Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hundelufter ville i??
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 09:11

Hej Ænder.


Inspireret af en udsendelse jeg hørte i radioen igår.


Ville i benytte jer af en professionel hundelufter, altså en person der kommer og lufter jeres hund midt på dagen mens i selv er på job



Jeg synes selv det er en genial ide.




hva siger i?? hvis i selv var væk mange timer om dagen?? ved godt at det er hverdag for mange hunde, og der er man jo forskellige, men jeg ville da helt klart benytte mig af det hvis jeg var væk mange timer om dagen på job synes 8-10 timer om dagen er meget for en hund (uden at kritisere nogen)


mvh


Katja


Gad vide om et skilt i døren med bloddoner også holder den slags væk???

0
1
Svar på denne tråd
 
 Nope ...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 09:16

Det ville jeg ikke benytte mig af.


Team Rahmberg
Find os på Facebook

Aalborg

Sælges
12 årig DV vallak, 165 cm. LA-M Nivaeu 57.000.-

*Se info & video på http://www.team.rahmberg.dk eller på facebook*

0
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg overvejede..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 09:29

For mange år siden, at lave em "hundebørnehave", hvor folk kunne komme og aflevere deres hund om morgenen. Typisk hunde der ikke kunne være alene, eller hvor folk var væk i mange timer.

Men kom frem til, at der nok skulle MANGE hunde til, før at det kunne løbe rundt for mig


Jeg var så heldig, at min bror kunne lufte min hund, da han var hvalp. Så han kom forbi og luftede ham ved 12 tiden, og spiste den madpakke jeg havde smurt til ham

Jeg kunne ikke heeeelt forstå, hvorfor Kato var begyndt at tigge, da jeg han aldrig fik noget ved bordet.

Det vidste sig så, at min bror og Kato engang imellem delte en mad


Håber ellers at du har det godt, Katja.

Jeg rider ikke lige p.t., men skal have fundet mig en parthest, da jeg SAAAVNER det.


"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"


Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.


www.k9welfare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Rahmberg
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 09:29

Hvorfor?? af ren nysgerrighed


Nu ville jeg heller aldrig selv få behov for det da min mand har firma hjemme og derfor kan have hunden med hele dagen (har dog ikke hund mere)


Men synes ideen er go for bla karriere folk



mvh


Katja


Gad vide om et skilt i døren med bloddoner også holder den slags væk???

0
1
Svar på denne tråd
 
 Bommelum
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 09:49

Hmm det kunne jeg vel godt i og med jeg allerede har en hundelufter til at komme hver dag ved middagstid og lufte min hund (ikke i weekenden selvfølgelig), men det er ikke en professionel hundelufter.

Min hundelufter er førtidspensionist og kom selv til mig og foreslog det og vil ikke have penge for det (dog fik hun en pæn julegave sidste år).


Hun skal i øvrigt passe min vuf i aften (fra kl. 17) mens jeg er ude at spise og derefter inde at se Revy. Synes det var synd, hvis jeg bare lige kom hjem for 2 timer efter job for så at skulle gå fra hende igen.


NB

Jeg arbejder 36 timer om ugen og bor (pt.) nær arbejdspladsen.


Hilsen Winnie
- nu uden Zadeek ox... snøft
-men stadig med familiens maskot Møller.
.
Fransk Bulldog - en rigtig klovn!

Bulldogklubben.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 winnie..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 10:02

Synes da det lyder som en fornuftig løsning du har der, og det må da alt andet lige også gøre, at du ikke har dårlig samvittighed når du så, som i aften skal noget


Hej Helle

Her går det fino, jeg rider dog heller ikke lige på og har ikke gjort det i snart 2 år. Har fået nye hofter, så det besværliggøre jo tingene lidt men håber på at kunne ride igen til oktober, så småt altså...

Kan godt forstå du savner det


mvh


Katja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundelufter ...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 10:09

Tidligere, da jeg boede alene med min gamle tæve i KBH, der benyttede jeg mig af det ... Dog en skolepige og ikke en proff, da de ikke rigtig havde vundet indpas endnu dengang ... Som udgangspunkt boede jeg sammen med en fyr der kunne have hunden med på job, men da vi gik fra hinanden stod jeg pludselig akut med en hund der skulle være alene 8-10 timer dagligt...


Da jeg vidste det kun var en overgang, fandt jeg denne løsning for ikke at skulle skille mig af med hunden.. Den sidste måned inden jeg fandt en holdbar løsning (flytning) valgte jeg dog at sende hende i pleje da jeg flere dage pendlede mellem Jylland og Sjælland...


I dag har jeg dog ingen behov for det og derfor ville jeg ikke ... I længden er det nemlig i mine øjne en uholdbar løsning ..


Hvis ikke det er muligt at indrette enten sit hjem eller sin hverdag efter hundens behov, så skal man nok overveje en ekstra gang om man bør have hund.. Her mener jeg hvis det er permanent således at hunden skal være alene mange mange timer hver dag...


Vores 3 hunde har, når vi ikke er hjemme, adgang til stor hundegård med sandkasse, "gemmekasse", skygge og aktivitet... De går i vores 150 kvm værksted med gulvvarme, hvorfra de har fri adgang til gården..


De 2 store hunde SKAL være her når vi ikke er hjemme, den lille gamle får ofte lov at blive i huset, hun kan være svær at afmontere fra sofaen når først hun sover .. ;) ... Hun kan så lufte sig selv via kattelemmen på de 2000 kvm af matriklen der er indhegnet..


Det næste år er jeg dog på barsel, så der er ingen dage hvor de som sådan skal være alene ... Normalt når jeg er på arbejde er hundene alene ca 4-5 timer 3 gange om ugen...







MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?


Bryllup 20.02.10


Termin 07.08.10


2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 10:28

Ja, det kunne jeg da godt finde på... Men udelukkende som ekstra luksustur til mine hunde.. For de mangler ikke lufteture eller noget, de har hinanden når vi er væk og er vejret godt, er der åbent ud til


Så jo, det kunne jeg snildt....



Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af 2 Bøffer, Muffedisen og 3 herlige hunde :)

Nu med Muffen i løsdrift og de 2 Bøffer til August ligeså :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 11:15

Nej, det kunne jeg ikke - og slet ikke til 150 kr i timen, som jeg så i tv igår at de tager for en hundeluftning.


Heldigvis er det kun hver 3. uge, at vores hund er alene i mere end 3 timer - der må han krydse benene ;-)


Træk vejret nu, venter du til om lidt....

- så dør du!


TinaR


Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej tak
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 11:22

skulle dette benyttes vile hundelufteren skulle have min husnøgle- så nej tak



Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm....
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 11:52

Jeg ville nok stille mig tvivlende om nogle havde lyst til at tage chancen med mine hunde..

2 listehunde og så en tosset boxer og en morsyg lab, som ikke engang kan gå med min kære mand ud, fordi han venter på mig..


Jeg ville nok ikke have nok tiltro til at en hundelufter kunne håndtere mine hunde, som jeg mener de bør håndteres..

Jeg ville heller ikke i min vildeste fantasi kunne forestille mig en fremmed på matriklen der ikke ville blive spist, hvis vi ikke var hjemme..


Jeg ville nok geren benytte mig af tilbuddet hvis jeg havde andre hunderacer..

For min Boxer ville ikke være noget problem at lade andre håndtere..

men det vil de 3 andre til gengæld..




Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd
 
 min tanke
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 11:57

Er at mange mennesker jo rent faktisk er hjemmefra 8-10 timer i døgnet, det er jo et faktum, da de fleste mennesker arbejder 37 timer i ugen


Før i tiden var holdningen meget at det var som det var også måtte husdyrene være alene hjemme så længe.


Men jeg synes at tendensen begynder at ændre sig, hvilket jeg finder positivt.


Uholdbart synes jeg nu ikke det er, hunden bliver luftet med kammerater en time så mange gange i ugen man har brug for det, for mig lyder det som forbedret leve vilkår for dyrene.


mvh


katja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundelufter?
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 12:22

Ja, det kunne jeg godt.
Men det ville kræve at der var tillid til personen og faste regler.


Men pt synes jeg det er for dyrt med en proffesionel (150 kr pr time), men ville meget gerne have en aftale med fx en pensionist i nærheden, som Winnie har,. Det må godt nok være dejligt.


Pt agerer mine forældre hundesitter når det kniber og det er godt nok dejligt!


Til dagligt er rovdyret i haven, når vejret fint, og han sover bare tiden væk, når han er alene hjemme.

Men det ville være rart med en hundesitter, som ville tage ham, når man fx skal noget om aftenen.


Stine


Galopmenneske

- med forkærlighed

for military og pinto


Næsten færdigudlært sadelmager.

Society of mastersaddlers

New Millenium Apprentice Scheme.


Omstopning, reparationer mv udføres på sjælland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 19:36

Er så heldig at jeg smider hunden af hjemme hos mine forældre hver morgen, og henter hende igen når jeg får fri og hesten er klaret. Det fungerer super godt og hunden elsker det.


Hvis jeg ikke havde denne mulighed, så ville jeg da overveje at få en hundelufter - Men pengepungen er nok ikke lige pt. til en proff.

Men min hundetræner fungerer også som proff. hundelufter og flere på træningsholdet har gjort brug af dette. Hvis jeg havde pengene, så ville jeg helt klart gøre brug af hende som hundelufter..


Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 19:54

Det kunne jeg godt - vi plejer at få hjælp af en tidligere nabo når vi er længere tid hjemmefra end hundene er vant til.


En fremmed ville aldrig få lov at komme ind og det ville tage mange mange besøg inden de kendte vedkommende godt nok.


Vi kender mange der godt vil lufte hundene når vi har behov - men det er kun 3 personer der kan komme ind uden at blive spist.



Gitte


Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)


Godt vi har www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej, det ville
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 20:38

jeg ikke - jeg er for paranoia til at have fremmede mennesker til at lufte min hund, gå ind og mit hus og tilmed have en nøgle.


Og nu spørger jeg altså: Hvordan hulen, kan man være en proff. hundelufter? Er der uddannelse indenfor det? :-S





Mvh Flis
"If you take one more step, I'll be behind you and put my foot where yours were first, and if you say one more clever thing, I'll just repeat it and act like I said it first" - VETO
0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 23:04

Jeg vil da håbe for sådan en proff hundelufter at han/hun har forsikringerne i orden. Jeg kunne ikke forestille mig at ens egen hundeforsikringen dækker hvis hund laver skader på proff hundelufter eller andre når hunden er i hundelufterens varetægt...





Mvh. Anja


På stald: Sidse, Rasmus, Tarsan, Fina og Madam Skrald

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej det kunne jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  04-08-2010 23:40

Jeg kan godt se det smarte i at have nogle til at lufte ens hund, for at lette ens egen dårlige samvittighed. Men min holdning er at hvis hunden er alene hjemme mere end 6-8 timer om dagen så skal man slet ikke have hund. 8 timer for en hund er mange timer at være alene. Min er alene i maks 6 timer om dagen, oftes kun 5 eller mindre. Havde jg ikke den mulighed og skulle han være alene længere, jamen så skulle jeg slet ikke have hund.


Jeg kunne frygte at folk der normalt ikke ville anskaffe sig en hund fordi den bliver for meget alene, nu ville købe en hund fordi den jo bare kan blive luftet af en prof hundelufter. Nu er prof hundelufter jo ikke overdrevet populær endnu, men hvis det bliver. Men man skal ikke kun have hund for sin egen skyld , men også for hundens skyld.


Der hvor det kunne være smart var hvis der var enkelt dage om ugen man feks arbejde længere, og at der så var en til at lufte hunden, eller hvis man blev uventet syg for en periode.


Men at bruge en prof hundelufter for dovenskabens skyld eller for at lette den dårlige samvittighed, er en dårlig ide, så hellere vælge ike at have hund, eller ligge sin livstil/arbjede om så hunden kan være i det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 proff. hundepasser..
Forfatter: 
Dato:  05-08-2010 00:16

Ja det kunne jeg godt og ville gerne betale for det! Mine hunde betyder rigtig meget for mig og derfor skal de også passes korrekt :)


dog arbejder min kæreste hjemme (landmand) og hundene er derfor meget ude, samt kun alene hjemme i kort tid. Når vi skal noget kan vi altid få dem luftet af familie, venner, medarbejdere m.m.



www.Hestepasning.dk


-Professionel pasning af heste og andre dyr..

-Foderplaner 200 kr. inkl moms.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 00:14

Jeg kunne ikke da min hund ingen skade har af at være alene hjemme,

når vi er væk.

Skal vi være væk så længe at det er nødvendigt at han skal luftes, så er han alligevel i pasning.


Men noget der er mere vigtigt for mig er at når jeg er sammen med min hund ved jeg hvad der overgår den, og jeg ved derfor hvordan jeg skal gribe evt. traumer an, både de store og de små, og jeg ved nøjagtigt hvorfor den reagerer som den gør og i hvilke situationer.


Og jeg overlader ikke gerne mine hunde til andre.

De er mit ansvar både af kærlighed men også af lovgivningen,

og jeg ville være meget ked af feks min hund bed en fremmede hund/ menneske fordi den var blevet aflæst forkert og som følge af det blev pålagt evt. mundkurv af politiet.


Desuden ville jeg mindst forvente at en professionel hunelufter ikke bare var en som har bestemt sig for at være professionel, men som rent faktisk har en uddannelse som hundefører og hundepsykolog.


Og så ville jeg selvfølgelig også gerne betale prisen for det, men det ville være optimal sikring af mit dyr, frem for bare at overlade ham til hvem som helst.


Man kender jo kun folk til tænderne, og hunden sladrer jo ikke.


Team Rahmberg
Find os på Facebook

Aalborg

Sælges
12 årig DV vallak, 165 cm. LA-M Nivaeu 57.000.-

*Se info & video på http://www.team.rahmberg.dk eller på facebook*

0
1
Svar på denne tråd
 
 Nej, det ville jeg ikke have råd til
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 01:06

Det er for folk, der har en timeløn over 3-400 kr.


Var jeg så meget væk- ville jeg ikke have hund. n hund skal præges og opdrages.


Men det kan da være folk med taskehunde har råd til det.



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 Øllebølle
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 08:17

Men det er jo netop det der er årsag til at der findes hundeluftere, de fleste mennesker er væk fra hjemmet mere end 8 timer, så problem stillingen er egentlig ikke at så burde de ikke have hund, for det har de jo, nu har de folk så muligheden for at give hunden en lang luftetur midt på dagen, det synes jeg er genialt


Også synes jeg ikke at 8 timer er for meget hvis hunden er i "legestue" en time midt på dagen, det ville jeg selv benytte mig af hvis jeg ikke havde andre muligheder. For jeg synes heller ikke 8 timer er ok i min verden


Man skal jo huske at det er den samme person der kommer hver gang, man får kontrakt, osv, så den side ville ikke bekymre mig, det er jo det samme som folk der har rengøring på, de låser sig da også selv ind


Dejligt med så mange svar


mvh


Katja


Gad vide om et skilt i døren med bloddoner også holder den slags væk???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 09:49

I min barndoms københavnerforstad var det da en ganske normalt arrangement at få en skolepige til at lufte hunden midt på dagen. Jeg luftede selv to hunde i flere år uden problemer.


det var et fedt arrangement for alle parter. Jeg mener at jeg fik omkring 100 kr om ugen og de var sikre på at deres hund fik en god spadseretur i skoven, men de selv sad på arbejdet.


Jeg kan ikke se hvorfor i alverden man skal betale proffer for det arbejde, der fint kna gøres af en skoleelev til glæde og gavn for begge parter.


Men et eller andet sted er det jo ikke anderledes end at have rengøringshjælp, vinduespudser, håndværker etc etc.


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det synes jeg bestemt
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 10:19

er en god løsning.... Især hvis man, som nogen nævner, er karriere menneske. Men synes ikke det er en god ide, hvis det så indbyder til at hunden kan være alene hjemme endnu længere tid, fordi der jo ahr været en og gå med den.

Jeg kunne godt finde på at gøre brug af et sådant tilbud, hvis jeg havde hund, og kunne se min tid blev knap...

Men det skulle være en jeg havde 100% tillid til, og som jeg havde observeret omgåes min hund(går på ingen måde ind for vold overfor min hund, eller andre dyr). Måske ville jeg hellere kontakte en privat, der bare gik med 1-3 hunde ad gangen, fremfor 5-8 hunde.....


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 rolig nu
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 11:03

alle jer der skriver at hvis en hund skal være alene hjemme 8-10timer så skal man ikke have hund. Så skal alle der arbejder fuld tid og ikke hjemmefra, altså ikke have hund?

hmmm, man skal selfølgelig tænke på hvilke race man vælger og lære sin hund gode alene-hjemme-vaner fra starten. Men mon ikke det er noget vigtigere hvad man så laver med sin hund når man har fri, end om den har været alene hjemme??? og hvad med om natten - rigtigt mange hunde sover ikke sammen med sine mennesker, så der er den jo også alene.

Jeg synes da at det er en fin mulighed med hundeluftere, men jeg foretrækker nok at få mine hunde passet hos bekendte - fordi jeg er heldig at have familie og veninde som gerne passer dem. Den mulighed har alle jo desværre ikke.

indtil min hvalp var 7mdr har jeg kørt hjem 45min hver dag for at lufte og aktivere ham. Når jeg kom hjem der midt på dagen, så gad den voksne hund (6år) ikke engang at rejse sig fra sin kurv Næ nej hun var jo ved at slappe af... først når jeg åbnede køleskabet for at finde noget frokost, så gad hun at løfte hovedet for at se om der faldt noget lækkert af til hende ;-)


MVH Sanne

- med det røde lyn Prinsessa fra Floes



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider