Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til lydbog på MP3
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 10:44

Hej herinde,

Jeg har lige haft lånt en lydbog på biblioteket, men det er jo højsæson og udvalget er derfor ikke særlig stort.. Derfor blev jeg anbefalet af bibliotikaren at downloade de lydbøger jeg gerne vil "høre/læse" fra deres netdatabase..

Da jeg lånte lydbogen fik jeg den på en cd, og kunne så let som ingenting kopiere den direkte over på min mp3'er og så virkede det.. Vil næsten tro at det er MP3-format

For når jeg så nu forsøger det downloade fra deres netdatabase, så henter man den i WMA-format, og det virker fint på computeren, men tros filen kan ligges over på MP3'eren, så kommer der ikke en lyd ud af skidtet..

WHAT TO DO???

Jeg har aldrig brugt det med lydbøger før, men efter mit første forsøg har jeg fået blod på tanden.. Det er super når man cykler hjem fra job, og ikke mindst når man ligger i solen, så man undgår krampe i armene af at ligge med bogen..

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Hvor der i sommeren 2010 tilbydes sommergræs,

med hø t/natten, altid frisk vand og godt hegn.

Skriv PB, hvis du ku være interessert.

0
0
Svar på denne tråd

DRM VMI
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 11:34

Måske har bibliotekaren glemt at fortælle dig 2 ting.

1. Din afspiller skal kunne afspille VMI/DRM filer. Det er ikke alle mærker, som kan afspille licensfiler. F.eks. kan Apples afspillere ikke.
  2. Desuden kan du ikke nøjes med blot at kopiere filerne over - du skal tilføje filerne til Windows mediaplayer 10 og synkronisere filerne herfra med din afspiller.

Det lyder lidt tungt, men når man først er i gang, så er det skønt. Sikke en masse romaner jeg har fået hørt de sidste år i toget, bilen eller mens jeg ligger i badekaret :-)

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 12:26

uha @!#$ - det lyder godt nok lidt omstændigt.. Men jeg må prøve at springe ud i det og se hvad der sker.. :)

Men tak for hjælpen..

Det var faktisk min mand der hjalp med det igår - da jeg er total uteknisk anlagt.. Så må se om han gjorde det med at synkronisere filerne..

Jeg har lige tjekket og min Sansa - skulle være en af de som kan bruges til bibliotekternes downloads.. Så nu skal vi nok bare lige lære at få det gjort rigtigt..

Ditte E. T. Poulsen

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 23:24

Ifg medfølgebde brugervejledning understøtter min mp3 følgende filer: mp3, wav, vma, sikker vma og audiobooks filer..

Vil det umiddelbart betyde at min ikke kan bruges til licensfilerne som bibliotekerne bruger, eller er det noget helt andet??

Og når jeg til kobler mp3'eren så er det nærmeste jeg kommer en fil/program der hedder wmpinfo..

Kan det udfra dette konstateres at min ikke indholder de rette filer/programmer og at man ikke kan ændre på dette.. Min sansa var ellers netop på listen, på bibliotekets hjemmeside, over de som skulle kunne bruges..

KÆMPE øv...

Ditte E. T. Poulsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider