Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nogen der har en hunkat med killinger?
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 10:26

Hej ænder,

Jeg står lige nu i den situation, at jeg prøver at opfostre en killing. Killingen er kun 1 uge gammel, og var blevet fundet kold og forladt i en lade med to søskende, som desværre var døde :-(

Jeg vil utrolig gerne lokalisere en ammemor til den lille, så hvis du har en hunkat med små killinger i nærheden af København, vil jeg utrolig gerne høre fra dig :-)

Mvh

K.

0
0
Svar på denne tråd

Hej ! Jeg har prøvet at
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 11:03

Google "ammetjeneste til katte". Der kommer nogle forslag frem. Bl.a. racekatteklubber har ammetjeneste, menjeg ved ikke om man kan komme med "almindelige" killinger, men prøv.

Hvis du bliver nødt til at opfostre det lille pus selv så brug en god katte-modermælkeerstatning.

Men vigtigst er det faktisk at når den lille fyr bliver lidt større at du så får fat i en makker til den så den har en at lege med og udvikle sig sammen med. Man ser desværre at flaskekillinger uden kontakt til andre katte meget ofte udvikler alvorlige adfærdsproblemer og det er en skam når man har lagt et stykke arbejde i opflaskningen.

Hvis du ikke har den mulighed at have en kat mere, så er det faktisk bedre, hvor barsk det end lyder, at lade det lille pus sove ind.

Du kunne prøve at kontakte Kattens Værn, det kunne jo tænkes at de har en hunkat med killinger der kunne tage en ekstra i en periode.

Men beholder du den så anskaf en mere. Det er ikke dobbeltarbejde med to katte kun lidt dyrere :-)

Held og lykke med projektet.

Lad os høre hvordan det går.

Mange hilsner

¨Helle

MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER

Mor til Lenette Martinore født 1991 :-)

0
0
Svar på denne tråd

dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 16:28

Du kan kontakte dyrlægen, de har noget erstatningsmælk til katte - det er bare hårdt arbejde.

god fornøjelse - det er det hårde arbejde værd

jette

Ledig plads i løsdrift

Ponyboks og pony løsdrift ledig

se mere på www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

www.staldmoellegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 17:06

Jeg passer killingen for kattenes værn, og de har ingen plejemødre til en killing på den størrelse.. Derfor jeg spørger her. Det kunne jo være, at nogen har en kat det er sent ude med killingerne.

Som det er nu, så får den skam mælkeerstatning hver tredje time. Jeg bruger en fugtig klud for at stimulere den til at komme af med sin afføring, men har lidt problemer med, at få den til at tisse.. Nogen der ved noget om det?

Tak for svar :-)

K

0
0
Svar på denne tråd

Muligvis
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 19:53

Om det kan lade sig gøre, når killingen er så ung, ved jeg ikke. Men vores hunhund lagde mælk til på et døgn, da hun overtog en killing fra vores kat.

Vi bor ved Faxe, så det er jo et godt stykke vej, men er det noget vi skal se nærmere på, så send mig en besked.

0
0
Svar på denne tråd

Er du sikker
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 20:12

på at den ikke har tisset? Måske har du bare ikke set det idet du fører kluden ned over. Der er jo ikke meget farve på, jeg synes det sværeste er at få afføring.

MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER

Mor til Lenette Martinore født 1991 :-)

0
0
Svar på denne tråd

tisse...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 20:34

Du kan prøve at nulre forsigtigt med en vatpind, der kan du se det :)

0
0
Svar på denne tråd

Råd....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 21:10

Gode råd kan du måske få via http://www.hittekilling.dk

Enten hjemmesiden eller tlf.

Og ellers så prøv at spørge på et par kattefora, http://www.kattegale.dk http://www.kattegalleri.dk etc.

De fleste opdrættere (racekatte amme tjenesterne) tager nok næppe en ukendt killing ind pga risiko for sygdomme (dødelige som f.eks. katteaids)

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider