Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Endnu et hundeangreb.
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 15:10

Vil lige fortælle om en lidt træls oplevelse.

Var ude og gå en tur med min hund (stor schæfer). Vi har en markvej bagved vores gård, hvor der normalt ikke færdes andre end os. Jeg har derfor ingen snor på min hund. Et lille stykke væk går en af vores naboer og træner med deres hund. Vores hund løber derover. Han er mega legesyg og jeg kunne desværre ikke kalde ham til mig. Naboen har snor på hans hund.

De snuser til hinanden og derefter farer den anden hund fuldstændig i flæsket på min hund. Han er totalt underlegen og forsøger at komme væk. Den anden hund er så gal og stærk, at naboen (som er en voksen mand) ikke kan trække den til sig. Jeg er fuldstændig overbevist om, at vores hund er ved at blive slået ihjel. Han får trukket sig væk og kommer til mig, mens han ryster helt vildt. Der var heldigvis ikke sket ham noget, ud over at psyken var lidt mærket i de efterfølgende dage. Det så ellers ekstremt voldsomt ud.

Jeg får tjekket ham igennem og undskylder at jeg ikke havde snor på.

Jeg er ganske klar over, at fejlen ligger ved mig selv i og med, at jeg burde kunne kalde min hund til mig og i øvrigt burde have haft snor på, indtil jeg havde set at der var fri bane. Øv.

Men puha... frygter nu alligevel, at denne hund en dag får fat i et barn eller en mindre hund... Den er en meget ung hund (ca. 1½ år, vil jeg tro. Den har for knap et halvt år siden overfaldt en mand, som måtte på skadestuen og sys. Dette var desværre også lidt mandens egen skyld, da han var gået ind på hundens enemærke, uden at ejeren var tilstede.

Det er ikke fordi jeg som sådan vil noget med indlægget. Er bare i tvivl om hvad jeg skal gøre ved denne frygt...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 15:34

Jeg vil starte med at sige at jeg sagtens kan forstå at du blev bange/chokeret, det er aldrig en behagelig oplevelse... Håber din hund kalrer sig igennem uden varige men.

Derefter vil jeg sige som du også selv siger at fejlen ligger hos dig da du ikke havde snor på din hund. Det er ikke ulovligt at have en hund der ikke kan med andre hunde i DK. Og det kan også være at det lige var din hund der trickede den anden hund, at den normalt ikke plejer at gøre sådan.

Og så vil jeg sige at der altså er forskel på dyr og mennesker, jeg begriber ikke at folk altid trækker paralel fra en anden hund og til et barn.

Min venindes hund har fx for et par år siden løbet en har eop og slået den ihjel, men hun har aldrig gjort andre hunde noget eller børn eller mennesker. De har endda haft en chinchilla en overgang som kunne rende løs i lejligehden sammen med hunden, uden at der var det mindste...

Hvis det var mig der ejede en hund der ikke kunne med andre hunde(hvilket jeg aldrig håber jeg kommer til) så var jeg blevet godt gal i skralden hvis det var kommet en anden hund løbende uden snor hen til min hund, for hvad i alverden skal man gøre? Og så råber folk som regel: Bare rolig, han/hun gør ikke noget! Nej det er fint, men hvis den hund den er på vej over til nu gør noget...

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Måske en lidt
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 15:53

Hej

Det er måske en lidt voldsom overskrift.

Det er da træls at din hund har fået nogen over nakken, men ja det er desværre din egen skyld.

Vores gamle hund var ekstremt køns agarasiv(staves??), han hade andre han hunde, hvis han kunne få lov skulle de bare dø.

Jeg hader de folk der bare lader deres hunde rende hen til andre og råber bare rolig den gør ikke noget, nej tak men det gør min.

Jeg har ikke tal på de gange hvor Chang har været oppe og hænge for ikke at kunne nå den anden hund. Jeg syntes ikke det var særligt fair at han skulle straffes så voldsomt bare pga en uansvarlig ejer.

Han var den bedste børne hund, han elskede alle unger og jo flere jo bedre, så at den har tygget i din gør altså ikke at den overfalder det første barn der kommer forbi.

Vores nye tæve vil heller ikke forstyres når vi træner så markere hun også, så der er flere muligheder for hvorfor den reagerede som den gjorde.

Ja han var scocaliseret, men hans skader fra meget tidligt sad desværre for godt fast.

Jeg håber at din hund slipper uden men. Pas godt på den.

Hilsen

Heidi

Nu med Robotool´s Qira

Den dejligste hest

for mig

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 16:07

ikke kan holde sin hund i snor, så burde man få sig en mindre hund.

0
0
Svar på denne tråd

mig og så -
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 16:46

en mindre hund uden snor er en lige så potientiel "bombe"....det har ikke noget med størrelsen at gøre, men dyrenes "ego".

For mig er det utilgiveligt at ha' en hund løs, man ikke har 100% kontrol over.

Det er slet ikke i orden med et dyr - stort eller småt - der er ude af kontrol og opsøger andre....med snor på (der i de fleste tilfælde skærper et vagt- og forsvarssystem).

Til trådstarter - fremfor at bekymre dig om naboens hund - synes jeg du skal holde fokus på din egen - og sørge for at den IKKE løber fra dig - LÆS: snor på til du er sikker på at den responderer - uanset hvad den får øje på i horisonten.

KH:)Annette der har haft en "vred på andre hunde-hund" og til trods for at den stod på mit knæ, blev konfronteret med andre knap så velopdragne og løsslupne dyr....med skade på dem til følge.

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Hello hello...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 18:00

Som jeg også har skrevet i mit første indlæg er jeg fuldstændig med på, hvem skylden ligger hos - mig! Så er fuldstændig enig i jeres indlæg.

Men lad mig lige slå et par ting fast:

Mig og så: Jeg kan sagtens holde min hund i en snor. Problemet var, at jeg ingen snor havde på den! Så kan ikke se, hvad i alverden det skulle hjælpe, at jeg havde haft en mindre hund. Så var den da først blevet slået ihjel.

Dernæst vil jeg sige, at der altså normalt aldrig færdes andre mennesker dette sted, så tænker ikke det er unormalt at have sin hund gående løs her. Men Ja, er helt enig i, at den selvfølgelig skal kunne kaldes til sig.

Sofiemb: Er også helt enig med dig. Men ikke mht at jeg ikke kan trække en parallel til mennesker. For i dette tilfælde har den jo altså bidt et menneske. Så kraftigt, at vedkommende måtte på skadestuen og sys flere steder i armen.

Igen igen kan jeg på det kraftigste skrive, at jeg udmærket godt ved, hvem skylden ligger hos.

Jeg har tidligere snakket med familien om denne hund i en anden sammenhæng og ved, at den generelt har problemer med dens temperament. Og kan se der er flere i denne tråd der har haft en lignende aggressiv hund. Personligt ville jeg selv være ked af, at have en SÅ aggressiv hund.

Og ja, kan godt se i bagklogskabens lys, at overskriften måske var lidt overdrevet. Tror det skyldes den aggressivitet der var i "overfaldet". Derfor oplevede jeg det selv som et angreb.

Det er på ingen måde fordi, jeg vil kræve hunden aflivet eller noget. Men alligevel bekymre så voldsom en adfærd mig altså lidt. Min skyld eller ej.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 18:24

Som jeg forstår det har den bidt et menneske fordi hunden passede på hjemmet = vagthund??

Er det forkert forstået?

Havde jeg en hund til at pase på hjemmet ville jeg være lidt træt af hvis den bare lagde sig ned når der kom en fremmed.

Så syntes heller ikke det kan blandes sammen med andre hunde og mennesker. Hundene kan nemt sende signaler som vi andre ikke kan forstå og derfor angribe hinanden. Måske din hund har sendt utrygge signaler til den anden hund og derfor den så har angrebet?

Jeg har en labber der er bange for fremmede store hunde fordi den gang på gang er blevet angrebet af hunde uden snor (ahhh overdrivelse fremmer forståelsen, men 4 gange) så kommer der en fremmed hund uden snor den dag i dag så angriber min hund den fordi den er bange. - derfor syntes jeg også alle folk skal have deres hunde i snor når de går med den (med mindre det er en hundeskov eller park)

****** Maria og Daylight Højgård ******

Opstaldning eller fuldpasning tilbydes - se profil

R.I.P Topper - min engel!

0
0
Svar på denne tråd

Teamtopper...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 18:44

Hunden fungere ikke som vagthund, men bare almindelig familiehund. De har to hunde. Vores egen hund fungere som familie og vagthund, men ville aldig drømme om at bide nogen. Han vil bare gø helt vildt, hvis der kom fremmede og vi ikke var hjemme.

Men er så vidt enig med dig. På trods af, at den ikke er vagthund, så passer den jo på sit hjem. Og i og med at den var i snor den dag og vores var løs, kan den jo nemt ville have beskyttet dens ejer. Så dens reaktioner er som sådan naturlige nok - dog lidt voldsomme efter min mening. Men det er selvfølgelig også anderledes når man har stået i selve situationen.

0
0
Svar på denne tråd

Undskyldning
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 21:01

Jeg synes faktisk du burde undskylde overfor pågældende hundeejer, af flere årsager.

En hund der er utryg/agressiv overfor andre hunde, bliver mere usikre af et møde som beskrevet med en løs hund. Der sker altså også skader på den agressive hund, når den bliver trigget.

Du kan være sikker på at ejeren af hunden har det forfærdeligt med situationen, trods han/hun på ingen måde kunne have forhindret situationen. Han kunne selvfølgelig tage mundkurv på sin hund, men det synes jeg måske ikke er helt fair.

Jeg har en meget utryg gravhund, som derved bliver agressiv overfor især store fremmede hunde. Og jeg tror ikke jeg har tal på hvor mange gange jeg har hørt sætningen, "den gør ikke noget". Nej men hvad med min hund der nu igen flipper fuldstændigt og ødelægger al den træning jeg laver for at hun kan acceptere andre hunde i nærheden.

Så jeg synes du skal sige undskyld til en meget ulykkelig hundeejer.

0
0
Svar på denne tråd

Sige undskyld
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 21:59

det har hun jo allerede gjort Trine

Kan godt forstå du er rystet, det er sådan noget der kan ske, heldigvis kom ingen hverken hunde eller mennesker noget til.

Op med humøret og træn videre med din hund.......husk snoren

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 06:21

Tak Lene.

Ja, har har sagt undskyld, hvilket også (igen igen) kan læses i mit første indlæg. Er fuldstændig enig med jer alle, men lidt træls, at der ikke læses hvad der står i mit indlæg.

Vi stod og talte om det sammen bagefter og han var der, mens jeg lige undersøgte min hund igennem.

0
0
Svar på denne tråd

Angreb..
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 11:42
Nu har jeg selv sådanne hunde der ikke tåler andre når de er i snor.. Jeg har også en der vil slå en fremmed ihjel, hvis man kom på uanmeldt besøg.. Jeg var blevet stiktosset ,hvis der kom en fremmed hund hen til min, men jeg havde dog reageret andreledes end der blev gjort i det her tilfælde.. Jg havde undgået at min hund havde fået nærkontakt og i stedet selv sørget for at få hunden væk.. Nu er TSs hund jo venlig men var jeg det mindste i tvivl havde den altså fået en pedal.. Og jeg havde råbt højt.. Men hellere at den får en pedal fra mig end ender i munden af mine hunde, da både mine hunde men så sandelig også den fremmede hund vil få en betydeligt hårdere medfart.. Det er så ødelæggende med folks løse hunde der kommer hen til mine hunde, fordi mine hunde forventer at jeg ordner paragrafferne og er trænet i at ignorere og i at være IKKE konfronterende.. Og det er dælme svært hvis det er en forholdsvis stor hund jeg skal have væk.. Det koster en masse træning IGEN at gøre mine hunde fortrolige med omverdenen, og det er da vist ikke helt rimeligt når de på ingen måde har været skyld i den situation..

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider