Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Visdomstand. Pris på?
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 10:19

Hej alle.


Er der nogen herinde som er bekendt med hvad det ca. vil koste at få trukket en visdomstand ud?


Her tænker jeg ikke på en operation men istedet en "alm." udtrækning.


Kom gerne med alle input..


Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................


** Boks til pony/lille hest udlejes i god stald 6 km fra næstved.

Se præsentation **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg står...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 10:24


...og skal have fjernet min eneste visdomstand på torsdag, og min far siger omkring de 700-1000 kr. - alt efter hvilken tandlæge :)




NUMSEFISKEN

Equito's Litote

En balanceret diæt = en kage i hver hånd


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 10:28

Det lyder til at kunne være til at komme i nærheden af.


Sagen er, at min tand er begyndt at vokse igen og hele min kæbe er så øm, så øm, fordi tanden vokser skråt bagud.

Den har været ude i mange år nu, og tager sig gerne en lille voksetur en gang om året.

Men denne gang harv det godt nok gjort ondt i hele kæben, ikke tanden, men kæben....

Såå... Jeg må nok have fat i tandlægen på mandag


Men efter 3 dyrlægeregninger på en måned, er der ikke mange penge at rutte med.....


Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................


** Boks til pony/lille hest udlejes i god stald 6 km fra næstved.

Se præsentation **

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 10:32

Min sad godt fast med lange rødder og det kostede 1800kr. at få den ud.

Jeg fik også taget to hold billeder af den, for at være sikker på alt kom med ud.

Er du medlem af Danmark, så betaler de det halve ca.


Så er der sommer igen

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641


Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 10:34

Nej, er desværre ikke medlem af Danmark....


Det har aldrig været nødvendig, - før nu...


Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................


** Boks til pony/lille hest udlejes i god stald 6 km fra næstved.

Se præsentation **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Visdoms tand
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 11:02

Avav, jeg døjer også med en visdomstand som snart skal dø! Det er mig eller den, for den tager snart livet af mig



Godt råd: Meld dig ind i Danmark ;-) du kan ikke melde dig ind hvis du først får en sygdom, og de giver altså nogle rigtige gode tilskud. Og det er kun et spørgsmål om tid før vi alle får brug for det. Hvad hvis du nu fik kræft? Er det så ikke lækkert at vide at man får tilskud på 100.000 kr, som feks. kan gå til at rejse udenlands til den bedste behandling?


Ikke for at blande mig, men de er altså ret gode at være medlem af :-)


A/G's Mataro OX


0
0
Svar på denne tråd
 
 Visdomstand
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 11:04

Prisen kommer an på hvor tanden sidder og hvor svær den er at trække ud.

Jeg fik trukket en ud i overmunden, og mener jeg gav 380 kroner. Men der var heller ingen komplikationer..

0
0
Svar på denne tråd
 
 visdomstænder
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 15:22

Da jeg for snart 8 år siden fik fjernet to operativt kostede det mig lige knap 2000kr per tand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fik fjernet 2
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 18:53

Jeg fik fjernet 2 i går...


Samlet 2.500 kr - den ene gik fint, den anden blev opereret ud og det hele tog 1 time og 15 min.

Den i undermunden sad fast om kæben og der blev vel taget ca. 6 røntgen billeder.


Mvh. Gitte


Gfoto.dk

Hestefotograf


StaldOlsen.dk


Til salg:

GO Webmaster, DSP hingsteføl, se mere her

Feldholms Doughty, 5 årig Dartmmorpony, se mere her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er faktisk
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 09:08

en bestemmelse om at alle skal kunne have råd til at få trukket en tand ud. Derfor er tandudtrækning noget nær den billigste tandlæge-ydelse der findes.


Tror jeg gav 4-500 kr for at få min trukket ud inkl. bedøvelse, miljøafgift osv.


Så da jeg troppede op havde jeg en voldsom tandpine. Udtrækningen var lynhurtig og smertefri, det løste problemet og jeg havde ikke ondt bagefter så jeg er absolut modvægt til alle de horrible visdomstand-historier der findes.


Kan dog anbefale at få taget et røntgenbillede så man er sikker på at der ikke er kroge på rødderne og at tandlægen ikke må opgive undervejs og videresende til operation. Jeg havde allerede fået taget de billeder tidligere.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.


http://www.alby-horses.com/


Godt hø købes. Nær Ringkøbing eller leveret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 10:46

Hej.

Tak for alle jeres svar.


Jeg skal have ringet til min tandlæge imorgen og have en hurtig tid, for det her gør da godt nok ondt.


Men det er så kun den i overmunden som gør ondt, og den er også næsten helt ude, så jeg tror der er tale om en regulær udtrækning.-Det er godt at høre at det ikke er dyrere.


Den anden tand i undermunden, og jeg ved at den skal opereres ud pga. den ligger under knoglen, men det må altså lige vente lidt til økonomien er til det. Den generer mig heldigvis heller ikke og har aldrig gjort det.


Øv visdomstænder altså, det er sgu da noget f.... har skabt....


Håber ikke jeg får alt for ondt bagefter, ligenu er jeg villig til hvad som helst, for min kæbe er så øm nu. Så der er ingen anden vej udenom end at få ringet og bestilt tid imorgen...


Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................


** Boks til pony/lille hest udlejes i god stald 6 km fra næstved.

Se præsentation **

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 10:20

-> Gitte Stald Olsen: Hvor sejt gået at du har fået taget to tænder ud på én gang, hvoraf dene ene endda ved operation. Hvordan har du det her bagefter?


Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................


** Boks til pony/lille hest udlejes i god stald 6 km fra næstved.

Se præsentation **

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak tak
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 15:10

Det var nu slet ikke frivilligt.


Men min tandlæge sadge at det var lige ømt om man tog en eller to - så i stedet for at skulle det igennem det to gange så var det to fluer med et smæk.


Jeg har det ad h. til... Så jeg skal ikke male fanden på væggen - men hav ikke nogen planer de første dage efter.

Jeg fik fjernet mine fredag og idag mandag er jeg MEGET øm, på grænsen til at være handlingslammet.


men fik Ibemutin med til 3 dage og der havde jeg det helt fint - så smerterne er først kommet i dag.


Men pøj pøj med det... ;)

(siger Gitte der prøver at være optimistisk)


Mvh. Gitte


Gfoto.dk

Hestefotograf


StaldOlsen.dk


Til salg:

GO Webmaster, DSP hingsteføl, se mere her

0
0
Svar på denne tråd
 
 det lyder dyrt!!!
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 17:47

Jeg gav 430 kr for bedøvelse og udtrækning af TO visdomstænder. begge var lidt vanskelige og måtte lirkes ud, da de havde spredte rødder, der gik ind under de andre tænder.

Jeg klarede mig på et par panodiler efterfølgende, men havde ingen smerter overhoved!


Hvil i fred min smukke Tulle. Du vil aldrig blive glemt!


En rigtig hest er gul!


Mor til Naia født d 4-1-06


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 18:56

da jeg fik fjernet den ene af mine gav jeg lige knap 2100

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt fra mig:)
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 19:57

jeg fik trukket min ud i onsdags i under munden jeg kom af med 416 kr der stod på regningen for røngen og tandudtrækning. intet om bedøvelse der fik jeg 5 af de stærkt sprøjter og 4-5 lokal bedøvelse (kunne ikke mærke så meget til sidst) jeg lider meget af tandlæge skræk og jeg tuede og rystede enormt meget men jeg havde også Mega ondt weekenden op til men kunne ikke få fat i en akut tandlæge så jeg kom der op mandag og fik pincellin og der op igen onsdag og få den ud. jeg siger bare med små ord det er nok det værste jeg har prøvet med den tand den var med stort hul i men heldivis kunne den komme ud hel ellers havde prisen også være på de ca 1000 kr.

skal lige siges jeg får så også ca 150 kr tilbage fra danmark :)

men held og lykke.

jeg har det sådan nogen lunde i dag efter og få mad i maven igen for første gang i 5 dage.. uden cacao, lunken suppe, og anden lunken flyende mad..


Venlig Hilsen

Bolette


Nedlagt landbrug eller hus m. stald søges til leje

på fyn til familie på 3 m. hund og 2 heste + en hest på vej.


High Carat (S)

du vil altid ha en stor plads i mit hjerte

(L)(F)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så var jeg...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2010 12:27


...afsted ved tandlægen og sidder nu en visdomstand fattigere :)


Jeg gav 400,- for det (herunder 130,- for røntgenbillede), og Sygesikring Danmark giver så 143,- i tilskud.

Det var en billig omgang.


Jeg var så skide ræd, hun var nødt til at lægge overfladebedøvelse og ekstra bedøvelse.

Men hele proceduren tog et kvarter, såvar den ude.


En rigtig god oplevelse :)




NUMSEFISKEN

Equito's Litote

En balanceret diæt = en kage i hver hånd


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-10-2010 12:33

Hej du!


Jeg gav omkring 500 bobs og har ikke fået rabat eller tilskud eller sådan. Brugte Graven tandlæger i Århus. Super god og hurtig behandling!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Visdom
Forfatter: 
Dato:  07-10-2010 13:47

Jeg fik fjernet en visdomstand i undermunden i går. Den skulle opereres ud. Havde fået af vide at det ville koste 2500 og det havde jeg bare ikke råd til, når jeg ved der er en mere der skal ud.


Så jeg kontaktede Tandlægehøjskolen i Århus, så er det godt nok studerende der gør det, men hele tiden med en lærer. Min var vældig genstridig, så læreren overtog et par gange og det tog ca 3 timer med det hele, og det var gratis . Jeg følte jeg var i trygge og kompetente hænder hele tiden.


Jeg sidder bare lige nu og er allerede en smule træt af flydende kost, når det ikke må være varmt! Har kun en smule ondt, håber ikke at det bliver værere...


Hilsen Tina


Er nu ejer af en skøn Oldenborg

og en fræk shetlænder


0
0
Svar på denne tråd
 
 min kæreste
Forfatter: 
Dato:  07-10-2010 14:10

Min Kæresten var inde og på sin fjernet ved en operation. Det kostede ham 3500 inkl. moms.


Katja Ahrenfeldt

Den heldige ejer af en Trakehner

Donaufee VI E

Opstalder ved GB Dressage

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider