Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Klage over smed, hvordan?
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 20:30

Hvordan klager man over en beslagsmeds arbejde?


Jane


*Heldig ejer af den skøre, men smukke Milan*


Alle stave- og tastefejl er helt gratis

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at tjekke
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 20:35







Tag det roligt og nyd dagen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 20:40

Mange tak


Jane


*Heldig ejer af den skøre, men smukke Milan*


Alle stave- og tastefejl er helt gratis

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 22:29

Hvor er det egentlig uhyggeligt så mange der bare kan kalde sig smede uden at være det. Heste bliver alt for ofte udsat for elendig beskæring eller får forkerte sko på... om det er fordi man tror at man kan spare penge ved jeg ikke, men det er da utroligt at titlen ikke er beskyttet, så alle og enhver ikke bare kan kalde sig beslagsmed.

Så længe det er på den måde, har man jo ikke en chance for at udrydde de fuskere der huserer...


Bare en tanke ...


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 22:38

Har samme tanke....og jeg bruger heldigvis en registreret beslagsmed. Tør ikke andet


Det er ikke mig som skal klage...jeg kom bare til at tænke på, hvordan man gjorde osv.


Jane


*Heldig ejer af den skøre, men smukke Milan*


Alle stave- og tastefejl er helt gratis

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan er det
Forfatter: 
Dato:  07-10-2010 08:54

desværre i mange brancher.


Jeg er zoneterapeut, det må alle kalde sig selv om de kun har læst en bog.


Men i mit fag kan man blive Registreret Alternativ Behandler - og DET må man ikke kalde sig uden uddannelse. Lidt skræmmende at nogen tager cancerpatienter i behandling, uden at være uddannet til det - men igen må folk også selv være lidt kritiske med hvem de vælger.


Men folk ser desværre mere på pengepungen, de tænker bare ikke på, at hvis noget går galt så er der INGEN forsikring, når man vælger en uregistreret behandler - eller beslagsmed.


.


0
0
Svar på denne tråd
 
 har desværre
Forfatter: 
Dato:  07-10-2010 12:27

også oplevet at nogen som står som registreret beslagsmed ikke har uddannelsen, når man undersøger det nærmere.

hilsen helen


lækkert sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges,

0
0
Svar på denne tråd
 
 123123
Forfatter: 
Dato:  07-10-2010 12:36

Jeg har en enkelt gang brugt en ikke registreret smed, dog fordi jeg var informeret om at denne VAR registreret.. Det har jeg så sidenhen af min normale smed, fået af vide ikke er tilfældet.. Min egen smed, kunne endda ved blot at se den anden arbejde, sige hvem vedkommende var..


Jeg spurgte faktisk i den forbindelse indtil, klage og reklamation og vigtigheden ved at få en faktura som dokumentation.. Og han var ganske ærlig, der ville være så mange aspekter som smeden ville kunne slå ned på, som ville kunne gøre at du intet ville få ud af feks smedens forsikring.. Desuden skal en anden uvildig smed, komme med vurderingen af smeden som har gjort et uheldigt stykke arbejde.. Og kan man lige finde en som vil "stikke en kollega i ryggen".. Det ville i sig selv blive svært, og har man feks 1gang ladet sin hest blive lidt langtået, jamen så kan det jo være årsagen til problemet..


Jeg skal så sige, at jeg ikke er i tvivl om at hvis min smed laver noget møg (det gør han selvfølgelig ikke men hvis nu) så er han så ærlig at han uden tvivl vil tage det på sine skuldre..


Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg synes nu
Forfatter: 
Dato:  07-10-2010 13:26

ikke man stikker en kollega i ryggen, hvis en kundes hest er blevet dårlig behandlet af en ikke-uddannet smed, og man skal komme med en uvildig vurdering.


Jeg synes da også de fleste smede er temmelig ærekære, med hensyn til at få "udryddet" de selvlærte.


Ved ikke hvordan det er i beslag-branchen, men i min egen branche, der er det forbundet med bødestraf, hvis man kalder sig Registreret Alternativ Behandler UDEN at være det.


.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider