Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rengøring af komfur?
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 16:57

Hjælp!


Min rengøringskyndige kæreste er rejst til Ålborg i millitæret, og jeg er nu alene om rengøring.


Hvordan fjerner jeg bedst en madrest, som har brændt sig godt og grundigt fast på komfuret?


Jeg har prøvet noget køkkenrenshalløj, og noget rengøringsmidel med micropartikler/slibemiddel i, men ingen af delene virker :-(


HN's husholdningseksperter: HJÆLP MIG, inden min kæreste kommer tilbage og hiver mit hoved af, for ikke at have passet på hans komfur!



A/G's Mataro OX


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilket slags
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 21:09

Komfur er der tale om. Men om ikke andet så virker iblødsætning altid. Er det keramisk så læg en vådklud på og når det så er blødt op så igang med skraberen.




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 21:16

Er det glaskeramiske kogeplader, så plejer jeg at tørre over med en fugtig klud først, for at fjerne "løse rester". Derefter splatter jeg godt med skurecreme på hele komfuret, og så går jeg ellers i gang med en grydesvamp. Jep - en af dem af metal. Modsat hvad man skulle tro, ridser det overhovedet ikke.


Så fjerner jeg skurecreme-rester med en fugtig klud, polerer efter med et rent, tørt viskestykke, og voila: komfuret er som nyt!


Kh

Maria


Mor til skønne Kathrine 24.08.06

Og skønne Frederik 22.03.09


Skal du have lavet dåbs-, fødselsdags- eller bryllupskage?

Send mig en PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 på mit keramiske
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 21:35

Bruger jeg den der "skraber" der fulgte med komfuret, den løsner det grove snavn, derfter vasker jeg bare af med en klud.

jeg har også noget "rensemiddel" beregnet til keramiske kogeplader, men bruger det aldrig.

HVIS der virkelig sidder noget så fast at du ikke kan få det af, så prøv at lægge en fugtig klud med brun sæbe på natten over.

Du kan også prøve med eddike, men det ved jeg dog ikke om komfuret kan tåle..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Komfur
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 22:12

Tusind tak for hjælpen :-) Efter at have brugt alle jeres råd, skinner vores komfur som nyt igen ;-) Men det har krævet en del knofedt!


Tak fordi i har reddet min dag endnu en gang herinde på HN :-)


A/G's Mataro OX


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider