Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kan vi rykke for svar?
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 11:42

Det er ingen hemmelighed at vi havde problemer med tidligere udlejer, som nu, efter vores fraflytning har lavet en "helt hen i vejret"-fraflytningsopgørelse hvor han bl.a. opkræver os for ting der i lejekontrakten står at vi ikke hæfter for ved fraflytning, da disse ting ikke var nye ved indflytning.

Se bl.a. denne tråd:

www.heste-nettet.dk/forum/1/2129404/ 2129404/

- til den tråd kan det nævnes at LLO fortæller os at det er udlejer selv der hæfter for udskiftning af låse, da det er ham der vælger at skifte dem selv om alle nøgler var afleveret og intet var defekt.

I fredags var det 2 uger siden vi sendte vores indsigelse til dem, men hvornår kan vi forvente at høre noget fra dem?

De har modtaget den, for i den stod bl.a. at de ikke havde overholdt deres egen aftale (i kontrakten) med tilbagebetaling af varme/el-regnskab som skulle være sket i august (over 5000 kr.).

De penge var at finde på min konto sidste fredag, så vi ved at de har modtaget indsigelsen.

Men vi har ikke hørt fra dem siden.

Vi vil gerne snart have vores penge/depositum retur, da det nu er snart 2 mdr. siden vi flyttede derfra.

Hvad kan vi gøre? Kan vi rykke dem for et svar?

(Jeg har skrevet til LLO, men der kan godt gå nogle dage inden vi får svar derfra, så tænker om der er nogen herinde der ved noget)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 12:35

Udlejeren af min gamle lejlighed havde heller ikke sit på det rene. Jeg trak dem i huslejenævnet og fik først efter 3-4 måneder et endeligt og tilfredsstillende resultat.

0
0
Svar på denne tråd

tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 12:44

jeg tror du skal bevæbne dig med en meget stor tålmodighed og måske en god advokat.

min kærste og jeg, er pt gennem det samme med KAB som vil have 45000kr til udbedring af skader og slid efter vi har boet i boligen i over 10år(8år= gratis istandsættelse og vedligehold ved fraflytning) og at skaderne/slitagen efter proffesionel vurdering ikke engang overstiger dipositummet(16000).

det er 2½år siden vi fraflyttede og vi har også klaget og klaget og rykket og rykket, men de er for dumme(ja, undskyld, men det må da være det som er galt), så hav en tålmodighed større end søren ryge og en agressiv advokat, så skal det nok gå iorden, spørgsmålet er bare hvor hurtigt.

men du skal nok forvente et svar omkring 1-2 uger efter nytår, for da er alle poster gjort op i boligselskabet og restancer ol. bliver registreret maskinelt og sendt ud.

vi har de sidste 2 årsskifter fået en ny opkrævning og troligt har vi klaget over dem, men intet sker før næste årsskift, så det bliver spændende for os at se om vi får endnu et brev fra KAB her til Januar.

held og lykke med kampen, håber at det lykkes.

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T

0
0
Svar på denne tråd

du kan godt rykke
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 12:48

men er ikke sikker på det hjælper. Vi var ude i en sag mod min kærestet tidligere udlejer det tog godt og vel 2 år før den blev afgjort, og vi var i retten med ham. Det tager sin tid med nogle ... især hvis de er stædige og nægter alting .. :/

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

udlejning
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 12:55

Hov, jeg skal lige huske at nævne at det er privatudlejning og ikke gennem et boligselskab. :)

0
0
Svar på denne tråd

privat privat
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 12:57

Det her var også privat :/

håber i kommet hurtiger ud af det end vi gjorde ... det var et helvede, manden begyndte at melde os til kommunen for ikke at passe vores børn og lign. Jamen come on ....

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

privatudlejning
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 13:02

så får du fat i en rigtig god, gerne kendt advokat(med speciale i bolig og udlån), som sender et brev, så plejer der at ske ting og sager. privat personer er utrolig lidt glade for advokater.

det koster lidt ca 500-1000kr, men er mange gange givet rigtig godt ud.

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T

0
0
Svar på denne tråd

udlejer
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 13:07

Jeg har haft nogle tråde om ham udlejer før... Noget rart menneske var han ikke:

www.heste-nettet.dk/forum/1/2101530/ 2101530/

www.heste-nettet.dk/forum/1/2096391/ 2096391/

Er så glad for at vi er flyttet derfra! :)

Tak for jeres besyv, kom endelig med flere råd! :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider