Jeg har fået "ordnet" begge hænder. Højre hånd for 6 år siden uden problemer. Venstre hånd i september i år, og den driller stadig lidt, dvs. jeg har ondt i cikatricen og får nogle underlige nerve-spjæt plus kan stadig ikke tage fra med hånden (ikke smart, når man skvatter over sin hund og tager fra for faldet med en nyopereret hånd...) Selve cikatricen er også meget meget følsom over for stød/slag og kulde, og der er dage, hvor det føles som om skindet på min hånd er alt for småt. Min læge siger, at jeg skal være tålmodig, for det kan tage meget lang tid for hånden at blive helt "normal" igen - der kan være nogle småblødninger omkring nerverne og i vævet, som giver symptomerne.
Nå, men selve operationen er a walk in the park. Det er lokalbedøvelsen, der er slem. Jeg vil ikke lyve for dig, det gør NULLERNALLER!! Men det er jo heldigvis hurtigt overstået.
V. op. i højre hånd var min lillefinger "vågen" under hele operationen, så der kunne jeg en gang i mellem mærke et lille jag, når kirurgen pillede ved nerverne. Ved venstre hånd snorksov hele hånden, så jeg mærkede intet.
Jeg havde meget ondt i min venstre hånd, da bedøvelsen fortog sig hen på aftenen og blodgennemstrømningen normaliseredes - så jeg lå med den på et bjerg af puder den første nat, så var det ovre.
Jeg gik sygemeldt i 3 uger. Måtte ikke løfte osv. og måtte slet ikke passe mit arbejde, som foregår ved et tastatur...
Held og lykke med operationen!