|
|
| Er skyggemulighed et lovkrav? |
|
|
Er mulighed for skygge på foldene et lovkrav?
Vores Charmetrolde Fjordbassen Bastian & Shetterne Clyed & Junker Hesten er vores partner Opdræt af marsvin mm - tjek hjemmesiden: www.bordeauxgaarden.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved det ikke |
|
|
men burde være det hvis det ikke er, for er da syn hvis ikke de kan gå i læ i den varme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej.... |
|
|
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det mente jeg heller ikke, men var i tvivl. Synes virkelig det er ufatteligt, at det ikke er det:( Boksstr og lysindfald.....hvordan kan det være vigtigere end skygge i 30 graders varme? .
Vores Charmetrolde Fjordbassen Bastian & Shetterne Clyed & Junker Hesten er vores partner Opdræt af marsvin mm - tjek hjemmesiden: www.bordeauxgaarden.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fortolkningsspørgsmål |
|
|
det er vel et fortolkningsspørgsmål. §3 i dyreværnsloven siger: Dyr skal endvidere sikres mod vejr og vind i overensstemmelse med deres behov. som jeg fortolker det skal hesten have mulighed for at opsøge skygge, præcis som den ville gøre hvis den var i naturen, altså deres behov for at kunne køle sig af. præcis som at de skal kunne søge læ i vinterligt vejr, hvis de føler et behov. men andre fortolker det nok til at de bare skal sikres mod dårligt vejr, ikke mod godt vejr.
Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi Bioanalytiker B.M.L.T
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
jeg ved ik om de har ændret i loven siden jeg sidst kiggede på den daj eg havde hest så? For dengang hed det bare mod vinterlignende vejr som kraftig regn, frost, blæst osv- og læskur ikk nødvendigvis hvis de havde ordentlig læ af træer og tørt leje
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den nye hestelov |
| Forfatter:  |
Annemettems |
| Dato:  |
16-07-2010 14:33 |
|
Ang. læskur er der kun regler som omhandler læ fra vintervejr. Så nej, der er ingen regler om hvordan hestene skal stå i sommervarmen. Men udfra det monab har sat ind, så burde: "Dyr skal endvidere sikres mod vejr og vind i overensstemmelse med deres behov." Gælde for vind og vejr året rundt, og ikke kun ang. vintervejr. Men groft sagt: Det er ok at stege sin hest, men ikke at lade den være våd og kold...
Sagde Anne Mette Sov sødt lille Arta, vi ses forhåbenlig igen engang. Glemte at vågne d. 25-10-09 Nu med Markus, Oldenborg med et snert af Fjordhest. HN-træf interesseret? se her: www.heste-nettet.d ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hest og skygge/mangel på skygge |
|
|
Annemettems, Jeg er helt enig med dig i det, du skriver. Og det gør mig ondt at se heste uden en eneste mulighed for skygge på folden i bagende hede temperaturer.  Et skur/andet til at give skygge ville gøre godt for disse heste. 
Vrinsk fra Esma Dybdevirkende healing til hest og rytter
Healing styrker og afbalancerer hesten og gør den mere samarbejdsvillig & Samtaleterapi, hvor du kommer helt tæt på dig selv og dine behov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det burde være et lovkrav med skygge til heste på fold  Jeg er ihvertfald glad for at mine kan gå i skygge i form af løsdrift og/eller træer  Fatter ikke folk har samvittighed til at smide deres heste ud i 25+ stegende sol hele dagen, midt på en åben mark uden skygge  Det ses tit herude på landet, desværre....
Mercedes 2.3 -rust,velholdt stationcar sælges,god hestebil  Lykkelig ejet af 2 Bøffer, Muffedisen og 3 herlige hunde  Nu med Muffen i løsdrift og de 2 Bøffer til August ligeså 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| annemette |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skygge til heste |
|
|
Hej Nej det er ikke krav. Jeg synes entlig det er ok. Jeg har en hest der kan stå bage i solen dagen lang selvom hun har MULIGHED for skygge. Ville I tvinge hende til at gå skygge når hun åbentlyst elsker at stå og bage i solen? jeg vil ikke! Mette
carpe diem - grib nuet
Sov sødt Kingo 1991 - 2008
Sov sødt Cæsar 2003 - 2009 Vi savner jer!!
HF Student anno 2009
Barfodstrimmer bør forbydes!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fortolkning... |
|
|
Der skal være læ på folden, i tilfælde af regn el voldsomt vejr. Læ mod regn giver vel også læ mod sol...
Mvh. L Nielsen. Heste tages i tilridning/ridning/kommision Rytter/groom søges til international springstald. -se profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helene |
|
|
min pony er også lige flyttet fra det gammle sted bla fordi der ingen skygge var det ny sted han står er der masser af skygge fra træer og stor udehus til ham,det er syndt alt andet
behanle dyrene som du selv vil behandles
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nielsen (LS Horses) |
|
|
der er mange som har sommer og vinter folde, så nej det er ikke sikkert eftersom de ikk går på de samme folde året rundt nødvendigvis.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette Flicka |
| Forfatter:  |
Annemettems |
| Dato:  |
16-07-2010 22:18 |
|
Nej selvfølgelig kan man ikke tvinge hesten til at gå i skygge. Man kan jo heller ikke tvinge en hest til at drikke, hvis ikke den er tørstig... Men der er vel forskel på, at give den muligheden for at gå i skygge hvis den får lyst og slet ikke at tilbyde den muligheden ?! Hvis din hest nu F.eks. også godt kan lide at stå ude i regnen, ville du så også bare undlade at give den mulighed for læ, hvis den fik lyst til det engang imellem?? Igen du tvinger den ikke til at gå i læ, men du giver den trods alt muligheden.
Sagde Anne Mette Sov sødt lille Arta, vi ses forhåbenlig igen engang. Glemte at vågne d. 25-10-09 Nu med Markus, Oldenborg med et snert af Fjordhest. HN-træf interesseret? se her: www.heste-nettet.d ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skygge |
|
|
Mine heste har mlighed for skygge fra 9.30 til 19.00 men ser jeg dem der nogensinde??? Nej heste er ikke så belastede af vejret som os. Jeg rider også i varmen og de er ikke det mindste uvillige til at arbejde, glade og meget energiske. Jeg tager dog lidt flere skridt pauser end jeg ellers plejer. Hestene går heller ikke i læ for regn, men stiller sig midt på filden, som de fleste heste gør.
Livet er hvad vi gør det til. Er det ikke bare dejligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|