Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 veninde brandt mig af
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 19:42

Skal lige lidt brok :(


For godt en uge siden søgte jeg en hunde passer i 3 dage, dog uden overnatning. En rigtig god veninde tilbyder sin hjælp. Hvilket jeg selvfølgelig bliver vildt taknemmelig for.


Tirsdag læser jeg på face at hun er blevet syg. Onsdag vil jeg så ringe og høøre om hun er rask osv. Hun tager ikke telefonen. Min mor tilbyder så at hjælpe torsdag og fredag hvis jeg ikke får fat i hende.

Kl. 10 om aftenen tager hun endelig sin mobil. Hun er stadig syg. Fair nok, min mor træder til. Hun lover at tage ham lørdag, det var intet problem.


Fredag kl.17.45 sender jeg hende en sms for at høre om hun var klar på Buller pasning. INTET SVAR.

Kommer hjem og ringer mange gange. KAn læse mig til at hun kl. 18.00 er på facebook og fortæller hun har afleveret sin søn på 6 måneder til pasning for første gang og de skal ud at spise.

Jeg ringer igen MANGE gange + jeg sender en sms om jeg egentlig gerne vil vide besked. Bliver dog utryg ved det hele og ringer til en anden veninde som lover at hjælpe.


I dag kl. 12.20 hører jeg fra hende efter jeg i morges har skrevet 2 meget vrede smsér. Hun påstår nu at hendes mobil var glemt hos hendes søster.

Jeg siger at så kunne hun da ha lånt hendes mands mobil, ringet til søsteren og fået mir nummer. Hun viste jo vi skulle snakke sammen omkring nøgle osv. Nå men så har kæresten IKKE søsterens nummer. Så hun påstår egentlig at hun aflever sin søn til pasning for første gang uden at høre til ham i 1 døgn???


Jeg skriver det ikke er en undskyldning, for der er andre måde at kontakte mig på. Men så påstår hun at hun troede den var blevet stjålet.. hmmm


Det jeg så syntes er det væreste er at hun ikke engang undskylder. Det eneste hun skriver er : er ked af du er skuffet. Det er et levende væsen som hun skulle passe ikke bare en potteplante. Men en rimelig vigtig opgave.

Nej hun var faktisk mere sur over jeg blev sur...


Jeg er så gal i skralden på hende. Skal også siges at det er typisk hun aldrig tager sin mobil når man ringer eller skriver. Også selvom man inviter dem til spisning osv.


Er jeg sippet eller ville i ha reageret som mig?


Det sidste jeg fik at vide var at jeg jo bare kunne være sur og så kunne jeg jo skrive engang hvis jeg kunne tilgive hende


Havde det været mig havde jeg undskyldt 1000 gange allerde for at have glemt en meget vigtig aftale :(




Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia


13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 20:05

Jeg har også i mine yngre år, haft nogle veninder med den der slags attitude, og det irriterede mig så meget! Det var som om, at ville man være veninde med dem så indebar det at de kunne opføre sig præcist som det passede dem, og blev jeg sur så trak de bare ligegyldigt på skuldrene.. grrrr Jeg lærte med årene ikke at lave bindende aftaler som betød noget for mig, og venskaberne blev mere overfladiske, men det var ok for jeg slap for at blive irriteret og skuffet.

Jeg har også med årene lært at sortere i alm venner og virkelig tætte venner.


Neapolitano Allegra

***********************************


Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway


OPSTALDNING TILBYDES NÆR ROSKILDE, SE PRÆSENTATION.





0
0
Svar på denne tråd
 
 ligegyldighed...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 20:08

Ærlig talt tror jeg ikke hun har glemt jeres aftale... Men at hun ikke har haft lyst eller overskud til det, og simpelthen har været for ligeglad til at ringe og aflyse...


- At hun ikke undskylder handler i mine øjne om, at hun reelt er ligeglad... At hun reagerer med at blive sur handler om forsvar (det bedste forsvar er et angreb som bekendt)...


Det lyder som om, i har et venindeskab, hvor jeres grundlæggende værdier ligger et godt stykke fra hinanden, og spørgsmålet er mpske hvor meget hun giver i det venskab i forhold til dig.


Jeg ville nok tage det hele op til revition og vurdere, om det var noget, jeg havde lyst til at arbejde videre på...


Lady

0
0
Svar på denne tråd
 
 God veninde?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 20:16

Jeg tror, at du føler hun er mere 'god veninde' end hun føler den anden vej.


Salvia


Ledige bokse i dejlig stald i Lynge.
Gode folde og meget foldtid.
Rolige omgivelser.
Bus til døren.
Fair priser.


Har du et mønster på nordbokjolen som jeg må låne/købe/få?

Størrelsen er ligegyldig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 01:13

Salvia: Hvis det er sådan det hænger sammen. Mener du så at det undskylder hendes opførsel? (altså hende der sprang fra aftalen).


Trådstarter: Kan sagtens forst¨at du er vildt vred! Havde jeg også været, og hun skal være glad for at jeg ikk er hendes veninde!!!! UD med hende!!!


MVH Pernille



*Skovbakkens Avalon*




! R.I.P Dear Tana C *In my heart* !




Efterlyning af Skimmel/Hvid Ponyhoppe 130-136 i stg. ca. 21 år!

&

Nordbagge blanding 150-155 stg. Hoppe ca. 24 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skovbakkens ♥Avalon♥
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 02:45

Salvia: Hvis det er sådan det hænger sammen. Mener du så at det undskylder hendes opførsel? (altså hende der sprang fra aftalen).


Hvor i alverden ser du det i mit indlæg? Jeg har på ingen måde givet udtryk for, om adfærden er i orden eller ej, eller om det undskylder adfærden!


Salvia


Ledige bokse i dejlig stald i Lynge.
Gode folde og meget foldtid.
Rolige omgivelser.
Bus til døren.
Fair priser.


Har du et mønster på nordbokjolen som jeg må låne/købe/få?

Størrelsen er ligegyldig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 10:33

Salvia: Jeg skrev til dig på en pæn måde og stillede dig et spørgsmål. Så vil du godt være venlig at skrive tilbage i en pæn tone tak!

Grunden til at jeg spørger er fordi du skrev at du tror at hun ser hende som en bedre veninde end hende selv. Og siden du skriver det, så virker det på mig som om at du så mener at hun render fra sin aftale fordi hun ikke ser hende som en god veninde. Og for mig virker det så som om at du eventuelt synes at det er okay at hun handler sådan.


Men jeg har åbenbart misforstået siden du skriver tilbage til mig på den måde.


MVH Pernille



*Skovbakkens Avalon*




! R.I.P Dear Tana C *In my heart* !




Efterlyning af Skimmel/Hvid Ponyhoppe 130-136 i stg. ca. 21 år!

&

Nordbagge blanding 150-155 stg. Hoppe ca. 24 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skovbakkens ♥Avalon♥
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 11:46

Om du har misforstået og overfortolket? I dén grad! Hvad vil du sige til, om du skriver to konstaterende linier, og der så bliver tolket alt muligt ind i det, som du på ingen måde har givet udtryk for? Sige tak for rosen, det var vel nok rart at du kunne give mig en mening at have, siden jeg ikke selv har givet udtryk for min egen om den konkrete sag? Nej, vel?


Det er på INGEN MÅDE ok at veninden handler som hun gør. Clear?


En god veninde kan ens telefonnummer i hovedet, og bruger ikke en dårlig undskyld for ikke at kontakte en, som fx at man har glemt mobilen og senere er den blevet stjålet, når man også er venner på facebook/andre kommunikationstilbud på nettet. En god veninde ved hvilke dele af ens liv der er vigtige, og som man bare ikke svigter, om man så har 40 i feber og er ved at hoste lungerne ud. En god veninde taler direkte ud af posen, hvis hun har fået taget munden for fuld, og sagt ja til noget, hun alligevel ikke kan overkomme, så der kan findes en anden løsning.



Salvia


Ledige bokse i dejlig stald i Lynge.
Gode folde og meget foldtid.
Rolige omgivelser.
Bus til døren.
Fair priser.


Har du et mønster på nordbokjolen som jeg må låne/købe/få?

Størrelsen er ligegyldig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 12:10

Sylvia: Stillede et spørgsmål og længere er den ikk. Der er nemlig en grund til at jeg stillede et spørgsmål og ikke skrev alle mine tanker bag spørgsmålet ned. netop af den grund at jeg kunne tage fejl Men så langt tænkte du desværre ikk.


MVH Pernille



*Skovbakkens Avalon*




! R.I.P Dear Tana C *In my heart* !




Efterlyning af Skimmel/Hvid Ponyhoppe 130-136 i stg. ca. 21 år!

&

Nordbagge blanding 150-155 stg. Hoppe ca. 24 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skovbakkens ♥Avalon♥
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 12:23

Beklager meget, at jeg ikke er tankelæser, eller kan anden hokus-pokus. Og navnet er Salvia, ikke Sylvia.





Salvia


Ledige bokse i dejlig stald i Lynge.
Gode folde og meget foldtid.
Rolige omgivelser.
Bus til døren.
Fair priser.


Har du et mønster på nordbokjolen som jeg må låne/købe/få?

Størrelsen er ligegyldig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 12:42

Sorry, Salvia. Beder jeg dig heller ikke om at gøre. Men sådan set bare at svare pænt på mit spørgsmål


MVH Pernille



*Skovbakkens Avalon*




! R.I.P Dear Tana C *In my heart* !




Efterlyning af Skimmel/Hvid Ponyhoppe 130-136 i stg. ca. 21 år!

&

Nordbagge blanding 150-155 stg. Hoppe ca. 24 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hrmn nå
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 13:13

Er jeg så en dårlig Veninde fordi jeg ikke kan mine veninderes telefonnumre i hovedet ... jeg har så valgt at lade min telefon huske dem og bruge min sparsomme "HD plads" til andet og vigtigere



TS : Tror også bare du skal overveje om det er et venskab der er værd at holde liv i.


Og jeg kan overhovedet ikke se at Salvia er "flabet" eller negativ i nogle svar, jeg tror du ( pernille) læser dem et meget negativt syn -...



Avl af Welsh Sec B - F og DSP


Stutteri Friis



0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 13:29

jannie (victor): Helt ok. Men synes jeg ikke at jeg har.


MVH Pernille



*Skovbakkens Avalon*




! R.I.P Dear Tana C *In my heart* !




Efterlyning af Skimmel/Hvid Ponyhoppe 130-136 i stg. ca. 21 år!

&

Nordbagge blanding 150-155 stg. Hoppe ca. 24 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jannie (victor)
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 16:45

Er jeg så en dårlig Veninde fordi jeg ikke kan mine veninderes telefonnumre i hovedet


Nej, selvfølgelig ikke, og jeg ikke skrevet at man automatisk er en dårlig veninde hvis ikke man kan det. Skulle det ske at telefonen ryger, så har man telefonnummeret stående mindst et andet sted, kontakter fælles bekendte der har det, eller kontakter veninden på anden vis, fx via mail, facebook, smider et brev i postkassen om, at man har mistet telefonnummeret, og om hun kan ringe/sms/maile nummeret. Hvis altså man opfatter personen som en god veninde. En god veninde gør et eller andet for at få kontakt.


Hvis A synes at B er en god veninde, vil A finde en måde at kontakte B på. Hvis B ikke synes at A er en god veninde, vil B som regel ikke gøre ret meget for at kontakte A. Respekten bør gå begge veje i alle forhold i livet. Gør den ikke det, er der ikke noget fundament for fælles fodslag i livet.





Salvia


Ledige bokse i dejlig stald i Lynge.
Gode folde og meget foldtid.
Rolige omgivelser.
Bus til døren.
Fair priser.


Har du et mønster på nordbokjolen som jeg må låne/købe/få?

Størrelsen er ligegyldig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ih altså! Den agurketid :)
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 16:54

Hold da helt fast en hønsegård!!!


Kan i så se at komme ud til stranden og få en skyller, for den her diskussion er da simpelthen spild af jeres tid!!! I gik fejl af hinanden - det sker jo ofte, når det er på skrift - og så er den ikke længere...


- Ud at nyde det gode sommervejr - smæk tæerne i soppebassinet og nyd livet i stedet for at sidde herinde og diskutere af princip! ;)


Lady - der skynder sig ud på cyklen igen og ned til havnebadet :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 22:49

Den der type ´´veninder´´ kender vi alt for godt-JO TAK!!!


Og de bliver ganske pænt lagt på is, og når de så langt om længe kontakter en, så får de sgu samme behandling-OG så ryger de ud til højre.


De er så dog i orden, hvis man ikke gider snakke i tlf, eller være social en enkelt dag, men ved gentagen opførsel ala den TS har været ude for, så ryger de sgu ud.


Gammel ost ruster aldrig!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Til trådstarter
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 09:05

Hej,


Kommer lige med en anden vinkel:


Jeg læste Ladybirds første indlæg om at din veninde nok ikke har glemt aftalen, men simpelthen var for ligeglad til at ringe.


Jeg er enig med Ladybird i at din veninde nok ikke har glemt aftalen, især ikke når du gjorde hende opmærksom på den flere gange, og tænker også at hun nok simpelthen ikke har haft lyst eller overskud til at passe din hund. Måske har hun lovet det i et optimistik øjeblik, og har så bagefter fundet ud af at hun egentlig ikke kunne/orkede/havde mulighed for det. Du skrev jo at hun var syg, og måske er det hele bare blevet for meget for hende lige pludselig.


Det jeg lurer på er, om det måske også var en form for fornægtelse at hun ikke skrev/ringede til dig? Hvis det hele ligesom var ramlet for hende, og hun havde svært ved at overskue tingene, så kan det jo være en form for "selvværn" at lukke ting ude som man ikke kan overskue. Dette har jeg selv oplevet et par gange, hvor jeg har været belastet i alt for stor grad, og derfor ikke har opført mig som man bør/som jeg plejer, og evt. såret mine medmennesker.


Jeg ved jo ikke hvordan din veninde ellers har det, og dette er heller ikke ment som en undskyldning af hendes handling. Du mener jo at hun burde undskylde og forklare sig, og det kan du nok også have ret i, men det kan jo være hun ikke orker det, og derfor vælger den "lette vej" og lægge "skylden" over på dig, fordi hun ikke kan klare at påtage sig mere skyld/ansvar lige nu.


Det du må vurdere mener jeg er, hvor meget den pågældende veninde betyder for dig. Hvis hun virkelig betyder noget, så bør du sætte dig ned og tale med hende -prøv at gå til det med et åbent sind, og hør efter hvordan hun har det. Og så må jeres forhold forventningsafstemmes, som det også er nævnt tidligere. Drop sms´erne frem og tilbage -de bliver for let misforstået/mistolket.



Mvh Britt


The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider