Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp!! Min hund, måske skab??
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 21:28

Hej HN

Jeg har virkelig brug for lidt hjælp!

Min hund har hele dagen gået rundt, og ikke vidste hvor han skulle gøre af sig sig. Han går og piver, lægger sig ned og rejser sig op igen, og render ind og ud af haven. Klør sig kraftig på maven og halsen, ryster på hoved hele tiden. Klør også sine øjne tit.

Vi tror han har lidt øjen betændelse, og har vasket det med kamilete. Vi har renset hans øre. Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre med ham. Når vi er ude og gå gider han dårlig at bevæge sig, men her hjemme render han rundt. Vi tænkte lidt på ræve skab, da det desværre er kommet tilbage i vores by. Men han render ikke rundt i buskende.

Han er en New Foundlænder på 2 år, som plejer at lægge undenfor stort set hele dagen, og når vi går tur, plejer han at løbe lidt rundt.

Håber der er nogle der kan hjælpe

Hilsen Sally

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 21:30

dyrlægen kan helt sikkert hjælpe. Stakkels vovse god bedring til ham.

og ja! Gu mener jeg det!

0
0
Svar på denne tråd

hvis du har
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 21:31

mistanke om skab skal du ha ham til dyrlægen , så i kan få noget at vaske ham i og har i mistanke om øjenbetændelse skal i ha noget øjensalve til ham , i risikere at gøre det hele værere ved at vaske i kamille.

Vh Berit

Knight bareback med trygfordelende underlag sælges

tinker hoppeplag Cliona årg 2010 sælges med papirer.

super lækker kat 1 pony Fandango sælges

Pb for yderligere oplysninger

www.jlt-tinkere.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vores hund
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 21:32

fik skab for 5 år siden, og det kom pludseligt.

Han kløede sig meget, og jeg så at han begyndte at blive skaldet.

Så en tur til dyrlægen og en pebret omgang behandling.

Vi har ikke mange ræve hos os, men han fik det alligevel.

God bedring

0
0
Svar på denne tråd

skab og kamillete
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 21:42

som det er sagt ovenover kan kamillete gøre en øjenbetændelse langt værre da der er små plantestykker i kamilleteen.. rigtig træls at få ind et i forvejen betændt øje...

når hunde pludselig begynder at klø sig (evt. tabe hår) skal man være meget opmærksom på parasitter.. (men det er i jo allerede og det er super!)

lopper vil som regel klø værst i nakken og lige over halen på hunden... (men angriber over det hele..)

hunde der får skab, vil først begynde at klø sig og være rastløse uden at der som sådan er noget at se... det breder sig over hele kroppen, men der hvor det er værst (hårtab) er omkring øjnene, på benene, på ørerne og på maven... simpelthen fordi pelsen her er mere sparsom og dermed hurtigere falder af end den tykke pels...

igen kan det være en allergisk reaktion. er det ikke væk i morgen, og er der ingen lopper at se, er det altså til dyrlægen og få lavet skrab af huden, evt. blodprøve, for at se om der er parasitter eller allergiske reaktioner.

men jeg kan ikke helt forstå, hvis din hund har gjort det hele dagen som du beskriver, at du ikke har ringet til dyrlægen og spurgt hvordan og hvorledes.. det koster jo ikke noget at ringe og spørge? det sender de i hvert fald aldrig en regning på til mig...

www.kl-foto.webs.com

tag endelig et kig :D

0
0
Svar på denne tråd

er blevet værre
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 22:21
Det er blevet værre hen på aften, han klør øjne hele tiden, de er også helt hævet op. Helt afgjort vi ringer til dyrlægen imorgen,
0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 22:30

Stakkels vovse.

Afsted til dyrlægen med den.

God bedring med ham. Det må være så forfærdeligt for en hund at det klør hele tiden :Sd Ligesom når man selv klør og klør

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider