Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Slagtepriser pt . (hest)?
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 14:19

Hvad får man pr kg i disse dage ?

Vi er ved at overveje for og i mod ang slagt af vores 2 Shetlænder- lignende hingste.

De fejler absolut ingenting og er enormt børnevenlige og vant til børn og i det hele taget rigtig nemme at have med at gøre.

Vi har egentlig tænkt på at give dem væk/sælge dem for et symbolsk beløb.

Men på den anden side så ved man heller ikke hvad der venter de 2 senere hen i livet. Jeg bliver trist ved tanken om at de kan ende som kastebolde og sågar som markedsheste.

Så hellere slagte og have ro i sindet.

Men det er lidt en svær beslutning.

Vi har egentlig sat dem på gul og gratis, men men men....

Malene, Stutteri Nørreheden, avl af DV og Welsh

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 14:21

Så vidt jeg har læst i forskellige tråde på HN, så får man ikke penge ud af at få shetlændere slagtet da de er så små.

0
0
Svar på denne tråd

slagtepris
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 14:35

Man kan godt få slagtet en lille pony, men man skal ikke regne med at få noget for den, jeg tror du skal være glad hvis du kan komme af med den til slagteren og i er kvit.

Den er jo så lille og et stort arbejde at slagte.

Du SKAL dog have pas/chip på dine ponyer hvis de skal slagtes, også selvom de måske pga alder ikke skal have det før om 1 år, men til slagt skal ALLE have det.

Jeg har dog hørt om en slagter der tager imod uden chip, men bruger så kun kødet til hundemad.

Du kan jo også kontakte zoo og donere dem der, mener nogen zoo tager imod selvom dyret ikke har pas.

Aflivning/daka er ren udgift.

Jeg forstår godt dine overvejelser, jeg har selv 3 små blanindgshingste jeg overvejer det samme med, de er flotte (alle brogede) og søde og kælne, 2,5 & 3,5 & 10 år.

Hesten ved jo ikke hvad der skal ske, det gør ikke ondt og så VED du den har det godt altid (hvis man kan sige det sådan).

Vi spiser jo dagligt dyr der er slagtet som sunde og raske, både køer/grise/kyllinger osv, så hvorfor ikke en hest.

0
0
Svar på denne tråd

Chip og pas
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 18:25

Okay den der "lille" detalje ang chip og pas havde jeg så lige overset.

Hmm måske de skal blive løvemad.

Malene, Stutteri Nørreheden, avl af DV og Welsh

0
0
Svar på denne tråd

Zoo......
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 21:19

Tager dem også kun hvis de har en ok størrelse.

Hilsen Golda Showers

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider