Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

forsikringsregel hvor mange kender den
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 21:02

hmm sad og læste om forsikringer, at hvis en andens hest/heste påfører din en skade på fold, så er det deres ansvars forsikring der skal dække udgifter, lige som hvis de var sluppet ud af folden og udøvede skader. Den regel kendte jeg godt nok ikke, gør i ?

Og er der nogen, som ved om der er en bagatel grænse f.eks hvis nu en hest er skyld i, at min får bøjet riben og de foreløbige dyrlægeregninger f.eks løb op i ca 3000 vil de så skulle dække det.

sidder og undre mig

hilsen helen

lækkert sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges,

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 21:06

Det har jeg dog aldrig hørt om....

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Tror kun den
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 21:10

gælder, hvis det er en fremmed hest fra en anden matrikel, som er rendt gennem hegnet ind til din, og derefter skadet den.

Heste der er lukket sammen med vilje er ikke dækket af den regel.

Det er en selv, der må punge ud, selvom skaden er påført af en anden hest.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 21:28

Hvis hestene er lukket sammen med vilje gælder den "regel" ikke. Hvis man som hesteejer vælger at lukke ens hest sammen med en eller flere andre heste (hvilket det fleste af os jo gør), så har man selv bragt hesten i situationen og dermed hæfter man også selv for ansvaret. Er det derimod en hest, der bryder ind på en fremmed fold er det noget andet.

0
0
Svar på denne tråd

Og så skal der vel
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 12:15

enten være uafhængige vidner på at det er en given hest der har påført den anden hest skaden eller skaden skal sidde et sted hvor hesten umuligt kan have lavet den selv.. Jeg ved i hvert fald at min hest har lavet skader på sig selv som jeg troede var umulige så det kan nok blive temmelig svært at bevise..

Hvis der kom en og påstod at det var MIN hest der havde skadet hendes og derefter forlangte at jeg skulle betale for skaden via ansvarsforsikringen så ville jeg godt nok forlange at se en ualmindelig god dokumentation før jeg ville gå videre med sagen..

Derimod har jeg været ude for en der "lånte" et dækken af mig (uden at have fået lov), hesten ødelægger det på folden og forsikringen går så med til at betale dækkenets aktuelle anslåede værdi. Ejer af den anden hest kom så til at betale resten..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2011 17:22

i følge magasinet hest så dækker den lovpligtige ansvarsforsikring de skader hesten påfører andre også hvis de går på en lukket fold, og hvis man ikke kan fastslå, hvilken hest det er ud af flere mulige, skal det dækkes af en puljeordning imellem forsikringsselvskaberne, som man så skal kontakte. så i følge det de skriver, og som en forsikringsekspert siger, så hvis min hest går på fold med en eller flere andre, og en af dem skader min så skal enten den hestansvarsforsikring eller puljeordning dækker dyrlæge regninger osv til min hest.

så der må jo være noget om det

hilsen helen

lækkert sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges,

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider