Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sælges: halvdøde heste...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 12:23

ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ article1500626.ece

Hvornår kommer det dyrepoliti til Danmark???

Jane

**Heldige ejer af den smukke Milan**

En ledig boks i mindre privat stald (7490) - gerne vallak.

0
0
Svar på denne tråd

Fy for s....
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 12:28

Nej hvor er det forfærdeligt..

Jeg bliver mega harm over at se så fordelige forhold disse heste lever under..

Har ejerne da ingen samvittighed eller hvad sker der.

Så er det da mere humant at få dyrene aflivet.

Er i chok

Sælges:

2 års hingst Don Dee Cornett efter Doolittle

4 års Vallak La Cour Cornett efter Leredo

RDH avlshoppemave udlejes 2011.

Team Cornett

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er frygteligt
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 12:32

Ja det har du ret i. Det ville jeg også ønske de gjorde. Danmark et velfærdssamfund, ikke hvis man er et dyr... De kan sejle i deres eget møg...

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Det er da
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 13:02

altid noget at de blev sat til slag så de kan blive opdaget. ellers havde de vel bare fået lov til at stå til de døde og politiet igen skulle finde en masse døde og halvdøde heste.

0
0
Svar på denne tråd

fy for HEL...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 13:27

hvorfor fan er der ikke nogen der bare finder ud af hvor ejeren bor og så går op og banker på døren og spørg hende hvor hestene er, eller selv undersøger sagen når ejeren ikke er hjemme.

og derefter hendter hestene uden at kontakte ejeren.

Jeg er imod at stjæle, men ikke hvis det handler om sådan noget her.

det er simpelthen groteskt!

Havde jeg bil og trailer, så havde jeg fået fat i en masse andre der også havde og så var vi kørt op for at hedte de heste og så ku ejeren råbe og skrige og skave sig til hun besvimede!

Men vi havde nok også fået støtte af både dyreværnet, politiet og det meste af dk, hvis man lavede sådan en.

men så vidt jeg kan se virker det til at ingen ved hvor hestene er/ det der så undre mig er HVORFOR er 2 reddet og ikke alle sammen?

MVH mig

0
0
Svar på denne tråd

Udsultede heste.
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 13:34

Mon ikke de to der er reddet, er nogen som er "frikøbt" (medlidenhedskøb) ?

Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

SPONSOR SØGES TIL AT FRAGTE TØJ/TING FRA

KØGE TIL ODENSE.

www.dba.dk/sponsor-soeges-til-fragt- fra/id-71773817

0
0
Svar på denne tråd

Ja det var jo så
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 13:37

det HN ikke ville støtte op om i Søndags da jeg oprettede en tråd om en udsultet ifolet DV hoppe som denne klamme handler havde LÅNT af en kvinde, hvor jeg forsøgte at finde frem til ejeren!

Men heldigvis snorksov HGs admin. så vi havde held med at finde frem til ejeren af hoppen, som iøvrigt var RYSTET, og hendes mand hentede straks hoppen hjem dvs. Søndag nat!!

Jeg har bla. selv sendt ALLE oplysninger til EB om denne hestehandler(kan ikke nævne navne her)

Og links til alle de usle annoncer på både Gul og gratis og HG!

Og ydermere så har vi på FB fået en del henvendelser fra folk som har haft købt, solgt eller udlånt til dem, og fået noget fuldstændigt uigenkendeligt med hjem, noget der engang havde været en glad og sund og trivelig hest!!

Så de slæber et laaaangt spor af døde og syge heste/ponyer/føl efter sig!

Margit

0
0
Svar på denne tråd

Jeps, jeg
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 13:41

havde udlånt min hoppe til dem. Det skulle jeg så ikke have gjort.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til Frederik født 280908

0
0
Svar på denne tråd

Dybt rystet
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 13:45

Dybt rystet, føj de skulle skamme sig, de stakkels dyr, håber sandelig at der bliver sat en stopper for det der og alle andre vanrøgtere i DK, men tvivler, har oplevet sådan noget før og man kan ikke gøre en dyt

Med venlig hilsen

Karina

Nu uden hest :(

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 13:45

Dér bliver gjort noget.. Vi er en lille gruppe som kæmper hårdt for at få lukket de hestehandlere ned.

Takket være den lille gruppe er det nået til EB i dag.

Men vi stopper ikke her.

Vi bliver slettet alle steder fra når vi sætter navne på de mennesker som gør det her... både her på Hn men også HG.

Vi må heller ej linke til nogen FB-gruppe, SELVOM at det er facts at de dyr har det ELENDIGT! Desværre har han stadig menge og efterlader sig et spor af døde, syge, tynde heste, efter sig. Men der er mange med i mishandlingen...Og når der kommer dyreværn på besøg siger de at de Liiige har fået disse dyr ind...fra et GRUSOMT sted..og kun prøver på at redde dem...men det er ikke sandt... de flytter hestene rundt i mellem 4-6 gårde ( de vi har fundet ud af indtil videre) og næste gang dyreværnet kommer er de syge heste jo væk. hvor de er ved vi ikke... De forsvinder.

Vi har fået MANGE henvendelser fra folk som har solgt, købt eller lånt ud til disse mennesker.... De er kommet hjem i forfærdelig forfatning!

Bla. blev der af os efterlyst en ejer til en dv hoppe som var udlånt af disse folk, det lykkedes os at finde ejeren på HG (da HG adm åbenbart sov) ( til stor glæde for ejeren af hesten) ellers var tråden belevet slettet. Ligesom den var på HN.

Vi fik advarsler om frysning og lukning af profiler hvis vi videregav oplysninger eller udhængte folk. Men vi prøvede bare på at få hoppen hjem!

Nu er det heldigvis kommet i medierne men vi stopper ikke der...

Vi vil ha stoppet den grusomme mishandling og de skal frakendes retten til at have dyr

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 13:53

Håber virkelig at det lykkedes for jer

Med venlig hilsen

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 13:58

Det er så forfærdeligt, det som overgår de stakkels dyr. Og jeg håber snart der kommer en stopper for det! Ingen dyr fortjener det!

Mht. til siden på FB, vil jo gerne støtte jeres sag, men det er jo lidt svært, når man bliver smidt ud af gruppen. Måske nogen kan svare på, hvorfor man bliver smidt ud derfra...?

Hilsen Michala.

Stutteri Holmsminde

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 14:01

Hej

Der er noget jeg ikke helt forstår: På EBs side står der at billederne er taget af ejer selv, som prøver på at sælge hestene. Men så forstår jeg ikke at der bla findes nærbilleder af hestenes sår -det lyder da mærkeligt hvis ejer har taget de billeder og lagt ud i en salgsannonce?

Er der nogen der kan forklare mig sagens rette sammenhæng?

Iøvrigt, stakkels, stakkels heste...

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

set på HG
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 14:12

:(

Så godt de annoncer på HG... Viste dem til en masse, for følte mig vanvittig over ikke at kunne gøre noget (fx linke)..

Sælger havde dækket sig ind med at det ikke var hans heste men nogen han skulle sælge for en gammel mand der var blevet indlagt.. Undrede mig dog over at man valgte at ifole hopper hvis man er ude af stand til at passe dem.

Og der var mange heste i de annoncer! Og de stod på @!#$!

Stakkels stakkels dyr siger jeg bare... tænk at lægge det på HG.

Smurf2: vil tro EB har zoomet på nogle af ejerens billeder.

0
0
Svar på denne tråd

Jaah..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 14:26

Jaaah, det var godt at der ikke lige var nogle HA'ere online der, så vi nåede at finde ejeren til den ifolede hoppe! Hurra for det!

Og så er jeg rigtig glad for at se denne sag være nået til EB, og håber at den når videre end det!

Hatten af for jer der arbejder på sagen!

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd

Nej de
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 14:26

zoomede billeder af taget af Hestens Håb, hun har købt en hoppe og dens lille føl fri fra de rædsler.

Hun har taget de billeder der er zoomede ind på!

Der er blevet muget ud i FB gruppen da der konstant var stikkere derinde, de laver jo fake profiler konstant for at kunne følge med i hvor de skal dække af !!

Jorden brænder under dem, de sender også trusler ud til os..

Margit

0
0
Svar på denne tråd

Margit
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 14:30

Margit, det er bare ok, selvom det er træls at man ikke kan støtte jer længere på FB.

Krydser fingrer for at I får bekæmpet dyrplagerne...

Hilsen Michala.

Stutteri Holmsminde

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 14:34

Ikke hestens Haab...Nyt hesteliv:-)))

Ved at der er meget info efterhånden, og man er ret frustreret over at man ikke synes det går hurtigt nok, ikk Margit:-)))

Mit tastetur er snart rødglødende... og det har det været i mange dage...! mæsten 24 / 7.

Vi har svært ved at tilføje nye folk til gruppen, I frygt for at der igen er et par hestehandlere som smutter ind. og derved ved alt hvad vi foretager os.

Vi har samlet meget info og dette skal ikke ud til "fjenden", da de så IGEN smutter afsted med hestene til et nyt sted.

Hestebokse udlejes i Fredensborg

se mere på www.graftebjerg.shutterfly.com

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på min profil.

Dv Hingst efter De Noir/Landgraff I

0
0
Svar på denne tråd

navn på eb
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 14:36

hmmm der er en der nævner et navn Stald Norup på eb ????

Og jeg har absolut ingen anelse om det er rigtigt ???

men der er en der har skrevet det - som om det er noget de er meget inde i ?

Beklager hvis Stald Norup intet har med det at gøre.

Ville virkelig ønske jeg kunne hjælpe en af de her heste til et bedre liv, men har ikke selv overskud til det - FLOT FLOT at der er nogen der har. Tager virkelig hatten af.

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

forventer ruh. gravhundehvalpe til marts - se

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan kan man hjælpe?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 14:38

som privatperson?

Jeg har et par dækkener jeg gerne vil donere, og jeg har også løsdriftplads til 1 eller 2 heste ?

Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

0
0
Svar på denne tråd

HeidiSørensen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 14:49

Mere kan jeg ikke sige...

Nu skal vi lige have dem væk først, og så er de allerede garanteret et bedre liv - men kan ikke nævne navne på dem der overtager dem.

mette : ja du ved hvordan jeg har det med de to navne, blander dem...

Margit

0
0
Svar på denne tråd

Margit
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 17:42

hej ja jeg har også været med på sidelinien hele vejen... dog ked af at være blevet muget ud på fb gruppen :(

Men der skal gøres noget nu og da vi ikke kan gøre andet end det vi gør ja så!

fedt at det kom i EB.....

2 BOKSE I LÆKRE OMGIVELSER UDLEJES

I SDR.JYLLAND

Red Oak & Willson McCaffee

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med at kontakte
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 17:55

Operation X. De plejer da at kunne gennem analysere de fleste "ubehagelige" typer :)

Jeg er sikker på, at de ville kunne optrævle og rense gevaldigt ud i rækkerne, samt få politikkerne til ar indse at vi SKAL have et dyrepoliti i Danmark!!

0
0
Svar på denne tråd

operation x
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 19:08

er opdateret!

Og de vil vende tilbage!!

Det var også dem der afslørede hundehandlerne, samt minkavlernes misrøgtede mink!

Så det ville være SÅ fedt at få disse usle hestehandlere tværet ud på landsdækkende tv!!!

Derfor bliver der taget video og billeder!! For nu skal det simpelthen stoppes!!

Hestene er afsat til egnet sted/er! NÅR de er hentet!!!

Margit

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 19:36

Prøve at sælge heste der ser sådan ud?

Med mindre de tror de kan tjene penge på en eller anden niche produktion til mennesker der har et redde-hest-komplex, giver det da absolut ingen mening, de er jo ikke engang værd at sende med dyretransport til italien, det må da være en ren underskudsforretning.

0
0
Svar på denne tråd

det er jo
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 19:48

nok derfor at de opretter sådan en annonce for at folk skal få ondt af hestene og købe dem...tragisk ..men x antal kr.,- er jo stadig penge.....stakkels dyr og jeg håber at personen bliver frataget retten til at have emed dyr at gøre for bestandigt..

0
0
Svar på denne tråd

Ja indimellem
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 19:49

så bytter de med knallerter, brugte biler, ja eller øl for den sags skyld!!

Så den helt store guldgrube er det bestemt ikke..

Tror mange af dem er seriøst indlægningsklare til den lukkede.. De har jo ikke meget omløb på første salen...

Og igen så er dyrene ofrene!

Margit

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 20:15

Først vil jeg sige at det er forfærdeligt at disse heste lever under disse forhold. Ingen dyr har fortjent ikke at have det godt.

Men så vil jeg spørge om det er ALLE hestehandlere i er imod? Der findes da også ordentlige hestehandlere.

Jeg synes det er godt der er nogen der kæmper for hestene hos de usle hestehandlere, så til jer.

Held og lykke med jeres arbejde.

Hilsen Benedicte

0
0
Svar på denne tråd

stakkels dyr..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 20:18

Hvor er det altså bare synd for de stakkels dyr ..

- De burde lige ha samme tur selv .

fordi i gør noget det er stærkt gået .. RESPEKT.

0
0
Svar på denne tråd

Margit
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 20:21

Jeg har skrevet en besked til dig?

/Patricia

0
0
Svar på denne tråd

??????????
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 20:39

hvorfor står der i annoncen at de ik kan finde og lokalisere

hestene han er da en kendt hestehandler der har dem til salg så han må da have hestene ? er de stadig til salg eller hvordan

Jeg er også blevet cencureret ud er gruppen som mulig spion åbenbart

hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd

Men stadig
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 20:43

Det må da være nemmere at komme af med dem hvis de får foder af en eller anden beskaffenhed, ja altså, jeg forstår bare ikke forretningsgangen.

Hvorfor bytte til en knallert hvis man kan bytte til en motorcykel?

0
0
Svar på denne tråd

Al respekt.
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 21:45

Al min respekt til jer, hvis 'tastaturer er rødglødende' (godt udtryk :b) i forsøg på at hjælpe hestene!

Har meget svært ved at forstå, at I ikke kan få mere hjælp fra HN/HG end I gør..

Keep on fighting!

I wish I could be in charge of all the chocolate but, of course, I cannot because of my atheism.

Dr Bernard Hazelhof told me you should never weigh more than your refrigerator..

0
0
Svar på denne tråd

hjælper gerne
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 22:39

Hej..

super at i bliver ved, jeg vil meget gerne hjælpe jer hvis jeg kan, bor i nordjylland..

Med venlig hilsen

Lotte med de tre fantastiske

hestemuler i rød,sort & hvid...

Opstaldning tilbydes i helt nybygget ridecenter tæt på Aalborg centrum se www.ridecentretforaarsvej.dk

0
0
Svar på denne tråd

keep up the good work
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 00:30

Usle forhold for alle dyr skal bare afskaffes. Og hvordan rammes synderne hårdest.....selvfølgelig på pengepungen. Massive bøder her og nu...og endnu mere ønskværdigt.... en tur ind og ruske tremmer! Men sådan fungerer det stadig ikke i Dk.

Og det hjælper absolut heller ikke at venlige mennesker køber dyr op af medlidenhed og dermed "fodre" maskineriet. Vær istedet temmelig kritisk - og fald ikke for sælgers blødsødne snak som hvorvidt en moster blev syg og derfor døde dyrene næsten af sult. Hvis du er tvivl...så besøg stedet flere gange - tag din dyrlæge eller anden sagkyndig med.

Køb kun af handlene/avlere/kommisioner/private som har sunde dyr og gode forhold. Er det en ældre person der bare ikke kan klare det længere, så tilbyd at hjælpe med en fornuftigt løsning.

ENDELIGT

Rigtigt flot arbejde.

Mvh

Mona

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med de kvæg?
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 00:37

Hvad med de kvæg i baggrunden?

Jeg synes at kunne spotte mindst to?

Mvh

Mona

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 08:12

Det er lige til at tude over.. At se deres blikke :-( Ville ønske jeg havde mulighed for at tage et par stykker, men har hverken økonomi eller plads til det. Men det er betryggende at vide at hestene har bedre tider i sigt Godt der er nogle der gør en forskel, det tager jeg sk* hatten af for. Gid jeg kunne gøre det samme.

Det er belastende at sidde og kigge på de dyr og så vide jeg ikke er i stand til at gøre noget for dem men så er det godt der er en masse andre mennesker!

Håber sådan det kommer i Operation X!! de skal bare ned med nakken de usle handlere

Marco

~ Bidløst equipage ~

0
0
Svar på denne tråd

iuytrtyuio
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 10:32

nu ved jeg ikke hvor i nordjylland i er fra men jeg er fra svenstrup og hjælper gerne vis jeg kan.. Så må I sende en privat besked vis jeg kan gøre noget..

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 12:31

Har ejeren af disse dyr sat en annonce på galleriet, så er de nok nærmest til bortgivning, da alle jo kan se de er i en dårlig forfatning. Jeg ville betragte sådan en annonce som et råb om hjælp.

Skulle man gøre noget fornuftigt, så er det ikke at råbe i EB, men at få dyrenes værn ind over sagen, eller hente samtlige dyr.

Hvis jeg vidste hvor de stod, så ville jeg da gøre hvad der stod i min magt for at hente dem og få den opstaldet rundt omkring, hvis der er mere end 15 stk.

Jeg er helt sikker på at mange herfra godt ville hjælpe med en skilling, til at få rettet op på de som kan reddes og aflivning af resten.

Hemmelige grupper på FB hjælper intet, der skal handling til og ejeren af de heste er sikkert fornuftig at snakke med, hvis man tager tingene fornuftigt og ikke råber mishandler.

Så er der snart jul

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

Usselt
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 12:53

Hej jer alle..

Synes at det er super godt at, i tager initiativ til at få stoppet denne usle heste handler.

Jeg byttede i 09 min DV hoppe, med min nuværende hest, hos denne hestehandler.

Jeg kontaktede dem via telefon og fortalte at jeg var intra i et bytte med en hest de havde en annonce på HG. Jeg var på daværende tidspunkt ikke klar over at de havde dette ry. Jeg var oppe og se Handlerens kone,kæreste eller hvad hun er, ride stævne på hesten.

Undrede mig lidt over at folk kiggede sådan på mig når jeg stod og snakkede med dem, men ja nogen folk kan jo ikke li hestehandlere, med det vidste jeg ikke de var på dette tidspunkt. vi aftalte at hoppen som jeg kom med ville ind gå i deres avl af danske varmblods heste. Jeg fik min DSP med hjem som i øvrigt nok var dopet da vi så på ham, men jeg blev glad for hesten og tog ham med hjem. Hesten har ikke let ved at holde hovedet stabilt under galop træning, men dette fik jeg af vide at var fordi at hesten havde fået fjernet en ulve tand, ca. en uge før. Så jeg red ham meget løst da jeg fik ham hjem.

Undrede mig over at problemet ikke forsvandt, så kontaktede min dyrelæge og fik ham undersøgt i hovede og røv. Hesten havde ikke fået fjernet nogen ulvetand og dert var ikke ar efter denne sigende operation der skulle være foretaget. Det skal lige siges at der blev fortalt at hesten skulle have været pirat hingst inden for DSP, og skulle være blevet kastereret først som 10 års. Skulle have gået op til LA6 Dressur.(kontaktede derefter avleren, som kunne fortælle at hesten blev kastereret som 2 års). Godt et halvt år senere fik hesten en halt hed, som gjorde at hesten stod stille i godt 18 uger, da der blev taget røngten af alle 4 ben, det viste sig at hesten havde spat i begge bagben, påbegyndene.

Dette blev heller ikke oplyst. Det gør mig et eller andet sted rigtig flov, at fortælle dette, men man kan jo kun stole på folk til tænderne, hvilket man ikke kan hos dem.

Jeg har stadig hesten og er glad for at jeg nu kan give ham den rette behandling, og med hjælp fra min træner få ham til at slappe af i galop træningen. hvilket har været en meget lang og sej kamp.Hesten skal aldrig til sådan et sted som dette, han bliver hos mig.

Dette er nok kun en historie af rigtig mange som folk kan berette fra stedet..

Synes det er godt der bliver taget hånd om dette...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 15:18

Stakkels dyr...

Godt hoppen og føllet er kommet til nyt hesteliv.

Men som jeg forstår er de andre heste ikke kommet væk eller???

For henter da gerne en og giver den en ny start på livet!!!

mvh Stina

0
0
Svar på denne tråd

Vi har alle sammen et ansvar
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 16:41

Hvis jeg fornemmede at min nabo var så langt ude at hans kone, børn eller dyr led overlast eller vanrøgt, ville jeg gøre noget ved det og prøve at hjælpe. Mennesker er langt ude når de ikke længere overskuer at passe deres dyr! Jeg tror ikke at der findes ret mange samvittighedsløse mennesker, men til gengæld er vi mennesker rigtig dårlige til at tage medansvar for hinandens liv, når det går ned ad bakke og ender så ulykkeligt som det ind imellem gør. Hvor er naboer, genboer etc. i sager som disse?! De ved jo godt hvad der foregår - Men vi mennesker er rigtig gode til at vaske hænder, når det går andre mennesker så ringe! Vi er blevet et samfund hvor enhver har nok i sig selv og sit eget - og "at pudse sin egen glorie" - det er vi også rigtig gode til. Hvor er ansvaret for andre mennesker og deres trivsel blevet af?! Flere og flere får lov til at gå i hundene - både hvad angår dem selv og deres nærmeste omgivelser uden at nogen opdager det - for hvad kommer det os ved. Det er først når sagerne så kommer frem i medierne fordi det gik helt af sporet - så er vi ikke sene til at skælde ud, håne og "vaske vores hænder". Dette blot et lille hjertesuk (også til mig selv)

Hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd

Men det
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 17:02

er tankevækkende at HN valgte at slette min tråd i Søndags, da jeg forsøgte at finde ejeren til en MEGET tynd ifolet hoppe som var udlånt til selv samme sted!!

Vi fandt hende heldigvis alligevel, til trods for HN manglende støtte!

Hvis ikke HN vil hjælpe hvem kan så, mener HN er da et hesteforum som gerne hjælper heste i nød ?? Eller?

Det samme gælder iøvrigt HG! Som også valgte at slette tråden, men som til at starte med ikke ville slette den møg klamme annonce..

Er bare ikke iorden!

Men nu hvor vi sammen med Nyt Hesteliv har fået de syge mennesker på forsiden af Ekstra Bladet, så har fløjten fået en anden lyd..

Margit

0
0
Svar på denne tråd

Hej Christina
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 17:11

Det vil jeg ikke helt give dig ret i. For ofte har naboer meldt de dyremishandlere, men der sker bare ikke rigtig noget før dyrene næsten, eller er døde. Og disse heste har sikkert aldrig været udenfor en dør, og så er det jo ikke nemt for andre at opdage noget eller hjælpe. Jeg vil så nærmere sige- hvorfor kontaktede ejeren af hestene ikke selv nyt hesteliv da krisen begyndte at kradse, og bad om hjælp eller prøvede at forære hestene væk, i stedet for at sulte dem, og lade dem gå i sit eget møg.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 17:14

Fordi det her handler om PENGE!!!!

Det her er kyniske hestehandlere som er lige glad med om hesten bliver tilset af dyrlæge eller falder død om! Det drejer sig KUN om penge!!!

Hestebokse udlejes i Fredensborg

se mere på www.graftebjerg.shutterfly.com

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på min profil.

Dv Hingst efter De Noir/Landgraff I

0
0
Svar på denne tråd

Link til annonce
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 20:07

Er der et link til artiklen i EB??

I er seje. Også jer der tilbyder hjem eller hjælp, jeg håber I får chancen for at give en eller flere en ny start.

I wish I could be in charge of all the chocolate but, of course, I cannot because of my atheism.

Dr Bernard Hazelhof told me you should never weigh more than your refrigerator..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 20:11

Jeg har ikke dirkete kontakt med dem, men er venner med dem på hg. Jeg har længe fulgt deres heste, da jeg ikke var helt vild med de ting de lagde ind. Bla en video hvor de først filmer hest og rytter i dressur, derefter hest og rytter i spring, og derefter løssprang hesten højt, og stadig med både sadel og hovedtøj på.

Jeg sprugte dem og det var filmet samme dag, og kommenterer udstyret ved løsspring. Svar: ja samme dag, hesten er i god form, og ja de har flere gange løssprunget sådan uden der er sket noget. Jeg ved godt det ikke er store alamklokker, men brød mig ikke om det.

Desuden har jeg længe undret mig over at trods 7 hesteprofiler ved jørgen på hg, er der ikke et eneste fra stalden, heller ikke i hans fotoalbums.

Jeg har hørt deres grund til de forfærdelige billeder, der er fundet frem, er at de ikke er fra deres stald men de hjælper en mand med at sælge dem. Hvor vidt det er sandt ved jeg ikke, men da annoncen eksisterede på hg, var det det samme svar der blevet givet når folk kommenterede billederne.

Uanset hvis heste det er, håber jeg de snart bliver fundet og får et godt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

vil bare..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 20:20

give jer der kæmper en række af disse

Mvh. Pernille

RIP Elskede Denver.

Masser udstyr sælges..

www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=413516

0
0
Svar på denne tråd

vil så gerne
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 20:20

vide hvem det er. Har haft en del kendskaber til forskellige handlere, og har selv været meget uheldig, hvor jeg vandt min nu afdøde hest tilbage, men kunne nemt tyder på, at det er disse to som er på spil igen..

Mvh Henriette

0
0
Svar på denne tråd

1345789
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 20:31

Ifølge en gruppe på fb hedder der bl.a. disse navne på hg:

Søren p
A B
Jørgen A
Stald Norup

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 09:40

Jeg ved tilfældigvis hvem de er og hvor de bor. Sikke noget svineri og stakkels stakkels heste . Havde jeg plads og råd tog jeg dem allesammen hjem til mig. Håber de bliver frataget retten til nogensinde at have med dyr at gøre igen.

Med venlig hilsen Annemette.

0
0
Svar på denne tråd

under al kritik....
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 10:10

at de heste ikke er fjernet inden for samme døgn dette svineri opdages...... tænk at vi i dette velfærds samfund ikke er i stand til at handle hurtigere.

Ejerne som behandler dyr sådan burde omgående i fængsel samt fratages retten til at holde dyr for resten af deres usle liv.

Og i øvrigt tildeles en bøde som svarer til det det koster at få dyrene på fode igen.....

0
0
Svar på denne tråd

Lene 1
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 18:31

Lene 1: Helt enig

Med venlig hilsen

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Lene 1
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 21:39

Problemet med at få dyrene fjernet er jo, at ejeren flytter dem rundt så myndighederne ikke kan finde dem. De er flere hestehandlere, der arbejder sammen om det, så hvis myndighederne én gang har været der og sandsynligvis kommer igen for at tjekke op, ja så er hestene byttet ud med nogle andre, som de sørme lige har fået hjem i går! :(

Med venlig hilsen

Anne Sofie Jørgensen

tinkerhoppeføl fra 2010 sælges

blandingshoppe fra 2009 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Myndigheder og
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 02:51

problemet er faktisk at myndighederne melder deres ankomst :-(

Derfor har meldte individer mulighed for at flygte med deres dyr.

IGEN.....dyrepoliti der vil noget og kommer uanmeldt.!!!

Det er slut med at bidrage til DB´s fede julefrokost.

MonaK

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 08:52

Jeg blev kontaktet af Jørgen A på HG for nogle måneder siden, da jeg havde min 2-års pintohingst til salg.

Gudskelov at jeg ikke svarede ham .

Rigtig flot alle jer der hjælper. Sig også til hvis jeg kan gøre det mindste.

Line Rønn

Norddalens Ronaldo

Man kommer altid længst med sandheden!

Malerier sælges - Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

fra en der har været på staldnorup
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 23:18

Gitte J

VIP
Rystet

Har netop lige været oppe hos stald Norup for at se til min pony, kan kun skrive at jeg er dybt rystet over hvordan alt dette er blevet kørt op i en spids. Jeg så 7 fine heste hvor ikke en manglede sul på kroppen !!! Håber der sidder nogen med en meget dårlig smag i munden rundt omkring. Kan ske denne omtalte Twain manglede noget, det kan jeg ikke udtale mig om da den var blevet hentet. Syntes ejeren skal få nogle billeder taget og lagt ind så vi kan se beviser for at den stadig er tynd eller om de rent faktisk havde fået den på rette køl igen...

et sted med glæde og masser af humør

0
0
Svar på denne tråd

Men...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 18:01

...netop nu er der jo også en masse debat om dem, de ved folk holder øje med dem, så selvfølgelig står der ikke de tyndeste heste, når Gitte J, som i øvrigt havde meldt ud, at hun ville komme, så kommer og kigger til sin pony.

Det giver jeg ikke ret meget for, når der er så mange ting der pejer på, at tingene er helt, helt anderledes hvis man dukker uanmeldt op en dag, hvor de ikke lige har været i mediernes søgelys!

Med venlig hilsen

Anne Sofie Jørgensen

tinkerhoppeføl fra 2010 sælges

blandingshoppe fra 2009 sælges

0
0
Svar på denne tråd

til alle
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 18:41

når ja det er der for ejer til låne hopper de altid er velkommen vis de er i området det da også forde at jeg skjuler min heste. og nu er det jo det også sådan at hestens værn og dyrenesbeskyttelse ringer og siger det kommer jo og de har aldrig haft noget at sætte en finger på ved os. og jeg har kun de heste der er på min og josefines profil på hestegalleri. så nej jeg har ikke heste andre steder og det har jeg aldrig haft. men igen kan men se bliver der skrevet en sandhed tror i jo ikke på det i tror kun på det i selv ville, og jeres egne løgne og fantasier.

et sted med glæde og masser af humør

0
0
Svar på denne tråd

Folk der behandler
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 20:00

deres heste på den måde, skulle have samme behandling !! ;( Uhh det gør mig vred/harm !!

Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT!

Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 21:00

Ja det skrækkelige er at der ikke sker en skid!..

Der er alt for mange hestehandlere der har adskillige sager på nakken, og hvor hestene går rundt og ligner afpillede øg.. Men der sker ikke spor..

jeg tager hatten af for dem der har lyst til at gøre en forskel.. Men jeg håber også de tænker sig om inden de hænger folk ud, og har deres oplysninger fuldstændig i orden..

Men hatten af for jer flittige folk...

Hilsen Stine

Stutteri Rø- WM-Ponyer i smukke farver

Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC

Salgslisten

WPBR hoppeplag 2 år

Welsh Mountain hoppe 5 år (ifol og tilredet)

Welsh mountain hoppeplag 1 år

0
0
Svar på denne tråd

Kendskab til
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 21:41

den hestehandler, som er omtalt har jeg heldigvis ikke. Men tak alligevel.

Bare lige en information.

Mvh Henriette

Mor til den dejligste pige født 3/10-2008

Og ejer til den lækreste Hest Roosgårdens Picasso og min gamle hoppe på 26 Zarqa.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 22:32

når ja det er der for ejer til låne hopper de altid er velkommen vis de er i området det da også forde at jeg skjuler min heste. og nu er det jo det også sådan at hestens værn og dyrenesbeskyttelse ringer og siger det kommer jo og de har aldrig haft noget at sætte en finger på ved os. og jeg har kun de heste der er på min og josefines profil på hestegalleri. så nej jeg har ikke heste andre steder og det har jeg aldrig haft. men igen kan men se bliver der skrevet en sandhed tror i jo ikke på det i tror kun på det i selv ville, og jeres egne løgne og fantasier.

Som Norup skriver så ringer både Dyrenes Beskyttelse og Hestens værn INDEN de kommer. Og de har aldrig en finger at sætte på noget!

Men hvorfor er det lige at DB og HV kommer så tit?

De kommer sjovt nok ikke hos mig...

Jeg kan kun tro at det må være fordi der er mange anmeldelser på stedet eller der må være en grund til at de skal tjekke op igen.

-så vidt jeg ved fik I også påbud om at fjerne de heste fra spiltove, da det er ulovligt at holde hest i spiltov iflg den nye hestelov.

0
0
Svar på denne tråd

underligt
Forfatter: 
Dato:  16-02-2011 11:09

Der står her en MEGET tynd ifolet rød hoppe, samme hoppe er der sat billeder ind af på opslag og billeder dagen efter den er kommet hjem og efter dyrlægen har tilset den. og han siger foderstand er OK.. Hvordan kan i så få det til MEGET tynd?

Der kan sagtens være sket en masse fusk og dyreværns sager, men historien falder bare lidt til jorden når folk blir draget i tvivl. og det tror jeg rigtig mange bliver, når i skriver om feks en meget tynd hoppe i har hentet og dagen efter siger dyrlægen at foderstanden er ok. det er altså ærgeligt =(

Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-02-2011 15:45

Norup: Hmm "sjovt nok" har der aldrig været nogle fra hestens Værn eller Dyrenes beskyttelse og skulle tjekke mine heste...

Hvorfor kommer de overhovedet og tjekker op?????? De må da have en begrundet mistanke, siden de finder det nødvendigt!

Hvis man er i søgelyset på den måde, så må der da være noget om sagen. Og så mange mennesker med dårlige oplevelser tidligere kan da ikke være galt på den.

Team Starlight´s

Starlight´s Sidney & Kristina

SAVNET

<3 Hvil i fred lille Sidney <3

28/4-04 - 4/10-10

Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er lukket.
Forfatter: 
Dato:  17-02-2011 21:35

Tråden er låst for yderligere indlæg pga manglende dokumenation for de alvorlige påstande.

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider