Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tak for Heste-Nettet og alle brugerne
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 10:05

Nu er vi jo de første til at brokke os når noget er helt elendigt her på Heste-Nettet, og skal ret være ret, brokker jeg mig også gerne i ny og næ

Det kan være over en moderator, ændringer, eller noget helt tredje.


Men nu er jeg sørme kommet i den situation at Heste-Nettet og Heste-Nettets brugere har været helt uvurderlige for mig, og derfor vil jeg da lige lave en tråd hvor os der fra tid til anden faktisk mener HN er hest fantastisk.


Vi stod med en syg hest, som blev undersøgt af en dyrlæge som mente at vi nærmest var tossede, for hesten var jo bare kilden og uopdragen.
Men hesten havde ondt, og opførte sig derefter.

Vi prøvede alt og han fik mere og mere ondt, konsulterede endnu en dyrlæge, og ringede til sidst til KVL.

Ingen af hestevennerne har set, hørt eller oplevet noget lignende.


Og sørme om en kvik HN bruger ikke havde oplevet det samme med sin hest.

Noget så simpelt som en ormekur,
skulle der til for at fjerne alle hestens smerter på et døgn.


Nu kan han igen røres på hele kroppen, og er glad og afslappet.

Billede

Her er billede af en tilpas og smertefri hest fra dags dato.


Så tusind tak HN fordi i er til, og ikke mindst alle de fantastiske brugere som deler ud af gratis råd.



Jeg vil meget gerne høre lignende fortællinger hvis andre har oplevet lignende og faktisk har fået støtte, hjælp, vejledning via Heste-Nettet.




Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår


Søges til køb.:
Lyseblå bling bling pandebånd &

Albion SL Dressur 17"/17.5" Medium Wide Max 5.500.- kr


Vi har en bates spring sadel og en bates dressur til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 11:10

for jer og hesten!


Jeg synes man kan få mange gode råd på HN, og det bedste er at man bare kan klikke videre hvis der er noget der ikke giver mening....


Vi når det nok

velholdt Stübben Sigfred sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det er skønt...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 12:30

... at man kan finde hjælp til næsten alt herinde - og sommetider endda også opleve at hjælpen også overføres til "det virkelige liv".


Jeg fik god støtte herinde da min gamle hest var syg og da han blev aflivet.


Derudover glemmer jeg aldrig dengang jeg skulle flytte og stod uden bil selv og uden ret mange der kunne hjælpe, klagede jeg også min nød herinde. Der dukkede 13 mennesker op og flere biler - den ene med trailer på. Så gik flytningen pludselig som en leg :-)


Og så er der jo de uenseligt mange underholdende timer med sjove og aldeles gakkede indlæg - det skal jo ikke være alvor altsammen.





£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 12:32

Jeg er stadig dybt taknemmelig for alt den støtte jeg fik da Ozzie døde


Tak HN!!!


Vh Anja.

Nu med Lux(us) dyr <3

R.I.P min elskede Ozzie.

<3 Du er nu den smukkeste stjerne på himlen <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 12:38

Hvor skønt at hesten har fået det godt igen.


HN kan være fantastisk til at svare på de små spørgsmål i livet, som for eksempel om stuvet hvidkål kan fryses ned og hvordan det nu lige er de der feriepenge fungerer.


Jeg vil give Lisbeth helt ret i at der er en kæmpe opbaknig (de fleste gange i hvert fald) når man er enten ked af det eller har brug for en hjælpene hånd. Selvom vi har meget forskellige heste typer og måder at ride på så er vi vist alle sammen mere eller mindre enige i at det er ganske forfærdeligt at miste sin hest.


Mvh Anja


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang hyp
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 13:04

skønt for jer at det kunne klares med en alm ormekur...tillykke med det...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 18:53

Jamen det var da alletiders..Tillykke med det!..



Hilsen Stine


Stutteri Rø- WM-Ponyer i smukke farver

Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC


Salgslisten


WPBR hoppeplag 2 år

Welsh Mountain hoppe 5 år (ifol og tilredet)

Welsh mountain hoppeplag 1 år

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt..
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 18:56

.. glædeligt indlæg. :-D :-D



Det er så nemt at brokke sig - så når der er godt at sige, skal det også siges.


Tak.


Vrinsk fra Esma


Healing

hest og rytter


Samtaleterapi




Intuition er sjælens hvisken

i tomrummet mellem to tanker

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 19:06

Fuldstændig enig Klokkeblomst


Super at hyppen bare skulle have en kur. Men sikke meget I skulle igennem for at finde frem til det.. (altså ikke jeres fejl, I gjorde jo hvad I kunne, men at dyrlæger ikke kunne se det).


Jeg stod for et par år siden med min hest som også havde tydeligt ondt. Dyrlægen der blev tilkaldt, mente at hesten havde akut mavesår. Men så kiggede jeg den bagi. Og ud kom der en orm kravlende. Hun insisterede på, at hesten skulle have lavet kikkertundersøgelse igennem spiserøret for at lokaliere et mavesår. Nej nej nej! Vi starter med en ormekur, og bagefter kan vi overveje sådan et indgreb. Kuren blev givet, og ingen problemer bagefter. hvis man nu have været ny og uerfaren indenfor heste, så havde man "gladeligt" fået sin hest igennem undersøgelsen. -et indgreb som er ekstremt ubehageligt for hesten og ikke mindst noget dyrere end en ormekur! Og når nu ormene ligefrem kravlede ud af hesten, var der ligesom ikke så meget at tage fejl af




Team Starlight´s


Starlight´s Sidney & Kristina


SAVNET

<3 Hvil i fred lille Sidney <3

28/4-04 - 4/10-10



Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 HN når det er bedst
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 20:18

Jeg mindes dengang for nogle år siden hvor min hingsteplag Aslan blev stjålet og fundet i jylland efter at have været savnet i 1 uge... vi viste ikke præcis hvor han var men hvem der havde ham...


Da jeg fik beskeden om hvor han var, blev jeg ælde vild og ville bare afsted men også med en brat opvågning, jeg kunne ikke selv hente ham (kunne ikke køre med trailer) og havde hverken trailer eller bil til det...


MANGE rigtig MANGE havde fulgt min sag og jeg delte min bekymring over ikke at kunne se en hurtig løsning på at finder ham og få ham hjem... 10 minuetter efter jeg postede det indlæg blev jeg kontaktet af det dejligste menneske her fra HN... hun havde bil , trailer, tiden og ikke mindste modet til at hjælpe med at "stæle" ham tilbage igen...


vi begav os afsted uden en egensligt 100% plan, bare nogle forskellige andre HNér i baglommen der kendte stedet/området..


kort fortalt lykkedes det hele efter meget møg, besværd, trusler, politi og et meget sørgeligt syn af en slukkede hingstplag i den dårligste stand jeg har set med egene øjne... og en lang tur hjem som endte med at live meget tidlig morgen.. så det var næsten et lille 24 timers marton...


men jeg har flere gang både glædet mig og grædt over den enorm hjælp vildt fremmede mennesker tilbød mig i denne sag...


og skulle de læse det her... ja så vil jeg gerne sige en KÆMPE TAK endnu engang... det kan aldrig siges nok...


0
0
Svar på denne tråd
 
 123321
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 20:37

Det er altid dejligt med hjælp uanset om det er på nettet eller i hverdagen.

Godt der bare skulle en ormekur til.


Mvh Viben.



Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/


Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Netop...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 20:39

... jeg har også stået i situationen med desperat at mangle en der ville hjælpe mig med en køretur til dyrlægen - og selv samme person der hjalp med at få Aslan hjem fra Jylland, kørte også Baloo til dyrlægen - og prøvede at holde modet oppe hos mig, der var lidt opløst af angst for resultatet!


Den slags glemmer man aldrig!


Det er dejligt at nogen kan hjælpe når man har behov - og det giver også en selv modet på at hjælpe andre.


På den måde kan vi jo næsten starte en "kæde" af hjælpsomhed. Det er rart at være med i!


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 20:42

Ja lisbeth... Hun har virkelig gjort meget fo rmange mennesker... bare se på os 2.... det er da helt fantastisk at sådanne mennesker findes..


og kan kun give dig ret i at det kun inspirre yderligere ti lselv at hjælpe lidt mere end bare det normale i hverdagen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan kun være enig
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 20:58

Sådanne menensker er guld værd.

Om det bare er at tage sig tid til at lytte,

eller fysisk række en en hånd som i de eksempler i nævner.

Så er hjælpen jo uvurderlig.


Jeg forsøger altid selv at tage mig tid, og hjælpe andre,

og hvad endnu vigtigere er, jeg forsøger at lære mine piger det.

Uanset om det er lidt penge til nødlidende, eller at hjælpe naboen.


Måske vi hermed skulle opfordre HN til at vi 1 gang årligt kårer Årets HN bruger ? Og denne så belønnes med en dejlig præmie




Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår


Søges til køb.:
Lyseblå bling bling pandebånd &

Albion SL Dressur 17"/17.5" Medium Wide Max 5.500.- kr


Vi har en bates spring sadel og en bates dressur til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 21:01

Super, du deler den erfaring!!!! og godt din hest er ovenpå igen!!!!!!!!!!!!!!!


HN - har givet mig, de bedste veninder, fede oplevelser og en enorm støtte i både svære og glade tider!!!!!!!!



Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience


Indrømmer det gerne:

Er stor fan af Lenelw og DJ!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjælp...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 22:01

Hvor dejligt at der ikke skal mere til.. Hvad var det der gjorde at det lige var en ormekur der skulle til?


Jeg har selv fået massere af råd rigtige gode råd..

Havde et problem med hesten når vi kørte i trailer. Hun galoperede på siderne i traileren, når vi drejede bare en lille smule, og uanset hvor langsomt vi kørte rundt.

Gode råd var så heldigvis ikke så dyre, for der er altid en HNér der har prøvet noget lign.

Og svaret på problemet var plads. Så ny blød gummibund, samt ny konstruering af bomme så skillerummet kunne står på skrå.

Så tog det lige par køreture før hun vænnede sig til det, og igen gik glad i trailer...


Venligst

Vickie

0
0
Svar på denne tråd
 
 HN Indsamligen
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 22:33

Jeg kan huske da en bruger her inde, kom i økonomisk nød, pga dårlig rådgivning i banken og manglede sølle 10.000 kr for ikke at få sat huset på tvangsauktion..


Såvidt jeg husker var det over det dobbelte + læssevis af gaver, slik, legetøj, mad, penge osv osv der blev sendt til hende..


Det var enormt rørende at se hvordan alle bare flokkedes for at redde familiens tilværlse!


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg oplever lige nu
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 22:44

den dejligste støtte fra jer - i en meget svær og følsom tid.


Lisbeth/Baloo - næste gang du har brug for kørsel prikker du bare mig - jeg har både bil og trailer - og bor lige om hjørnet.


Jeg er klart med på at HN's brugere bør etablere en "vandrepokal". Til ære og som reminder på hvor let det er at være en god ven, når tingene brænder på - selvom vi ikke kender hinanden.


KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 123321
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 22:49

Hende kan jeg også huske :), gad vide hvordan det gik hende ?

Jeg var også ved at sende penge til hende, men så blev jeg fyret og kendte ikke min økonomi på det tidspunkt.


Mvh Viben.



Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/


Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider