Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hest - hvordan finder i tiden til den?
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 11:54

Hej kloge Ænder! :D


Jeg har længe undret mig over hvordan i alverden I med hest kan finde tiden til det? Jeg mener, hvad med veninder, venner, kæreste/mand, skole/arbejde, ferier osv? Hvordan kan I få tid til det hele? Og hvis I har andre dyr, fx hund eller kat? Hvordan får I også tid til dem? Og hvis I har børn?


Jeg vil meget gerne høre hvordan det lykkes jer at få hverdagen til at hænge sammen! For jeg ved ikke med jer, men jeg har altså kun 24 timer i døgnet ;)


- Simone


When I fall, I will try to get back up. I wont give up. If I fail, I will try again and again and again... I wont give up - cause somehow I'll find the strength to get back up and I'll finish strong.

- N.V. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aner det ikke
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 11:56

og efter jeg har fået barn, glipper det da også nogle dage.


Men før arbejdede jeg fra 7:30 til 15:30, kørte direkte i stalden og luftede dyret, og var som oftest hjemme et sted imellem 18 og 20. Så fik kæresten og kattene dagens kærlighed der.

Som oftest holdte jeg en hverdagsfri og nogle gange også en weekendfri.


Pt er jeg på barsel, har fået en part til hesten 3 gange i ugen, så det hjælper alt sammen.



Mvh. Tine

Windsor Elite dressur 17" fit 3 sælges. 4500,- Eller bud


Alca pads eller Anky underlag købes!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicky02
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 12:05

Okay, tak for svaret.

Hvad med om morgenen, skal du ikke ud og fodre og sådan? Eller bliver det gjort der hvor hesten står?


When I fall, I will try to get back up. I wont give up. If I fail, I will try again and again and again... I wont give up - cause somehow I'll find the strength to get back up and I'll finish strong.

- N.V. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ganske simpelt
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 12:55

Jeg tager mig tid til det


Jane



Sony Ericsson Xperia X10 Mini sælges - send pb

*Heldig ejer af den skøre, men smukke Milan*


Alle stavefejl er helt gratis

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, de tager jo noget tid...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 13:05

de kære dyr ;)


Min dag ser således ud:


Uret ringer 6.30 og jeg fodre hestene (2 stk) som det første, så spiser jeg morgenmad og derefter lukker jeg dem ud og så kører jeg afsted til jobbet kl. 7.20


Når jeg kommer hjem ca. kl. 16.30 fodre jeg, giver halm, ordner stald og blander foder. Jeg blander altid til 3 måltider, så det kan gå tjept om morgenen og sent aften.


Kl. 21 fodre jeg og siger godnat til hestene.


Jeg er så heldig, at jeg har hestene derhjemme og selvom det nu er mig der står for al pasning, synes jeg det er så meget nemmere, end da jeg skulle køre afsted til rideklubben :)


Jeg er så heldig, at jeg har fri 2 formiddage om ugen, så der rider jeg og så i weekenderne. De andre dage, kan jeg enten give dem fri eller longere eller løsspringe dem.


Jeg har meget hestene for hyggens skyld og rider 90% af tiden skovture.

Jeg har ingen børn at tage hensyn til, men to skønne hunde, som jeg ikke føler bliver skubbet til side af hestene. Hvis jeg en dag får børn, så ser verden jo unægteligt noget anderledes ud, men jeg håber, at jeg vil kunne få det til at fungere :)


Mhv Hanne


0
0
Svar på denne tråd
 
 En livsstil
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 13:06

Jeg har sommetider tænkt det samme


Lige pt. har jeg 4 skønne hopper til at gå hjemme og så længe det kan lade sig gøre, så er det sådan det ser ud. Jeg har flere gange oplevet at jeg bliver rastløs hvis jeg føler jeg ikke har nok at tage mig til (det er også derfor jeg har 4 hopper den dag i dag og ikke kun 2 ).


Jeg har valgt at sige at der SKAL være plads til andre ting end heste i hverdagen og så må hestene holde en ekstra fridag fra tid til anden. Dette er selvfølgelig i forhold til træning, den daglige pasning er der jo altid, men den ser jeg ikke som en byrde - hvis ikke jeg havde hestene, ville jeg ligge rigtig meget på sofaen og spise chokolade


Det eneste der kan være lidt svært er hvis man skal på ferie, men der KAN man jo vælge at sende hestene på sommergræs et par uger hvor der er hestekyndige mennesker der holder øje med dem. Det er selvfølgelig ikke så let om vinteren, men med lidt god vilje kan man som regel godt finde et sted at opstalde dem en kort periode, hvor der bliver sørget for dem mht. foder, boks og fold


Det er hårdt arbejde at have hest, specielt når man har dem hjemme, men det er et valg man har taget af egen fri vilje og hvis ikke man synes det er dejligt at have hest længere, så må man jo sælge hesten til én der synes den er det allerbedste i verden - ligesom man selv synes engang.


Personligt nyder jeg at have hest, men om det ændrer sig når/hvis jeg engang får børn, tør jeg ikke spå om - jeg tager tingene som de kommer

Det at have dyr er i bund og grund en livsstil. Vi er jo meget priviligerede og har vi ikke lyst til at have dyr mere, så kan vi "bare" sælge dem. De mennesker der konstant går og mugger over alt det hårde arbejde der er når man har dyr, har jeg svært ved at have ondt af Vi har alle perioder hvor vi ikke synes det er super sjovt at være bundet på hænder og fødder, men hvis det overskygger alt det sjove ved at være ejer af nogle skønne dyr, så har man enten for mange dyr eller også har man valgt en livsstil der ikke passer til én.

At have dyr er et valg - så er man kørt virkelig træt i det, så sælg dyrene og tag en pause.


Ovenstående er selvfølgelig ikke en kritik af nogen af jer der skriver herinde, blot en mening om emnet set med mine øjne


De bedste hilsner


Carina Lyons





Dejlig travhest med mange muligheder sælges - kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 13:16

Tror ikke jeg vil sige andet end at det kræver planlægning, rutiner og vaner når man som mig har 4 unger + en zoo.


Det KAN lade sig gøre :0)


www.stald-soemosegaard.dk

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)

Søger Belgiske Kæmper (ikke bla.!)



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 13:20

Har hesten stående et sted hvor den bliver passet med alt. Jeg har fri fra arbejde kl 15.30, så tager jeg i stalden kl 16 og er hjemme igen kl ca 18. Har også en ung pige til at ride ham fast en gang i ugen, mod at hun så passer og rider ham når jeg er forhindret eller på ferie



Hedevang





0
0
Svar på denne tråd
 
 fri.....
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 14:46

Jeg har også brugt en del weekend aftener, og er tit taget fra stalden kl 23 om aftenen, når jeg fik sent fri.


Hest, hund, kat, kæreste. Dog ikke børn. :) Ja, der er nok at rive i.


Da jeg boede i Århus midtby, brugte jeg kun min lejlighed til at sove i. Og ind imellem spise.



Græs/Løsdrift 500 /1000 vinter /boks, vest for Århus, med ridebane. Nyt link


Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

0
0
Svar på denne tråd
 
 fri.....
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 14:48

Jeg har også brugt en del weekend aftener, og er tit taget fra stalden kl 23 om aftenen, når jeg fik sent fri.


2 Heste, 2 katte, engang også hund, kæreste. Dog ikke børn. :) Ja, der er nok at rive i.


Da jeg boede i Århus midtby, brugte jeg kun min lejlighed til at sove i. Og ind imellem spise.



Græs/Løsdrift 500 /1000 vinter /boks, vest for Århus, med ridebane. Nyt link


Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode svar
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 16:44

Tak for alle jeres svar, jeg har fået noget ud af de fleste ;)


When I fall, I will try to get back up. I wont give up. If I fail, I will try again and again and again... I wont give up - cause somehow I'll find the strength to get back up and I'll finish strong.

- N.V. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 324435456767
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 16:56

Tid har jeg heller ikke meget af.


Jeg står op kl 4 om morgenen og tager heste ud og giver hø i foldene og løsdriften. Imens morgen tisser hundene.

Kører herefter på arb hvor jeg er fra 6-14.

Henter barn omkring 15-15,30.

Giver vand i foldene når jeg kommer hjem og hundene tisser igen af og hygger herefter med datteren.

Tager heste ind ordner stald osv omkring kl 19-20 når den bette skal sove (hun putter i barnevognen imens eller bliver puttet af far)

Har lidt kvalitets tid med manden hvis han er hjemme.

Går i seng mellem 22-23 (nogen gange tidligere!)


Min kæreste tjekker vand hos hestene om formiddagen.

Lufter hunde og aflevere datteren i vuggestue

Tjekker heste om aftenen når han kommer hjem (han arbejder som regel 12 timer af gangen) og lufter hunde.


Mvh Kit


www.fastighetsbyran.se/Objekt/ ?ObjektId=570444 hestegård i Sverige sælges


Volvo bm 350 boxer traktor med frontlæsser i perfekt stand & uden rust sælges el byttes med super avlshoppe (dv, dsp, welsh el fuldblod)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kit »Emmero«
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 17:37

Må jeg så lige spørge, Kit, hvornår har du tid til at ride hestene? :)


When I fall, I will try to get back up. I wont give up. If I fail, I will try again and again and again... I wont give up - cause somehow I'll find the strength to get back up and I'll finish strong.

- N.V. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arbejder deltid...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 17:52

Da jeg kom retur til dk, besluttede jeg mig for ikke at arbejde fuldtid.

Ikke kun fordi jeg vil have tid til hesten, men også for at nyde livet generalt.


Jeg var så heldig og gå hen og blive selvstændig. Nu arbejder jeg ikke mange dage om mdr, men stadig kan overleve på min løn.


Jeg er så endnu mere heldig, da min kæreste og jeg lige har købt en gård, hvor jeg får hesten hjem:-)


Så der er masser af tid til hesten:-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 opstaldet
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 18:00

mine er opstaldet ude.. jeg skal lukke ud om morgenen(både mine og min venindes) og ordne hos mine.. så lukker min veninde ind omkring 14-15tiden og giver middagsmad, så når alle børnene er puttet så tager veninden og jeg ud og ride..


det er sådan det kommer til at se ud når de kommer på stald.. sådan gjorde vi også sidste vinter, dog minus ridningen da vi stod et elendigt sted..


Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510


Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd
 
 766546534542
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 18:29

Jeg rider ikke for tiden. Tiden og overskuddet er ikke til det pt.

Så har lånt min ridehest ud, har 2 unge (1 år og et føl fra i år)som i fremtiden må fungere som mine luksus skovturs heste (og forhåbentlig mere hvis tiden er til det), og de resterende er avlshopper da dette interesserer mig meget.


Vi har præcis solgt vores gård da vi synes at tidsplanen er lige stram nok. Så flytter hjem i en lejlighed på mine forældres gård i håb om at det giver lidt mere tid og overskud i hverdagen når vi er 4 voksne om tingene istedet for 2 + at mine forældres gård ikke står og skal renoveres i nærmeste fremtid (hvilket vores gård skal)


Mvh Kit


www.fastighetsbyran.se/Objekt/ ?ObjektId=570444 hestegård i Sverige sælges


Volvo bm 350 boxer traktor med frontlæsser i perfekt stand & uden rust sælges el byttes med super avlshoppe (dv, dsp, welsh el fuldblod)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 19:50

Tja kort sagt så where ever focus goes energy flows ;).. Man når det man vil nå - jeg har klaret gym med 1 hest (redet mere eller mindre hver eneste dag) + min søsters af og til + kæreste :), og alt andet der følger med.

Ingen problemer der, lidt planlægning og vilje :)



Med venlig hilsen

evA med sine skimler Aslan og Onegin

jo flere skimler jo bedre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaa...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 20:11

... det handler om planlægning og prioritering :-)


Jeg havde hest i de tre år jeg gik i gymnasiet + fritidsjob + kæreste... så kom jeg på uni - der havde jeg forelæsninger, læsning, hesten, kæresten og fritidsjob... det sidste år har jeg arbejdet + beholdte mit fritidsarbejde + kæresten + hesten + husarbejde (flyttede hjemmefra)og hele tiden er det lykkedes at ride 4-5 gange om ugen.


Nu har jeg så fået en passer som rider to gange om ugen, ikke fordi jeg ikke har tid til at ride 4-5 gange mere, men fordi jeg gerne så at min hest blev redet mere end dét - og så er det jo rart at kunne give hende en ekstra fridag med god samvittighed :-)

Så det kan lade sig gøre hvis man vil!


Carina

Med fjordhesten Fanni :-)


Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt

and dance like nobody's watching!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 20:54

Man tager sig tid til det

Jeg får fri fra arbejde kl. 15.30 og står i stalden ca. et kvarter senere. Der er jeg færdig ca. 18.30 (Alt afhængig af hvor meget man snakker ). Så hjem til forældrene og hente hunden og som regel få en bid mad . Derefter hjem og enten træne med hunden/motionerer den, ordne praktiske gøremål og endelig slappe lidt af. Ser ikke så meget til veninder/venner i hverdagene, men det hænder da - Når det er planlagt. Kæresten er der ingen af, men når jeg har set noget til nogle af det modsatte køn har det da fungeret ok.

Nogle perioder er det da lidt hårdt, især når jeg har overarbejde.. Men er endnu ikke kørt surt i nogle af min pligter


Hvis man vil noget nok, så lykkedes det som regel også..


Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 zgvasdgsdsh
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 15:55

For mig handler det om at prioritere :-)

Jeg går på gymnasiet - skal i 3.g - hvilket inkluderer tre 8-15 dage og to 8-14 dage plus en helvedes masse hjemmearbejde. Derudover har jeg fritidsarbejde 2 gange i ugen, samt en kæreste der også gerne vil have lidt af min tid.

Jeg har min hest opstaldet på ridecenter, hvor den bliver passet med alt, så jeg skal heldigvis kun sørge for at ride og hygge med hende, hvilket er grunden til, at det fungerer for mig :-)

Jeg rider ca. 5 gange om ugen.

En almindelig dag for mig kan se således ud:


Op kl 6.15, i bad, morgenmad osv.

Kl. 7.15/7.30 afsted til skole

Kl. 8-15 Skole

Kl. 15.30-18 Arbejde

Lige hjem og have lidt aftensmad

Kl. 19/19.30 Ned og ride

Kl 21/21.30 Hjem og lave lektier

Kl 23 I seng


Der er altså ikke tid til at drive den af foran fjernsynet eller sidde og hygge med heste-nettet i lang tid ad gangen ;-)

Men det er nu sådan jeg kan lide det, og jeg ville ikke undvære det at have hest for noget i verden.


Dog tager jeg gerne to "fridage" i hverdagen, hvor jeg springer ridningen over og ser kæresten eller får lavet mine afleveringer :-) - så får hesten også lidt fri..




Mvh Antonia

Tidligere med dressurponyen Bjerregårds Eros


Nu med Skippergårdens Delight Aurora


Allround 5 års Connemara hoppe til salg.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/268703

0
0
Svar på denne tråd
 
 også her
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 16:32

Handler det om prioritering. Har hestene opstaldet hjemme.Jeg bruger tid på heste, hund, barn og mand samt gården, til gengæld ser jeg yderst sjældent tv.

Nu er datteren så stor at jeg sagtens kan ride og hun er alene hjemme.







0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 16:38

Jeg har min opstaldet på et ridecenter, hvor de sørger for alt, undtagen at muge ud og hente ind i week-enden.

Jeg har ikke længere min datter boende hjemme - og har kun mig selv at tage hensyn til i hverdagen.

Derudover har jeg en part til ham 3 dage om ugen - så det kører fint for mig.

De dage jeg har ham er jeg hjemme ca. 18.30 - 19.00 og om fredagen 16.00.


Det fungerer fint for mig på den måde, men nu er jeg også i den "gale" ende af 50'erne, så jeg har brug for "fridage".


Sys


Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Prioritering.....
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 16:40

Jeg har det bedst når jeg har hest(e)


Jeg kommer ud, er aktiv, får frisk luft - og slapper/stresser af fra mit arbejde ved at være hos hestene.


De korte perioder jeg ikke har haft hesten, så kommer jeg nærmest ikke ud om vinteren - for dte er for koldt, vådt, regnfuldt, blæsende bla bla bla.

Med hestene så SKAL jeg ud, om ikke andet for at passe dem.


Jeg har hestene hjemme, og har gjordt meget for at gøre tingene nemt for mig selv mht pasning.

Alt foder og stråfoder vejes/måles af en gang dagligt, så det er nemt morgen, eftermiddag og aften lige at fodre, lukke ud, lukke ind osv.

Vinterfolden ligger lige ved siden af stalden - nemt ud/ind. Sommerfolden hvor de går på døgngræs ligger på den anden side af gårdspladsen.


De står på træpiller, hvilket gør at den daglige udmugning kan klares med en trillebør fuld.


Vandslangen som er meget lang kan nå ind i både stald og på alle foldene, så jeg ikke skal slæbe vand i spande.


Så min vintertid ser det sådan her ud :

Kl 06.00 morgenfoder - smutter over i stalden i kimono.

Kl 07.00 udlukning på fold - hvor der aftenen før er lagt hø/wrap/halm ud. Roepiller sættes i blød.

Kl 16.00 - afvejet hø/wrap/halm smides ud til hestene på folden, når jeg kommer hjem. Og så skal jeg have en kop kaffe

Kl 16.45 - kører til ridehallen for at træne/få undervisning.

Kl 18.30 - hjemme igen. Ordne stald, veje hø/wrap/halm af til alle de gange de skal have i løbet af 24 timer. Ordner foder i spande til 24 timer. Gøre klar med alt det stråfoder som skal ud på folden så den kan være klar næste morgen. Sideløbende sørge for at ovnen bliver tændt, og kartofler sættes i ovn, hvis jeg har maddag.

Kl 19.45 - så skal vi spise.

Kl 21 - tage heste ind og give aftenfoder.

KL 22 - gives nathø/wrap.


Jeg rider 4-5 gange om ugen - har gerne 2-3 fridage på hverdagene. Og rider så begge weekenddage.

Unghestene trænes primært i weekenden.


Kæresten er heldigvis god til at passe hestene for mig, når jeg rejser med mit arbejde.


Kæresten og jeg er gode til at tage nogle gode dage sammen - så det ikke kun bliver hest hest hest

Mandag er vores handleinddag og gåpåbibliotekdag - så der har hestene helt sikkert fri. Fredag er vores hyggerødvin og rødebøffer dag, hvor vi snakker og hygger os hele aftenen.


Ferie, famlie og veninder passes ind mht pasning af hestene. Om vinteren er vi meget sjældent væk i 24 timer - om sommeren er det nemmere at få nogle til at passe dem.


Kattene bliver hygget om, når DE gider at hygge - og det passer gerne i sofaen om aftenen, og så er man altid kæle kl 04 om morgenen


Jeg har trænet mig i, ikke at have dårlig samvittighed, hvis hestene ikke bliver redet hver dag, fordi jeg hellere vil besøge en veninde e.l.


Og ja vi har så en gård, som er købt som renoveringsmoden Så den skal også "passes".


Men det giver mig altså energi og glæde at have hestene.


MVh charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 22:47

Jeg kunne sagtens bruge mange flere timer, end de sølle 24 timer der er på et døgn.

Jeg er pt. igang med landmandsuddannelsen, så jeg har et fuldtids job - 7 til halv 4.
Jeg er så heldig at mine heste står her hjemme, så når jeg er hjemme fra arbejde, er det i ridetøjet med det samme og ud og passe/ride mine 5 heste.
Når de er ordnet, er det mine 6 katte + 6 killinger, 14 kaniner, to hunde, to marsvin, hamster og høns der skal passes.


Om vinteren er der jo så lige en del ekstra arbejde med hestene, når de kommer ind og stå. Men for det meste er det min far som ordner morgen fodringen og så har vi nogle super søde opstaldere som lukkere hestene ud om morgen, eller gør vi det selv inden vi køre på arbejde.

Da jeg overhovedet ikke er social, er jeg stortset aldrig sammen med mine veninder og har ingen kæreste.

Og hvis jeg en gang i mellem er sammen med en veninde, er vi for det meste ude og ride.


I weekenderne står den enten på arbejdsweekend, som jeg har hver 3. weekendt, ellers er der ofte et stævne jeg skal afsted til.


Sidst jeg var på skole i som var 5 mdr, før jeg kom 11 mdr. i praktik, blev jeg hentet på skolen hver anden dag ca. for at komme hjem og ride.
Om 4 mdr. når jeg skal på skolebænken igen, har jeg forhåbenlig selv kørekort, så jeg selv kan køre hjem stortset hver dag og ride.


Det er egentlig sådan jeg bruger min tid.

Jeg synes selv jeg har meget at se til. Og desværre har jeg det ikke for godt psykisk, så nogle gange kan det hele godt blive for meget for mig. Men heldigvis er mine forældre super gode til at hjælpe mig :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 00:00

Helt ærligt.....jeg aner ikke hvordan jeg får det klemt ind!!!!


Jeg er 36 år, gift og mor til to børn ( 6 og 8 år). Bor i stort hus med stor have. Har kat. Har fast job 31 timer/uge.

Jeg rider 4-5 gange i ugen.


Jeg har dog hesten opstaldet med fuldpasning. Så tiden hos hesten er udelukkende hygge og ridning.


Udover hest indeholder min hverdag f. eks.: Indkøb, madlavning, tøjvask, alm. oprydning, rengøring, havearbejde, lektielæsning med mine børn, hente/ bringe børn fra fritidsaktiviteter og kammerater, passe kat, være på job, være en god kæreste, være en god og nærværende mor, bestyrelsesarbejde.


Min ridning er meget skemalagt. Jeg ved nøjagtigt i løbet af en uge hvornår jeg har mulighed for at ride. Jeg er ikke særlig fleksibel hvad det angår. Jeg kan ikke lige udsætte ridningen til om aftenen, hvis jeg har et par timers overarbejde eller lign.

Jeg holder hårdt på mine " heste-ride tider" og springer sjældent fra af dovenskab, for jeg får ikke nødevndigvid mulighed for at ride senere på dagen eller dagen efter.


Min mand er også meget aktiv inden for sport og bestyrelsesarbejde, så vores kalender er fuldt booket, men mine børn har selvfølgelig altid første prioritet. Det er vigtigt for mig de ikke oplever mor og far som stressede og travle, men som glade og aktive.


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 00:43

Jeg tager mig tid til det, fordi det skal der


At jonglere mellem hest, 3 hunde, hus og kæreste samt løb 3-4 gange i ugen, kan sommetider være lidt af en opgave.


Men jeg kan og vil ikke undvære noget af det.


Jeg er hestepige med alt hvad det indebærer, og ikke blot ridningen men også alt hvad dertil hører af staldarbejde.


Derudover har jeg 3 hunde, hvoraf den ene blir trænet med konkurrenceøjesmed, og her er jeg ofte afsted 2-3 gange i ugen til træning plus jeg selv prioterer at løbe 3-4 gange i ugen (oftest kl 5 om morgenen)..


Jeg hverken kan eller vil undvære det



Mvh Heidi og den pletløse plethest :-)



Stokkebro S Tjano 1989-2010 - tak for 18 fantastiske år..

Du er elsket og savnet hver eneste dag..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et spørgsmål om livsstil..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 01:01

Vi har 8 heste herhjemme, samt hunde og katte + 2 børn på 12 og 14 år. - vi arbejder begge fuldtids og manden er tit væk flere dage af gangen.

Om morgenen bliver der fodret - lukket ud og når vi kommer hjem fra arbejde står den på udmugning og så er der som regel 4 heste der bliver redet.

Om aftenen er der madlavning, lektier samt 1000 andre ting der lige skal ordnes.

4 gange om ugen er vi til undervisning med hestene eller anden fritidsaktivitet - stævner 2-3 weekender om måneden + at jeg har weekendarbejde 1 gang om måneden.

Derudover sidder jeg i 2 bestyrelser; 1 avlsforening som næstformand hvor en del af arbejdet består i at administrere stambogen og en rideklub hvor det ofte er Tordenskjolds soldater om igen. - Så det bliver også til et par bestyrelsesmøder et par gange om måneden.


Jo, vi kan nok få tiden til at gå, men med lidt god planlægning og multitasking så når enderne sammen.


Børn, arbejde og heste - alt andet må booke en tid..



Mvh Maybritt


---Pura Raza Espanola---

http://www.stutterielfalcon.dk

samt:

Fronerthig Prince Teyrnon; Welsh Cob sec. D

til avlsbenyttelse.

www.kronborghestetransport.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Find en part
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 20:37

Find en part og vær hos hesten 100% 3 gange i ugen, i stedet for 50% 7 gange i ugen.


Hvis ikke det er godt nok, så må du bruge de sene aftentimer = spis hjemme og gør hvad du skal, tag ud til hesten kl 19:30/20:00 og bliv til du er færdig. Den holder også med små børn da de så som regel sover på det tidspunkt. Altså hvis du har en bedre halvdel til at tjekke op på dem.


Jeg har selv en part hest nu, nyder kun at skulle der op 3 gange i ugen. fedt ikke at have dårlig samvittighed resten af ugen.


Med venlig hilsen

Lena


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-08-2010 20:45

jeg bor stadig hjemme, og vi har 7 heste herhjemme :)


i vinters så min hverdag således ud:


5.40 - op og i bad

mellem 6.00 og 7.10 - ordne hår, pakke taske, spise, børste tænder osv.

kl. 7.10 - 7.45 ud i stalden og morgenfodre, give hø på folden, vande, give grimer på, lukke ud.

7.45 - 8.00 - ordner håret igen (ja ja ;) ), henter tasken, tager overtøjet på, sige farvel til de andre og hvad der ellers lige kommer op.

8.00 - køre i skole.

8.30 - mellem 14.00 og 16.05 (alt efter hvilken dag, og dertilhørende skema) - i skole

enten 15.00 eller 16.45 - ud og ordne stalden (muge, strø, give hø, vaske ben (vi har lerjord) lukke ind)

inde igen mellem 16.15 og 17.45.

herefter kører på med lektier, mad-dag, oprydning, og social kontakt med andre :)

aftenfodring af hestene (ca. 5 dage om ugen) - mener det var mellem 20.30 og 21.00

hvis jeg engang imellem gerne ville være sammen med mine veninder, eller besøge min far (weekend) så overtog min mor og hendes kæreste stalden. og somme tider havde jeg også hjælp om eftermiddagen (af enten min mor, hendes kæreste, eller min ældste lillebror).


mandage har jeg gået til ridningen og her stod min mor for stalden.


i vinters har ridningen ikke været videre aktuel, delvis pg.a. sneen og manglende ridehus. delvis pg.a. min ridehest har stået skadet, og jeg derfor har reddet en ældre haflinger (21 år), som vi købte i efteråret. hun havde stået stille i 5 år, så vi skulle i gang med noget genoptræning - og red derfor 2-3 dage om ugen (tur), hovedsageligt weekend.

Før min egen blev skadet, plejede min mors kæreste og jeg at ordne stalden når jeg kom hjem fra skole (oftest ved 15.30 tiden), derefter kørte jeg ud hvor jeg havde min hest stående (3½ km), ordnede hendes boks og red. 4-5 dage om ugen + enetimer 1 gang om ugen - de sidste 1-2 dage var fridage. alt i alt tror jeg at jeg brugte ca. 3½ time på hest om dagen.


Det kan sagtens hænge sammen, men det tager en del tid, og kræver også prioritering! :)


ferie holder vi ikke så meget af. men skal det endelig være, så har vi en sød opstalder som gerne tager hestene et par dage :)


Når jeg har haft kæreste på, har jeg været sammen med ham når det har passet ind imellem hestene (ja lidt ondt, men sådan var det nu )


jeg rider så ikke stævner, så skal ikke kunne sige hvordan man får det til at hænge sammen der.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 09:53

Tja nu er jeg så heldig, at de fleste af mine børn deler min interesse for heste, så jeg har dem med i stalden:-) Det samme gælder de andre dyr, og veninderne, enten i headsæt i telefonen eller fysisk til stede:-)

Vi har heldigvis hestene hjemme, og jeg tror, det er noget lettere, at tage sig tid til, end hvis man skal ud i bilen og afsted.

Men alt andet lige er det et spørgsmål om prioritering:-)


Ahorngård


0
0
Svar på denne tråd
 
 tid til hygge...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2010 10:48

Jeg er meget priviligeret, synes jeg selv For det første, så står min hest et sted, hvor der bliver fodret og lukket ud/ind. For det andet har jeg nogle skiftende arb.tider, der gør at jeg ofte har tid til at ride om formiddagen. For det tredje har vi ingen børn at tage hensyn til.


Derudover, så har vi hund og to katte herhjemme - men vi er også to til at tage os af dem. Og de dage jeg ikke rider, tager jeg bare op og ordner boks mv. Nogle dage bruger jeg 5 min., andre dage 3 timer. Og hvis jeg af en eller anden grund ikke har tid en dag, så er min ikke-hestekyndige kæreste sød til at tage derop og ordne hendes boks I ferier o.lign. er der mulighed for at betale sig fra at få ordnet boks, hvis ikke en af de andre opstaldere lige har mulighed for at gøre det.


Men nu har jeg også bare hest for hyggens skyld, så nogle uger rider jeg 2 dage om ugen, andre 5... Skal aldrig træne til noget specielt, kun ren og skær hygge, skovture, let dressur og spring



"If you can´t convince 'em, confuse 'em"


Hvil i fred, min vidunderlige Mikkel! Jeg vil aldrig glemme dig.




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider