Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Oksebov??
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 15:14

Hej Hn'er :)

Jeg har en masse Oksebov (store stege/klumper) liggende i fryseren, som vi fik med da vi købte en halv ko, og jeg aner ikke hvad jeg skal bruge det til?

Jeg er ikke så vild med gammeldags mad/retter, hvor man evt steger den i en gryde med grøntsager. Men derimod ELSKER jeg og kæresten gryderetter.

Så tænkte på om i kender nogen gode opskrifter hvor man kan bruge oksebov, hvis man overhovedet kan? :)

Håber i vil hjælpe, i har så mange andre gode opskrifter på alt muligt :D

Marlene Robertsen

D. 20/7-10 blev jeg mor den skønneste lille pige <3

0
0
Svar på denne tråd

smager godt
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 15:23

Hvis du bruner boven og hælder vand over tilsat løg, gulerødder (evt. flere rodfrugter), laurbærblad, salt peber evt. boullionterning og koger ca. 2 timer eller til kødet falder let fra hinanden. blend grønsagerne, hæld i kogevandet og lav sovs af så meget af det som i har brug for. kødet kan deles ud i passende stykker. Serveres med ris eller kartofler eller grønt. Vupti det var en skøn gryderet. Du kan også komme ærter i eller lige hvad der falder dig ind. Hvis du tilsætter en smule cocktailpøser i ændrer smagen sig eller flåede tomater/lidt fløde, bliver det noget helt andet.

Oksebov smager super godt. Giver fantastiske gryde retter.

Mange hilsener

Vibeke Neergaard Rasmussen

Uddannet hestemassør

Hestemassage tilbydes i Vestsjælland

0
0
Svar på denne tråd

Bøf stroganoff
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 15:24

Du skærer da den fine bov ud i strimler og laver en stor portion stroganoff, eller gullash.

Vi købte på et tidspunkt en halv ko også og der fik vi 3-4 stykker bov ud af det, der blev halvdelen da skåret i stykker og lavet til gryderetter

mvh

Katja

En hest er altid en hest- Men en rytter uden en hest, er bare et menneske!!

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 15:36

... skærer det i tern, bruner med løg, hvidløg og bacon og så hælder rødvin over til det dækker, så kan det ikke gå helt galt.

Det skal bare have lov at simre 3-4 timer (eller til du kan mærke at kødet er mørt) - og så med en suppevisk i til at starte på - og i passende tid før servering kan der så komme en masse lækre grøntsager i - så de er i passende konsistens når det er færdigt.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

jo jo da
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 06:06

Jeg ville også gøre som feks Lisbeth foreslår.

Men derudover så ville jeg nu koge det lille stykke med benet på enten til en god suppe eller fond .

Og så er jeg helt sikker på, at jeg ville kunne glæde en sød hund med det kogte ben bagefter. :-)

Mvh Karina

Stutteri Graven

Bedækning med :

Pre-hingsten Bandolero CXLII 170 cm mørkskimmel .

Basis og Morfologisk kåret .

Welsh sec A : Clausholm Dutch Design

2 erfarne partryttere søges .

0
0
Svar på denne tråd

Oookay
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 13:00

Tak for de gode svar. Vidste ikke det var noget "godt" kød..

Vil jeg helt klar kaste mig ud i, når det er tøet op ;)

Marlene Robertsen

D. 20/7-10 blev jeg mor den skønneste lille pige <3

0
0
Svar på denne tråd

Sådan en gang...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 13:16

... langtidssimret kogsammen skal netop IKKE laves på de "gode udskæringer".

Når det simrer i flere timer er det fint med noget lidt mere "sejt" kød.

Når jeg laver sammenkogt ret, køber jeg ALDRIG de dyre udskæringer - jeg køber en billig grydesteg og skærer selv i tern - billigt, nemt og der er ofte mere smag i (på grund af lidt mere fedtmamorering osv) Og sidder der et ben på stegen er det bare glimrende - så ryger det med i gryden!

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider