|
|
| Hvad kan din 4 års? (uddannelse) |
|
|
På lørdag bliver Milan 4 år (jeg syntes nu han lige er født ) og det har fået mig til, at tænke på om han er med, når det kommer til hans uddannelse. Kan han for lidt? Eller for meget? Naaah  Så må jeg høre, hvad din 4 års kan?  Vi har nu ikke så travlt, men at se, hvad andre på hans alder kan, kan evt. give lidt inspiration til den kommende træning  Her er lidt af, hvad min kan: Afslapning  Lidt mere seriøs (dette er under tilridningen i maj 2010)
Jane *Heldig ejer af den skøre, men smukke Milan* Alle stavefejl er helt gratis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salli, hun kan |
|
|
se sød ud og drille de andre på folden. Med rytter på ryggen, kan hun basis i alle tre gangarter, også er hun stille og roligt, begyndt at hoppe en lille pind, da hun forhåbentligt, skal til matrialprøve i sept.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi er helt ba-u |
|
|
Vi er først kommet ud af starthullerne nu. Min 4-års er først ved at blive tilredet nu. Netop i dag var Rikke oppe og sidde for første gang. Havanna var totalt cool. Men som I kan se, så er vi totalt bagud....... Men vi skal også bare nå en eksteriørkåring i august.  
Mvh Tina R.I.P Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002 Calle 28.04.1998 - 02.04.2010 "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
Min 4 års kan skridt, trave og gallopere med rytter, lave volter og ok slange gange. Han kan springe an i galop, men skal justeres hvad angår farten  Kan rides i skoven alene og med andre heste i alle gangarter. Han kan løsspringes og rides over travbomme. Vi øver meget stop for sæde, overgange, justering af farttempoet.... At flytte sig for shenklen, rigtig meget i hjørnerne i ridebanen, men de sidder der meget bedre når vi laver volter.... Meeen, med mit studie + job ved siden går det pt. langsomt, men det er også ok, har ikke travlt 
MVH Pernille *Skovbakkens Avalon* ! R.I.P Dear Tana C *In my heart* ! Efterlyning af Skimmel/Hvid Ponyhoppe 130-136 i stg. ca. 21 år! & Nordbagge blanding 150-155 stg. Hoppe ca. 24 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Troja... |
|
|
Min 4 års kan ingenting angående ridning så der er det nok os der er mest bagefter i denne tråd  Hun er dog sadel/trensevant og kan longeres. Der har været en rytter oppe få gange for et halvt år siden så det er ikke det store. Hun kan intet ridning, og egentligt slet ingenting lige pt da hun har bestemt at hun ikke vil fanges længere (går på en kæmpe sommerfold - uden grime!) så det er ikke fordi det ser ud til at vi kommer videre lige for tiden.  Lige et billede fra dengang hun sidst gad snakke med mig (i juni en eller anden gang) 
www.roseanna.dk Logo til tryk og hjemmeside Showgrimer til araber og miniature Malerier af heste på bestilling La Troja Ox ..arabisk prinsessehest..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nix!! Jeg er |
|
|
nok den herinde der er mest bagud... Min 4 års hoppe kan have trense på.. det er det.. ingen longe arbejde, ingen sadel ingenting!! Men.. mon ikke hun nok skal nå det en dag tid.. Min 5 års hingst er meget længere.. . han kan skam både skridte og trave, holde en nogenlunde takt og gå til højre og venstre..Meget dygtig musse.. han er ved at lære anspringet til galop.. jo jo det går stærkt her... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores... |
|
|
Vores kan gå afslappet og velbalanceret i 3 gangarter, og har ret godt styr på øgninger i gangarterne. Derudover kan de springe en let bane (60 cm.) med komb. Enkelte af vores heste bliver først tilredet som 4 års. (oftest begynder vi om vinteren når de fylder 3) på denne tid af året kan de arbejde afslappet i alle gangarter, respektere stop, halve parader samt lette øgninger, og er så småt ved at blive indsprunget.. Her er en af dem (den "lille" prinsesse) i springtræning, hvor hun stadig har tildens til at spænde en smule op, hvis der er andre heste på banen..  ..og nårh ja.. så skal de lærer at gå igennem vandpytter Hvilket kan være yderst farligt. (godt nok et gammel billede, men han var bare så kær den dag ) 
Mvh. L Nielsen. Heste tages i tilridning/ridning/kommision Rytter/groom søges til international springstald. -se profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 4 års alderen |
| Forfatter:  |
Havila |
| Dato:  |
07-07-2010 21:59 |
|
Synes det er så forskelligt hvordan de er klar i den alder. Min dreng er heldigvis rimelig fremme i skoene, han kan skridt, trav og galop, samt alle basis volterne - hmm, han kan dem i hvert fald så godt at han havde overskud i forgårs. Så mor her måtte lige ned og smage på sandet... Møg krikke 
Venlig hilsen Nanna dressurrytter i bedste hyggestil Irish Cool Kaiza Stald Vesterbys Son-Goku
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min... |
|
|
Min fyldte 4 år den 25 Marts og er tættere på 4 1/2. IKKE at det gør nogen forskel . HUn har været reddet en måned nu og kan skridte, trave, volter, slangegange, parader og er igang med galop og anspring. Hun bliver reddet for så lange tøjler som muligt, så samlign er ikke noget vi pt går op i
Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være Bitches have more fun En af tosserne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumdidum |
|
|
Tak for alle jeres beskeder. Er glad for at læse, at jeres ikke drøner rundt på LA niveau  Milan kan rides i alle tre gangarter, så det er da en god start. Han var i ridning i maj, hvor efter han kom hjem og fik lidt fri. Nu er vi så begyndt stille og roligt at træne igen. Både fra jorden (har fået en masse hjælp og inspiration af Ute Lehmann), men også fra sadlen, hvor vi også får undervisning. Longering har jeg lagt på hylden - jøsses han bliver tvær, hvis det er det vi skal. Stejler, sparker ud osv. Men sadler jeg ham op og stiller ham ved skamlen, så jeg kan komme op, så står han helt stille og venter  Hyggeligt, at få nogle input på, hvad jeg også kan træne med ham - f.eks. bomme.
Jane *Heldig ejer af den skøre, men smukke Milan* Alle stavefejl er helt gratis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Min 4 års kan gå noget hæderlig LB dressur og springer ca. LC i spring. Schenkelvigninger er næææsten på plads, øgninger er på plads, kontragalop gør den også fint, den springer rent i halvdelen af changementerne og laver parade fra alle gangarter og starter igen i alle gangarter + det basale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Min er godt nok lige fyldt 5 år. - Men da hun fyldte 4, kunne hun intet andet end at blive trukket rundt i grime. Først i efteråret begyndte vi at longere lidt (4½), og nu her lige inden hun fyldte 5 fik hun udstyr på for første gang (har dog ikke været longeret MED udstyret endnu), så her går det meget langsomt, men sikkert. Skal huske at sige at for det første er hun en islænder. Planen var egentlig at begynde da hun var 3½, men hun var bare ikke vokset fuldt ud, og var langt fra parat. Sidste år var hun så nogenlunde ved at ligne en 3 års plag ( ), og virkede mere klar, så vi er bare gået stille og roligt igang. Hvis hun kommer til at holde lige så mange år som sin mor og far har været i gang allerede, så gør det mig ikke så meget at komme lidt senere igang 
CeliaHag&Ganti<33 © KyljaDuErBareLækker © -HrinaJegElskerDigForEvigt<33 Stvaespasernee V.I.P !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| to 4 års |
|
|
Nu er jeg ikke dressur rytter og mine mål er lidt anderledes. Derudover har jeg ikke travlt, jeg har al den tid mine drenge mener at behøve. Dusty 4 år, har været hos mig i 2 år. Blev gjort let ryttervant sidste år. Nu: Han kan rides ud alene, men vi er stadig i skridt på tur. Han kan følge mig uden snor alle vegne, kan longeres uden snor. Han kan gå en ænstændig skridt, en grim trav og en aaalt for hurtig galop på banen  Vi er lige gået igang med versader fra jorden. Voltearbejde fra jorden. Vi arbejder mest på at slappe af i halsen og sænke hovedet. At få lidt mere sving på bagbenene i skridt og så på at have det sjovt. Fearless 4 år, har været hos mig i 1 år. Har ikke haft et let liv, har været voldsom og skræmt. Nu: Han er sjort ryttervant i skridt og så småt begyndt i trav. Han kan longeres uden snor. ha ha...han kan få grime på og løfte hove ja med nogle heste er start kravene små! Voltearbejde fra jorden er startet. Denne sommer skal der mest fokuseres på at kunne komme ud fra matriklen på gåtur uden han dør af skræk. Derudover skal der arbejdes på hans vandskræk. Der fokuseres på ro, selvtillid og samhørighed.
Samhørighed Hest & menneske - Et partnerskab
Når du springer trinene på en trappe over, risikerer du at falde!! Tjek lige min hjemmeside Akademisk er vejen for os!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Glemte da helt at skrive at min også går fint på tur, både alene og med andre. Han er faktisk som regel den roligste når vi rider med andre, selvom han er den yngste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores 4 års. |
|
|
Eller retter - min mors 4 års er lige kommet hjem tilridning.  Hun kan rides i de respektive gangarter, kan lave volter, slangegangen, slangelinjer og parader. Hun skal bare tid på at vokse færdig, og så håber vi på hun kan debutere i nogle Lc'er snart. og så skulle hun gerne til Materialekårning snarest muligt 
Hvis du taler til dyr vil de tale til dig og I vil lære hinanden at kende. Hvis du ikke taler til dem, kommer du ikke til at kende dem, og det du ikke kender frygter du. Hvad du frygter ødelægger du.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Milo og Diva |
|
|
Jeg har to ungheste, som lige er fyldt 4. Milo kan gå øvelser som svare til LB og har sprunget 5 gange, hvilket han klare utrolig godt. Vi har bla. startet to stævner i dressur - LD2 1 plads og LC3 3 plads. Diva kan også gå LB øvelser, dog har hun lige stået halvt år, så hun er lidt ude af form, så det er ikke så stabilt. Og så kan hun springe bane, som svare til LC. Hun har kun startet et dressur stævne - LD2 1 plads. Jeg har overhovedet ikke travlt, så jeg går langsomt fremad med dem, og det hele går i deres tempo  Milo:    Diva:  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min 4 års |
|
|
kan gå stabilt i skridt trav og galop. Den har haft nogle længere pauser i vinters/ foråret pga. vokseværk og skade hos mig.. Den har været redet stabilt siden april og har også gået en enkelt gangartsklasse, samt DSA kval. Lige nu har den sommerferie, hvilket den har haft i ca. 1 måned. Den slutter dog i næste uge, hvor hun så småt skal rides igen med henblik på mellemrunden i september. 
Mvh Tina med hestene Dawina, Felix, Cindy og Viktor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm.... |
|
|
Det var dog en skræmmende tråd du har lavet her!! Totalt panik altså, får altid sådan en grim fornemmelse i maven af at jeg er såååå langt bagud med min. Men, kan da konstatere at jeg ikke er den eneste - heldigvis. Jeg har bevidst valgt at lade min hoppe vente, da hun ikke er blevet så stor som forventet, og der var ikke meget "hest" i hende for et års tid siden - idag ligner hun rent faktisk noget jeg tør sætte mig op på uden at være bange for at den knækker sammen under mig  Men, vi har også haft vores at kæmpe med, og jeg er glad for at jeg tilsidesatte ridning for kamp om bl.a. aleneproblem, for idag har jeg en hest som til hver en tid er rolig og hvor vi bare er et godt makkerpar, fremfor stridshaner. Og så er der også lidt vej når man får en hest som 2-års der hverken kan gå i snor eller løfte ben... Anyway, hun er blevet 4 i juni, hun kan alle almindelige ting som en vel opdraget hest skal kunne, hun kan få sadel og hovedtøj på, men longering lærer vi vist aldrig - det der med at løbe ligger ikke så meget til hende Jeg er lige begyndt at vænne hende rigtig til sadel, og forsøger at få hende til at bevæge sig lidt med den på, så hun vænner sig til fornemmelsen. Så indenfor en måneds tid eller to regner jeg med at kravle på. Hun er i øvrigt ryttervant, det blev hun sidste år, se her:  Og her et billede fra juni - hun ligner jo faktisk en færdig hest, så mon ikke jeg kan tilride med god samvittighed  Sindet er i øvrigt helt anderledes idag, hvilket jeg sætter pris på når der skal tilrides. Indtil nu går alt efter planen (selvom jeg godt gad at hun fattede det der med longering og at løbe på kommando), og jeg tror at hun bliver lige den ridehest, jeg gerne vil have 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jack kan.. |
| Forfatter:  |
Rie ♥Tyra♥ |
| Dato:  |
09-07-2010 10:04 |
|
Jackpot kan: Skridt trav og galop.. Skridt og trav i holdning. Rides ved vej, i skov, på bane, og på fold. Rides med og uden udstyr. Løsspringes. Har en gang prøvet at springe med rytter. Han er så udlånt fra august, hvor han skal trænes mere seriøst. 
Rie . <3 Stutteri Kurreholm. Islænderhoppe & Islændervallak + Fellponyvallak tilsalg! Fellpony vallak udlånes! Part søges til Islænderhoppe & Fellpony vallak! kun døde fisk, følger strømmen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rikkej |
|
|
jeg må indrömme at jeg synes din kan MEGET i forhold til kun at väre 4! ;o Min 4 års har haft en måneds pause nu her og regner med hun skal så småt i gang med ture i näste uge og det skal den bare stå på i ca 14, og så skal vi gerne lidt mere seriöst i gang igen, så hun er klar til champ kval i august. Inden hun fik pause, var vi begyndt springträningen, og var endt på ca en meter, dog kun 70 eller der omkring i kombier.. Der ud over arbejde vi en del med tempo, da hun gerne vil sätte farten lige rigeligt op, når vi sprang.. Og ellers var det isär også tryk for schenklen der bleva rbejdet på. Hun kan rides på tur i alle gangarter med andre såvel som alene;)
Mvh Jannie Engedals E.T. & Astoria Engedals Piaffe, savner dig, du vil altid være min lille prinsesse:) <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|