|
|
| Jeg er skuffet - salgsannonce |
|
|
For dage tilbage fandt jeg herinde på hestenettet en salgsannonce på hvad der måske kunne blive min drømmehest. Jeg skrev til sælger, da annoncen var uddybbende, men jeg havde havde flere spørgsmål. Nu her 5 dage efter er hesten formentlig solgt, annoncen er ihvertfald slettet og der er forhåbentlig en glad ny heste-ejer. Dog føler jeg mig skuffet og en smule p..... på, da sælger ikke kunne gøre mig den ulejlighed, at svare på min mail, eller i det mindste gøre mig opmærksom på, at hun har lovende købere eller sidst, at hesten er solgt. Jeg mener da, at når man har noget til salg, så skylder man evt. købere, at svare - det ville jeg da ha' gjort. Jeg kan se, at mailen er læst. Jeg kan også se, at sælger ´debatere herinde, så adgang til pc'en er der. Blot et lille piv, fra een der ikke fik svar... Venligst Lisbet
Husk, at når du bliver sur, er det dit eget problem, at blive glad igen..! Er det det værd? Brug tiden fornuftigt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det er da ikke sælgers ansvar at melde ud om der er potentielle købere til salgsvaren eller om den er solgt?? Så ville de da få travlt, hvis de skulle svare alle der har skrevet...Intet svar, må da enten betyde man ikke er interesseret i at sælge til én eller har solgt varen....
Screw you guys, we're going Western and barefoot  Lykkelig ejet af 2 Bøffer, Muffedisen og 4 herlige hunde  Nu med Muffen i løsdrift og de 2 Bøffer til August ligeså 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ringede du??? |
|
|
til sælger da du så annoncen? hvis jeg som sælger kun fik en mail ville jeg ike tage det seriøst. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan godt følge dig.... |
|
|
... jeg har nemlig også svaret på et par annoncer herinde, som annoncens ejer ikke engang gad respondere på. Sidste gang her var jeg så streng at jeg også sendte pigen en sms om at jeg havde skrevet, men ikke engang den fik jeg svar på. Jeg synes det er frækt. Hvis man ikke vil kontaktes, så må man jo tage sin annonce af.
Venlig hilsen -miki- Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for og imod |
|
|
jeg kan godt forstå du er skuffet, men jeg havde engang en hest billigt til salg, fik over 100 henvendelser på mail, sms og telefon, kunne slet ikke holde rede i hvem der var hvem og hvem jeg havde snakket med, tilsidst opgav jeg, hesten blev så også solgt dagen efter, men hvis din sælger har fået lige så mange henvendelser forstår jeg dem godt, noget andet er hvis det virkelig var drømmehesten synes jeg du skulle have ringet istedet det virker trods alt mere seriøst på sælgerne, mange sender en mail og så hører man som sælger ikke mere fra dem, folk der ringer vil som regel gerne ud og se hesten.
Momse - håndsyet og special designet læder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis det virkelig |
|
|
kunne have været din drømmehest, så skulle du helt sikkert have ringet til sælger, så hun/han var klar over du var oprigtigt interesseret, men det er jo altid nemt at være bagklog. Der er så mange som skriver på annoncer.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ved godt |
|
|
vi lever i moderne sms-mail osv-tider. Men - der er altså ikke noget som "personlig" henvendelse. Så jeg min drømmehest, så havde jeg også ringet omgående og ikke ventet ¨på sms/mail svar, ligesom jeg ikke ville svare på en sms-henvendelse hvis jeg havde noget til salg. Er man seriøs, mener jeg man tager knoglen. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
Jeg mener så også at man godt kan ringe i stedet for at skrive.. Måske er det dumme spørgsmål men derfor vis man syntes det er et super tilbud så skal man gribe knoglen smiler.. MEn øv øv at drømmehesten smuttede
Hilsen Annette (Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| drømmeføl |
| Forfatter:  |
Louise *SpeeDyret* |
| Dato:  |
23-06-2010 13:08 |
|
Da jeg så Cavallino til salg, skrev jeg en mail om at jeg var interesseret men ikke ville ringe da klokken var efter "normal ringetid". Så at man ikke ringer er ikke ensbetydende med at man ikke er oprigtigt interesseret.  Jeg havde engang en der kontaktede mig ang. nogle dyr jeg havde til salg - det foregik på sms, da han var døv. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes |
|
|
også det er træls når man skriver til en annoncen på den ene eller anden måde og ikke svarer, det kan godt være at telefonisk kontakt er det bedste, desværre for mig har jeg det problem fortiden at jeg nødigt taler i tlf, hører musik eller ser fjernsyn kan lige sidde ved computeren meget kort tid af gangen, da det ellers udløser migræne anfald, og leve helt afsondret indtil lægen finder ud af, hvad der er galt er heller ikke sjovt, så derfor er det meget træls for mig at man ikke svarer tilbage,hvis jeg er interesseret i noget, er nu begyndt at få min søster til at ringe på ting. hilsen helen
lækkert sort oldenborg hingsteplag på 13 mdr efter en skimlet oldenborg hingst freigraff af hvarre, sælges kig .præsentation ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Jeg mener jo så at vil man ikke have henvendelser på mail, hvorfor så oplyse mailadressen? Man kan evt. skrive i annoncen at man kun svarer telefonisk henvendelse. (at 4 ud af 5 så alligevel sender mail, sms e.l. er så en anden ting) Jeg synes i hvert fald at det er det mindste man kan gøre er at sende en standardmail om at hesten er solgt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 13132465 |
|
|
Da altid rart med delte meninger og jeg takker for dem alle. Dog er jeg stadig af dem overbevisning, at sælger burde ha' skrevet eller i det mindste ha' givet udtryk for, at der "kun" ønskes telefonisk kontakt, hvis dette var tilfældet. Skulle sælger begraves i mails, så var det til at rette i annoncen. Om hesten var min drømmehest, var jo blot det jeg ville ha' uddybet - men ud fra annoncen lød han lækker. Dette var ikke den første hest, at sælger solgte, så hun må ha' haft en ide' om det at annoncere. Dernæst mener jeg, at en mail sagtens kan opfattes seriøst, det kommer vel an på, om hvad der skrives og hvem der skriver... Never mind... der dukker nok noget smart op igen..
Husk, at når du bliver sur, er det dit eget problem, at blive glad igen..! Er det det værd? Brug tiden fornuftigt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det..... |
|
|
tja, det er et hint, hvis annoncen er taget ned. Var den ikke taget ned, kan jeg godt forstå dig. Det kan godt være frustrerende, ikke at få en melding tilbage, så. For så må den jo stadig være "available" og på markedet.
Græs/Løsdrift 500 /1000 vinter /boks, vest for Århus, med ridebane. Link Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdgwgwg |
|
|
Hvis sælger har angivet sin mail i annoncen, mener jeg klart at hun er forpligtet til at svare folk der henvender sig via mail. Hvorfor skulle hun ellers have offentliggjort sin mail-adresse? Jeg er også i gang med salg af hest i øjeblikket, og af denne grund sørger jeg for at tjekke min mail flere gange om dagen. Her får jeg rigtig mange henvendelser - både seriøse og useriøse - både fra folk som spørger om jeg vil sælge til halv pris, og fra folk som giver udtryk for at være klar til at smide det fulde beløb på bordet i morgen (og så alligevel på mystisk vis fordufte ) - MEN, jeg sørger for at svare alle, med et "tak for henvendelsen" samt et høfligt svar på deres spørgsmål. Det føler jeg, at jeg som sælger bør gøre. Desuden går jeg også selv og leder efter ny hest, og jeg starter altid med en mail, hvor jeg beder om yderligere info om hesten, som måske er undladt i annoncen. Hvis hesten fortsat er interessant, ringer jeg så til sælger og får aftalt en tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tra la.... |
|
|
Hvis ikke lige det var fordi jeg selv har led efter hest, ville jeg nok også have sagt, at man i det mindste kan svare tilbage (hvad enten man så er køber eller sælger). MEN: jeg blev rent ud sagt bombarderet med beskeder herinde på HN, en del mails, få sms'er og nogle opkald, da jeg startede jagten for en lille måneds tid siden. Min intention var også at svare ALLE tilbage, men det kunne jeg slet ikke lige overskue, fordi der var SÅ mange. Så hvis der er nogle der læser med her, som har henvendt sig på min annonce, så vil jeg da gerne lige benytte lejligheden til at sige undskyld for mine manglende tilbagemeldinger! Når det er sagt, så kan jeg altså ikke forholde mig til at man nærmest er sikker på at det er drømmehesten, alene ud fra annoncen. Ingen tvivl om at det kan lyde og se ud til at være drømmehesten, men én ting er annoncen, en anden ting er at se den i virkeligheden. Pøj pøj med at finde en hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg havde for 5 år |
|
|
siden min to års vallak til salg. Egentlig var jeg slet ikke sikker på at jeg ville sælge ham, men jeg regnede ikke med at få alverden af henvendelse så jeg tig chancen og satte ham til salg. Der kom rigtig mange henvendelser.. I mellemtiden var jeg dog kommet mere i tvivl, og kontaktede derfor alle der havde henvendt sig og forklarede sagen, at jeg havde fortrudt! Blandt de interesserede var en pige, der kort forinden havde mistet sin egen hest i en brand. Den afdøde hest og min vallak ligende hinanden udseende mæssigt, sammt blik i øjnene, og en del fælles i stamtavlen. Denne pige svarede tilbage på min mail, at hun var ked af at jeg havde ombestemt mig, men hvis jeg nogensinde ville sælge alligevel, skulle jeg kontakte hende. Det var ligegyldigt om der gil 1 måned eller 2 år. Prisen var også underordnede, det skulle bare være ham! Fra det øjeblik var jeg let ikke i tvivl om hvem der skulle overtage min dejlige hest. Han gik gennem dyrlæetekket to dage senere og flyttede fra Vejle til Frederiksværk ugen efter. Måske denne person heller ikke har været sikker i sin sag?
Fjordhest er bedst. Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi havde en hest.. |
|
|
til salg i sidste uge - og vi fik så mange henvendelser at det var ret tidskrævende. Han blev sat på kl. 22 om aftenen og 8 min efter ringede den første og inden jeg gik i seng kl. 23.30 havde jeg allerede fået 7 henvendelser. Der var såmænd en der sms"ede kl 00.30 for at høre nærmere. - den blev der ikke svaret på, da jeg synes det var ret ubehøvlet at begynde at spørge ind til en hest midt om natten pr. sms - Vi har tlf med i seng grundet tilkaldevagt. Nu var de fleste af de henvendelser vi fik heldigvis telefoniske, ellers er jeg heller ikke sikker på, at alle havde fået svar. Men god jagt - drømmehesten dukker nok op igen på et tidspunkt. Mvh Maybritt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har selv |
|
|
en til salg. Og det værreste jeg ved, det er mails. Jeg vil 10 gange hellere tale med folk i telefonen, end at skrive på en mail. For mig er det mere seriøst, end mails. Det er mere hvis der har været en ude og se hesten, og gerne vil bede om evt. rgt. billeder, så vedkommens egen dyrelæge selv kan studere billederne osv, det er i orden. Og sms er jeg heller ikke tilfreds med, folk får venligt at vide, at de kan kontakte mig på telefon. Lige så vel som man mener det er sælgers pligt at give besked hvis hesten er solgt, ligeså vel er det købers pligt til at oplyse, om man har en anden hest på hånden. Jeg syntes det er træls at man står og tror, at nu er der endelig en der kunne være interessant for min hest, og så finder man ud af, vedkommen ikke var interesseret i alligevel, fordi vedkommen køber en anden hest uden at sige det. Det er ligesom at det er forbudt at være ærlig, og det foretrækker jeg da 100 gange mere. Det er da en ærlig ting, hvis man har flere heste man har kig på, jamen så ved man da som sælger det. Så ærlighed fra begge sider er et stort + 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil |
|
|
Jeg vil helst have mails. På den måde kan jeg læse evt. købers bevingede ord flere gange, og måske også læse lidt mellem linierne. Jeg har mulighed for at gå på nettet og "tjekke" køber ud, og i det hele taget sidde stille og roligt, og tage mig tid til svaret. SMS henvendelser kan jeg ikke tage seriøst, og de vil ikke blive hverken besvaret eller noget. For mig er sms en medie til korte beskeder til venner og familie, og jeg kan altså ikke fortælle hvor dejlige og lækre mine heste er i en kort sms. Telefonisk henvendelse er bare svært, da jeg som regel har 1-3 børn hængende omkring mig, og det gør det lidt svært at koncentrere sig. Så mails er for mig det bedste medie, da jeg kan tage mig tid til at besvare dem efter bedste evne, når børnene sover og hestene er puttet. Jeg er desværre ikke blevet bombarderet med hverken mails, smsér eller telefonopkald, men håber da det sker en dag. Og jeg håber og tror at jeg vil besvare alle mail-henvendelser, da jeg selv syntes det er enormt frustrerende ikke at hører fra en man har skrevet til. Det behøver ikke være en roman, blot lige 5 ord om at man ikke er interesseret. Bliver enormt irriteret på dem inde på HG som opretter en annonce og skriver hvad de ønsker, men så ikke svarer yderligere i de henvendelser der kommer via de beskeder man kan skrive under annoncen - det er for mig MEGET useriøst. 
Helena 2 års vallak efter BH Don Romantic/Donato/Michellino 1 års hoppeplag efter BH Don Romantic/Donato/Michellino 3. maj 2010 - Hoppeføl efter Romanov/Leredo/Romancier www.gghorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang hyp |
|
|
ja det er lidt forskelligt hvordan jeg henvender mig på hesteannoncer..har henvendt mig både via tlf,sms og mail..grunden dertil kan være forskelligt fra gang til gang..nogle gange pga travlhed mm.hvis man har skrevet der kan sendes en mail og mailadressen står i annoncen har jeg nogen gange skrevet en sms istedet da jeg syns dette er hurtigere..jeg kan godt være en seriøs køber selvom jeg i nogle tilfælde først skriver en sms..det kan også vise mig om det er en ejer jeg kan svinge med så meget jeg vil købe hest af dem..jeg ved godt det ikke er nødvendigt at være venner med hesteejer men gider ikke give for mig mange penge for en hest til en ubehøvlet hesteejer der ikke vil samarbejde..at man forhører sig om evt nedslag i pris er heller ikke en grund for mig til uforskammende tilbagemeldinger..selvfølgelig hvis man kun vil give 20000kr for en hest der står til 100000kr så er det ok med mig at folk blir lidt stramme i betrækket men man kan høfligt afslå...det skader ingen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alså jeg |
|
|
kan udemærket følge de fleste her der er ikke noget værre end når folk ikke svare på deres mail og især når man kan se de er læst jeg skal selv sælge og jeg henvender mig da på div købs annoncer og det er oftes pr mail da der ofte ikke er tlf nr ved alså jeg er at den opfattelse at selvom dyret ikke lige er det man søger kan man da godt lige skrive de 2-3 ord ikke intresseret eller intresseret det tager 2 sek og det er jo ikke fordi man behøver at skrive en roman om hvorfor man ikke er intresseret det mener jeg er alm høflighed
smart velgående og velrejst springbetonet hingsteplag efter assendruplunds cayman sælges mf.ak´s leflaro,mff leandro, mmf leonardo 2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|