Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 En hårribel historie
Forfatter: 
Dato:  15-05-2020 21:56

Nu er det ikke sådan, at jeg går til frisør særlig tit, det er vel engang hvert 10. år eller deromkring, hvor jeg er træt af, at mit hår kan sidde i en frisure: En fletning. Hvor jeg så bliver meget korthåret- med irriterende krøller, der ligner en permanent. :-P Fordi frisøren ALDRIG hører efter, at jeg siger, den der pæne frisure, to dage efter VIL ligne en mislykket permanent...

 

Ellers klipper jeg selv de værste spidser og pandehåret.

Men før det her Covid-19 havde jeg da overvejet at få min årlige 10 års klipning, hvorfor pandehåret var længere- end sædvanligt. Og det der karantæne går vel over på et tidspunkt!

Det lange pandehår er nemmere at klippe i en fancy frisure, når det er for langt.

 

Så kom jeg til at læse på DR.DK, nogle råd af en frisør, bla at man skal klippe sit pandehår, når det er tørt. Ellers klipper jeg det vådt!

Men den kloge frisør sagde så, at vådt ville pandehåret blive for kort.

Så jeg skruede jahatten (og min viden om mit eget hår i nejhatten) på. Ja, det er sjovt- og skævt og øh- kort. Men nu var det jo en autoritet på hårområdet, der udtalte sig, så egne erfaringer røg straks i posen med- afklippet hår?!

Nå, det gror jo ud igen, og så krøller det, så man ikke kan se, det er skævt. Hvorfor hoppede jeg lige på dén?

 

Jeg ved jo mit pandehår er 2 cm kortere, når det er tørt (og krøller!)


Mvh

Tine

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hvirvler som små horn i panden
Forfatter: 
Dato:  16-05-2020 06:45
Du har set gøgereden, ikk?
Den sure sygeplejerske, som har håret bobbet lidt op - efterhånden bliver det nærmest til to horn i hendes pande?

Jeg har en kæmpe hvirvel midt i panden, så mit hår laver selv to spiraler = horn, hvis det klippes passende kort...
Jeg føler med dig, jeg føler med dig.
1
1
Svar på denne tråd
 
 Nej, det har jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  17-05-2020 02:51

Jeg læste bogen engang- for meget længe siden. Filmen har i øvrigt gjort stor skade, i mange år troede folk at elektrochock, var en straf og at folk blev bundet og tvunget i den behandling. Stadig væk i dag tror folk det, og hvis du er psykiatisk patient, så vil den film få dig ud i akut angst og paranoia.

---

Det lyder da som en smuk frisure, måske kan du stå model til Moses- skabt af en nyere kunstner end Michelangelo? :-D

 

(Slå det op, hans Moses har hårhorn!)


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Electroshock.
Forfatter: 
Dato:  17-05-2020 06:36
Elektrochok er så effektiv en behandling, at hvis det ikke virker, er både depression, mani og skizofreni udelukket.
Ved depression kan man lave en Hamilton score - et skema man krydser af. Jo flere point, des værre
60% af de depressive har halveret deres Hamilton score allerede efter en uges behandling!

Jeg er selv læge og har lidt fortid i psykiatrien.
Jeg har givet elektrochok. Det er fantastisk!
Folk er stadig søvnige efter bedøvelsen, men man kan se på deres kropssprog, at deres lidelse er aftagende.
Jeg vil sgu hellere have elektrochok end piller!

Men ja, jeg er dog ikke maskulin nok til at stå model til Moses.
Denne version af Doktor Who er en dame
0
1
Svar på denne tråd
 
 Så er det jo
Forfatter: 
Dato:  10-06-2020 10:16

Så er det jo svært i fremtiden at skælde frisøren ud, når du ikke en gang selv kan finde ud af det

 

Kender det udemærket godt, det er derfor det er så dejligt at have krøller. Synes især at det var slemt da jeg var korthåret, der er jeg mere end en gang kommet hjem med meget kort hår....

Nu er det skulderlangt, det hjælper lidt på det.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider