Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mit dilemma
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 12:51

Kære HN'er


Jeg står mit i mit livs hidtil største dilemma, skal jeg sælge min hest?

Her er det, at i som heste mennesker, forhåbentlig kan give mig nogle gode råd med på vejen, så jeg ved hvad jeg skal stille op med mine tanker!


Jeg har haft min elskede hest i 5 år. Vi har oplevet en masse fantastiske og mindre fantastiske ting sammen, hun har og er mit holdepunkt, min elskede hoppy, min måde at komme væk fra den travle hverdag og min bedste ven. Med sikkerhed alt det jeres heste også er for jer.


Det sidste to år har været med op og nedture. Hun blev konstateret uren på venstre bagben, og behandlinger fra dyrlægen hjalp ikke. Efter et halvt års behandling, vælger jeg at hun skal have en lang pause fra dyrlæge sommeren over.

Det er nu slut med dyrlæge besøg, og vi tyr til alternative behandlinger så som undervisning af Eva Tirstrup fra jorden af, kiropraktik af Rikke Andersen og en laaaaangsom og gennemtænkt genoptræning går i gang.. Vi har nu været i gang i 1 års tid, og det går bare så godt. Vi rider udelukkende Klassisk/akademisk dressur, og hun laver super gode fremskridt. Jeg har fået den perfekte part til hende, som rider hende rigtig godt og efter alle kunstens regler inden for akademisk/klassisk. Det hele kunne bare ikke være bedre, for min hoppe.!


Men lysten og gejsten for heste og hvad der ellers følger med, er ligesom dalet en del. Tror det har meget at gøre med de mange nedture, og at penge til mig selv, har været en by i Rusland pga. alle de behandlinger osv. Jeg har ikke den samme lyst som før.


Min kæreste og jeg står over for en af livets vidunderligste ting- VI SKAL VÆRE FORÆLDRE TIL FEBRUAR, og med det bliver tiden ikke hvad den har været. Og pengepungen skal bruges til fornuftige ting som bleer, baby ting osv. Og der er ikke noget mere jeg glæder mig til. Det bliver SKØNT. Vi har råd til at beholde hende, men som tiden går, har jeg pludselig mange andre prioriteter!

Hjælp HN'er.. Hvad ville du gøre i min situation?


-Sagde jeg


Den der ikke laver fejl, lever i rutinen





0
0
Svar på denne tråd
 
 **********
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 15:24

Kan godt sætte mig lidt ind i dine tanker. Dog solgte jeg mine miniér for et par år siden. M

MEn selvom jeg elsker heste og savner og ride, ja så er der kommet en ny del ind i mit liv. Min skønne pige (fra februar) Og jeg bruger alle mine penge og tid på hende. Det opvejer 100% at jeg ikke har noget med heste nu...


Tror heller ikke jeg selv rigtig kommer igang igen. Men håber at jeg kan tage min lille pige med på rideskole, så hun kan opleve den utrolige oplevelse og glæde man nu har med heste...


Havde jeg haft hest da jeg blev gravid, havde jeg 100 % solgt den..


Lige til sidst STORT tillykke med den kommende baby :D Glæd jer for det bliver en fantastisk tid :D

Og februar børn er jo bare skønne




Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia


13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd
 
 børn...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 16:09

fra februar er geniale *ingen hints til undertegnedes føsdag ;) *


da jeg fik den første, valgte jeg at sælge min elskede møffe fyr.. tiden og især pengene var små..


der efter fulgte en tid uden hest.. men har vendt stærkt tilbage :D


hvad med at se om parten evt har lyst til at låne hypperen? så er hun stadig din, og du ved hvor hun er..


" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 16:12

Jeg ville nok være hård nok til at få den slagtet - så ved du præcist at den har det godt, ihvertfald når hesten ikke er 100 % ok.



Gitte


Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)


Godt vi har www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah ...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 16:50

Jeg kan ikke sige hvad du skal gøre, men jeg kan fortælle hvordan jeg gjorde da jeg havde små børn (Min yngste datter er 15 nu) :)


Jeg har stort set altid haft hest, ihvertfald fra jeg var 9, da jeg fik min første egen pony, heste er så stor en del af mit liv og nok også en stor del af min identitet iflg. mig selv, så hos mig meldte spørgsmålet om at fravælge heste sig kun lidt, da jeg fik børn, jeg indrømmer dog gerne at tiden og interessen for heste bliver mindre i årene med småbørn. Jeg løste det ved at lave en løsdrift, drosle ned for ambitionerne og forøvrigt anskaffe en part. (Jeg har siden jeg blev voksen haft hestene hjemme, det gør det selvfølgelig lettere).


Men jeg var lykkelig over, at jeg ikke havde solgt hestene, at de stadig var der, da børnene blev lidt større. Jeg er ikke sikker på, at jeg var kommet igang igen, hvis de ikke bare havde været der - og sikke meget jeg havde snydt mig selv for senere hen, hvis jeg ikke havde dem. Livet er meget andet end børn, børn har man til låns i så kort en tid, en dejlig tid :) Men jeg nyder mine heste der altid er der, der er kommet andre til efterhånden og andre igen er borte pga. alder, min yngste datter er inkarneret rytter og har sine egne ponyer og nu også en hest.


Det er selvfølgelig anderledes i dit tilfælde, hvor hesten også er skadet, jeg ved heller ikke om du har den hjemme, hvilket gør alting meget lettere, men i fald du vælger den fra, vil jeg også mene, at du bør lade den aflive, netop pga. skaden, så er du sikker på den ikke havner som "markedshest".


Pøj pøj med din beslutning, hvad end du vælger :)



"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider