Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min hund lugter 2
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 13:24

Som nogle måske husker så har jeg for 1 måneds tid siden haft min hun til dyrelæge, da han fik svamp i ørene.

Desuden fik vi da at vide han havde en masse allergi bla på hele kroppen. Som nok var med til at lugtede helt forfærdeligt.

Efter dyrelæge besøget kom jeg til at huske nogle forskellige ting, blandt andet at han ikke lugtede efter en pasning.

Arrangere en pasnings uge for at se om det har noget på sig.

1 uge ca inden han skal passes holder han op med at spise sin mad Nipper lidt til maden, men spiser det ikke. Heller ikke efter flere dage spiser han det. Forsøger at kaste det i have, sprede det indenfor osv. Vi får noget gratis hundefoder og han ødelægger posen og spiser en STOR potion derved tænker jeg han måske ikke kan lide sin mad.

Nå men Buller bliver sendt i pasning og hun fortæller at lille vaps spiser sin mad grådigt i løbet af 5 min oveni er hun nød til at give ham 2stk rugbrød med leverpostej da han kaster op af sult. hmmm lidt vores skyld da han ikke får meget mad herhjemme, da han spiser enormt mange madrester hver aften fra vores datter. SÅ det skulle vi ha tænkt over. Men de klarede det. :D

Nu er han så kommet hjem i går, han lugter ikke mere, kun af hund, og igen i morges spiste han ingen mad :(

Gennem de sidste uger er jeg kommet frem til det nok var stress der gjorde at han lugtede og måske ikke allergi.

Og tror stadig det er det. Tror ikke han trives hjemme hos os efter vi har fået vores datter. Og med en lille ny på vej hjælper det jo ikke ligefrem :(

Hvad tænker I?

Hunden er glad, aktiv og fyldt med ballade, men derfor trives han måske ikke i vores familie/liv ??!!

Dyrelægen kan jeg først komme til at snakke med i morgen, så jeg kan se hvad hun siger.

Syntes det er en træls situation, har haft ham i 2 år så er jo glad for det lille bæst. Men det jo også synd hvis han faktisk ikke trives her...

Men kom gladeligt med jeres tanker. Mirakel krure, erfaringer ja et eller andet jeg måske kan bruge.

Har tænkt om man måske kunne give baldrian ?? men ved ikke om det kunne have en efekt :)

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

og en lille blob i maven :)

0
0
Svar på denne tråd

jamen det er
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 13:33

da bestemt en mulighed at han simpelthen stresser- Så hut jeg visker var der ingen børn hvor han blev passet? Det kan jo sagtens være det der stresser ham... Det kan man jo ik vide før man står i det desværre.

Er det din følelse ud fra symptomer (som jeg vil give dig ret i kan tyde på det)- så sys jeg da at i skal begynde at se efter et nyt godt hjem til ham.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 13:35

Nu har jeg ikke den vilde erfarig med hunde desværre

Ikke for at banke jer oven i hovedet, så giver man i min verden, IKKE en hund mennneske mad.

Men hende der passede ham, giver hun det samme foder som jer?

Siden han gladeligt åd hos hende og ikke hos jer.

Kan godt forstå du er glad for ham, men viser det han ikke trives, og I ellers giver han rigeligt af opmærksomhed på trods af børn, så synes jeg I skulle finde et andet hjem til ham.

For det er virkelig synd det andet.

Hende der passede ham, har kun ikke mulighed for at tage ham, og I så stadig har mulighed for at se ham og gå en tur med ham i ny og næ.

Håber I finder den bedste løsning for ikke mindst ham, men også jer.

When someone you love becomes a memory, the memory becomes a tresure.

"If you can dream it, you can do it"

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 13:36

Læste godt med sidst, og har tænkt på dig siden.

Hvordan er jeres hverdag forandret i forhold til tidligere?

Jeg er spændt på at høre hvad dyrlægen har at sige til det i morgen.

Jeg tænker om i kan lave lidt forandringer så han igen kan trives bedre hos jer.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 13:40

Nu sad jeg og læste og skrev mens i andre skrev.

Jeg har lidt svært ved at forstå at så snart der er bump i vejes så skal dyret have et nyt hjem.

Hvis nu han kunne komme til at trives i sit hjem med lidt forandringer i hverdagen, hvorfor skal han så med det samme sendes vidre til andre mennesker.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

nu er det jo ikke
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 13:41

en diskution omkring hvor vidt hunden bør el ikke bør få menneskemad... Det er jo fuldstændig lige meget da hunden ahr haft problemet fra inden de fik deres datter... Så det er en helt anden diskution jo...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 13:56

Stute: Ja det er også kun de symtomer der gør jeg tænker sådan :( Og når lugten går helt væk på så kort tid. Og så det med maden kom oveni.

Hun er alene, så Buller er bare så forkælet hos hende. De hygger bare helt vildt.

Havbæk: Nu har jeg ikke noget imod at han får menneskemad indimellem ;D SÅ længe han ikke bliver tyk af det. MEN det skal lige siges at grunden til at spiser meget andet mad er han er fast inventar under trunten stol og hun spiser selv aftensmad og tror ikke hun syntes hendes bord er stor nok, så det lander på gulvet :p Så derfor har vi skåret 20 g af hans mad, så der er plads til hans mellemmåltid ;D

Hende som passer ham får målt mad med fra os, så nøjagtigt det samme.

polgadot: Jamen vores liv og hverdag har forandret sig en hel del siden han kom til os. Da han var helt lille hvalp var han ikke meget alene, min mand havde fri 3 dage om ugen og de 2 andre var jeg tidligt hjemme.

Da han blev lidt større var han så mere alene hjemme, men kun i en 4 måneder hvor jeg så kom på barsel, men tit var nede i byen.

Ja og så kom vores datter til verden. Hvornår han præcist begyndte at lugte kan jeg ikke huske.

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

0
0
Svar på denne tråd

Hunde..
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 13:56

Hunde bør ikke få menneskemad - det giver tandsten og pardentose.

Jeg tænker også andet foder, evt allergifoder, hvis der er blevet konstateret dette - kør på allergifoder og intet andet i en mdr og se om ikke det kan afhjælpe problemet.

Jeg har jo selv lige hentet en lille hund ;) Hun har også været vant til menneskemad, side med ved bordet, havde allergi og lugtede ikke just af roser da jeg hentede hende.

Hun får nu Z/D fra Hill's den næste mdr og jeg håber SÅ meget på at det er en foder allergi hun har, for så er allergi foder løsningen og tilmed den billigste løsning :).

Hun var da også temmelig utilfreds i starten og sad og gloede sultent savlende på os når vi spiste og nippede kun til sin mad. Min bedre halvdel fik MEGET ondt af hende, og mente jeg var ret så streng og lidt ond.

MEN i dag spiser hun gladeligt sit foder, hendes pels er meget pænere og mere lækker, allergien er reduseret (på kun 3 uger!!) og hun kløer sig ikke så meget som før og hun er kun lige henne og kikke når vi spiser, så lister hun hen til brændeovnen og lægger sig der og putter.

Prøv andet foder evt allergifoder - luk hunden væk når i spiser så den ikke får en masse madrester.

Hjælper det ikke vil jeg også gå ind og se på dens hverdag, rutiner hvad er forandret og hvad kan man evt gøre anderledes?

Mener også man lige skal klappe hesten, inden man begynder at tale om andet hjem.

Held og lykke med vovsen :)

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

som nu søger den helt RETTE

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

det er jo altså
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 14:00

bar ik op til os at bestemme hva trådstarter giverh endes hund - og mener man at man skal fodre så korrekt igen, så burde man jo barfe sine hunde og ik give dem tørkost i det hele taget.

Og igen - kan jeg huske fra det tidligere indlæg at trådstarter skriver at hunden har lugtet længere end de har haft deres datter. Ergo er det ikke menneskemaden. Mht paradontose og tandsten kan man børste sin hunds tænder så den ikke får det - og alm hundemad kan skam give det samme.

0
0
Svar på denne tråd

Glemte
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 14:01

lige at nævne at efter foderskiftet til Z/D, at hun nu også dufter kun af hund - hurra :D

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 14:03

Vil også lige tilføje at han jo fik 2 rugbrøder med leverpostej hos hende. Hvilket jo også er mennesker mad, MEN holdte med at lugte dernede.

Det syntes jeg udelukker han ikke kan tåle dette. Tror nu også de har delt lidt mad i ny og næ. :)

Nu er der heller ikke taget prøver på ham. Dyrelægen mente blot det var allergi baseret på han ikke kan tåle lopper og lugter.

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 14:11

Vi råder alle der kommer i klinikken til at holde sig til hundemad, alt andet er i vores øjne misforstået godhed men fred være nu med det.. Vi får hver uge hunde ind med tandsten og pardentose - nogengange så grelt, at vi må trække tænder ud da de sidder løst og påvirker hundens ædelyst. Forkert fodring tørkost, menneskemad whatever, påvirker også pelsen og derved lugten hos nogle hunde, fedter den hurtigt til kommer de ofte til at dufte anderledes. De kan alle tåle noget forskelliget, ligesom ved mennesker er hunde ikke ens og der findes ikke en endegyldig opskrift.

Og det er rigtigt fint at børste tænder på sin hund, men langt fra alle finder sig i det og især hvis de først skal til at lære det som 2 års. Desuden er der også lavet foder, hvor hundene er tvunget til at bruge tænderne og derved holder tænderne vedlige eks Hill's vet essentials.

NEJ det er ikke vores job at bestemme hvad trådstarter skal fodre sin hund med, MEN derfor må man vel godt rådgive og dele ud af sin erfaring uden at skulle have smæk for det?! Trådstarter efterlyser jo altså selv råd!

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

0
0
Svar på denne tråd

ja man må råde
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 14:19

men mon ik trådstarter havde sørget for hunden ik kunne få fat i datterens mad så?

Og igen - så er tørkost osse overvurderet når vi snakker sundhed. Men det er ik noget nyt at folk på klinikker anbefaler at man holder sig til hundemad- oftest gerne dyrlægens... Man kan passe på hundenes bisser på mange måder - jeg ahr endnu ik mødt et tørkost produkt der er så super at det kan holde tandsten og evt paradontose væk. Og de fleste produkter indeholder jo så desværre, korn og den slags som slet ikke er hundemad.

0
0
Svar på denne tråd

ps.....
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 14:21

meget menneskemad er mere hundemad end man tror- og bedre end det man får i en sæk endda. Grøntsager og bær samt kød - DET er hundemad.

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 14:23

Jamen det er da bare så fint Stute. Jeg kom bare med et råd intet andet, du har dine holdninger og jeg har mine, vi er uengige og sådan er det - slut færdig.

Uanset hvad, så håber jeg trådstarter finder en løsning på problemet :)

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil anbefale dig
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 14:27

at skifte over til Orijen Adult, det er super foder, 100% kornfrit, ingen tilsætningsstoffer.

Du kan finde det her: http://www.acanadanmark.dk.

Hvis en ændring i fodringen ikke gør en forskel, så ville jeg nok også overveje om det kunne være stress, og om han ville trives bedre et andet sted. Jeg synes det er super ansvarligt af jer/dig at i vil finde ham et andet hjem hvis han ikke trives hos jer

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Vores hunde....
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 14:48

Har altid fået menneskemad + hundemad - MEN man bør huske på at ikke alt menneskemad egner sig til hundemad.

Ligesom Stute er jeg fortaler for at man husker hvor hunden/katten kommer fra - de er kød æder!

Selvfølgelig kan en kotelet med diverse kryderier ikke være sundt for en hund, men kød i sin rene form - forberedt eller råt (af god kvalitet) er sundt for hunde.

Vore sidste hund fik kræft i endetarmen og levede to år længere end dyrlægen forudsagde, fordi den hver morgen fik en blanding af A38 og leverpostej.

Selvfølgelig er tørkost en god base for hundens foder, men i min verden da er det bedre at købe kvalitets foder, som hunden får i små mængder og så kan de få kød/fisk/grøntsager som supplement.

Jeg vil faktisk ikke råde folk til at fodre udelukkende med tørfoder, da en hund som sagt er kødæder - ligesåvel som en kat.

Rå lever er møg sundt, en rå gulerod er sundt slik.

Lige for at give et bisyv til trådstarter - du skal styre hvad din hund spiser - din datters rester er ikke optimalt og kan sagtens være grunden til at den lugter.

Lav en god base af et kvalitets tørfoder/Barf eller hvad du nu vil og lad denne base være hundens faste måltid. Du kan så supplere med noget kød, fisk eller grøntsager - men det skal ikke være hundens hovedføde. Alle vores hunde har fået 2 stykker rugbrød med leverspostej til morgenmad, om man vil det er op til en selv. Men det vigtige er at hunden har nogle faste måltider med fast foder.

En hest kan jo heller ikke tåle at få nyt foder hver dag.

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

Iben ♣Sille-Musen♣
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 14:53

jeg mener at trådstarter i sidste tråd skrev at hunden lugtede før datterens rester blev spist - så det er ik derfor

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 16:42

Forstår ikke helt folk kun fokusere på hunden mad.

Nu har han lugtet i hvertfald 1½ år og min datter har kun spist selv den sidste måned.

Ihvertfald var det kun kiks eller æbel han fik tilsnuset sig der.

Tror ikke på det er maden.

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

0
0
Svar på denne tråd

Nu begynder jeg at undre mig
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 17:29

Foder er SÅ simpel ting en at ændre. Så jeg forstår ikke lige at du ikke prøver at skifte foder?

Hvis der så ingen ændring er, så er det i det mindste prøvet, og hva nu hvis det virker? Er det så ikke det værd...?

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 18:16

Det der skam heller ingen der siger jeg ikke vil :D

Planer var at han skulle på allergi foder, men ville lige tjekke det med lugten først.

Derefter skal jeg snakke med dyrelægen igen og se om hun mener der stadig er grund til at forsøge nyt foder, eller hun også mener stress.

Så skal han så over på allergi foder i 8-12 uger og lugter han stadig skulle han igennem nogle blodprøver.

Men hvad der lige skal ske nu ved jeg ikke før i morgen.

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

0
0
Svar på denne tråd

lugtene hund
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 21:05

Mini-Bailey:

Nu skriver du at din hund muligvis er påvirket af jeres familieliv.. Min første tanke er at nu er vi jo på heste-nettet, og til heste kan man få nogle urter til at berolige?? Jeg ved ikke om man kan bruge dem til hund eller om man kan få tilsvarende til hund..

Mener det er Bachs det hedder. Jeg kender ikke så meget til det, men kender en herinde der gør. Skriv pb hvis du er interesseret i kontaktinfo..

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 21:12

Tak Anja :)

Det var også lidt sådan noget jeg søgte. Jeg havde så bare hørt om Baldrian til katte. Men som dig kun hørt om og ingen erfaringer eller ordentlig viden.

Det er jeg spændt på at høre mere om :)

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

0
0
Svar på denne tråd

jamen altså...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 23:15

Nu ved jeg ikke ret meget om hunde, hundefoder og den slags, men logik siger da, at hvis hunden fik det samme at spise hos passer som hjemme og lugter hjemme men ikke ude, så er det nok ikke i foderet, problemet er.

Men hvad så???

Der må være noget, som I har, som passeren ikke har. Nogle materialer (hundekurv, sofa, andre steder, hvor hunden ligger?), vaskemiddel?, er der måske nogle planter, som hunden går og nipper af uden at I ser det? Andre ting som hunden er i kontakt med / indtager, som ikke er ens hos jer og passeren? Var det en kat, ville jeg skifte gruset i kattebakken, men sådan fungerer det vel ikke for hunde. Det må være noget, I har haft i al den tid, hvor hunden har lugtet.

Kan man ikke lave priktest på sådan en hund?

Hvis det er stress, er der Zylkene til kat, jeg tror også det bruges til hund, kan købes hos dyrlægen. Nogle bruger Bachs nødhjælpsdråber.

Men hvis hunden har lugtet i 1½ år, har I vel knap nok haft "familieliv med stress", inden lugteriet startede?

mvh. tina

Ventetøj str. 38-40 sælges, sommer- og vintertøj, 28 dele.

Heste bøger sælges, bl.a. Ridelære og stort opslagsværk om heste: www.dba.dk/boeger-om-heste-nanna/id- 71040875/

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 07:48

Ja hvad kan det være, har virkelig brudt min hjerne. Tænkte over det måske var vores kat, men nu er katten død og han lugter stadig.

Han havde sin egen kurv med. Hjemme er han på gulvet og kun gulvet hos hende putter de i sofa og seng.

Han kan ikke komme til blomstrene, vi har ikke gulvtæppe, og så er jeg faktisk tom for ideer med hvad der kan være forskellen.

Men nej han var lige blevet 1 år da Alice kom til verden, men inden da var jeg og min mand startet på en normal hverdag hvor han skulle være alene hjemme, som en anden normal hund. Men igen han er jo også alene hos hende.

Han havde forretten at de første 5 måneder hos os var han kun alene i max 3 timer.

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

0
0
Svar på denne tråd

Som Tina
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 08:03

siger - er det jo bestemt ikke foderet der er problemet når hunden får det samme begge steder - men stadig kun lugter der hjemme.

Nej jeg tror du har ret i din første antagelse desværre. At hunden stresser.

Og så beklager jeg at måtte sige det - men Bachs virker ikke for alle. Og det hjælper ikke at symptombehandle heller. Det kan da godt være hundens lugt forsvinder - men der er vel ingen tvivl om stressen til enhver tid vil kunne bryde ud igen - at hunden måske alligevel vil være små stresset hele tiden, men bare så lidt den ik lugter mv. Nej så vil et nyt hjem uden børn da være langt det bedste - evt hos en ældre dame el mand hvor den vil få det som blommen i et æg, med en rolig hverdag, en hjemme hele tiden og masser opmærksomhed.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 09:16

Stute: jeg tænker det samme. Selvom han er god til børn, eller rettere lige glad med dem, så kan det jo godt stresse. Og han får ikke enormt meget opmærksomhed herhjemme. Og er måske en hund der har brug for meget.

Han er yderst meget dominerne, hyler når man ikke gider lege, kan finde på at gø op i ens hoved hvsi man ikke giver opmærksomhed. Dog gør han ikke det mere ved os, men så snart der er andre mennesker så er han der med det samme. Prøver grænser hele tiden. Man skal holde ham i ørene ellers overtager han det hele.

Skal ringe til dyrelægen ved halv 2-2 tiden, så håber hun har tid der :)

Men åhh ha bryder mig ikke om tanker. Heller ikke det der med at sælge og anskaffe sig dyr hele tiden. For vi vil jo gerne have hund igen, den skal bare kunne leve med vores liv.

Men er det bedst for ham skal man selvfølgelig sætte sig selv tilside :(

Men indrømmet, så er jeg ikek 100 % glad for ham, Er da glad for ham men slet ikke så meget jeg kunne være. Hans dominans gør at han ikke vinder mit hjerte helt. Hader at skulle skælde ud og ikke kunne stole på ham.

Holder slet ikke af ham som min gamle hund :( Men hun var også alt jeg ønskede.

Måske han kan mærke det? og derfor han ikke trives, Hende som passer ham er jo dybt forelsket i ham.

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

0
0
Svar på denne tråd

Adfærdskonsulent??
Forfatter: 
Dato:  05-03-2011 01:00

Hejsa.

Jeg er helt overbevist om at din hund mærker at du ikke er så glad for ham som du kunne være.

Men mit råd er at du måske skulle få en adfærdskonsulent ud i stedet for at bruge penge på dyrlæger, da de oftest udskriver medicin. Og som der bliver nævnt tidligere i tråden nytter det ikke at behandle symptomer da det ikke får problemet løst.

Der bliver snakket om stress dråber og der kan anbefales Avogel som kan købes på apoteket. Bruges også til mennesker. Det er et naturpræperat som ikke kan skade. Den eneste grund til at det kan være smart er at det beroliger hunden så den kan mærke at der ikke er noget at stresse over. Og på den måde kan man få den ønskede adfærd fra hunden. F.eks. i forbindelse med nytår.

Jeg kan anbefale Anette fra Doxx hundecenter. Hun er super dygtig og arbejder ud fra hundens præmisser og hvis hunden skal omplaceres kan hun også hjælpe med det, så vidt jeg ved.

Håber du finder en god løsning for alle parter.

Hilsen Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-03-2011 21:24

For ni måneder siden hentede jeg en hundehvalp på et dyreinternat.

Hunden lugtede også ud af munden nogen gange mere end andre gange.

Selvfølgelig havde hunden en del med i bagagen. Hun havde meget angst og var dermed lidt agrasiv.

Jeg har ladet mig fortælle at dårlig lugt ud af munden er i ca.95% af tilfældet, fordi lugten kommer fra tænderne.

Hunden får foder jeg køber hos dyrlægen og som han står inde for er god foder. Det har jeg også givet min anden lille hund der er tre år ældre.

Samtidig giver jeg begge hundene PlaqueOff det er super jeg får ros hos dyrlægen, fordi begge hunde har flotte rene tænder. Hundene får også rigtig gammeldags kødben en gang om ugen.

Alt dette og hunden lugtede stadig af og til. Jeg gav også A38 og hundene nød det.

Men i vores tilfælde var det hverken foderet eller tænderne der fik hunden til at lugte, men stress. Det er jeg ret sikker på for nu er lugten forsvundet og hunden farter ikke under sengen og gemmer sig, hvis jeg spørger om hun vil ud og tisse.

Hunden er blevet et lille glad livstykke, hun har fået troen på mennesket tilbage.

Husmandssted sælges.

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider