Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg laver mad om natten!!
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 20:46

Ja, underligt indlæg, men nu har jeg gjort det igen!

Jeg står simpelhen op midt om natten i søvne og kan finde på og stege bøffer, lave sovs mv. for at spise det. Jeg har aldrig gidet rugbrød med pålæg så det skal være "ordentlig" mad jeg skal ha.

Jeg er anoretikker, men spiser nu "normalt" og syntes da også jeg altid spiser en rimelig god portion aftensmad, men må jo ikke veje det og kan da også spise chips og slik i løbet af aftenen. Men om natten skal det åbentbart være "rigtig" mad.

I nat havde jeg så bare igen glemt og slukke for komfuret (husk det er i søvne), hvilket resulterede i en gryde med sort bernaise!

En eller anden dag kan jeg jo ende med og brænde hytten af eller hælde et eller andet varmt over mig eller hunden!

Derudover er det et værre svineri og stå op til da jeg ikke kan finde ud af og rydde op i søvne

Men hvad skal jeg gøre? for jeg ikke står op kl. 3 og begynder og lave restaurant?

Findes der en børnesikring til komfur, ovn, mikroovn mm.?

Har i nogle gode råd til om jeg kan spise noget inden jeg går i seng, så jeg ikke vågner med lysten til mad(nogle fuldkornskiks eller?)

Jeg er for det meste alene i hverdagene da manden er rejsemontør så en snor i ham hjælper ikk.

Håber på lidt råd og hvis I har andre søvngænger vaner ville det da være spændende og høre dem.

Mvh Tine

med pintopigen Henning

(aka Chinet af Korup)

0
0
Svar på denne tråd

søvngængeri
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 20:51

kan du måske lukke køkkendøren eller måske stille noget foran komfuret ? tænker nemlig at det måske kunne blive farligt at du går rundt og tænder det om natten nemlig..

Jeg er ikke selv søvngænger, men modsatte grøft med søvnløshed, og rigtig tit bliver jeg meget sulten ved 2 tiden om natten. Lægerne er stadig igang med at finde ud af hvad der dog kan være i vejen med mit søvnmønster og sultmønster, måske du har lidt af det samme, men bare sover hvor jeg så er vågen ?

Sagt af Jeanette

Mor til den skønne Jonathan 13/12-09

Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!

Nu med en lækker welsh mountain Hingst

Bedækning tilbydes:

Llwynneath Emlyn

0
0
Svar på denne tråd

du slår relæet
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 20:54

fra i sikringsboksen, så du ikke kan tænde komfuret.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 20:55

Så engang et program om overvægtige, der spiste om natten (i søvne)!! Kan ikke huske hvad det endte med, men der var vist prøvet med at sætte lås for køleskabet og div. skabe.. Dog skal du ikke selv vide hvor nøglen er, for så låser du jo bare op i søvne

Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd

Sygdom og mad
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 21:08

Tak for dit forslag

Jeg har prøvet og sætte "forhindringer" op for mig, men dem kan jeg åbentbart godt komme over! Har faktisk tænkt på og ta´ relæet eller sikringer, det er da lidt mere besværligt og komme til.

For ja, det er farligt og det er også det jeg er bange for! Men jeg gør det altså i søvne, når jeg vågner næste morgen kan jeg ikke huske hvorfor der er så rodet i køkkenet.

Min læge er indenover og klar over mit problem, som han mener kommer i forb. med min anden sygdom. Da anoreksien var på sit højeste levede jeg af agurk og chillipulver(det øger jo forbrændingen) i uger af gangen. Han har ingen gode forslag.

Det var mere om der findes noget man kan klikke på div. ting så man virkelig skulle tænke sig om før man fik gang i skidtet.

Mvh Tine

med pintopigen Henning

(aka Chinet af Korup)

0
0
Svar på denne tråd

nattekok
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 21:14

Du skal have nogle røgalamer. Kan du låse køkkenet af?

0
0
Svar på denne tråd

12345678i90o+p
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 21:16

Det har jeg også set et program om i tv et par gange, men kan ikke huske om de nogensinde kom frem til en løsning.

Men jeg tænkte på hvorfor der ikke var nogen af dem der havde en dørmelder på soveværelsesdøren. Altså sådan en som forretninger også har, så det siger ding-dong når noget går gennem døråbningen - man burde vel kunne få nogen der er ret højlydte.

Men ved ikke om man måske vænner sig til det og det så blive en "del af drømmen" så man ikke vågner af lyden

Men ellers synes jeg det lyder som en god idé at slå en sikring fra før du går i seng, du kunne jo som du siger nemt brænde hele hytten af i søvne.

0
0
Svar på denne tråd

Søvngænger
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 21:39

Ding dong lyden tror jeg desværre ikke virker da jeg arbejder i butik hvor jeg har lært og ignorer alt det "bimlen bamlen" og låse køkkenet af kan heller ikke lade sig gøre da vi skal igennem køkkenet for og komme på toilet og det må man jo godt om natten.

Tror bare jeg skal have min far til og vise mig hvilken sikring der hører til køkkenet og så tage den ud om natten. Derefter kan jeg låse døren til "sikringsrummet" så skal jeg da tænke mig lidt om før det kan lade sig gøre (men det kan jeg åbentbart godt, når nu jeg kan lave bernaise).

Vi har røgalarmer i de fleste rum og også en over komfuret, har heldigvis kun startet dem to gange.

Mvh Tine

med pintopigen Henning

(aka Chinet af Korup)

0
0
Svar på denne tråd

svar....
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 21:41

det er selvf'lgelig farligt, og om alle omstændigheder sys jeg da som en anden skriver du bør få en røgalarm i hvert rum, for hvilken anden ballade mon du måske kommer til at lave hvis ik du kan lave mad om natten.

Dernæst - må jeg indrømme jeg lidt tænker - slå det abre fra, men ender du så med at spise utilberedt mad i søvne, fordi du bare vil gøre som du plejer?? Det kan jo osse ende super galt med div. sygdomme...

Så bedste mulighed er at gøre så døren larmer når du åbner den på en el anden måde nok - hva enten det er med en klokke på en el anden måde, el andet kreativt.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

natspisning
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 21:51

Et lidt mærkeligt forslag måske, men here it goes...

Hvad med at lægge en masse tomme halvliters sodavandsflasker på gulvet et strategisk sted, men hmmm... Dem kan man selvfølgelig træde på og falde uheldigt, hvad med noget andet der er mærkelig/ubehageligt at træde på... Måske vandflasker kan gøre det, de er mere 'bøjelige' i plastikken?

Held og lykke med at få styr på det hele!

Tomorrow is always fresh with no mistakes in it.

Anne of Green Gabels

0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 21:58

Jen9: det fik mig til at tænke på at strø en pakke/pose cornflakes ud på gulvet hver aften inden sengetid Spørg mig ik hvorfor... Det faldt mig bare ind

0
0
Svar på denne tråd

søvngænger
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 21:59

En ide kunne måske være at sætte din alarm til at ringe i løbet af natten...du risikerer at vågne i sengen(og det er jo lidt træls) men det kan også være den redder dit køkken

Dejlige marsvin sælges ved Århus - granstedet.dk

0
0
Svar på denne tråd

At lave ulykker om natten
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 22:10

Tror ikke jeg kunne finde på og æde en rå hakkebøf , da jeg jo alligevel går meget op i mad(p.g.a. min sygdom)!!! og har heldigvis ikke lavet andre ulykker end mad (hvad jeg har opdaget)...

Jeg har talt med min far og min kæreste om det også (Virkelig fedt når man er 28 år ) Så i aften kommer min far og sover hos mig de dage jeg er alene, hvilket han vil gøre de næste par uger. Så nu skal vi bare finde en måde han vågner på når jeg står op. Jeg har tænkt på et tyndt stykke garn (min far sover altid ved siden af mig i sengen) sådan at han får et ryk hvis jeg rejser mig og uden det kan kvæle.

Det må da gå over hvis jeg bliver stoppet i det i en eller to uger i træk!

Mvh Tine

med pintopigen Henning

(aka Chinet af Korup)

0
0
Svar på denne tråd

det skal du
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 22:20

nu ikke regne med at det gør - når det er noget man gentager på den måde, er der en grund. Finder man grunden kan man MÅSKE løse problemet. Ellers skal man ik forvente et par ugers pause kan gøre det desværre.

0
0
Svar på denne tråd

cornflakes
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 22:24

Kald mig doven, men gider altså ikke skulle støvsuge en hel pakke op om dagen

Nu bliver far metoden afprøvet, ellers må mor på banen og i sidste ende må jeg jo tage håndjern på i seng.

Jeg kan sagtens se det komiske i det, men som andre også siger kan jeg jo ende med og brænde skuret af

Mvh Tine

med pintopigen Henning

(aka Chinet af Korup)

0
0
Svar på denne tråd

søvngængeri
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 22:27

Lyder skørt, men jeg er selv søvngænger - så kan sagtens sætte mig ind i det!!!

Det med forhindringer tror jeg ikke rigtigt på! - For når man går i søvne kan man jo stort set det samme, som når man er vågen. - Det kan jeg ihvertfald!

Så skal det være en anden der låser døren til rummet med sikringer, så du ikke ved hvor nøglen er.

Jeg tænker også, at det må hænge meget sammen med din anorexi - ja ikke at jeg har nogen teori/viden at bygge det på. Men tænker bare, at det må være noget med din trang til mad/ikke at spise osv der styrer dig i søvne?? - Så måske du skulle lede efter en årsag i den retning. For mig at se er det med at "holde dig fra køkkenet" ren "symptombehandling"!

- Og måske skørt, men har du overvejet fx hypnose.

Jeg har overvejet dette ift hvorfor jeg går i søvne - men endnu ikke haft hverken råd eller mod til at prøve.

Personligt bliver jeg ret paronoid i søvne - tror at nogen er efter mig, kigger ind af vinduerne, vil mig noget ondt osv.

Jeg har en mand, som rigtig tit vækker mig, når jeg går i søvne, men det gør bare, at jeg i søvne er blevet ret "bevidst" om at liste mig ud af soveværelset, så han ikke hører mig!

Så tænker lige, at gad vide om ikke, du hurtigt lærer at fikse det med garnet, så ikke din far vågner?

Men pøj pøj med det!

0
0
Svar på denne tråd

Søvngænger
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 22:52

Twolate: tak for dit indlæg, det hjælper og hører man ikke er alene om sit søvngængeri tjums. Jeg har valgt og se det lidt fra den komiske side lige nu.

Du har helt klart ret i at mit søvngængeri har noget og gøre med min anden sygdom (tak for du fik mig til og se korrekt stavelse)det er jeg ikke i tvivl om, da det hele jo i mit tilfælde drejer sig om mad.

Jeg er i gang med hele forløbet med læge og psykolog, men disse har ikke kunne komme med forslag. Hypnotisør skal helt klart prøves....og helst i dag

Min far er mit bedste bud lige p.t. og kan det hjælpe et par dage er det bedre end ingenting.

Men hold da op hvor er det træls og sidde som "voksen" og ha´så meget brug for mor og far.

Mvh Tine

med pintopigen Henning

(aka Chinet af Korup)

0
0
Svar på denne tråd

bla bla
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 23:40

Nå, nu er min far endelig kommet!

Vi har aftalt at i nat tager vi sikringen til køkkenet og ser om jeg virkelig kan sætte sådan i i søvne. og han har lovet og vågne!

Ellers er det stadig garnmetoden jeg er til.

Nå, men god nat og er det gået skidt er der sikker mad klar til jer i morgen tidlig (Jeg kan faktisk godt lave god mad´, selv i søvne )

Mvh Tine

med pintopigen Henning

(aka Chinet af Korup)

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 23:42

Jeg tænker at du skal kigge på hvad du har spist om natten, og så sørge for at spise det mindst en gang om ugen. (hvis du feks. laver bøffer og bernaise) Da jeg er ret sikker på det sammenkædet med din anoreksi, også har din krop fundet en måde at få dens behov opfyldt. Også sørg for at drikke en kop te og spis en gang lækker frugt, grønt eller nødder inden sengetid. Sådan at du prøver at indække dine værste "cravings".

Så hvis du går har lyst til en god bøf, så sørg for at lave det til aftensmad, tror ihvertfald det ville hjælpe på problemet :)

MCK

dressage-enthusiast.blogspot.com/

"Brutality begins where knowledge ends.

Ignorance and compulsion appear simultaneously."

~ Charles de Kunffy

0
0
Svar på denne tråd

111111
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 23:43

Jeg har hørt om, at man kan bruge at lægge en stor metalplade ved siden af sin seng. Så skulle man vågne når man træder ud på den kolde plade.

Du kunne jo evt. prøve at spise lidt ekstra en times tid inden sengetid. Lidt sukkerfri youghurt, havregryn med mælk, en rugbrødsmad osv.

0
0
Svar på denne tråd

Søvngængeri
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 23:58

Jeg har en veninde der kom ret tidligt på plejehjem, i en alder af kun 54 år, hun var blevet alkoholdement.

En dag jeg var at besøge hende, havde hun fået en måtte foran sin dør, hun fortalte så at det var en "ringemåtte", den havde de (plejepersonalet) sat op, fordi hun stod op om natten og gik ind på de andres stuer (hun stjal vist) i mere eller mindre søvne.

Men når hun trådte på måtten så ringede den, men mener det var sådan at personalet hørte den så de kunne få hende ind på sin egen stue igen. Jeg ved ikke om den ringede så højt at man kunne vågne af den.

Men prøv evt at høre et plejehjem om det, og evt spørge om du må komme og afprøve en for at høre hvor meget den larmer.

Dog kan jeg huske min venninde sagde: "jeg kan jo bare træde over den så de ikke opdager jeg går ud" (ja hun var sku ikke dum bare fordi hun blev dement)...

Håber du får en god nattesøvn uden at kokkerere i køkkenet...

Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

Tøj og andre effekter modtages, info her:

www.facebook.com/home.php?#!/ group.php?gid=97206855...amp;v=info

0
0
Svar på denne tråd

natte kokkeri
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 00:20

Hva med at binde en snor fra din ankel til sengen? Så kan du da ikke forlade sengen, medmindre du kan få det op i søvne altså :)

Mvh Nanna

Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige.

Errare humanum est - det er menneskeligt at fejle.
0
0
Svar på denne tråd

søvngængeri
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 01:20

problemet er netop at man (sådan er det ihvertfald for mig) lige netop vil kunne løsne snpre, træde hen over måtter mv i søvne!

Jeg er ihvertfald i en "tilstand" når jeg går i søvne, hvor jeg kan nøjagtigt de samme ting som når jeg er vågen.

- Som nævnt ovenfor føler jeg mig ofte "forfulgt" om natten - og tager altid dynen omkring mig eller tager tøj på, før jeg står op - for "DE" skal da ikke se mig uden tøj på

Tine synes du skal afprøve det forslag omkring at se på hvad mad du går efter i søvne og så forsøge at kokkere/indtage det i vågen tilstand - hvis du da kan det!

Skulle du forsøge hypnose, vil je meget gerne høre om det/om det har en effekt. Evt. på en pb.

Sov godt - med eller uden madlavning

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 08:05

Kruse: Linker lige til en tråd, som jeg oprettede for nogle måneder siden www.heste-nettet.dk/forum/1/2168875/ 2168674/

Jeg har dog i den seneste tid, så vidt jeg ved, ikke gået i søvne, men snakker stadig som en papegøje om natten.

Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.

0
0
Svar på denne tråd

Er spændt på
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 09:35
at høre hvordan det er gået :P

<3-hilsen diana venbjerg

Min elskede Lukas døde d.1 sep. 2006 -du er savnet.

Mit nye lys er Kenzo McCloud se præsentation.

Også ejer af en ædel pølsehund, Trille.

Lukas & Trille
og Kenzo

0
0
Svar på denne tråd

update
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 10:03

Vi prøvede bare og tage sikringen ud denne nat og jeg spiste lidt rester fra aftensmaden inden jeg gik i seng.

De elektriske "instrumenter" har da ikke været i brug i nat, men køleskabet stod desværre åbent da vi stod op. Så jeg har jo nok været i gang.

Jeg tror jeg kan næsten lige så meget i søvne, som i vågen tilstand´. Men alle forslag skal da undersøges/afprøves. Tak for alle gode ideer!

Mvh Tine

med pintopigen Henning

(aka Chinet af Korup)

0
0
Svar på denne tråd

Min eks...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 10:28

Det er helt sikkert et behov, og en bearbejdelse din krop foretager sig af din hverdag/liv - sådan er det med søvngængeri.

Desværre bare lidt grovere og besværligt for nogle.

Jeg har havde en kæreste der led af det som hans læge lit henkastet kaldte nightmare disease eller noget i den retning.

Han gik rigtig meget i søvne, og så alt, også det der ikke var der, han vågnede op, for at kaste sig ud af sengen og holde skabslågen til tøjskabet, fordi han var overbevist om der stod en indbrudstyv der, eller løbe ud på vejen med dynen under armen pga et eller andet, han har sågar smadret soveværelses vinduet på 3 sal i hans lejlighed, kort efter han flyttede fra mig - ikke helt ufarligt.

Han er brandmand - og det var især slemt hvis de havde været rykket ud til grimme tilfælde, fastklemte i trafik uheld, indebrændte eller slemt tilskadekommende osv, hans krop arbejde simpelthen om natten, når hans egen bevisthed ikke kunne håndtere det.

Du går jo til psykolog, ellers havde det været mit bud. Er det en kognitiv psykolog, eller hvilken psyk er det?

Det må ikke være særlig rart, selv om det lyder som en lidt fjollet ting, og jeg kan sagtens sætte mig ind i, ikke hvordan du har det, men hvordan man oplever mennesker der har det sådan, det er simpelthen uhyggeligt.

Mere uhyggeligt er det faktisk, at jeg vænnede mig til at han fløj op, råbte og løb rundt i huset og slog på ting, jeg sov bare videre, eller spændte ben for ham på vej ud af sengen

Han skal vægges hvis han skal forhindres, ellers vågner han et helt andet sted, jeg var simpelthen så bange for at han skulle sætte sig i sin bil en nat :(

Det med den kolde jernplade er vel smart nok, den skal bare være stor nok - for går man først i søvne, og er ret habil til det, så evner man præcis de samme ting, som når man er vågen, og vænner sig til de samme ting.

Jeg er i perioder så god til at snakke i søvne, og min underbevisthed når jeg snakker i søvne, er klar over at det er noget pjat, så hvis min kæreste skubber til mig, og siger jeg snakker i søvne fx, så siger jeg bare, jeg snakker ikke i søvne, høre du ikke efter eller sådan noget i den retning Og alligevel så kan jeg intet huske dagen efter overhovedet!

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

Søvngænger
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 10:34

Jeg har ikke lige læst de andre svar, så der er fare for gentagelser..

Jeg kan ikke lade være med at side og smågrine lidt af din fine beskrivelse..

Men jeg så for et par år siden en udsendelse i fjernsynet som handlede om netop dette - altså helt absurde aktiviteter i søvne..

Der havde de sat kameraer op, for at søngængeren også selv kunne se det om morgenen.

Det er jo et helt reélt og faktisk ganske alvorligt problem - for du får jo slet ikke din nattesøvn som du skal, og som du også selv påpeger kan det ende helt galt, fordi du ikke er helt mentalt til stede når du arbejder med komfur osv..

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve og gå til lægen med det - så vidt jeg ved findes der nogle søvnkliniker rundt omkring, som helt sikkert kan hjælpe dig på en eller anden måde..

0
0
Svar på denne tråd

kjghkrgh
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 10:40

Prøv med en våd gulvklud foran køleskab/komfur, jeg har haft den kedelige vane at gå ud af hoveddøren et par gange men vågner ved at stå på noget vådt/koldt.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænker....
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 10:47

... at du nok skulle alliere dig med en psykolog? Det lyder meget sandsynligt, at din "uvane" stammer fra din sygdom, og mit bedste bud på hjælp ville være en person, der kan hjælpe dig med at få indsigt i dig selv.

Når det så er sagt, så tænker jeg: hvorfor HAR du overhovedet noget i køleskabet, du kan lave mad af?

Hvis kødet ligger i fryseren, så er der vel ikke så meget ved at lave mad?

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Søvne...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 11:11

Tak for gode forslag og beretninger. Det er på en måde rart og vide jeg ikke er alene.

Jeg har både læge og psyk. indenover. Hvilken type psyk. ved jeg ikke. Lægen foreslog ham. De har ingen gode råd.

Jeg vælger og se det fra den lidt komiske side for kan selv se det lidt grinagtige i det. Men som andre siger kan det jo være møgfarligt hvis jeg brænder hytten ned en nat, derfor er det bedst jeg ikke er alene og vi har røgalarmer overalt.

Den med våde kolde klude har jeg ikke prøvet, så i nat bliver dette prøvet.... tak

Jeg har jo "bare" generelt et problem med mad. Hvis jeg ikke lige har lyst til det der bliver serveret, kan jeg lade være med og spise i dagevis. Hvis jeg prøver og tvinge mig selv til og spise noget jeg ikke har lyst til er det sikker at det kommer op igen fem min. efter.

Mvh Tine

med pintopigen Henning

(aka Chinet af Korup)

0
0
Svar på denne tråd

Hvis psyk.
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 21:51

Ikke kan hjælpe- så skift! Livet er for kort til dårlige terapeuter, du skal føle (og mærke) det hjælper indenfor 4-6 uger.

Iøvrigt tror jeg, du skal overveje at få en henvisning til en neurolog, det er ikke normalt, at voksne mennesker går i søvne.

Hvis du har sultet dig selv, har din krop og hjerne ikke fået det, de behøver i lang tid.

Bønner- er proteinrige, og kan spises kolde (salat), varme- og selvom de er besværlige (tørrede bønner), så kan man lave (koge) en god portion og fryse ned. Det lyder som om, du hungrer efter proteiner (bøffer), købe bearnaise er mere smag (og fedt). Hjemmelavet har ikke alt mulig kemi- og det er nemt at lave.

Evt kan du måske lave "madkasser" til dig selv- frugt i mundrette bidder med ½ citron ½ limesaft, som du godt må spise- også i søvne.

---

Jeg håber, du får løst problemet! God helbredelse!

Hilsen
xtiny

Den sjoveste kattebog ever: "The Unadulterated cat" tekst Terry Pratchet illustrationer Gray Joliffe.
Campaign for Real cats.
0
0
Svar på denne tråd

nat mad
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 22:16

Jeg har selv haft den vane at stå op og lave mad(sjovt nok var det kun i søvne at jeg kunne finde ud af det:).

Men jeg kan kun tilslutte mig det med noget vådt og koldt, brugte bare en bageplade som jeg fyldte med vand og satte foran mit komfur.

Men om det også hjælper for dig tør jeg ikke sige, nu skal det også siges at jeg ikke er så glad for vand efter jeg har været ved at drukne 3 gange, det spiller måske en lille rolle.

Men håber da at du finder en løsning på det.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 08:26

Jeg undre mig over at din psykolog ikke kan hjælpe dig - måske du skulle finde en anden.

Selvfølgelig ikke hvis du ellers synes han hjælper dig - men så ville jeg foreslå dig, at kontakte anoreksiforeningen og høre om de kan hjælpe dig.

Jeg tror du kan lave alle de foranstaltninger du kan finde på - men jeg tror ikke det vil hjælpe, for jeg tror, at det er super positivt, at du står op og laver mad ubevist.

Jeg tror at din underbevisthed er rask, men at du stadig har nogen vaner på det mere bevidste plan, der gør at dit forhold til mad ikke er normaliseret endnu.

Så find en psykolog du kan bearbejde dine sidste uvaner med - jeg tror nemlig, at din underbevisthed prøver at fortælle dig noget - nemlig at du gerne vil spise og med lyst.

Held og lykke med det hele.

En dyrlæge sagde:

Den der 20% regel må være opfundet af folk der vejer for meget. Jeg har aldrig hørt en dyrlæge anbefale den.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 20:01

jeg ved at på plejehjemmene, netop for at undgå at de demente "gør ting og sager", har diverse foranstaltninger plantet så der kan tilkaldes hjælp - lydløst - for patienten ihvertfald, men plejerne bliver vist "bippet". fx. en måtte i døren, en laserstråle der når den bliver brudt giver alarm, og lign.

det firma min "paps" arbejder for laver det, Lindpro, men ved ikke om de også laver for private? ellers kør det gennem kommunen som hjælpemiddel måske? der er sikkert mange der laver den slags :)

så kunne din far jo modtage alarmen når du valgte at spankesere ud i køkkenet, og så gelejde dig ind i seng igen uden du nødvendigvis behøvede opdage det.

det med sikringen lyder lidt "nasty", for slukker køleskabet så ikke også? :/

"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!"

- Storm p.

"Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p.

La Petite & Wirago i er mine stjerner!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider