg ikke kan arbejde ordinær, men mener jeg lyver fordi jeg ikke gider arbejde...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 17:54

Man bliver ikke bare smidt ud af systemet efter et år, det er i hvert fald ikke min opfattelse. Sagen kan ankes og forlænges i flere år.

Men i langt de fleste tilfælde har man også fundet ud af hvad man kan og har mulighed for, inden for et år.

Jeg går PT på sygedagpenge, da min ryg er tosset efter et styrt og jeg har to tennisalbuer.

I Aalborg kommer man under et projekt der hedder "aktiv hurtigere tilbage"

Lægen skal løbene lave helbredsundersøgelser og give kommunen melding om hvordan det går.

Jeg er lige fra læge og neruolog indstillet til revalidering,

Flere andre der går med psykiske og fysiske problemer har mulighed for at komme i praktik/arbejdsprøvning på en arbejdsplads og få vurderet hvor mange timer man kan holde til, om der skal være tale om flex job eller fuld tid på sigt.

Jeg kan end til videre kun snakke positivt om forløbet, dog vil jeg gerne i gang hurtigere end kommunen vil, men de har deres arbejdsgang og så længe de betaler mig en portion penge hver måned, så kan jeg næppe klage ret meget.

Jeg tror at er man positiv fra start og selv arbejder frem mod en løsning, så hjælper de hvad de kan, også selv om det koster dem penge.

Er man negativ og går efter pension, så rejser de nakkehårene.

Men jeg mener ikke mit arbejdsliv er slut, bare fordi ryggen er tosset og armene ikke kan. Der skal nok være et sted jeg kan gøre gavn.

Udsalg af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider