Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Krampe i fod ?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2011 20:05

Har i oplevet at få krampe i foden? Ja, foden :S
Har aldrig oplevet før igår og ja, igen idag os :S


Det gør hamerende ondt. Hvis i ved hvordan det er at have krampe i benet - sådan er fornemmelsen også i foden. Det er ikke i selve foden, men faktisk lige i midten/under foden :S


Det varer ca et minut, så går krampen væk - og så går smerten over i at foden sover i stedet og det "stikker" derfor i foden :S


Har i prøvet det og nogen som ved hvad det evt kan skyldes?


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøvet
Forfatter: 
Dato:  27-02-2011 20:22

Ja, jeg har prøvet det - flere gange og det gør MEGA ondt!


Min mand siger man "bare skal træde godt ned..." altså få strukket ud...

Men ja, AV!


Ved ikke hvad det kommer af, men jeg har lært at kende følelsen/fornemmelsen som kommer lige i sekundet inden krampen og så kan jeg derved lave en bevægelse og dermed forhindre krampen i at komme (y)


Avs...



Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...


Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-02-2011 20:40

har det tit :) det gør hammerondt de første mange gange, men her er en løsning - den er ikke for de sarte, men smerten går hurtigere over og eftervirkningerne bliver som oftest ikke så slemme! så jeg fortrækker lige at bide tænderne sammen i 10 sekunder fremfor flere dage ;)


når du får krampe skal du først rejse dig op og lægge AL din vægt over på den fod der tér sig.. hvis ikke det hjælper at stå sådan i nogle sekunder tilkalder du assistance.. så sætter du dig ned på måsen med strakte ben, og beder "assitenten" om at tage ved ALLE dine tæer og bøje dem om imod det øverste af foden indtil du siger stop - du skal kunne mærke et stræk under foden (altså svangen, tor jeg det hedder) :) hvis "assistenten" er rigtig sød kan han/hun evt køre lidt med "flad" tommeltot under selve foden der hvor det gør ondt.. bare indtil det holder op, og så lidt længere - og sørg for at trække vejret og slappe så godt af som du kan :)


kunne også gøre ovenstående selv da jeg var mindre, men kan sgi ikke nå mere


"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!"

- Storm p.


"Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p.


La Petite & Wirago i er mine stjerner!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krampe
Forfatter: 
Dato:  27-02-2011 20:45

Jeg får krampe i den ene storetå. Jeg kan huske at jeg altid fik det da jeg som yngre gik i svømmehal og stod på tæer på bunden. Så krampede storetåen helt vildt.

Nu får jeg det hver gang jeg laver en bestemt øvelse til yoga, men da jeg ved det, passer jeg på. Det er noget med at den bliver strukket på en måde. Det gør møgondt.

Jeg forsøger også som en anden skriver overfor at komme krampen i forkøbet, så lige når jeg ved at den er på vej, bevæger jeg tæerne. Så kan jeg oftest undgå det.


Jeg ved ikke hvad det skyldes, måske et eller andet der kommer i klemme (åre, nerve, sene...?)


Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 123467890
Forfatter: 
Dato:  27-02-2011 20:52

Ja, hvis jeg bøjer tæerne på en bestemt måde kramper min fod helt vildt.. oftest sker det når jeg ligger i min seng.


Der er intet andet at gøre end at bide tænderne sammen, selvom det gør @!#$ #¤"&()%"#¤(#& monster ondt, og bøje og strække foden til det hele kommer "på plads"..

0
0
Svar på denne tråd
 
 har fakt
Forfatter: 
Dato:  27-02-2011 21:08

Jeg har faktisk haft prøvet med noget "krampe" i knæhasen...


Det kom da jeg var yngre når jeg sad på hug, eller ja, helt sammenkrøllet på knæ.


Pludselig kunne jeg så mærke at "noget" flyttede sig til siden i knæhasen og derefter gjorde det så ondt - som i VOLDSOMTMEGAVILDTKÆMPEMEGET ondt.


Kæft det gjorde nas og nøj jeg græd!!!

Så meget at selv min far blev nervøs...


Jeg kunne IKKE strække benet og jeg kunne IKKE komme op fra den stilling jeg nu var låst fast i.

Det varede hele cirka 5min - altså ikke bare lige en kort krampe - så kunne jeg pludselig mærke, at det flyttede sig tilbage igen i knæhasen.


Og så kunne benet strækkes ud og efter lidt tid kunne jeg komme op og stå og gå igen,


Men mens det stod på - nøøøøj det gjorde ondt.


Jeg har prøvet det en 4-6x ialt, med samme varighed og smerte.


Men nu har jeg gudskelov lært følelsen lige inden, at kende så jeg kan undgå det.

Men den er sikker - hver gang jeg sidder for længe på hug eller helt på hug, så kan det ske...

Men ja, som sagt har jeg lært at undgå det - det er ikke sket de sidste 8 års tid (y)



Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...


Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys


0
0
Svar på denne tråd
 
 skrift over
Forfatter: 
Dato:  27-02-2011 21:11

Jeg får ofte krampe i min ene fod, pga. nogle gamle skader der er helet forkert.


Og ja - det gør MEGA ondt! Det opstår som regel hvis jeg får lavet en forkert bevægelse som ikke passer min fod. Har prøvet at krampen varede i ca. 5 minutter. Møg ubehageligt.

Vågner også ind i mellem med krampe i foden - det samme gør sig gældende med krampe i min læg . Jeg er altid meget øm i det pågældende ben dagen efter.


Det eneste jeg synes der hjælper er at strække foden ud - men det kan være ret svært at gøre det, når man føler det faktisk bare gør mere ondt. (Og så ved jeg ikke noget værre, end når kæreste lige vil give sig mening om situation til kende, når man har krampe -"Du bliver altså nødt til at strække foden ud, ellers bliver det ikke bedre". ARGH - I know, men det gør ligesom p***** ondt! )


Mvh Eva.


Mini-hn ordbog:

- Intensivere (ikke "intensificere")
- Selskab (ikke "selvskab")
- Generelt (ikke "generalt")
- Noget (ikke "nået", det betyder noget andet)
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-02-2011 21:44

Krampe i foden, i tåen eller læggen er noget jeg ofte får.. Det kan komme lige pludeligt og gøre rigtig ondt. Min mor har også haft det ofte, men synes det er aftaget lidt med alderen!!

Det startede nok da jeg var omkring de 15 og er blevet værre, nu er jeg rundet de 25 og synes der er længere imellem Forhåbentlig!!



Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stærke B-vitamin
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 11:38

Kan modvirke krampe, man skal også sørge for at få nok kalium (et mineral, der virker på celleplan). Der er kalium i banan (2 om dagen) og melon (ikke vandmelon). Spinat.


Jernmangel kan også virke på en måde, så man får kramper.



Med væmlig hilsen
xtiny

"If a pig looses its voice, is it then disgruntled?"

"What does a cheese says, when it is pictured?"



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider