|
|
| Mangler du tidsforsdriv. LIVE CAM. |
|
|
Kvinde altså tiden i stalden i dag, blev noget længere end regnet. Min veninde bad mig lukke hestene ind i dag, give hø og lige tjekke for skræmmer og det. Som jo er meget normalt når man har heste. Jeg går så tilbage til hendes hjem, under 3 min fra stalden og over på den anden side af vejen, for lige at meddele alt var okay. Jeg måtte så tilbage, da ham der har den lille stald, lukkede for vandet pga. frost = skod rør i stalden. Så tilbage og give vand i bajler inden han lukkede. Men jeg nåede knap nok hjem igen efter 2 gang, da min veninde LIGGEEEE skulle vise mig noget. Så det endte med vi sad i 3 timer og gloede på LIVE CAM med fødsler eller kommende fødsler, med heste, gede, hunde og selv æslser. Hun har nu 1 uge fulgt et par stykker, og nu er jeg hoppet med på vognen sidder og får føl kriller over selv at få et føl.. ihh altså hvor er det spændende at følge *S* Men så kom vi til at snakke om, gad vide hvilken camera forbindelse de bruger, som kan række fra stalden og over til huset der jo som ofte ligner meter eller mere fra stalden, så man kan sidde inde og følge med. Så hvem ved hvilken slags kamera man bruger??? Og jo så lige linket, hvis du også lige vil have lidt spændende tidsfordriv .. http://www.marestare.com
Wien someone you love becomes a memory, the memory becomes a tresure.
"If you can dream it, you can do it"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg siger tak - Det var lige den overspringshandling, jeg havde brug for 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 245yu7i85 |
|
|
Rose : Var så lidt sidder selv og glor på 4 hopper 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har haft 3 Cams stående tændt i butikken, på pcen, hver dag og har alarm på til hvis de foler.. Simpelthen genialt.. og super hyggeligt. Nu må hoppen fra elements arabiens godt snart fole! har fulgt hende i en uge nu!
Anne PG Allways My Choice RIP Røde. Vil altid huske dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
Fite |
| Dato:  |
13-02-2011 20:16 |
|
Spændende! men hvorfor er det kun nogle af hestene man kan se ? 
Anne-Sophie Frida :-) Synes at Janco er en flink hest  - Hvis intet fandtes, ville jeg gå i stå -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cam LIVE |
|
|
Det link med araberen Anne linker til, følger jeg non stop lige nu, hun er tæt på. Men anne, hvilken cam brugte du? I butikken.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Fite - det er ikke alle cams er der online. Og så er der enkle der ikke rigtigt går igennem selvom de er online, tror det har noget med forbindelsen at gøre. Dorthe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Fite |
13-02-2011 20:41 |
|
Anne-Sophie Frida :-) Synes at Janco er en flink hest  - Hvis intet fandtes, ville jeg gå i stå -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det link har jeg også haft kørende i 10min nu og bli ver til hun føder. Nøj hun er ved at være rastløs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor |
|
|
Hvorfor giver de ikke hende lidt ro omkring boksen?  De kommer straks rendende og fjerner klatter, trækker forbi boksen med heste og har nu tilsyneladende parkeret en hest uden for boksen. Hvis hun nu fik lidt ro, så tror jeg hun gjorde noget ved sagen, for hun er da godt nok ved at være træt af den mave!
Mvh Tina R.I.P Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002 Calle 28.04.1998 - 02.04.2010 "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja tænkte faktisk det samme da de parkerede den hest ude foran. Og prøvede de på at trække hende ud eller gav de hende noget? Uhh, sys hun har været ved at lægge sig nogle gange hvor hun har cirklet og skrabet i midten af boksen... Føler I andre jer også lidt som hestenørder når vi bruger vores aften på dette? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Fite |
13-02-2011 21:07 |
|
haha. ja! min kæreste kiggede os noget undrende på mig da jeg glad fortalte ham at den er ved at fole.. Og hans svar var bare: "du kender den jo ikke engang?" Nææ.. men spændende er det jo stadig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan du ikke |
JLH ♥Wannamus♥ |
13-02-2011 21:17 |
|
være bekendt  Jeg skulle tidligt i seng, men nu kommer noget af tiden nok istedet til at gå med at kigge på en "tyk" hoppe; der vist ikke har langt igen før hun står med føl ved siden 
Mvh Janni " Deres garanti for Ratata "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan gør man |
|
|
Når jeg trykker på linket, er der kun en sort boks, hvor filmen skulle være? Hvad gør jeg galt?
Mvh. Stine Med Ponydyret Star Fighter Og Pintoen Inzaghi ________________________________
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Fite |
13-02-2011 21:24 |
|
Det gjorde min også, men så lød jeg den stå lidt og så startede den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hmm.. ville ellers tidligt i seng og læse, men det bliver da svært nu  Forstår heller ikke de er om den konstant.. Giv den lidt ro! Nu kender man selvfølgelig ikke hesten og måske har den prøvet det 100 gange før med publikum på, men alligevel!!
Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
|
|
De giver hende godt nok ikke meget ro  Nu må de lige tænke på alle os stakkels danskere som følger med, og som snart skal i seng. Kom nu Musse, ud med følle. Gætte: Hingsteføl m. minimum 2 hvide sokker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den får nok |
JLH ♥Wannamus♥ |
13-02-2011 21:52 |
|
først føl når mørket falder på; er klokken ikke lidt i 2 om eftermiddagen hvor det webcam står ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbum |
|
|
sidder også og følger med, selvom jeg burde gå i seng  Kæresten kom lige forbi skærmen og så lidt mærkelig ud og sagde " er det et ben som hænger ud bagi? "  nej nej nej.... nu må der snart komme et lille føl 
SIETSE - Min sorte perle <3 MISRAL -> Hvil i fred min baby <3 Glem fortiden, Lev nutiden & Red fremtiden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg tror i kommer meget sent i seng, hun smutter sikkert ikke føllet før der bliver ro omkring hende. Folk går jo omkring hende konstant.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg fulgte nu bare det link her, når jeg stod i butikken  Intet problem, for så kan man lige smukigge og så arbejde videre uden problemer.. Nu har de endda taget grimen af hende! Cammet har nu været "tændt" hos mig og denne hoppe i over en uge tror jeg.. jeg VIL ikke gå glip af den baby! Stalden har også FB side.. Ihhh 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nu sker det snart |
|
|
Nu har hun i hvert fald lagt sig - synes også jeg så vandet gå... iiih det er spændende! Jeannett
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NU!!!!! |
|
|
Trakehnervallak sælges - se præsentation for mere information En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!
Medlem af AHNA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
JAAAAAAA!!! Jeg har ventet på den baby i en uge!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123455 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
ARHHH så fis da ud kvinde menneske .. nu havde hun ellers lagt sig lige så fint...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha spændende |
JLH ♥Wannamus♥ |
14-02-2011 00:05 |
|
erindrer dengang min hoppe folede og hun vandrede rundt i boksen med forbenene ude på føllet; jeg har ikke nerver til det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| nuuurh |
|
|
Sikke da en fint malet føller!
Trakehnervallak sælges - se præsentation for mere information En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!
Medlem af AHNA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Følle.. |
|
|
Hvor er den dog henrivende den lille!!! Et privilegie at se livets mirakel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Skøre pigebarn |
Mikkel-Lund |
14-02-2011 00:23 |
|
Så hev det skøre pigebarn sku følet ud af hoppen!?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nååårrhh |
|
|
Bliver total rørt over at se hvor glad hoppen er for sit føl  Og hvor er den lille fin!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Intet mindre end perfekt!!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt føl |
JLH ♥Wannamus♥ |
14-02-2011 00:28 |
|
Lad nu mor og søn få lidt fred til at lære hinanden at kende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbum |
|
|
Er det hvad man kan kalde en rigtig HN hest?  Skal klart se finde endnu en hoppe at følge. Super godt, TAK for linket.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| normalt?? |
|
|
Er det normalt at man "blander" sig så meget?? Troede at det var godt for dem at lade hoppen slikke følle ren, Vi har i tidens løb fået to føl herhjemme, og der har hoppen klaret det hele selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu må føllet |
JLH ♥Wannamus♥ |
14-02-2011 00:43 |
|
gerne snart prøve at rejse sig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den er langsom til |
JLH ♥Wannamus♥ |
14-02-2011 01:09 |
|
at komme op at stå synes jeg; måske fordi der er dybstrøelse ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super oplevelse :) |
|
|
Det var fantastisk at se en foling  Men jeg kan ikke få forbindelse mere, er det mon fordi det er "overstået"? Det kunne ellers også have været sødt lige at følge dem lidt længere  Jeg undrede mig også over om føllet overhovedet var kommet op uden hjælp, eller om det bare var blevet liggende, men jeg kan også godt forestille mig at sådan en løs strøelse ikke gør noget lettere i den forbindelse. Derudover kan man jo gøre sig tanker omkring om det påvirker føllet psykisk at det fik hjælp til den allerførste opgave her i livet - at komme på benene, - indimellem så det nærmest ud som om hoppen afventede at pigen skulle komme ind igen og hjælpe, - men ok det er jo heller ikke ligefrem vildheste, så lidt "spollerede" kan de vel nok have lov at være - og op kom den da 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Nej... |
|
|
Den bevæger sig når moar lige nusser den  Jeg kan ikke lade være med, om der ligger noget halm/hø/wrap et sted, vi ikke kan se? Eller om den skal stå hele natten uden? Men mon dog...
Tine & Tulle Det klingede... Hvil i fred mine elskede, elskede Prinsesse-Duller <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tror jeg ikke |
|
|
Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside om den skulle være død. De har nok bare slukket for kameraet nu den har folet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nååå.... |
|
|
Så kom det første kid til verden. spændene hvor mange der kommer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
tre stk... 
Tine & Tulle Det klingede... Hvil i fred mine elskede, elskede Prinsesse-Duller <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tidsfordriv |
|
|
Tidsfordriv, ja, men af den gode slags  Hvem følger I med i nu, som ser ud til at være tæt på ?? Kan ikke rigtig finde nogle...
Smil når du vinder, og le når du taber. Billig sadel sælges, tofarvet kombisadel. Billeder på præsentation. Kontakt over Pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tidsfordriv |
|
|
Det ser ud til at Cam 1 - Baileys Performance Horses er tæt på...
Smil når du vinder, og le når du taber. Billig sadel sælges, tofarvet kombisadel. Billeder på præsentation. Kontakt over Pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Følger ,.. |
|
|
Følger også Baileys performance horses cam 1 og håber snart der sker noget - Hun har været lidt urolig længe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kigger |
|
|
også Baileys performance men har også lidt kig på Belcher Quarter horses cam1.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Urolig |
|
|
Ja, hun løfter en del hale osv. Det er ret spændende  Der står nede i kommentarerne at der også er et live cam 2 med en anden af deres hopper - kan bare ikke finde det på listen ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffff |
|
|
Kan slet ikke finde rundt på hjemmesiden :S Gider i ikke smide et link til den der Bailey Performance Horse som er tæt på ?
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vibs (StaldLindskov) |
|
|
Orv, ja hun er godt nok også oppe over efterhånden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandra |
|
|
Linket til siden med listen er her: http://www.marestare.com/cams.ph så skal du bare ned under B og finde Baileys Performance Horses og tag også Belcher Quarter Horses - hun er også ret urolig Håber du finder det på listen og husk, du kan godt se to på samme tid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm.... |
|
|
Lige nu sker der ikke meget. Jeg har i øvrigt også kig på Desert Hobby Ranch cam 1. Jeg kan dog ikke finde ud af hvornår den skulle have termin. Men hun lå da og puttede da jeg startede med at kigge:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| fffffffffffff |
|
|
Hvor sejt 
Men kommer hopperne så ikke på fold eller hvad siden man kan holde øje med dem hele døgnet? Eller er det normalt for ifolede hopper som har termin og er "oppe over" ? (Siger en der slet ikke har forstand på avl på nogen måde)
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nøøøjj |
|
|
tak for linket, det er vildt spændene man bliver da helt besat:D
Mennesket er i sandheden kongen over dyrene,for hans brutalitet overgår deres- vi lever af andres død: vi er begraveelsespladser! -Leonardo da Vinci
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| marestare |
|
|
- Tine har talt ! What happened to sex, drugs and rock'n'roll ?
Now we just have aids, crack and techno ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Owens' top of the hill horses |
|
|
ligner en der foler lige nu.. Hun er godt nok urolig!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det gik lidt stærk |
|
|
Hoppen foler ikke lige nu, men ligner en der er i veer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Kan se på deres FB side at det ikke altid er en god idé med den her slags cams. Efter folingen lukkede de alle cams ned pga update, dette skrev staldejer på deres fb site og samme aften blev mange heste (og føl) stjålet. Hestene er nu tilbage i sikkerhed, men det er da lidt vildt alligevel!! Man kan finde dem på fb og følge dem under "elements arabiens" ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er der nogle |
|
|
Er der nogle som følger med i år? Og i så fald, hvilke hopper følger i så? Har selv et par stykker jeg holder øje med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Frygtelig... |
|
|
Det var da noget frygteligt noget at linke til.... Nu har jeg siddet de sidste 2 timer og kigget, i stedet for at gå i seng. Hmm man bliver jo lidt afhængig af det. Ingen har dog folet på "min vagt". Nu går jeg i seng Maiken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Årh, kan godt lide den med geden, ved ikke om den er drægtig, det har jeg slet ikke forstand på, men de to små kid er der gang i, de er simpelthen bedårende når de "logrer" med de små haler og leger med hinanden 
Med venlig hilsen Cecilie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| linkes |
|
|
smid da lige link ind til noget spændende i følger noget hvor i tror den er oppe over <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejsada |
|
|
sidder og ser gede fødsel lige nu.. men kan ikke lade være med at blive lidt irriteret over at ejeren ikke kan lade den være i fred og lade være med at pille den bag i.. og ligge nye "sterile" underlag under den hele tiden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gede fødsel |
|
|
Nej hun er godt nok meget over den, hende ejeren.. Kig dog på fra side linjen og lad den være i fred i stedet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmm |
|
|
gad vide om hun ringer efter doktor dyr lige nu??? hun har da haft hele hånden oppe i den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeeeeeee |
|
|
Og nu sidder de bar 2 mennesker inde ved den stakkels ged. Så gi den dog ro ! Arrg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| okaaaaaay |
|
|
gad vide om det har udviklet sig til noget kritisk nu slukkede de kameraet.. midt i at de har haft den lille ged til at stå på hovedet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Geden.. |
|
|
Tror de slukkede for kameraet - det gik nok ikke lige som planlagt med geden :-/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| eeeeeeee |
|
|
Juhuuuu. De havde nemlig slukket for det igen, og frygtede faktisk den skulle aflives da de lagde tæppe ind og dyrlægen var der igen. Men hvor ser lille baby ged sød ud. Jubii 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Kh Maria Mor til Kathrine 24.08.06 Og Frederik 22.03.09 Skal du have lavet kage? Send en PB. "Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Hejsa.. |
|
|
Hvor er det bare genialt... super spændende.. Men på deres hjemmeside synes jeg det er lidt rodet at kikke på alle dem man kan vælge, hvordan finder i ud af hvem der er lige oppe over, og evt. hvad for nogen der er alarm på.. har kikket med på forskellige siden igår og nåede også at se den lille gedhvor dyrlægen måtte være med men desværer var kam. slukket mens det skete... håber geden med lov Alert kommer mens jeg kikker.. synes det er fantastisk spændende..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kig på |
|
|
Du kan kigge på denne side: www.marestare.com/barnalarm/# og se hvilke der er alarm på Ellers kan du gå ind under "due dates" og se hvornår de forskellige har termin som måske kan give et prej om, om de er oppe over eller ej  Men pas på - du bliver afhængig af det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hvad er det nu |
|
|
i har lokket mig på?! Tænk at man kan blive afhængig af at sidde og vente på en fødsel. Men det kan man. Det er vist nok det mest interessante jeg har lavet idag. Udover at pudse hjernen halvt ud af hovedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ja.... |
|
|
men de har da skiftet hesten ud. Jeg sad og kiggede på en paint lige før.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| fatter hat! |
|
|
Hvordan finder i de hopper som foler nu og her?? har siddet og set på SÅÅÅÅÅÅ mange hopper og ikke en eneste har folet mens jeg har kigget med 
Anne (uden hest) men som rider med fra kontorstolen!  .. When we compete, we must compete as honest, as the horses we are riding on ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der sker ikke noget? |
|
|
Jeg har prøvet at gå ind på nogle af de link, der er postet i denne tråd, men der sker NADA - jeg sidder bare og kigger på marestares logo. Jeg har ventet et pænt stykke tid, da der stod længere oppe i tråden, at det godt kunne tage et stykke tid, før der kom billeder. men der sker bare ingenting. Hvor lang tid går der, før I andre får billeder fra livecams på skærmen? M.v.h. Annelise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Anne oppe til venstre står der "barn alarm". Tryk der, så åbner der et nyt vindue. Her kommer der så nogle ikoner op, når der er nogen som trykker alarm på hopperne  Annelise - dt lyder mærkeligt. Ved mig kommer der frem efter 10 sek. ca. nogle af kameraerne virker ikke eller forbindelsen er stoppet, men det er fåtallet.
- Tine har talt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Kh Maria Mor til Kathrine 24.08.06 Og Frederik 22.03.09 Skal du have lavet kage? Send en PB. "Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nuuurh lille plettet følle En skam kameraet er så ringe og folingen foregik udenfor rækkevidde af kameraet.
- Tine har talt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har ellers fulgt denne hoppe de sidste par dage, og det er først nu, at kameraet er ringe. Typisk. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ej hvor ærgerligt, Maria. Mon ikke der er blevet skubbet til væggen med kameraet så der er kommet en løs forbindelse? Ved du egentlig hvem der kan ringe alarm på hopperne? Jeg lagde mærke til at da ejer kom ind i boksen her for 10 min. siden, så gav hun lige thombs up til kameraet - går ud fra der er nogen som har "ringet" efter hende ved at ringe alarm.  Kunne tænke mig at de "formidlede" om det var en hingst eller hoppe - så én avler en dag, som trampede hårdt i jorden, da hun havde løftet halen på føllet - mon ikke det var blevet en hingst, hvor hun ønskede en hoppe 
- Tine har talt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
|
|
åhhh nej ser ud til der er noget galt med føllet der lige er født .. prøv at kikke ... trods det dårlige billede..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uuuuh! |
|
|
Anne (uden hest) men som rider med fra kontorstolen!  .. When we compete, we must compete as honest, as the horses we are riding on ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejsa.... |
|
|
Der er MEGET dårligt billede nu men hvis man har lidt tålmodighed kommer billedet frem ind i mellem, de startede med at ligge noget over den og hive den op og stå 2 mennesker og klappe ret hæftigt på det,, og nu ser det ud til de forsøger at få til til at stå op men det er som om dens bagben ikke vil, det ser ikke helt godt ud..  www.marestare.com/ fcam.php?alias=whistleville
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uuuuh .. |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
|
|
åhhhh altså lille følle så i hvordan den lå for helt krøllet forkert om den til den forkerte side.. lille pus.... kan se moderkagen også stadig hænger fra hoppen.. åhhh hvor jeg håber de klare det, det lykkedes dem ikke at få den på benene...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puuha.. |
|
|
Må sige min optimisme svinder når man ser hvordan den kæmper .. Tror desværre løbet er kørt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Nej jeg sidder også kun og venter på der kommer en dyrlæge der måske kan gøre noget... ser heller ikke ud til mor hest har det særlig godt.. og nu gik billedet da helt i kludder... åhh hvor jeg dog håber de klare den... men jeg synes heller ikke det ser for godt ud.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Enig med jer andre - synes også at mor hest ser ret stresset ud nu og går meget rundt. Men det er som om det dækken følle har på er lidt i vejen? Kan se den har forsøgt at komme op et par gange, men det er som om den ikke kan få styr på forbenene  Kommer der ikke snart en dyrlæge - håber virkelig de klarer den.
- Tine har talt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
bare lyst til at spole frem og se at det ender lykkeligt! Får da næsten helt ondt i maven 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jubii lille følle er oppe Kom så, lille ven! Hen til mælkebaren 
- Tine har talt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lille føl |
|
|
Så har det lille føl rejst sig. Mor står helt stille og nussen den lidt og den har nu været oppe og nede flere gange. Maiken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Weeeee |
|
|
YES! Sådan følle ! Hen til mælkebaren med dig !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GRJDDDDDDDGKG |
|
|
ahhh @!#$ så flytter hoppen sig lige som den er nået derhen... go følle go følle... nøjs hvor er det nervepirrende..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| fgdkjgjGFGH |
|
|
JO håber også snart den kommer ud... øv altså nu ligger den med benene op ad væggen.. nu gik det lige så godt... Hvor søren blev menneskerne af..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Rie ♥Tyra♥ |
11-04-2012 21:23 |
|
Har den været ovre og få mad? Er førrst kommet nu, og det ligesom om moderen stadig prøver at få den op. 
Rie . <3 Stutteri Kurreholm. Islænderhoppe & Islændervallak + Fellponyvallak tilsalg! Fellpony vallak udlånes! Part søges til Islænderhoppe & Fellpony vallak! kun døde fisk, følger strømmen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uuh lille følle |
|
|
puha det ser da ikke for godt ud nu, bevæger føllet sig overhovedet? synes det er lidt svært at se
Med shetlænderen Lille Stormy & islænderen Týr fra Taastrupgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla. |
Rie ♥Tyra♥ |
11-04-2012 21:25 |
|
Den har ligget sådan i de sidste 5 min. som minimum. Og nej, tror heller ikke den bevæger sig. 
Rie . <3 Stutteri Kurreholm. Islænderhoppe & Islændervallak + Fellponyvallak tilsalg! Fellpony vallak udlånes! Part søges til Islænderhoppe & Fellpony vallak! kun døde fisk, følger strømmen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeeeeeee |
|
|
Følle bølle ligger are helt stille og bevæger sig iik . ;s Og Mor hest står med hovedet hen over den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hmm føllet er nok træt efter gåturen fra før, men ligger meget stille - bør den ikke komme op og die meget snart? Jeg synes menneskerne omkring hestene ser rolige ud (altså det man har set til dem...) Var det efterbyrden hun var inde og hente i halmen før?
- Tine har talt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhdjdghhk |
|
|
Jeg har kikket med i lidt over 1 time nu og der har den ikke pattet, øv blev sku lige så glad over den kom på benene, men så flyttede hoppen sig da den nåede ned til yveret.. og så faldt den ind i væggen og har ligget stille siden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yreetuyheruj |
|
|
se der burde de være der og holde hoppen... mor hest STÅ NU STILLE...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ej nu må nogen sørme gå ind og tage fat i den hoppe - den ser ikke ud til at forstå hvad følle skal... Tror den har brug for lidt hjælp
- Tine har talt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvad sker der? Hvor er menneskene?  Det er vildt nervepirrende - frygter sådan hoppen vælter følle omkuld så den kommer til skade...
- Tine har talt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeeeeeee |
|
|
Ja, hun vader bare rundt om det stakkels føl og den var ved at falde på et tidspunkt der stod hun heldigvis i "vejen" moren så den blev på benene..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| fsdfsdfsdfsdfghfd |
|
|
åhh den kan ikke finde ud af det.. kom så følle.. du kan godt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nuuurh mor skulle bare lige lære det  Gad vide om det er en lille hoppe eller hingst. Happy ending 
- Tine har talt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejsa... |
|
|
åhh hvor dejligt den for hjælp nu, så kan det alligevel være det hele ender lykkeligt... sikke en lille Fighter.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ja det ser ud som om følle ikke rigtig kan die og de malker råmælk ud.
- Tine har talt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, nu får den sutteflaske...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dumme mor |
|
|
den hoppe er da ikke for klog.. tåger rundt når de piller ved følle - men vil alligevel ikke stå stille når den endelig selv forsøger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| føøøøl! |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Live cam |
|
|
Jeg har fulgt hoppen siden kl 8 i morges. Nogle gange ligner den en der virkelig har tænkt sig at fole, småtisser, løfter halen, sparker med bagbenene - andre gange står den bare og sover.. Den trækker vidst lidt ud i spændingen  Følger desuden også denne hoppe, som også har lidt småveer en gang imellem  www.marestare.com/ fcam.php?alias=hiddenlake Harvester
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth." - Oscar Wilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uuuuuh .. |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mon ikke snart det er tid. Jeg har også fulgt ovenstående hoppe siden i morges og hun er i løbet af den sidste time blevet mere og mere urolig. Sender lidt ve-støv afsted og håber på snarlig foling. Maiken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| McGuire |
|
|
Hoppen på McGuire Ranch trasker temmelig hvileløst rundt med løftet hale. Det er vist ved at være lige oppe over!  Hilsen Annelise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeeeeeee |
|
|
Tror bestemt iik der går længe. Hun Har vadet rundt i 30 min nu og sparker mod maven og strukket bagbenene tilbage og stået og sjt at tisset et pr gange og vader rundt igen med løftet hale
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ihh altså |
|
|
Se nu der Jeg skal tidligt op og alt muligt, og så får i mig til at se sådanne noget spændende noget ! 
Knus Helene ! Nu med Pintovallak ! :)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Den rejste sig :D |
|
|
Årh lettelse.. Puha 
Knus Helene ! Nu med Pintovallak ! :)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3456485 |
Rie ♥Tyra♥ |
13-04-2012 03:19 |
|
Så ligger den ned!  Om den sover, aner jeg ikke.  www.marestare.com/ fcam.php?alias=ezbranch
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen føl |
|
|
det var da vist godt jeg til sidst gik i seng igår.. for den mcGuire hoppe har da stadig ikke fået føl. Det var ellers så spændende, det så virkelig ud som om hun skulle fole... Min kæreste påstod han synes det var fjollet.. alligevel tog jeg ham i at kigge mere på computer skærmen end fjernsynet  rigtig god dag. MVH Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| folende hoppe |
|
|
sig mig engang.. hiver man altid sådan? jeg troede man kunne lave skader på føllet? og så troede jeg egentlig hoppen klarede det hele selv, med mindre det var meget specielle tilfælde?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandies link |
|
|
Iih, hvorfor kan hun ikke lade den gøre det selv?? 
I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Update- tak! |
|
|
Har McGuire Ranch-hoppen folet???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mcGuire |
|
|
Jaaaaaa hun har folet en sød lille pinto, kunne ikke se om det var en dreng eller pige. Men synes godt nok ikke de giver dem meget plads, hverken til at hoppen kunne fole selv eller til at mor og barn kunne lærer hinanden at kende i frem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm ... |
|
|
Synes ikke jeg kan se føllet nogen steder !?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| undskyld ... |
|
|
der var jeg for hurtig, det er nok fordi jeg sad og stirrede på mcGuire hoppen i 4 timer igår, og den lignede virkelig at den skulle fole. Me nej da jeg kiggede her til morgen stod den stadig og sov. Det er hende som en ovenover skrev havde sådan en flot boks... kan ikke lige finde navnet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bomli bom |
heste (x2) |
13-04-2012 14:09 |
|
den er ikke meget for at rejse sig og ive følle lidt at spise, min kærete kom lige med konge kommentar: hvor er det langt ud at have et webcam til sin dovne hest.. hihih jeg triller stadig rundt af grin er der nogen der er igang nu ?
lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FORVIRRET! |
|
|
bare for at gøre det lidt nemmere, vil folk så ikke skrive i overskriften hvilken hest der er tale om ?? Synes det er en anelse forvirrende det andet her 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ezb ranch |
heste (x2) |
13-04-2012 14:14 |
|
det er den hoppe jeg skrev om 
lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantasi-hesten .. |
|
|
Tak heste(x2) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeeeeeee |
|
|
www.marestare.com/ fcam.php?alias=ezbranch Mor hest ser iik ud til at ha det særlig godt, hun har ligget ned lidt tid og kigger om mod maven og en 30 min før det der stod hun og sparkede op i maven med både for ben og bagben, og følle stod nuher bare og kiggede på mor der lå ned nu ligger de begge ned. ;S
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Little hoof beats .. |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeeeeeee |
|
|
Det da faktisk ret smart de har deres tlf nr stående. Så li den ene havde skevet man skulle endelig ringe hvis der var noget der så foruroligende ud og hun ville hellere have 100 falske opkald end at miste et vigtig øjeblik. :)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| McGuire |
|
|
Nu har jeg i flere dage, i flere timer, fulgt denne hoppe. www.marestare.com/ fcam.php?alias=mcguire Nu er jeg så lige stået op, og så har den folet mens jeg sov. Det er sku da ikke fair. Den kunne da godt have ventet til jeg var stået op. Nå men jeg kan se at dette lille føl også har fået dækken på. Mon de gør det med alle nyfødte føl derovre? Har da i hvertfald set flere med det nu. Maiken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Frieserne |
|
|
Jeg følger også frieserne, Pernille93 - og ja, hun er da en snyder hende på cam 2 - jeg troede den var der igår, men næ nej!  Det skal nok passe at hun foler den dag man ikke holder øje! 
I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 3 tegn |
Daniella ♣kbh♣ |
14-04-2012 21:15 |
|
______________________...__________ There is meny ways to say no. I'd love to, but... 1. I have to floss my cat. 2. I want to spend more time with my blender. 3. I'm enrolled in aerobic scream therapy. pick one 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| link !! |
Daniella ♣kbh♣ |
14-04-2012 21:15 |
|
______________________...__________ There is meny ways to say no. I'd love to, but... 1. I have to floss my cat. 2. I want to spend more time with my blender. 3. I'm enrolled in aerobic scream therapy. pick one 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| elements arabians |
|
|
Glory hos elements ser ud til at være godt træt af føllet i maven  "napper" af sin mave og pisker/løfter halen.
Er der ellers nogen som har fulgt med de sidste par dage? Jeg kunne ikke sove i nat, så fulgte en rød hoppe fra CEO Eventing...i mere end en time var den på high alert og viste tydelige signaler...endelig kom fosterhinden til syne...men uden at briste og forsvandt så igen  Hoppen lagde sig ned, men lignede ikke en der havde veer...da jeg kiggede igen, var der kommet et par små forhove ud, og et par mennesker prøvede at hjælpe med at hive føllet ud, men de kunne ikke. Efter 2timer, trak de hoppen ud af boksen..man kunne stadig se de små hove der stak ud af hende....derefter var boksen bare tom og nu er der ikke forbindelse mere, så aner ikke hvad der skete :'(
Fulgte også en rød hoppe med blis fra Z...? Show horses. Her gik folingen heldigvis godt...ejerne blandede sig dog alt for meget efter min smag
Nu vil jeg kigge lidt på smukke Glory...ser ikke ud til der er nogen alerts lige nu...så kan man da lige så godt nyde en fin lille araber
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hjælpe hoppen |
|
|
Jeg nåede også lige at se paint hoppen føde, men nu må jeg lige høre, som ikke særlig erfaren med folinger - er det normalt at trække føllet ud, som hun gjorde? Det synes jeg da ser meget voldsomt ud + tænker, at hoppen kan få skader indeni af det - der er jo en grund til at der kun presses ved veerne eller hvad? Det lignede jo, at det hele gik fint indtil damen kom ind i boksen og trak. Desuden, så forstå jeg ikke det der tørren med håndklæde - skal hoppen ikke slikke sit føl?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsada |
|
|
nu så jeg ikke folingen... kiggede på cammet, og hun stod stadig op.. så kunne jeg jo lliiiiiige surfe lidt på HN.. og da jeg kiggede tilbage, lå der et føl shiiit det må have gået stærkt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Maiken; hoppen på Painted Valley Farms har netop folet, det gik fint og blev et hoppeføl. Dog forstår jeg simpelthen ikke at ejerne forstyrrer hoppe og føl så meget lige bagefter, lad dem dog få lidt fred. Damen tørrede og tørrede og de rendte ind og tog klatter og skulle filme, så lad dem dog være i fred. Det er hoppen der har fået føl og ikke damen....
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe starter LA, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| føl... |
|
|
Reni: Jeg nåede sørme at se føllet komme til verden. Det er meget sjovt at næsten alle de folinger der er kommenteret her i tråden, synes vi,herunder også jeg, at ejerne er for meget ind over. Gad vide om de bare gør som de altid gør, Over there.... Har også set flere give føllet dækken på, inden det er en ½ time gammel. Det tror jeg heller aldrig bliver normalt her. Bare en undren fra mig. Maiken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| painted valley farms |
heste (x2) |
16-04-2012 10:17 |
|
ihh hvor hun irretere mig! den dame, lad nu det føl og mor være, det er ikke dig der har født! hoppemor skal nok selv vaske den..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| indblanding |
|
|
Jeg tænker bare, om det ikke kan være skadeligt for hoppens indre? Anyways, så ville jeg lige høre - jeg er ret ny mht det her marestare - hvordan finder I ud af, hvem der er oppe over? Eller er det bare rent held? Jeg synes nemlig, at der er mange hopper at følge ellers.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Vedr. den foling og indblanding i snakker om. Jeg vil sige de fleste af mine hopper har ikke med det samme haft overskud til at rejse sig og slikke sit føl, de er blevet liggende 15 min. eller deromkring.. Det ser ud til de fleste folk på videoerne har godt med tøj på, nogle endda hue.. så måske det er lidt koldt derovre og så må jeg tilstå så tørrer jeg altså også føllene.. Jeg forlader ikke mor og føl, før føl har været på benene pattet, tullet rundt og derefter lagt sig til at sove og mor hest, har moderkage ude, og ser ud til at være helt ok. Men jeg tror folk gør det meget forskelligt, nogle skynder sig ud med det samme, andre bliver der, synes også det kommer meget an på hopperne for stort set alle mine hopper har intet haft imod jeg har været der, har kun haft en hoppe der var stik hys når folk kom ind til hende, men hun havde også før mistet 2 føl og var derfor bange for man tog hendes føl, hende forlod jeg temmelig hurtigt, så snart føllet havde diet og moderkage var afgået.. Så længe hoppen ikke virker stresset og har overskud til at ligge ned og slappe af synes jeg det virker til hun er ok med vi er der.. men igen vi gør jo alle tingene på forskellige måder.. Men jo synes jeg har hørt noget om man kan trække underlivet ud på dem hvis du trækker for meget i følle, man plejer kun at holde imod, det vil sige holde fast sådanne at imens hoppen ikke presser at føllet ikke glider ind igen... hvis det absolut er nødvendigt kan man godt trække i føllet men det skal være forsigtigt og man skal trække nedad mod, ( ned mod babserne )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foling |
|
|
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth." - Oscar Wilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Foling |
|
|
Nuuuuurrhhhh  Den er jo überskøn!! Fedt at overvære en foling! Harvester
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nhxdhjvgh |
|
|
En folingen lige efter bogen. Det er rart at se at hoppe og føl for fred. Super fint føl med de lækreste aftegn man kunne ønske sig:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ai altså |
|
|
Jeg kiggede til hende tidligere og der var hun ude. Så lidt tv og lukkede mine egne på natfolden og så har hoppen folet  Nå men det er da en flot bette følle. Men hold da op han har nogle lange stylter. Jeg fik helt ondt i maven da han tog en kolbøtte. Og så er det vist ikke alle der kan have en telefon på skulderen mens man muger ud og løfter på følbasser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elements |
|
|
Vibs - haha, nej jeg tænkte det samme mht telefonen - var ret imponeret over hendes evner. Jeg kan altså enten snakke i tlf eller muge ud, ikke begge dele. Hun må være i god træning!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sidst jeg kiggede til hende, stod hun bare og åd - det gør så stadig men nu bare med en lille følledreng ved siden. Cool hoppe (og øøøøv, hvor ville jeg bare gerne have set det...)
Mor til de 2 skønne drenge Sebastian og Jonathan
- men uden Athene hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marestare |
|
|
Sidder også og stirrer på min egen højdrægtige hoppe, når hun er inde og 3-4 gange hver nat så nu kan jeg jo hygge mig lidt med disse også mens jeg alligevel venter  Tak for link.
Mange hilsner fra Gry Venter islænderføl medio april efter VM-bronzemedaljevinder Viktor fra Diisa Safemate folealarm udlejes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| jeg tror hun er tæt på |
|
|
Hun kigger hun mod maven flere gange og virker urolig. jeg tror der er føl på vej indenfor kort tid:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frieserne |
|
|
Øvvv.. Så folede den ene af friserne (cam 1) uden jeg nåede at se det - den snyder, der var absolut intet af se på hende og vupti så var følle bølle ude 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cam22222 |
|
|
er hun igang nu? (ingen forstand på det) Hun løfter halen og kigger på mavsen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| live cam |
Cassie84 |
21-04-2012 20:51 |
|
altså hvordan finder jeg en hoppe jeg kan holde øje med?? fatter slet ikke noget tror jeg..
Mor til de dejligste børn: Magnus født 040108 Julie født 040209 Oliver født 260510 Med hestene: Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P La Caiser født 010508 < ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marestare |
|
|
Tryk på "barn alarm" og minimer vinduet mens I laver noget andet. Husk at tænde for lyden på computeren. Når der er en, man skal være OBS på, så lyder der galloperende hestehove og der kommer et link frem i vinduet til live cam. Når en hoppe foler, lyder der en vrinsken -ligeleden med et link til live cams. Er det til at forstå? I behøver altså ikke sidde og se på det men bare åbne vinduet, så kalder den selv, når der er noget 
Mange hilsner fra Gry Venter islænderføl medio april efter VM-bronzemedaljevinder Viktor fra Diisa Safemate folealarm udlejes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|