Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tilløber kat - hvad gør man?
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 13:31

Vi bor i en mindre by, hvor alle kender alle. Vi selv har en dejlig kat og en hund, der ikke er nem at have sammen med andre dyr.

Sagen er den at der nu er kommet en tilløber kat, og den har besluttet at bo ved os. Den skider overalt udenfor, jager min anden kat og stresser min hund.

Den er ikke ret stor, så jeg tror at det må være en stor killing, den er meget kælen og snakkesaglig og den er ikke tynd og uordnet i pelsen. Det er en hankat, og han lugter meget fælt at urin.

Vi har spurgt alle i nærområdet om de kender til denne kat, og de har alle set den, men ingen vil stå ved at eje den. Vi er jo utrolige trætte af den, og ønsker den kun væk.

Men hvordan gør man lige i sådan en situation? er der nogle steder man kan levere den, så den kan blive "ordnet" og få sig et godt hjem?

0
0
Svar på denne tråd

ang kat
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 13:35

der er altid kattens værn..men jeg ville nok hænge en seddel op i alle brugser osv og lade der gå lidt tid inden jeg afleverer den i kattens værn..vendt evt en uge eller 2 efter du har hængt sedlen op..skriv den vil blive indleveret ved kattens værn efter den og den dato og så se hvad respons du får..

0
0
Svar på denne tråd

bare ikke
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 13:45

... fodre den. Lyder hårdt, men har du først fodret den, er katten dit ansvar, og så er det ikke sikkert at dyreværnet vil tage imod den.

0
0
Svar på denne tråd

øv andres katte..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 13:48

Det er altså øv, når man står med en tilløbende kat, her hvor vi bor bliver de sat af.....

Sidste gang var det en ca. 2 1/2 mdr. meget kælen killing. Jeg kunne ikke selv havde den og ikke finde ejeren.

Ringede rundt til Katteværn m.v.Der blev jeg rådet til at få den aflivet da de ikke kunne magte flere, men samtidelig oplyste de mig om at betalingen var min egen.

Jeg tog så den beslutning at køre til dr.dyr og få killingen aflivet! Hellere det end den skulle gå for lud og koldt vand.

Havde aftale med dyrlægen og kørte så til havnen efter den lille kat, men den var væk. På min vej rundt i byen traf jeg en dreng og hans far der fortalte mig at de havde katten hjemme og den nu hedder Tulle.

Spørg lige om jeg blev glad.

Sådan valge jeg!

hilsen Joan

0
0
Svar på denne tråd

Fik et anonymt tip
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 13:51

Jeg har haft ringet til Ørsted kattehjem, og imorgen kører vi ud med den bette kat til dem.

De tager imod ham ganske gratis fordi han er under ½ år og fordi jeg ikke har fodret ham :-)

Sikke et held, og at der nu er lys forude for den lille dreng..

0
0
Svar på denne tråd

Vi kørte..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 14:53

den til dyrlægen.. Hvad der vider er sket med ham, ved vi ikke..

Katten var øretatoveret, men hverken vi eller dyrlægen kunne læse det.. De ville gerne at vi tog den med hjem, men jeg sagde NEJ..

Vi vil ikke have kat og desuden er det vil ikke vores ansvar bare fordi nogle uansvarlige kattejere ikke kan styre deres kat eller ikke gider have den mere..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider