|
|
| Sælge dyrt eller slagte? |
|
|
Inspireret af en anden tråd, vil jeg gerne høre jeres mening. Jeg syntes at man ofte begynder at høre sætningen "hvis jeg ikke får solgt, bliver hesten aflivet" Prisen på denne hest er så gerne langt over 10.000 kr. Og hesten er sund og rask. Hvad er jeres holding til det? Ville du som køber føle dig syndt hvis du skulle give mange 1.000kr for en hest som var blevet aflivet hvis du ikke havde købt den? Hvis Ja, hvilken pris ville du så give? ville du kigge på hesten og samline den med andre heste for at finde ud af hvad du ville give? eller ville du bare give slagteprisen (+ måske lidt mere)? En død heste er en glad hest, men bliver hesten gladere af at blive solgt til 20.000kr end 5.000kr? Ville du svare på en annonce hvor der stod at hesten ville blive aflivet hvis den ikke blev solgt, og prisen på hesten var +10.000kr? Er det ok at slagte en sund og rask hest, fordi man ikke kan sælge den dyrt, men man ville kunne sælge den billiger? Jeg har flere steder set at nogle skriver jeg vil heller slagte end at tjene 5.000kr på hesten, penge er ikke alt, men det er ok at tjene 20.000kr på hesten? Det var lidt af de spørgsmål der dukker op i mit hoved. er der nogle andre i dit? lad mig høre. Har du stået i situtionen, sælge dyrt eller slagte, vil jeg også gerne høre hvorfor dig valg var sådan.
Venlig Hilsen Anni og Victoria!! Belladonna og Figaro er til salg Belladonna Figaro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heste skal aflives hvis der er grund! |
|
|
I bund og grund synes jeg ikke man skal aflive en rask hest. Vel og mærke hvis den er rask i både psyke og fysisk formåen. Men når det så er sagt, så ved jeg også godt at hvis man giver heste væk til højre og venstre uden at de skal betales for, så bliver de smid væk dyr på højde med katte. Derfor er der mange avlere der hellere ser deres heste aflivet end givet væk - og økonomisk kan det jo heller ikke løbe rundt for dem, hvis ikke de gør det på den måde. Private annoncer lukker jeg ned hvis der står at hesten bliver aflivet hvis ikke den bliver solgt, da jeg ser det som et en form for afpresning af mit gode hjerte. Desværre er der mange der tror at de 10.000 de kan få for hesten gør dem meget mere lykkelige end de mange tusine kroner de sparer hver måned ved at afhænde hesten. Derfor kræver de store summer for hesten istedet for blot at give den væk når de har finansproblemer. Ligeledes er der dem der stadig tror på at folk som ikke kan betale 10.000 for køb af hesten heller ikke har råd til at holde den i det lange løb. Så de ser de 10.000 som en forsikring på at hesten vil få det godt.
Jeg ville ikke føle mig snydt hvis jeg købte en hest for 10.000 selvom jeg vidste at den skulle aflives hvis jeg ikke købte den. Jeg ville bare være tilfreds hvis jeg havde fået den hest jeg gerne ville have - vel og mærke hvis den var prisen værd. Jeg ville aldrig købe en hest for overpris. Omvendt ville jeg heller ikke udnytte andres finansielle kriser ved at tilbyde at købe den til underpris. Hvis hesten ikke var noget for mig, så ville jeg ikke købe den. Og hvis det var for at redde den fra at blive aflivet, så skulle det være fordi jeg fik den foræret - men igen ville jeg ikke tage imod hvilken som helst hest. Og nej, en hest bliver ikke mere glad for at blive solgt for 20.000 end for 5.000. Men forstår godt hvorfor nogle ejere synes at deres øjesten er mere værd end andre synes og der derfor kan opstå en masse komplikationer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja, det er da |
|
|
efterhånden med i vores overvejelser, da vi har en 4 års hest og en stor etter pony tilsalg. Men vi oplever faktisk at folk skambyder især på vores pony, så vi har overvejet og smide ham i fryseren. Og hvorfor ikke?? Han er en super pony og bevæger sig rigtig godt og med et godt sind. Han er chippet, nyt pas og passet med det hele. Men ærlig talt vil jeg føle mig godt snydt ved at folk tror de bare kan hente ham for et symbolsk beløb. Jeg synes der er en tendens til at folk stadigvæk mener der er krise, og skambyder på alt. Han er sat ned til en så lav pris, at når du trækker chipning, pas, vaccination mm fra, så får du en stor etter pony der er til at gå i gang med for sølle 6000 kr. Det er så åbenbart stadigvæk for dyrt. Og når vi nu ved han er opvokset på godt foder og ikke fyldt med alt muligt, hvorfor ikke nyde(o; ham selv?? Hestene er ligeglad med hvad de bliver solgt for, men helt ærligt gider jeg ikke handle med nogle der griner hele vejen ud af indkørslen for en god pony der koster det samme som en forlænget weekend med familien.
Livet er herligt....for heste med pas....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumdidej.... |
|
|
Jamen jeg svare da gerne - selvom jeg allerede har svaret i det andet indlæg, hvor det diskuteres. Ville du som køber føle dig syndt hvis du skulle give mange 1.000kr for en hest som var blevet aflivet hvis du ikke havde købt den? Nej jeg ville ikke føle mig snydt - hvis jeg synes jeg har lavet en god handel, så er jeg tilfreds. Hvis Ja, hvilken pris ville du så give? ville du kigge på hesten og samline den med andre heste for at finde ud af hvad du ville give? eller ville du bare give slagteprisen (+ måske lidt mere)? Tjaaa jeg køber altid billige heste, så selvfølgelig forholder jeg mig til hvad jeg synes hesten er "værd". Det gør jeg udfra jeg ved hvad heste i ca samme kvalitet vil koste - og så må jeg ligge oveni, at de heste jeg køber alle er nogle jeg "forelsker mig i", så det er jo min personlige liebhaverpris jeg der betaler. Men jeg har aldrig lavet en handel hvor jeg føler mig snydt, har aldrig hørt folk sige til mig at jeg da vist er blevet snydt - har betalt mellem 0-16.500 kr for mine heste. Har sagt nej tak til at give slagtepris for ungheste, som fx er krybbebider - ønsker kun sunde, raske, uden staldfejl heste, som kan/kan komme til at fungerer som rideheste. En død heste er en glad hest, men bliver hesten gladere af at blive solgt til 20.000kr end 5.000kr? Ja det tror jeg rent faktisk. En hest der koster en vis del penge, især set udfra de sælges som uridelige pga skade, tror jeg nemmere vil kunne ende det rette sted, når de koster +15.000 kr, end hvis de skydes af til 5000 kr, hvor de nemt kan ende i hænderne på hestehandlere, som lige skal tjene en nem slat penge. Så kan man ikke med rimelig sikkerhed være sikker på, at ens hest har en rimelig fremtid ude i verdenen, enten som ridehest eller som værdsat avlshoppe - ja så ville jeg hellere aflive hvis jeg ikke kunne beholde den selv. Ville du svare på en annonce hvor der stod at hesten ville blive aflivet hvis den ikke blev solgt, og prisen på hesten var +10.000kr? Nej jeg vil ikke henvende mig på annoncer med trusler om aflivning - jeg synes det er usmageligt at true med det. Jeg har som sagt fået tilbudt ungheste til slagtepris, og har sagt nej, vel vidende at den så røg til slagt. Men det var ikke en plag jeg ønskede, og det var et tilbud til MIG fra avler, da han vidste hesten trods fejl ville få det godt hos mig og ikke ville blive solgt videre. Er det ok at slagte en sund og rask hest, fordi man ikke kan sælge den dyrt, men man ville kunne sælge den billiger? Ja - jævnfør mine tidligere svar. Jeg ville ikke have noget imod at slagte en hest fremfor at sælge billigt. Jeg har flere steder set at nogle skriver jeg vil heller slagte end at tjene 5.000kr på hesten, penge er ikke alt, men det er ok at tjene 20.000kr på hesten? Ja det er ok at tjene 20.000 på hesten, da det desværre er sådan, at en sådan pris vil holde de fleste "billige" hestehandler væk, da de ikke nemt ville kunne tjene en skilling. Jeg har en unghest på 4 år, 162 cm i stg, oldenborgblanding, super allrounder - den sødeste, rareste unghest. Han blev købt som 1 årig selskabshest, med planer om at sælge ham som tilredet som 3-4 årig. Men han er sådan en hest, som meget nemt ville kunne ende som en rideskolehest. Han vil med de priser der er for tiden, være billig til salg pga, højde, udseende, mangel på talent m.m. Men han ville være en drøm for en rideskole - lille hest med gode masse, så både voksne og børn kan ride på ham. Sød at se på = populær. Rar og sød, beder nærmest om undskyld hvis han gør noget forkert. Velopdragen og arbejdsvillig. Og det vil jeg ikke risikerer ! Det liv fortjener han simpelthen ikke ! Så han bliver hos mig, fordi jeg har plads - og så håber jeg at han, når jeg tilrider ham viser sig at være en super talentfuld dressurhest. Og ellers så har jeg bare en super ekstrahest ved siden af de to andre dressurboller. Så kan man ikke beholde sine skadede heste, eller sine af andre årsager måske knap så interessante rideheste - ja så ville jeg ikke have noget imod at slagte dem. MVH charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja.... |
|
|
En hest er det værd som køber vil give! Jeg kan sagtens forstå en hesteejer som hellere vil slagte sin hest end at sælge den for f.eks. 5000 kr. Købere der køber en hest til f.eks. 20.000 kr eller mere er ofte mere seriøs en end der tilbyder slagtepris eller kun vil give 5000. Dermed ikke sagt at en hest ikke kan få et godt hjem hos nogen der ikke rigtig vil betale for den, men jeg forstår sælgers skepsis. Jeg har selv haft tanken ift. min fjordhest som ikke kunne sælges til en meget lav pris. Jeg vil hellere vide han hviler i fred end at være bange for hvor han ville ende. Han er så stadig hos mig og bliver det nok også... Man kan nok aldrig lade være med at samligne den hest man vil købe med andre tilsvarende på markedet, men fakta må være at man giver den pris man mener hesten er værd. Til dit spørgsmål om hvorvidt det er okay at slagte en rask hest fordi man ikke får prisen så er mit svar ja. Hvis man har hjertet til det, så hellere det end den bliver kastebold blandt useriøse købere. Jeg ved hvilken tråd du hentyder til og nogen gange må man også være realistisk. Der er så mange dejlige heste på markedet til små penge lige nu. Heste med fejl om mangler er sværre at komme af med og ofte er det bedre tjent med at få fred.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min mening |
|
|
Jeg tror da også selv, at jeg ville gå udenom en annonce , hvor jeg følte mig ½-presset til at give den forlangte pris, ellers ville hesten blive aflivet . MEN når det er sagt , så tror jeg sagtens, at jeg kunne finde på aflive nogle af mine i stedet for at sælge dem billigt. Både af de årsager som Charlotte ( morgan) nævner og også fordi jeg helt og aldeles absolut IKKE ønsker at være til grin !!! Og JEG føler at HVIS vi skal kunne vende den her krise, så skal vi selv være med til at gøre noget . OG derfor nytter det sgu ikke noget, at folk slipper af med at totalt underbyde og evt få hestene SÅ meget til underpris, som det folk i øjeblikket byder . Så JO helt klart jeg kunne sagtens finde på, at slagte hestene i stedet for at sælge dem til ½ - 3/4-pris .
Mvh Karina Stutteri Graven Bedækning med : Pre-hingsten Bandolero CXLII 170 cm mørkskimmel . Basis og Morfologisk kåret . Welsh sec A : Clausholm Dutch Design 2 erfarne partryttere søges .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 00000000 |
|
|
Jeg har en 7 års sund og rask hoppe som jeg ikke kan bruge og hende har jeg nu et halvt år forsøgt at låne ud og vil endda forære den til det rette hjem men jeg vil selvfølgelig stille nogle betingelser såsom den skal leveres tilbage hvis den ikke kan være hos den nye ejer mere og endvidere at jeg vil have ret til at hente hende hvis hun mistrives eller ikke bliver behandlet ordentligt. Vil ellers ikke blande mig.Selv det kan ikke lade sig gøre. Folk har henvendt sig og vil da gerne have /låne hesten hvis altså lige jeg betaler udgifterne.Hvor fedt er det så lige.? Og nej jeg mener ikke man skal slagte en sund og rask hest fordi man ikke kan få en større sum penge men derimod stå ved det ansvar man påtog sig da man anskaffede hesten og vente til man er sikker på at finde den rette der vil give den et godt hjem selvom den er gratis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har selv.. |
|
|
overvejet det.. Havde en køber, men hvis hesten ikke gik igennem handelsundersøgelse, så var hun nok blevet aflivet.. For jeg havde simpelthen ikke råd til hende tilsidst.. Men heldigvis blev hun solgt og jeg tror på at hun har fået en rigtig god ejer..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afliver |
|
|
Jeg ville ikke sælge en hest billigt. For ofte er dem som køber heste til omktring 5.000 og ikke har råd til mere, har heller ikke råd til at give hesten et ordenligt liv. Defor afliver jeg hellere en hest end at sælge den til et sted hvor den risikerer at blive kastebold. Døde heste lider ikke.
En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages.. >> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trådstarter... |
|
|
Bare min mening: Jeg vil aldrig aflive en sund og rask hest, bare fordi at jeg ikke kunne få "min" pris for den. Så ville den blive solgt, til et godt hjem, til ? pris, eks. langt under værdi, dvs. det vil blive mit tab, eftersom at markedet er købers pt. For mig er etik mere værd, dvs. en sund og rask hest aflives ikke, så må den sælges, mhb. på tab ifht. sælger. Forstår ikke lige disse annoncer, dvs. hvis hesten ikke bliver solgt, så bliver den aflivet...??? Synes ærligt talt, at det er dårlig etik, at "true" med aflivning, såfremt at hesten ikke bliver solgt. Hvem fortæller det mest om ? (godt, at jeg ikke er en hest)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja.... |
|
|
Jeg bliver lidt provokeret af de annoncer hvor der står at hesten bliver aflivet hvis ikke de kan få 20000 eller mere for den. Jeg kigger pt efter en billig evt skadet avlshoppe, men jeg går med det samme udenom de annoncer hvor der ejer absolut vil have 20000 eller så bliver dyret slagtet. Jeg har haft heste til både 7000 og over 30000, de bliver altså passet ens her, der bliver da ikke gjort forskel bare fordi hesten har været billig.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billige heste |
|
|
Ja jeg er så fattigrøven, der køber/ får de billige hypper. For det første har jeg ikke brug for en dyr hest, jeg er bare hyggerytter. Hvad skal jeg med en dyr hest, for at ride en tur ud af vejen. Jeg elsker heste og her er de et familiemedlem, som er elsket og skattet. De bliver skam passet godt på alle måder og det rygtes. Har fået to, der ikke kunne holde til at være rigtig ridehest og tidligere ejere vidste at her fik de det gode liv resten af deres dage. Der er på den måde rigeligt på kontoen til alle de der trælse udgifter, der jo også er ved at have dyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sælge dyrt eller |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
07-02-2011 19:47 |
|
slagte ? Forkert spørgsmål efter min mening; spørgsmålet burde have heddet "sælge billigt eller slagte" ! Jeg er så på slagtesiden 
Mvh Janni " Deres garanti for Ratata "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxx |
|
|
jeg mener ikke man slagter en sund og rask hest, bare fordi man ikke kan få en over pris for den, måske den ikke er mere end 10.000,- værd. alle tror de har guldet.hvis det er en syg hest, med skader, ja så slagt den. Anja
avls hoppe sælges.rød palomino, kåret med 8 i helhed. 170 i stang,8 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Følelsesmæssig afpresning... |
|
|
... kalder jeg den slags annoncer. Der er heste nok til salg, og jeg ville aldrig komme så vidt som til at ringe på en annonce, hvis der stod at den blev slagtet/aflivet, hvis den ikke blev solgt. For mig rangerer den slags afpresning lidt på lige linie med vanrøgtede heste. Det bliver ikke MIG, der finansierer den slags. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja og jo |
|
|
Hvem siger egentlig, at der står i annoncen at hesten bliver slagtet , hvis man ikke vil give prisen ?? Det behøver jo ikke stå nogen steder. Den holdning kan man jo bare have for og med sig selv. Jeg kender et stutteri , hvor de lige har vurderet, at de ikke vil bruge penge på papirarbejdet med alle hingsteføl og enkelte gamle avlshopper ( ca 50 dyr) , når de ikke kan få dem solgt , så de er blevet solgt til Givskud løvepark , som dyrefoder , altså slagtet . At de så altid har haft ALT FOR MANGE , er en helt anden sag . Men ellers forstår jeg dem godt. Man kan bare IKKE komme udenom, at man i disse tider skal tænke sig rigtigt godt om . Både med OM man skal avle, OM man skal slå ens dyr ned , OM man skal aflive syge/halte heste i stedet for bruge penge på at løbe de raske i stedet for .Osv osv . Men så sandelig også på , som denne tråd handler om , hvordan ens priser er og til hvem, og for hvor meget man sælger til . Og JO selv efter at have tænkt en ekstra gang, så er jeg stadig FOR at slagte mine dyr i stedet for at sælge mega billigt.
Mvh Karina Stutteri Graven Bedækning med : Pre-hingsten Bandolero CXLII 170 cm mørkskimmel . Basis og Morfologisk kåret . Welsh sec A : Clausholm Dutch Design 2 erfarne partryttere søges .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slagte |
|
|
Jeg er for slagtning... Min mening er, at markedet er overfyldt. Vi må tage ansvaret og reducere antallet af dyr, så det passer til forbruget. Jeg sender selv en afsted i denne uge. Men der er også tale om en hest med nogle fejl, som jeg ikke vil sælge på det "åbne" marked. Der hvor han ender, føler han ikke sult, smerte, stress eller frygt. At skrive det i en salgs annonce er totalt plat. Og det er kun dem, som følelsemæssigt lader sig rive med og vil "redde" hesten som bider på... I min mening er mange hesteejere alt for naive i deres indstilling til dyrenes ret til livet... De kæfter op om, åhh hestene fortjener alle en chance og der er et hjem til alle. De gør det sikkert også mens de sidder over en burger på MCD eller BurgerKing. Hvad med køer, grise, får osv. Forresten mht til aflivning, syntes jeg også det er hånligt overfor hesten, at den ikke må spises, men skal være affald. Straks man siger, der ikke er et hjem til alle.. skal vi høre om solstråle historier!! I ved godt de kaldes det, fordi de er de få gode historier som "skinner" igennem i en trist verden...
"Det tar lang tid, at få en gammel ven"
Trakehner FAN  Nu også med titlen Mor!
列弗
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
En hest er det værd som køber vil give! Måske ja.. jeg købte min tidligere hest tilbage for den sølle sum af 1500 kr. (dengang slagte"værdi") Men mener da stadigvæk hun er det mere værd.. Ikke kun fordi ½ års pause hjalp hende til at komme ovenpå "skaden" men også fordi jeg fik en hest ud af hende igen.. For at svare på annoncetyperne, hvis ikke salg inden DD-DD-DD Så bliver dyret slagtet - har man den holdning, hvorfor så ikke slagte med det sammen, og gå derfra med en god smag i munden? Min værdiløse hest kommer kun herfra ved slagtning, ellers ser jeg hende til salg mange gange de næste mange måneder, om ikke andet så hos hestehandlerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| M Pedersen |
Havila |
08-02-2011 12:40 |
|
Hej Majbritt. Vil bare lige indskyde at jeg ikke kunne være mere enig. Dog vil jeg sige at det vil da ærge mig hvis du smider Unik i fryseren, men det er jo fordi der er følelser i klemme...  Kan helt sikkert følge dig, jeg står med min vallak til salg nu, i den billige ende, efter min mening. Jeg er på ingen måde interesseret i at give en god hest væk, som er klar til at komme igang. Vil hellere smide ham i fryseren end se ham solgt for en slik, og derefter skifte ejer hver 3. måned. Krisen kradser ikke her, så bliver han ikke solgt, bliver han hvor han er... Maja: Kan sagtens følge dig i at en billig hest selvfølgelig skal passes lige så godt som en dyr, desværre er billige heste bare oftere i risiko for at blive impuls køb, og måske en nem måde at tjene et par tusind på. Jeg taler af erfaring, da jeg har solgt hest til "venne pris" før, som blev solgt videre en måned efter med FORTJENESTE på 75%. Tak for kaffe... Vil give Majbritt ret i at der ikke er noget værre end folk der griner en lige ind i ansigtet. En død hest lider trods alt ingen nød. Og så ved man da hvor man har den... Lidt hårdt stillet op, men du kender nu engang ikke folk længere end til tænderne!!
Venlig hilsen Nanna dressurrytter i bedste hyggestil Irish Cool Kaiza Stald Vesterbys Son-Goku
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Søde |
|
|
Nej, han ender ikke i fryseren. (o: Han pynter jo så vældig ude på marken, og så vokser han også så meget pt, at bøfferne ikke fylder så meget. Ha, ha... Kønne heste kan vi ikke få for mange af. Så må vi til at kræve "kigge på pæn hest" fra folk der går forbi indhegningen...så kan de tjene sig selv hjem. Det er mere den lille fede pony, som jeg er bekymret for. Men det ordner sig nok. Jeg er bare så træt af at folk tror de kan presse citronen pga en såkaldt krise. Men det er jo ikke kun indenfor hestehandler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyret før prisen! |
|
|
Tja nu håber jeg ikke jeg kommer til at træde nogen over tærende, men sådan her er min holdning:) Jeg er som alle andre også stærkt imod at aflive sunde dyr og hvis man så sætter det ultimatum at hesten bliver slagtet hvis den ikke bliver solgt...tja så syndtes jeg ikke man kan tillade sig at ta mere for hesten end slagteren selv vil gi... altså max en 6000,- kr Den samme holdning har jeg til folk der sælger heste der "skal væk nu" hvis man er så ivrig efter at sælge så sæt dog prisen derefter og ikke i 70.000,- kr klassen. måske er hesten det værd, men hvor meget er den værd når der ikke er plads eller tid til den, så heller finde den en ny ejer og så få mindre for hesten. hvis jeg kommer til at avle lusitanoer, som jeg gerne vil, hvor der ofte er tale om heste i 200.000,- kr klassen og jeg så en dag står med en hest jeg ikke har plads til, så vil jeg da 100 gange heller sælge den så billigt at jeg er sikker på at den rent faktisk bliver solgt og får et godt hjem, istedet for at den måske skulle stå og få mindre opmærksomhed og mad et eller andet sted på en fold ellig. så var den jo nok blevet solgt i 10- 20.000,- kr klassen selvom den måske var 300.000,- værd i avls øjemed. men selvf skal man jo være sikker på at dyret får det godt, men man skal altså heller ikke gå i for små sko når man vælger ejeren, somregelt er det de heste der ender hos mindre rige famillier der bliver behandlet bedst, selvom dem der ender hos de rige har større changer for at nå toppen... men hvad vil man helst ha for sin hest... at den lever længe i en middel stald eller at den bliver hårde behandlet og når toppen. jeg ved 100% hvad jeg ville vælge også selvom det selvf ikke er alle mere rige folk der behandler dyrene skidt, mange er da også rigtig gode ved deres dyr... men jeg syntes ikke selv altid lige godt om behandlingen af mange mennesker med mange penges behandling af deres dyr. det virker på mig ofte til at være en præstige ting for dem eller en indtægts mulighed for hurtige penge... men det er jo selvf ikke alle og derfor syntes jeg at det er MEGET vigtigt at man undersøger mulige køber, men ikke for at finde den perfekte ejer, for ingen er perfekte, men får at finde ud af om man vil ha go samvittighed ved at lade mulige køber håndtere sine dyr. altså undersøge hvordan deres behandling og håndtering af dyret foregår før man sælger. men det er selvf ikke altid lige let! MVH Mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problemet |
|
|
ved at sætte en pris som er yderst rimelig, så vil folk alligevel prøve og skambyde udover hvad der er anstændigt. Faktisk synes jeg det er uopdragen. Hvis du vidste hvad jeg har fået af bud på mine. Jeg mangler faktisk bare et bud hvor der skal medfølge en firehjultrækker, en dobbelt hestetrailer, et årskort til gratis berider 3 gange i ugen og en ferierejse til Hartzen. Og så en check på 10.000 bundet på halen af dyret...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| derfor..... |
|
|
Dette indlæg er lige præsis grunden til at jeg ikke vil sælge en skadet avlshoppe til en billig penge = slagteprisen - men heller selv slå den ned ! www.heste-nettet.dk/forum/1/2167589/ 2167589/ Nogle af de heste der står der, har helt sikkert haft tidligere ejere, som har holdt af deres hest ! Men som ikke troede de kunne ende under så usle og ringe forhold. Og de føl der bliver produceret hos de billige kjelere - ja det kunne en billig slagtepris-avlshoppe jo fint producerer. Hvis hun ikke kunne sælges som ridehest ! Nej - så heller aflive - jeg ville fortryde bitter hvis det var en af mine heste der var endt der - fordi jeg ikke nænnede at beholde min skadede billige hest selv. MVh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slagt - ikke slagt |
Katrinen |
08-02-2011 17:43 |
|
Vi har fået ikke mindre end 4 ponyer gennem de sidste 2 år. De er alle 4 kommet til nye hjem efter vi har redet dem noget tid. Aftalen når man afleverer en pony her at at jeg sender den til de evige græsmarker hvis en ikke kan fungere normalt og det holder jeg ved. Det har endnu ikke været nødvendigt. Selvfølgelig tjener jeg lidt på det ellers ville jeg ikke gøre det, men fortjenesten er begrænset. Vi har dem ofte mindst ½ år inden vi syntes de er klar. 6 gange boksplads ca. 6000 kr. + ca 75-100 gange ridning. Nogle skal også chippes og have lavet pas og Tja så er 10000 jo ikke noget man bliver fed af hvis man regner timelønnen ud. Men jeg gør det fordi alle heste fortjener en chance og fordi det er sjovt. Så jeg syntes det er en skam at slagte sin ellers raske pony. Vi vil altid godt give slagteprisen for den. og stadig garantere at den ikke kommer herfra med mindre den virker. Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mere end slagteprisen |
|
|
skulle jeg sælge ville jeg da også have mere end slagteprisen, som dagens danmark er i dag er det da nemmere at slagte og væk er hesten. end at evt skulle hænge på handelsundersøgelse, at tage hesten retur osv.... men igen 20000 for en hest er da også rigtigt billigt. mvh louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slagt vs salg |
Gitte T |
09-02-2011 21:41 |
|
jeg har selv p.t en pony til salg, som jeg regner med at skulle ha mellem 8000-12000kr for, -men må da nok erkende jeg også har med i overvejelserne at sende den til brørup eller putte den i fryseren, -for godtnok gir det ikke så meget, men så har jeg den mindre at tænke på. -jeg havde nemlig solgt den, men køber havde så ingen penge alligevel, og har på 6mdr kun afbetalt 2500kr, udaf de 11000 hun sku give.. -og jeg bliver ikke ved med at syntes det er sjovt at punge 500kr/md på opstaldning, plus smed og dyrlæge på en hest jeg ikke ønsker at have. (aftalen var jeg betalte opstaldning og smed, og hesten blev stående indtil hun havde betalt,) jeg kan jo bare heller ikke vente for evigt. og med 4 heste i stalden vil jeg hellere bruge mine ressourcer på dem jeg selv har lyst at have.
mvh. Gitte, med ponyerne Ýrsa & Bine ..& lånehesten Rachel fjord/nf vallak fra 06 og fjordhoppeplag fra 09 sælges, se præs for nærmere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slagte eller sælge?? |
Havila |
10-02-2011 18:34 |
|
Gitte Forstår udemærket at du hellere vil bruge den krudt på dine andre heste, det er lige netop den situation jeg står i. Jeg "klinger" ikke med min vallak, og i og med vi ikke gør det, kommer han altid i anden række, da jeg hellere vil bruge min tid på min hoppe. Jeg har meget begrænset tid i forvejen, så det er synd at han konstant kommer i anden række. Man skal bare huske at det er faktisk de færeste der er DÅRLIGE heste ejere... Okay alle er ikke lige enige, og gud ske tak og lov for det Men det er da de færeste der ikke er god mod deres dyr, og tror nu nok man kan sortere dem fra som er direkte onde mod dem. Man skal huske at der er stor forskel på om nogen ikke er god ved deres heste og at nogen ikke holder hest som en selv, som man måske synes de burde. Kan egentlig godt lide Slitfires kommentar: "somregelt er det de heste der ender hos mindre rige famillier der bliver behandlet bedst, selvom dem der ender hos de rige har større changer for at nå toppen... men hvad vil man helst ha for sin hest... at den lever længe i en middel stald eller at den bliver hårde behandlet og når toppen." Selvom det er meget generaliserende, men egentlig meget rigtigt efter min mening, og nu er der sikkert nogle topryttere, der bliver mugne... Ang. Majbritts pony, så har jeg selv set fyren, og må indrømme at 6000 kr er dæleme billigt!! og desværre nede i den ende som lokker de forkerte købere til... Så kan sagtens forstå hendes overvejelse om at få fyldt fryseren op, selvom nogen vil mene det er en skam... Men egentlig er det jo ikke være end at slagte en ko eller en gris... Det smager bare bedre 
Venlig hilsen Nanna dressurrytter i bedste hyggestil Irish Cool Kaiza Stald Vesterbys Son-Goku
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu ved jeg godt |
StaldLender |
11-02-2011 17:37 |
|
at jeg nok får nogle på hatten, men jeg mener at : ting( heste incl.) har den værdi en køber vil gi´ ,,,,,,,,, jeg kan sætte værdien til evt. 20.000,- men hvis køberne kun syntes at den er 10 værd og hvis en eller anden vil lægge 15 så er den 15 værd og ikke en skid mere. og det må jeg og alle andre leve med. alt for mange har "til salg" men ingen reel chance for at sælge. Måske fordi priserne blev skruet alt for højt op i starten af år 2000 og frem til 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|