Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp -min hvalp tisser i søvne
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 22:44

Hej Allesammen,

Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe..

Vores labradorhvalp på 3,5 mdr. tisser mens hun sover.. Vi fik hende da hun var 9 uger, og har været til dyrlæge med hende. Først fikhun en 8 dages kur mod blærebetændelse, og i onsdags anbefalede dyrlægen så at skifte foder til et af de dyre mærker. Det skulle åbenbart hjælpe nyrens evne til at gøre hvad den nu skal..

Vi har haft 2 hunde før, den sidste var også en tæve. Hun var dog 5 mdr da vi fik hende, og vi har aldrig oplevet - eller hørt om nogen der har oplevet noget lignende.

Har I prøvet at have sådan en sød lille - men helt vildt utæt hvalp?

Det skal siges at vi desværre ikke tænkte så meget på om det var stueopdræt - og hun er opvokset ude i en spåneboks.

Normalt tisser de jo ikke hvor de sover - men Molly tisser næsten hver gang hun sover, uanset hvor meget hun er luftet lige inden.

Jeg går hjemme, så hun er ude rigtig mange gange og tisser altid flere gange når hun er ude.

Hjælp hjælp, det er så frustrende at hun er så ulækker våd af tis på låret når hun vågner, hun kan jo ikke gøre for det, lille pus. Heldigvis kan hun godt lide at bade, men det ville nu være skønt hvis hun blev renlig i det mindste når hun sover.

0
0
Svar på denne tråd

Giv tid....
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 11:01

Jeg har godt ikke selv oplevet hund, der tissede i søvne, men det tager tid at lære at holde blæren lukket, så selvom det er træls, så lad tiden arbejde for dig og vend den rundt og vær glad for, at hun tilsyneladende er meget tryg, når hun sover, så hun glemmer alt omkring sig.

Har oplevet det på flere hunde ved gensynsglæde med folk på besøg, at de bliver så glade for at se en person, at de glemmer at "holde på tisset", men som regel er det noget, de vokser fra. Min tidligere hund (border terrier) blev ved med det, indtil han var 2½, mens hans far havde gjort det, indtil denne var 4 år gammel. Med nuværende hunde (shih tzu) har jeg oplevet det en enkelt gang med den lille på 1 år, hvor en veninde på besøg åbenbart gav så meget glæde, at hun glemte at holde på tisset. Og der er bare ikke andet at gøre end at ignorere, tørre op og så ellers vente x antal måneder/år, til det holder op....

Kan forstå på dit indlæg, at din hund har været omkring dyrlægen, så der ikke skulle være nogen fysisk grund til det. Du må vist bare holde ud og så sørge for, at hun ikke sover i en rum, hvor der er koldt. Og så ellers nyde det ekstra samvær med hende, som besværet med bad mv giver... Evt. kan du gøre et forsøg med i løbet af dagen at strække tiden mellem tissepauserne, således at du på den måde træner blæren til at holde tisset inde lidt længere. - Dette vil selvfølgelig kun have en chance for at virke, hvis ellers hun er renlig til at forstå, at man ikke tisser indenfor.

Held og lykke med det, og nyd nu endelig hvalpetiden med alt hvad den medfører af besvær men ikke mindst glæder ;o)

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

ikke i søvne..
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 11:13

Jeg har heller aldrig hørt om de gør det i søvne, som du jo netop siger, besørger de jo ikke hvor de sover, det er et helt nyfødt instinkt.

Men jeg har oplevet en der netop havde problemer med nyren, det fandt de dog først ud af efter utallige undersøgelser fordi den blev ved med at komme til at tisse lidt i det den rejste sig efter en søvn, så den nåede aldrig at stå op og gøre opmærksom på den ville ud, inden den kom til at tisse, og den var bare så ked af det når det skete for den :( det stod på indtil den var et års tid, jeg kan desværre ikke huske præcis hvad det var der gjorde at de fik det kureret, men de fandt ihvertfald kilden, og den stoppede meget kort tid efter det. Det var en flatcoated retriever de havde.

Så jeg tænker da du skal prøve at følge dyrlægens råd med andet foder, nyren er en vigtig fuktion, hvis det kan være den der er lidt ude af trit pga noget for billigt/dårligt foder, så er det da en virkelig nem løsning.

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar :-)
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 13:03

Tak for jeres svar, ja det er måske ikke et helt dumt bud med nyren, kan jeg se ud fra det du skriver Rikke.

Vi er også godt igang med det nye foder, Hills, og jeg håber selvølgelig at det hjælper.. Men puha hvis hun fortsætter til hun er 4..

God dag til jer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider